Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    32 (94%)
    Het begint echt wel belachelijk te worden hier! Over 't laatst de gastenkamer afgebroken -> Paar houten planken van een kleerkast + matras (bed zelf behouden op zolder). Ik smijt dat in onze vito camionette wagens de lengte, kom toe in containerpark ..

Lengte laadruimte meer dan 2 meter? Dat is dan categorie 3 meneer, hout -> 20€, groot restafval (matras) -> 20€ maakt een totaal van 40€ !!! Voor wat houten planken en een matras!

Ik ben 1000% tegen sluikstorten maar ik was even sprakeloos en begon te snappen waarom mensen aan sluikstorten doen.

Na discussie toch maar 20€ moeten betalen, ze kijken enkel naar de lengte van de laadruimte en niet naar de hoogte, terwijl er maar enkele planken in lagen .. dus gelukkig toch nog compromis kunnen vinden.

iTrader
    0
    Hangt erg van gemeente tot gemeente af. En het probleem is dat gemeentes meer en meer druk krijgen door Ecowerf en toestanden om over genomen te worden. Dit zodat zij de prijs hoog kunnen houden.

Hier is het nog makkelijk, mijn ouders hebben heel hun leven aan de gemeente gewerkt, en kennen dus iedereen die daar aan de ingang staat. Ons kent ons dus nog nooit moeten betalen.

Maar als ik de prijzen bekijk is het hier (dankzij de gemeente) nog zeer goedkoop. Ik zou hier ook een hoop afvalhout moeten wegkrijgen maar heb daarvoor een camionette nodig. Al zou het betalend zijn, zou het me hier ongeveer 8 euro kosten om de stapel weg te krijgen.

Als ik het in Leuven zou wegdoen zou ik al €25 ingang moeten betalen omdat het met een lichte vracht is, en dan is het hout er nog niet bij gerekend...

Ik snap wel volledig dat mensen dan eerder hun afval gaan dumpen dan zo'n belachelijke prijzen te betalen.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Da’s zeggen dat je mensen begrijpt dat ze hun afval of sigarettenpeuken los op de grond gooien omdat er niet meteen een vuilbak in de buurt is.

Het is nu toch niet dat je wekelijks naar het containerpark moet eh. 25€ om van uw rommel af te zijn die daarna verwerkt wordt lijkt me een kleine prijs tegenover het gewoon in de natuur te gooien.

Sluikstorten? 100€ per gram afval die je weggooit. Op zulke zaken kan de straf of boete niet hoog genoeg zijn. Het zal er bij mij nooit inkunnen waarom iemand zou sluikstorten, al zeker niet zoals die geit die enkele dagen geleden in het nieuws was. Ik zou mij kapot schamen.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Televisiekaske Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou hier ook een hoop afvalhout moeten wegkrijgen maar heb daarvoor een camionette nodig. Al zou het betalend zijn, zou het me hier ongeveer 8 euro kosten om de stapel weg te krijgen.

Als ik het in Leuven zou wegdoen zou ik al €25 ingang moeten betalen omdat het met een lichte vracht is, en dan is het hout er nog niet bij gerekend...

Ik snap wel volledig dat mensen dan eerder hun afval gaan dumpen dan zo'n belachelijke prijzen te betalen.
    Awel ik snap dat dus volledig niet.

Het is 20€ in Leuven voor een bestelwagen. 7.5 euro voor een aanhangwagen. 2.5€ voor een gewone wagen.
    En dan nog 5€ per kubieke meter afval.

Snijd uw hout in kleiner stukken, hou het wat bij tot je een redelijk volume hebt, leent van iemand een remorque, en ge zijt gesteld voor 12.5€.
    Als je afval maakt = afval betalen. Gaan dumpen is voor vuil krapul.

Hier is het nog makkelijk, mijn ouders hebben heel hun leven aan de gemeente gewerkt, en kennen dus iedereen die daar aan de ingang staat. Ons kent ons dus nog nooit moeten betalen.
    Wat je hier zegt zou voor mij meer een reden zijn om mijn afval te dumpen, door de willekeur en vriendjespolitiek aan het containerpark. Is al even marginaal.
    Thans geen reden genoeg.

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Lijken me geen absurde prijzen.. ?

Type A hout krijg je in principe gratis weg (onbehandeld hout)
    Type B is betalend (geverfd, behandeld,..). Werd veel voor biomassa gebruikt maar die sector is niet booming...en er is een overaanbod.
    Grof vuil is uiteraard betalend..
    papier/metaal/elektro/.. krijg je geld voor en is dus meestal gratis in een container park

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Da’s zeggen dat je mensen begrijpt dat ze hun afval of sigarettenpeuken los op de grond gooien omdat er niet meteen een vuilbak in de buurt is.

Het is nu toch niet dat je wekelijks naar het containerpark moet eh. 25€ om van uw rommel af te zijn die daarna verwerkt wordt lijkt me een kleine prijs tegenover het gewoon in de natuur te gooien.

Sluikstorten? 100€ per gram afval die je weggooit. Op zulke zaken kan de straf of boete niet hoog genoeg zijn. Het zal er bij mij nooit inkunnen waarom iemand zou sluikstorten, al zeker niet zoals die geit die enkele dagen geleden in het nieuws was. Ik zou mij kapot schamen.
    Het is geen pleidooi om te gaan sluikstorten eh. Wel om de prijzen niet artificieel hoog te houden. Het is meestal al een hussle om alles daar te krijgen. Meeste mensen hebben niet zomaar een bestelwagen of aanhanger ter beschikking.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Awel ik snap dat dus volledig niet.

Het is 20€ in Leuven voor een bestelwagen. 7.5 euro voor een aanhangwagen. 2.5€ voor een gewone wagen.
    En dan nog 5€ per kubieke meter afval.

Snijd uw hout in kleiner stukken, hou het wat bij tot je een redelijk volume hebt, leent van iemand een remorque, en ge zijt gesteld voor 12.5€.
    Als je afval maakt = afval betalen. Gaan dumpen is voor vuil krapul.

Wat je hier zegt zou voor mij meer een reden zijn om mijn afval te dumpen, door de willekeur en vriendjespolitiek aan het containerpark. Is al even marginaal.
    Thans geen reden genoeg.
    Jup. Dus dat zou bij mij al op zo'n €40 komen, terwijl het hier voor €8 kan doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Lijken me geen absurde prijzen.. ?

Type A hout krijg je in principe gratis weg (onbehandeld hout)
    Type B is betalend (geverfd, behandeld,..). Werd veel voor biomassa gebruikt maar die sector is niet booming...en er is een overaanbod.
    Grof vuil is uiteraard betalend..
    papier/metaal/elektro/.. krijg je geld voor en is dus meestal gratis in een container park
    Als je de prijzen vergelijkt merk je dat ze op veel plekken de prijs bewust te hoog houden.

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    De plaatsen waar je betaalt per type voertuig of een vaste forfait of.. is meestal een plaats waar er geen weegbrug aanwezig is vermoed ik.
    De prijzen per kg (waar er dus wel gewogen wordt) zijn perfecte marktprijzen, zelf aan de scherpe kant te noemen.

Toch ergens logisch dat je betaalt naarmate de hoeveelheid dat je 'vervuilt' ?
    En hoe meer je zelf gaat sorteren (scheiden) hoe goedkoper het wordt.

iTrader
    0

Protesteren is nu ook al uit den boze? Wat voor een pussy generatie zijn wij eigenlijk...
    Dat sluikstort zal wel opgeruimd worden hoor, alleen zal de overheid mss dan wel eens beginnen nadenken dat ze niet zoveel moeten profiteren van de mensen. Vroeger veranderden de dingen ook enkel eenmaal er gewelddadige protesten waren. We laten het tegenwoordig allemaal maar geboren, want oh wee als ge eens buiten de stippellijntjes durft stappen of eens niet politiek correct nadenkt. Oh wee als ge ook maar twijfelt aan de huidige gang van zaken.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    sluikstorten? 100€ per gram afval die je weggooit. Op zulke zaken kan de straf of boete niet hoog genoeg zijn.
    Dus als morgen de overheid beslist dat per kg hout (bijvoorbeeld) dat je naar het containerpark doet dit 1 miljoen eurokes kost, sta je dan nog steeds achter je stelling?
    Ik trek het nu in het belachelijke en ik keur sluikstorten helemaal niet goed, maar wanneer is genoeg genoeg?

Televisiekaske heeft ergens wel een punt.

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hier moet je ook gewoon op een weegbrug gaan staan en dan aanduiden wat je gaat weggooien (moet soms dus verschillende rondjes rijden als je meerdere soorten afval wilt gaan weggooien. Elke keer krijg je dan een ticketje met hoeveel kg je van dat afval hebt achtergelaten. Recycleerbaar is gewoon gratis uiteraard. Al valt het qua prijzen goed mee de laatste keer dat ik geweest ben (nooit meer dan 10 euro eindtotaal moeten betalen denk ik, al is het niet dat ik daar met een gevulde camion afkom)
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bigdickplaya Bekijk bericht
    Protesteren is nu ook al uit den boze? Wat voor een pussy generatie zijn wij eigenlijk...
    Dat sluikstort zal wel opgeruimd worden hoor, alleen zal de overheid mss dan wel eens beginnen nadenken dat ze niet zoveel moeten profiteren van de mensen. Vroeger veranderden de dingen ook enkel eenmaal er gewelddadige protesten waren. We laten het tegenwoordig allemaal maar geboren, want oh wee als ge eens buiten de stippellijntjes durft stappen of eens niet politiek correct nadenkt. Oh wee als ge ook maar twijfelt aan de huidige gang van zaken.
    Ge moest eens weten hoeveel sluikstort er opgerommeld wordt door buurtbewoners dat mensen gelijk u uitkotsen. Want het is niet voor uw eigen deur dat je rommel dumpt he, a nee, wel protesteren, maar anoniem uiteraard, en protesteren op een manier die u het beste uitkomt en het minste last bezorgd. Dat is pas pussy generatie.

En als er een duur containerpark is, ga dan naar een ander containerpark.
    Met uw rommel te dumpen ga je dat duur containerpark niet goedkoper maken.
    Met op een ander te gaan, dan wel.

Dus als morgen de overheid beslist dat per kg hout (bijvoorbeeld) dat je naar het containerpark doet dit 1 miljoen eurokes kost, sta je dan nog steeds achter je stelling?
    De overheid is democratisch verkozen, dus ja ik ben dan nog steeds tegen het dumpen in de natuur.
    Als je uw rommel niet kwijt kunt, maak dan geen rommel.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 11 juli 2019 om 14:19

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Hier moet je ook gewoon op een weegbrug gaan staan en dan aanduiden wat je gaat weggooien (moet soms dus verschillende rondjes rijden als je meerdere soorten afval wilt gaan weggooien. Elke keer krijg je dan een ticketje met hoeveel kg je van dat afval hebt achtergelaten. Recycleerbaar is gewoon gratis uiteraard. Al valt het qua prijzen goed mee de laatste keer dat ik geweest ben (nooit meer dan 10 euro eindtotaal moeten betalen denk ik, al is het niet dat ik daar met een gevulde camion afkom)
    Het probleem is dat het niet enkel recycleerbaar is dat gratis, maar op den duur enkel de fracties waar ze geld aan verdienen.

Persoonlijk vind ik dat een containerpark de bluts met de buil moet nemen voor alles (behalve het pure grofvuil). Dat is nu eenmaal een taak van de overheid, zorgen dat de burgers deftig recycleren.

bij ons is het 2 euro toegangsgeld ongeacht auto of bestelwagen, ik moet er niet aan denken dat het 25 euro zou zijn, letterlijk de helft van het dorp wordt hier dan sluikstort vrees ik

iTrader
    0
    Ge moest eens weten hoeveel sluikstort er opgerommeld wordt door buurtbewoners dat mensen gelijk u uitkotsen. Want het is niet voor uw eigen deur dat je rommel dumpt he, a nee, wel protesteren, maar anoniem uiteraard, en protesteren op een manier die u het beste uitkomt en het minste last bezorgd. Dat is pas pussy generatie.

En als er een duur containerpark is, ga dan naar een ander containerpark.
    Met uw rommel te dumpen ga je dat duur containerpark niet goedkoper maken.
    Met op een ander te gaan, dan wel.
    Ik zeg niet dat ik sluikstort, heb ik nog nooit gedaan en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. Maar ik wil maar zeggen, sluikstorten uit protest voor de hebberigheid van de overheid, dat kan ik wel begrijpen. Mensen die sluikstorten omdat ze te lui zijn om naar het containerpark te gaan, dat nu weer niet. En ja, tis pas als die buurtbewoners beginnen te klagen en te zagen tegen de politie/overheid, dat er pas dingen zullen veranderen. Om een omelet te maken moet ge eerst eieren breken. Als iedereen maar meegaat in elke beslissing die de overheid maakt, goed of slecht, tja dan zijn we echt geen kloten meer waard als volk. Tis daarom ook dat die politiekers nog altijd uittredingspremies van 500k krijgen van ons belastingsgeld en dat parlementsleden nog altijd 6k per maand krijgen. Iedereen is te braaf geworden.

Maarja, toogpraat enzo

En naar een ander containerpark gaan gaat niet voor mij, elk containerpark in de omstreek vraagt uw identiteitskaart als toegang (als ge niet gedomicileerd bent, geen toegang).

De overheid is democratisch verkozen, dus ja ik ben dan nog steeds tegen het dumpen in de natuur.
    Als je uw rommel niet kwijt kunt, maak dan geen rommel.
    Ja, daarmee dat 50% van de kiezers in ons land buitenspel gezet wordt door de heersende elite die kost wat kost dit artificieel land in stand wil houden. Goeien 'democratie' ze.
    derp

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik trek het nu in het belachelijke en ik keur sluikstorten helemaal niet goed, maar wanneer is genoeg genoeg?

Televisiekaske heeft ergens wel een punt.
    Ik zeg ook nergens dat de prijzen moeten blijven stijgen eh. Ik zeg enkel dat sluikstorten zwaarder bestraft moet worden. Van parasols uit uw auto gooien tot een sigarettenpeuk, het wordt amper bestraft en als het toch bestraft wordt ligt de strafmaat veel te laag.

Dat ze de prijzen niet moeten blijven opdrijven vind ik ook, maar er is ook een pak materiaal bijgekomen waarvan het recyclageproces gewoon duur is zoals electronica. En zoals ik zei, het is nu ook niet dat je wekelijks naar het containerpark moet eh.

En zet zaken als hout gratis op 2de hands en binnen de week ben je het kwijt aan een jeugdbeweging die het als stookhout gebruikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bigdickplaya Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat ik sluikstort, heb ik nog nooit gedaan en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. Maar ik wil maar zeggen, sluikstorten uit protest voor de hebberigheid van de overheid, dat kan ik wel begrijpen. Mensen die sluikstorten omdat ze te lui zijn om naar het containerpark te gaan, dat nu weer niet. En ja, tis pas als die buurtbewoners beginnen te klagen en te zagen tegen de politie/overheid, dat er pas dingen zullen veranderen. Om een omelet te maken moet ge eerst eieren breken. Als iedereen maar meegaat in elke beslissing die de overheid maakt, goed of slecht, tja dan zijn we echt geen kloten meer waard als volk. Tis daarom ook dat die politiekers nog altijd uittredingspremies van 500k krijgen van ons belastingsgeld en dat parlementsleden nog altijd 6k per maand krijgen. Iedereen is te braaf geworden.
    Sluikstorten als protest tegen de overheid. Dat moet zowat het domste zijn dat ik hier al gelezen heb. En ik zit al lang op dit forum dus dat wil wel wat zeggen.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    0

Sluikstorten als protest tegen de overheid. Dat moet zowat het domste zijn dat ik hier al gelezen heb. En ik zit al lang op dit forum dus dat wil wel wat zeggen.
    Ik verwacht ook niet minder van een rasechte vlaming. De gele hesjes beweging was hier dan ook kortgeleefd, de gemiddelde vlaming is te druk bezig met een gevelsteen uit te kiezen voor zijn nieuwbouw dan op straat te gaan en te protesteren of radicale acties te doen zoals sluikstorten uit protest.

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten