Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Manmanman, moeder natuur straffen (of pijn doen) om een statement te maken... het moet niet gekker worden.
    Dan mogen de overheidsinstanties toch als eerste het goede voorbeeld geven.

Mijn ouders wonen naast de spoorweg. Echter tussen het spoor en hun woning is er nog een stukje grond, de eigenaar van die grond is de spoorwegen.
    Tot over +-10 jaar onderhouden ze dat stukje grond maar sindsdien laat de spoorwegen dat stukje grond compleet verwilderen.
    De netels, distels en doornen breken nu de beschutting kapot die op de grond van mijn ouders staat.
    Maar oh wee als je de spoorwegen contacteert, dan is dat mijn ouders hun probleem!
    Dus soms lig ik daar nu zelf met een maaier alles kapot te maaien, anders is de last TE groot.

Dus mijn moeder sluikstort nu gewoon regelmatig op hun grond. (Voornamelijk gras van de gazon) De spoorwegen hebben dat na al die jaren nog nooit opgemerkt of wat had je verwacht? .. want ja, ze komen nooit langs ..

Ik praat dit niet goed van mijn moeder, maar anderzijds denk ik --> zie mijn eerste zin.

Ik vermoed dat de spoorwegen pas terug zullen langskomen als de netels en distels de spoorweg beginnen te overwoekeren en het hun treinen begint te hinderen ???
    Laatst gewijzigd door makila; 12 juli 2019 om 15:19

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    De slogan 'de bevuiler betaalt' klinkt natuurlijk goed in theorie, maar in de praktijk is het eerder 'wie correct recycleert betaalt'.
    Ik vind dat alles van afval sorteren gratis zou moeten zijn als particulier. Het is een dienst met een collectief nut, één van de basisdiensten waarvoor belastinggeld dient.
    Vind niet dat het gratis moet zijn. Er moet gewoon in heel België (of Vlaanderen zal die bevoegdheid hebben) eenduidige regels en prijzen zijn. Nu is er chaotische willekeur van gemeente tot gemeente (of eerder intercommunale verantwoordelijk voor afvalverwerking). Zoals je hier in dit topic al leest: gemeente X geeft zoveel kg gratis, gemeente Y is van de 1e kg te betalen, gemeente Z moet ge voor groen afval niet betalen en in de gemeente die ernaast ligt moet ge voor groenafval net wel betalen.
    Zelfde met die "nieuwe" PMD zak: gemeente X is het ingevoerd op 1 juni, in gemeente Y was het al 1 april en gemeente Z wacht nog tot 1 januari volgend jaar. Hoe moeilijk is het om in heel vlaanderen te zeggen: vanaf die datum is heel vlaanderen plastieken schalen, etc toegestaan in de PMD zak? Vlaanderen is niet groter dan een schotelvod maar een en al willekeur (en dat is niet enkel op het vlak van afvalverwerking, maar dan zitten we hier morgen vroeg nog )
    Laatst gewijzigd door Mefke; 13 juli 2019 om 00:05
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Dan mogen de overheidsinstanties toch als eerste het goede voorbeeld geven.

Mijn ouders wonen naast de spoorweg. Echter tussen het spoor en hun woning is er nog een stukje grond, de eigenaar van die grond is de spoorwegen.
    Tot over +-10 jaar onderhouden ze dat stukje grond maar sindsdien laat de spoorwegen dat stukje grond compleet verwilderen.
    De netels, distels en doornen breken nu de beschutting kapot die op de grond van mijn ouders staat.
    Maar oh wee als je de spoorwegen contacteert, dan is dat mijn ouders hun probleem!
    Tja, ergens kan ik dit wel begrijpen. Waarom zou je als eigenaar van een stuk grond er niet voor mogen kiezen om de natuur haar gang te laten gaan?

Dus soms lig ik daar nu zelf met een maaier alles kapot te maaien, anders is de last TE groot.

Dus mijn moeder sluikstort nu gewoon regelmatig op hun grond. (Voornamelijk gras van de gazon) De spoorwegen hebben dat na al die jaren nog nooit opgemerkt of wat had je verwacht? .. want ja, ze komen nooit langs ..
    Wat gras storten lijkt me nu ook niet bepaald een probleem?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Wat gras storten lijkt me nu ook niet bepaald een probleem?
    Neen maar volgens de wet blijft het sluikstorten hé!

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag 2 remorquejes naar het diftar containerpark gedaan. Tafel, 8 stoelen, kussenbox met plastieken speelgoed, gyprocplaat en wat sloophout.
    45euro

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Vandaag 2 remorquejes naar het diftar containerpark gedaan. Tafel, 8 stoelen, kussenbox met plastieken speelgoed, gyprocplaat en wat sloophout.
    45euro
    Siegfried Bracke bedankt u voor de bijdrage aan zijn uittredingspremie.

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Die recyclageparken moeten uw afval ook verwerken hé. En dat wordt ook steeds duurder. Net zoals alles.
    Ja maar er zijn wel grote prijsverschillen. In buggenhout moet je bijbetalen voor asbest weg te doen, max 10 stuks per keer. Bij mijn broer in puurs betaal je gewoon 1€ inkom en staat er geen limiet op
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik woon net over de taalgrens en hier mag je 5 kubieke meter per maand gratis binnenbrengen.

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten