Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Bij ons is het eigenlijk vrij simpel (en logisch). Alle recycleerbare materialen zijn gratis, rest/grof is betalend boven een bepaalde "gratis" hoeveelheid per jaar (grofvuil is bvb 450kg/gezin/jaar).
    Dit is paar jaar terug ingevoerd om mensen aan te zetten meer/beter te sorteren, vroeger kon ge echt gewoon alles in de grofpers gooien.

Ik dacht wel dat er binnenkort ook een limiet op groenafval kwam om mensen meer thuis zelf te doen composteren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat hout gratis is in sommige gemeenten verbaast me eerlijk gezegd wel. Wordt daar dan ook streng op toegezien welk hout? Want de Houtfractie is vrij duur in verwerking, en de recycleerbaarheid valt toch serieus tegen. Al zeker als je al zaken als MDF platen in de houtcontainer mag gooien.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hout krijg je wel makkelijk weg als je het gratis aanbied op Marketplace / 2dehands.

Men moeder heeft haar bladeren weg gedaan naar het containerpark, en ze moest ook betalen.
    Begint toch allemaal wel duur te worden, vandaar dat wij alles gratis zetten.

Wasmachine die kapot was zijn ze omgekomen, diepvries die kapot was, tafel, kasten.
    We gaan ons nog blauw betalen aan die containerparken.
    Elektrische toestellen zijn altijd gratis binnen te brengen op het containerpark hoor. (zoals die diepvries en wasmachine) daarvoor betaal je Recupel bijdrage bij aankoop.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dat hout gratis is in sommige gemeenten verbaast me eerlijk gezegd wel. Wordt daar dan ook streng op toegezien welk hout? Want de Houtfractie is vrij duur in verwerking, en de recycleerbaarheid valt toch serieus tegen. Al zeker als je al zaken als MDF platen in de houtcontainer mag gooien.
    Breng maar eens treinbilzen binnen, dat kost bakken geld. (begrijpelijk ook, vuiligheid)

Tarieven hier:

Hout: €0.10 per kg
    Snoeiafval: eerste 1500kg gratis per jaar, dan €0.05
    Grof: €0.15 per kg
    Puin: eerste 1500kg gratis, dan €0.05 per kg
    Gemengd puin: €0.10 per kg

In het geval van puin wordt het rap heel duur. 1000kg is niks.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Breng maar eens treinbilzen binnen, dat kost bakken geld. (begrijpelijk ook, vuiligheid)

Tarieven hier:

Hout: €0.10 per kg
    Snoeiafval: eerste 1500kg gratis per jaar, dan €0.05
    Grof: €0.15 per kg
    Puin: eerste 1500kg gratis, dan €0.05 per kg
    Gemengd puin: €0.10 per kg

In het geval van puin wordt het rap heel duur. 1000kg is niks.

Groenafval is toch ook maar 450 kg/gezin/jaar?
    https://limburg.net/recyclageparken#...ven-en-betalen

Zelf afgelopen weekend mogen betalen hiervoor aangezien we al over onze limiet heen zaten

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    In ingelmunster is hout gratis, hele camionet met Kapot geslagen oude meubels gevoerd en heeft mij niets gekost. Je wordt ook niet gewogen bij binnenrijden.

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In Kortrijk is het ook gratis, zolang je niet met een lichte vracht of met een remorque komt.
    Asbest is zelfs gratis tot een bepaald gewicht per jaar denk ik.
    Maar ik betaal toch iets van 120€ per jaar aan Imog om mijn groenafval op te pikken.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Ik ben nu de laatste 2 jaar al 20x naar het containerpark geweest met vnl. hout, grof husivuil, plastics, papier/karton, ..
    Als ik op die 30 keer in totaal 100€ betaald heb, dan zal het veel zijn.
    Wat wel opvalt, dat is dat mijn vrouw gevoelig minder moet betalen dan wanneer ik ga
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    0
    Wat ik ambetant vind aan het containerpark is dat ze een soort stempelkaart met 2€ schijven op hebben gebruiken.
    Als ik 1 dingetje grof vuil kom brengen dan is dat 2€. Als ik 5 items grof vuil breng dan ist volgens mij ook 2€.

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik heb een hoop hout loggen. Al 5x op facebook in de lokale gratis/verkoop groepen gezet. En ook op marketplace.

Welgeteld 1 reactie. Iemand van 200km ver. Na afspreken bleek plots dat hij niet alles moest hebben, maar enkel een paar latjes die nog goed waren om zelf een afsluiting te maken. Kheb hem vriendelijk afgewezen. Alles of niets.

Het ligt niet direct in de weg, maar wil er toch wel van af. Ik kan het naar mn schoonvader doen, maar die wilt dat ik er eerst alle nagels, vijzen,... uithaal wat een onbegonnen werk is.

Ik zou nu toch niet graag hebben dat één van mijn buren dat afval in zijn haard zit te verbranden. Daar zitten misschien wel wat stukken tussen die OK zijn maar ik zie ook een grote OSB plaat, andere plaatmaterialen, hout met verf en andere bewerkingen. Is gewoon afval dat niet in de haard thuis hoort.

iTrader
    1 (100%)
    Jullie Vlamingen zijn echt veel te braaf op dit vlak. In Brussel dumpen mensen gewoon hun bucht op straat.
    Gevolg: in Brussel komt er x-keer per jaar een container langs in uw buurt. Die blijft daar hele dag staan en kun je dan gratis zo'n paar m³ afval in dumpen. Als je belt in de periodes tussenin komen ze uw afval ook ophalen, en ook dat is tot op bepaalde hoogte gratis. Men hoopt zo het sluikstorten tegen te gaan.

Zo'n beetje zelfde principe als staken, maar dan sluikstorten "als wapen". We betalen belastingen voor iets en de overheid moet maar een beetje snijden in hun steeds meer toenemende absurde regelgeving en hun 8 regeringen.
    Gedachtenexperiment: stel dat de vlamingen ook massaal hun boel gaan dumpen aan de kant van de weg. Ik durf wedden dat er snel ook zulke regeling komt.

Dit is geen oproep tot sluikstorten, wel het signaal dat het wél anders kan.
    Laatst gewijzigd door Roodkapje; 11 juli 2019 om 09:41

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voila nu hoorde is hoe dat ge zo'n dingen oplost.

manmanman...
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    5 jaar geleden was het een rel toen je moest betalen voor grofvuil, tegenwoordig wil je betalen en mag je het niet meer binnenbrengen. Er wordt heel snel gezegd van ja, dat kan in de gele zak. Maar dan betaal je ipv 10 euro voor een kuub, 2 euro per 70 liter ofzo. Veel duurder dus.
    Nog afgezien van het feit dat de ophaling dan zelf veel meer vuil moet ophalen en dat er veel meer scherpe delen inzitten.

Dus laat me maar betalen, maar zorg wel dat ik gewoon met al m'n afval (en niet enkel het renderende) binnen mag op het containerpark

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ik ben nu de laatste 2 jaar al 20x naar het containerpark geweest met vnl. hout, grof husivuil, plastics, papier/karton, ..
    Als ik op die 30 keer in totaal 100€ betaald heb, dan zal het veel zijn.
    Wat wel opvalt, dat is dat mijn vrouw gevoelig minder moet betalen dan wanneer ik ga
    Bij ons is alles met de weegbrug aan belachelijke tarieven. Hier hebt ge schrik als ge een volle remork moet wegdoen naar het containerpark.

Echt belachelijk, afval sorteren zou een dienstverlening moeten zijn van de staat en de burger zich niet laten blauw betalen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Amai, dan zijn we in Gent precies heel erg goed af. Elk jaar 12 gratis aanbiedingen, te voet / fiets telt als halve aanbieding, auto of camionette telt als 1 of 2 aanbiedingen afhankelijk van de grootte. Als de beurten op zijn, wordt er gewogen. de eerste duizend kilo 2,5 cent / kilo voor recycleerbaar en 7,5 cent / kilo voor niet-recycleerbaar.

1x per jaar kan je een afspraak maken om gratis grofvuil te laten ophalen (tot 200kg brandbaar, metaal is allemaal gratis natuurlijk).
    Laatst gewijzigd door Destel; 11 juli 2019 om 11:02
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten