Pagina 25 van 28 Eerste ... 152122232425262728 Laatste
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wij hebben hier nog steeds een Panasonic P50GT50 en nog steeds zeer tevreden van. Hij zou volgens de standaarden nu ongeveer op het einde moeten komen, maar ik merk er nog niks verkeerd aan.
    Hier ook altijd GT gehad van Panasonic... Was daar ook enorm tevreden van, maar de stap naar OLED is toch wel serieus significant hoor, 4k HDR content is gewoon een andere categorie

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Alles over je tv (Prijs, grootte, kwaliteit) - Deel 1

Ik kijk op’t moment nog naar een 32 inch lcd LG (https://tweakers.net/pricewatch/3836...specificaties/)
    Eigenlijk stoor ik mij niet zo echt aan de grootte, maar ik zou zeker tegen het einde van dit jaar wel eens kijken naar iets groter.

In mijn living zit ik op zo’n 3-3,25m kijkafstand en ik kom dan meestal aan iets rond de 55 inch als aangeraden grootte volgens diverse sites.
    Mijn broer heeft een Philips 55oled803 en zit op dezelfde afstand, ik vind dat eigenlijk echt al groot, al went dat wel hoe meer ik die tv zie.

Een LG C9 ziet er wel interessant uit, puur qua grootte zou ik echter eerder neigen naar die nieuwe LG OLED48CX6LA.
    De C9 zit natuurlijk rond de 1.300 euro terwijl die CX6 op 1.700 euro zal zitten, qua prijs voelt dat zo’n beetje wrang aan om meer te betalen voor een kleiner scherm.

Nu, is OLED eigenlijk echt zo’n must of kan ik gerust voor een goed Led/Qled-scherm gaan gegeven het scherm dat ik nu gewoon ben?
    Of wacht ik best wat af tot zo’n 48 inch oled zakt in prijs?
    Mocht die tegen eind dit jaar bijvoorbeeld richting de 1.400 euro zakken dan wil ik daar bijvoorbeeld best op wachten als OLED effectief zo’n aanrader zou zijn in die prijscategorie.

Aan de tv heb ik 3m ruimte, daar komt nog een gashaard in dus heb ik max. 2m voor een tv.
    Met zo’n kanjer van 55 inch heb ik dan ook schrik dat het allemaal wat te bombastisch zal ogen, vandaar dat ik max. richting 50 inch zou gaan.
    Laatst gewijzigd door SilentSpring; 4 mei 2020 om 23:16

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Ik kijk op’t moment nog naar een 32 inch lcd LG (https://tweakers.net/pricewatch/3836...specificaties/)
    Eigenlijk stoor ik mij niet zo echt aan de grootte, maar ik zou zeker tegen het einde van dit jaar wel eens kijken naar iets groter.

In mijn living zit ik op zo’n 3-3,25m kijkafstand en ik kom dan meestal aan iets rond de 55 inch als aangeraden grootte volgens diverse sites.
    Mijn broer heeft een Philips 55oled803 en zit op dezelfde afstand, ik vind dat eigenlijk echt al groot, al went dat wel hoe meer ik die tv zie.

Een LG C9 ziet er wel interessant uit, puur qua grootte zou ik echter eerder neigen naar die nieuwe LG OLED48CX6LA.
    De C9 zit natuurlijk rond de 1.300 euro terwijl die CX6 op 1.700 euro zal zitten, qua prijs voelt dat zo’n beetje wrang aan om meer te betalen voor een kleiner scherm.

Nu, is OLED eigenlijk echt zo’n must of kan ik gerust voor een goed Led/Qled-scherm gaan gegeven het scherm dat ik nu gewoon ben?
    Of wacht ik best wat af tot zo’n 48 inch oled zakt in prijs?
    Mocht die tegen eind dit jaar bijvoorbeeld richting de 1.400 euro zakken dan wil ik daar bijvoorbeeld best op wachten als OLED effectief zo’n aanrader zou zijn in die prijscategorie.

Aan de tv heb ik 3m ruimte, daar komt nog een gashaard in dus heb ik max. 2m voor een tv.
    Met zo’n kanjer van 55 inch heb ik dan ook schrik dat het allemaal wat te bombastisch zal ogen, vandaar dat ik max. richting 50 inch zou gaan.
    Hangt vooral af wat je kijkt op de TV. Als het enkel voor Digitale TV en Netflix is heb je minder aan een OLED, alhoewel de kleuren wel een pak beter zijn komen die niet tot zijn rechte eind in 4K Upscaled programma's en films.

Als je vaak 4K HDR media bekijkt heb je zeker wel een meerwaarde aan OLED.

Heb zelf al sinds een jaar en half een 65E8 OLED van LG (wij zitten op ongeveer 2,5-3m van de TV vandaan en dat geeft wel een serieus cinema gevoel) en ben er heel tevreden van. Kwaliteit is subliem en de kleuren al helemaal.

OLED kan niet zo goed tegen warmte. Dus die gashaard ervoor zetten zou ik helemaal niet aanraden. Je kan er nl. zwarte plekken van krijgen die na een tijd niet meer weggaan.

Ook door direct zonlicht kan je dat krijgen (kameraad van mij heeft dat gehad door zijn zonne vensters op z'n dak).
    Dus als je in een heel lichte kamer zit zonder verduistering o.i.d. ga je weinig zien van het beeld.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Hangt vooral af wat je kijkt op de TV. Als het enkel voor Digitale TV en Netflix is heb je minder aan een OLED, alhoewel de kleuren wel een pak beter zijn komen die niet tot zijn rechte eind in 4K Upscaled programma's en films.

OLED kan niet zo goed tegen warmte. Dus die gashaard ervoor zetten zou ik helemaal niet aanraden. Je kan er nl. zwarte plekken van krijgen die na een tijd niet meer weggaan.

Ook door direct zonlicht kan je dat krijgen (kameraad van mij heeft dat gehad door zijn zonne vensters op z'n dak).
    Dus als je in een heel lichte kamer zit zonder verduistering o.i.d. ga je weinig zien van het beeld.
    Inderdaad vooral digitale tv en Netflix, occasioneel eens een dvd.

Bedankt voor tip ivm de warmte trouwens, dat wist ik niet.
    Op zich zal de gashaard meer voor sfeer dienen (en dus niet volle bak verwarmen), ik zou ook wel minstens 40-50cm ruimte willen tussen laten tussen schouwmantel en tv maar ik hou er inderdaad best rekening mee.

De hoek waar de tv staat is het donkerste deel van de living, er is ook geen lichtinval in de tv-hoek.

Ik zie wel dat de echte topreeksen voorbehouden zijn aan de grotere maten, bij 49-50 inch zijn de meeste 50hz ipv 100hz.
    Dat doen ze af als minpunt maar in feite is mijn huidige tv ook 50hz en ik merk eigenlijk niets storends (kan ook zijn dat het gewoon minder opvalt op 32inch natuurlijk).

Sony heeft dan weer wel 100hz maar ik lees hier en daar dat de menu’s wat traag werken, dat was het enige dat ik mij aan stoorde bij mijn broer zijn Philips ook toen we die installeerden.

iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Inderdaad vooral digitale tv en Netflix, occasioneel eens een dvd.

Bedankt voor tip ivm de warmte trouwens, dat wist ik niet.
    Op zich zal de gashaard meer voor sfeer dienen (en dus niet volle bak verwarmen), ik zou ook wel minstens 40-50cm ruimte willen tussen laten tussen schouwmantel en tv maar ik hou er inderdaad best rekening mee.

De hoek waar de tv staat is het donkerste deel van de living, er is ook geen lichtinval in de tv-hoek.

Ik zie wel dat de echte topreeksen voorbehouden zijn aan de grotere maten, bij 49-50 inch zijn de meeste 50hz ipv 100hz.
    Dat doen ze af als minpunt maar in feite is mijn huidige tv ook 50hz en ik merk eigenlijk niets storends (kan ook zijn dat het gewoon minder opvalt op 32inch natuurlijk).

Sony heeft dan weer wel 100hz maar ik lees hier en daar dat de menu’s wat traag werken, dat was het enige dat ik mij aan stoorde bij mijn broer zijn Philips ook toen we die installeerden.
    Met een gewone DVD ga je niet echt kunnen genieten van de kwaliteit en kleuren. SD of HD kwaliteit upscalen naar 4K is niet echt schitterend.

Zou dan toch overschakelen naar Blurays.

Voor de rest kan ik de LG OLED's zeker aanraden. De 55" is een perfecte keuze, imho. Ik had liever wat groter daarom dat ik 65" heb gekozen, want die grootte went ongelooflijk snel.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met een gewone DVD ga je niet echt kunnen genieten van de kwaliteit en kleuren. SD of HD kwaliteit upscalen naar 4K is niet echt schitterend.

Zou dan toch overschakelen naar Blurays.

Voor de rest kan ik de LG OLED's zeker aanraden. De 55" is een perfecte keuze, imho. Ik had liever wat groter daarom dat ik 65" heb gekozen, want die grootte went ongelooflijk snel.
    Kijk nu niet veel dvd's, toen ik ene afspeelde dacht ik wtf.maar als ge de moeite neemt om dan wat te prullen met u instellingen.krijgt ge toch serieus mooi beeld.durf zelfs te zeggen dat het in de buurt komt v blu ray.moet gewoon weten welke opties ge uit en aanzet op u tv.
    Ik blijf constant prullen ermee,tot ik het beeld goed vindt vooral bij games.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Dvd is 480p zeker?

Da's echt walgelijk als ge dat op een 55" kijkt.

@Ascari is het kwaliteitsverschil tussen Netflix 4k (Dolby vision) en een echte 4K blu-ray zo groot ja?

Alle ik weet wel dat er veel compressie is enzo, maar om nu te zeggen dat een OLED niet tot z'n recht komt bij Netflix-content is nu ook weer niet waar imo?

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb momenteel volgende op mijn lijstje staan:

Samsung QE49Q70R - 899 euro
    Samsung QLED 49Q80T -1.599 euro
    LG OLED48CX6LA - 1.699 euro

De eerste is een model van 2019, die zou ik nemen mocht er zich nu opeens ergens een buitenkansje voordoen, de vraag is dan vooral of de modellen van 2020 effectief beter genoeg zijn om dit prijsverschil te rechtvaardigen.

Ik kan ook wel nog enkele maanden (tot eind dit jaar/begin volgend jaar) wachten tot bijvoorbeeld de LG zakt richting 1.300 euro mocht oled effectief een grote meerwaarde zijn (en 100hz vs. 50 hz).
    Op dit moment neig ik eerder hiernaar, nu kopen is gezien het prijsverschil te zot.
    Dan vraag ik mij wel weer af of het verschil tussen de Samsung 80T en de LG groot genoeg is voor die meerprijs van 200 euro.

Na de corona-affaire ga ik die eens in’t echt moeten gaan bekijken.
    Laatst gewijzigd door SilentSpring; 9 mei 2020 om 10:37

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dvd is 480p zeker?

@Ascari is het kwaliteitsverschil tussen Netflix 4k (Dolby vision) en een echte 4K blu-ray zo groot ja?

Alle ik weet wel dat er veel compressie is enzo, maar om nu te zeggen dat een OLED niet tot z'n recht komt bij Netflix-content is nu ook weer niet waar imo?
    Netflix heeft een bitrate van +- 12-15 Mbps voor 4k content. Ter vergelijking, de bitrate van een 4k film op een fysieke schijf zit tegen de 50-80 Mbps. Een goed voorbeeld was The Haunting of Hill House. Omdat die compressie zo hoog was kregen veel mensen last van black crushing. Er gaan gewoon zeer veel details verloren, vooral in donkere scenes en laat dat net iets zijn waar OLED tv's in uitblinken mits een goede bron.

En dvd vs 4k. 4k bevat 24 keer zoveel pixels als een standaard dvd resolutie. Dus voor elke pixel die uw film inneemt op een dvd moeten er 24 gevuld worden op uw tv. Mits een paar fancy filters kan je het een beetje beter maken maar het gaat in de verste verte niet in de buurt komen van een blu ray, laat staan een 4k variant.

Het verschil tussen een standaard blu ray en 4k is imho wel al een pak kleiner. Maar de 4k content pak je in mijn ogen niet voor de bump in resolutie maar voor de HDR. Een goeie HDR implementatie is echt wel een wereld van verschil.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Kijk nu niet veel dvd's, toen ik ene afspeelde dacht ik wtf.maar als ge de moeite neemt om dan wat te prullen met u instellingen.krijgt ge toch serieus mooi beeld.durf zelfs te zeggen dat het in de buurt komt v blu ray.moet gewoon weten welke opties ge uit en aanzet op u tv.
    Ik blijf constant prullen ermee,tot ik het beeld goed vindt vooral bij games.
    Instellingen prutsen of niet. Op een 4K TV ziet een DVD er slecht uit t.o.v. een deftige 4K Bluray.

Ben al lang afgestapt van resoluties onder 1080p.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dvd is 480p zeker?

Als de film effectief 4K HDR is de kwaliteit echt schitterend. Voor een simpele DVD moet die TV veel te veel upscalen waardoor dat beeld niet zo schitterend is.

iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Instellingen prutsen of niet. Op een 4K TV ziet een DVD er slecht uit t.o.v. een deftige 4K Bluray.

Als de film effectief 4K HDR is de kwaliteit echt schitterend. Voor een simpele DVD moet die TV veel te veel upscalen waardoor dat beeld niet zo schitterend is.
    Had de 3 seizoenen v lethal weapen dvd in de bibliotheek meegenomen. Dat zag er goed uit, die blu Ray speler upscaled dat ook al naar 1080p..
    Als ik op een gewone dvd speler op ne full HD tv afspeelt is het voor te janken.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Jij kwaliteitshoer!

We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Als je vaak 4K HDR media bekijkt heb je zeker wel een meerwaarde aan OLED.

Heb zelf al sinds een jaar en half een 65E8 OLED van LG (wij zitten op ongeveer 2,5-3m van de TV vandaan en dat geeft wel een serieus cinema gevoel) en ben er heel tevreden van. Kwaliteit is subliem en de kleuren al helemaal.

Heb dezelfde TV als jou, staan jouw instellingen standaard of verander je dingen om een nog betere kwaliteit te hebben?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Jij kwaliteitshoer!

Haha, ne mens mag ook iets hebben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Heb dezelfde TV als jou, staan jouw instellingen standaard of verander je dingen om een nog betere kwaliteit te hebben?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Heb wel redelijk wat instellingen aangepast

iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Haha, ne mens mag ook iets hebben

Heb wel redelijk wat instellingen aangepast
    Toch nog niet genoeg om dvd's in degelijke kwaliteit te kunnen zien,,

Regels voor berichten