Pagina 1 van 5 12345 Laatste

iTrader
    0

Verhoging tarieven containerparken

Ik ging vanochtend wat hout van een (1) pallet wegbrengen, die ik zelf in stukken had gezagen met een verstekzaag. Ik viel achterover toen ze 10 euro vroegen voor dat miniscuul hoopje hout. Vooralsnog was dat gewoon gratis.

Sinds wanneer is dat zo duur geworden en waarom maken ze dat nu duurder? Als ik eens zoek op google is er blijkbaar een trend van containerparken die hun prijzen verhogen. In Tielt zijn de prijzen verviervoudigd. Hoe verwachten ze nu dat mensen zich gaan gedragen en niet gaan sluikstorten als men woekerprijzen gaan instellen op de containerparken?

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die recyclageparken moeten uw afval ook verwerken hé. En dat wordt ook steeds duurder. Net zoals alles.
    Ik ben Silvio niet.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hetzelfde als bij autokeuringen: gebrek aan concurrentie en dus een monopolie. Dat je moet betalen voor restafval, breekpuin,... is nog te begrijpen, maar voor recycleerbare fracties passeren containerparken vaak 2x langs de kassa. 1x bij de burger die het binnenbrengt, en 1x als ze het zelf verkopen aan een bedrijf dat het verwerkt (papier, metaal,...)

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Hier moeten we niet betalen voor recycleerbaar materiaal hoor...

Papier/karton, glas, ... is allemaal gratis.

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Papier binnen brengen is sowieso overal gratis. Er is geen concurrentie omdat het over het algemeen gezien zo'n verlieslatende business is.
    Ik ben Silvio niet.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Papier binnen brengen is sowieso overal gratis.
    Leuven/Ecowerf denkt daar anders over.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Papier binnen brengen is sowieso overal gratis. Er is geen concurrentie omdat het over het algemeen gezien zo'n verlieslatende business is.
    Containerparken zijn een inkomstenpost vandaag hoor. Heel veel is doorverkoopbaar. Ik heb me een tijdje beziggehouden met uitvissen om een privé- afvalpunt op te zetten waarbij je als klant geld krijgt om afval te brengen. Metalen en karton/papier/ pmd/ plastiek... Het punt waar je tegenloopt is dat je dat gewoonweg niet mag doen. Alleen de lokale overheid mag dit.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Hout krijg je wel makkelijk weg als je het gratis aanbied op Marketplace / 2dehands.

Men moeder heeft haar bladeren weg gedaan naar het containerpark, en ze moest ook betalen.
    Begint toch allemaal wel duur te worden, vandaar dat wij alles gratis zetten.

Wasmachine die kapot was zijn ze omgekomen, diepvries die kapot was, tafel, kasten.
    We gaan ons nog blauw betalen aan die containerparken.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Hout krijg je wel makkelijk weg als je het gratis aanbied op Marketplace / 2dehands.

Ik heb een hoop hout loggen. Al 5x op facebook in de lokale gratis/verkoop groepen gezet. En ook op marketplace.

Welgeteld 1 reactie. Iemand van 200km ver. Na afspreken bleek plots dat hij niet alles moest hebben, maar enkel een paar latjes die nog goed waren om zelf een afsluiting te maken. Kheb hem vriendelijk afgewezen. Alles of niets.

Het ligt niet direct in de weg, maar wil er toch wel van af. Ik kan het naar mn schoonvader doen, maar die wilt dat ik er eerst alle nagels, vijzen,... uithaal wat een onbegonnen werk is.

All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Die recyclageparken moeten uw afval ook verwerken hé. En dat wordt ook steeds duurder. Net zoals alles.
    Daar wringt misschien het schoentje, de mensen denken dat het normaal is dat alles tegenwoordig maar duurder wordt. Dat terwijl de loontjes hetzelfde blijven. Overheden/ondernemingen profiteren daar natuurlijk van, om het maximale uit de mens te persen die ze kunnen. De limieten van het gangbare opzoeken om zoveel mogelijk te cashen.

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Beste bigdick, voor zover ik weet is mijn loon de afgelopen jaren ook al vaak gestegen.
    Ik ben Silvio niet.

iTrader
    1 (100%)
    Da's van die typische toogpraat van iemand die zich bigdickplaya noemt en in 'apenland' woont.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Beste bigdick, voor zover ik weet is mijn loon de afgelopen jaren ook al vaak gestegen.
    Om het fair te houden moet je echter niet vergelijken met je eigen loon, maar met het mediaanloon.

iTrader
    0
    9lives leden zijn niet echt een maatstaf voor de gemiddelde bevolking me dunkt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Da's van die typische toogpraat van iemand die zich bigdickplaya noemt en in 'apenland' woont.
    Allez gij, ge zou nog gaan beweren dat België een echt land is

Toogpraat!

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In tielt is hout gewoon gratis, net als bijna alles wat niet bij het gewone restafval mag.

Maar het is natuurlijk wel zo dat na de brandstof, elektriciteit en het water, nu ook het afval ontdekt is als verdoken belastingverhoging door de overheid.

Pagina 1 van 5 12345 Laatste

Regels voor berichten