Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Proximus domiciliering van iemand anders zijn rekening

Nu hebben we iets voor.

Bijna 2 jaar geleden heeft mijn vriendin een abo met gsm afgesloten bij proximus. Wij kregen iedere maand een factuur in de bus, met sterretjes ingevuld want via domiciliering. Ik heb er nooit aandacht aan gegeven.

Het is me nooit opgevallen (ook stom van ons), maar dat bedrag is nooit van onze rekening gegaan. Voor de rest hebben wij ook geen domiciliering, want ik ben daar niet gek van. Nu zijn ze erachter gekomen dat dit van iemand anders zijn rekening ging. Dus die persoon betaalt al bijna 2 jaar voor ons abo zonder het te weten.

Proximus heeft nu al 2 voicemails ingesproken dat die persoon klacht ingediend zou hebben, wat ik wel begrijp. Maar dat is mijn probleem niet.

Nu gaan die wsl willen dat wij al die maanden ineens gaan betalen... Mijn eerste gedacht is 'vette pech, gegeven is gegeven'

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Freddy- Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nu hebben we iets voor.

Bijna 2 jaar geleden heeft mijn vriendin een abo met gsm afgesloten bij proximus. Wij kregen iedere maand een factuur in de bus, met sterretjes ingevuld want via domiciliering. Ik heb er nooit aandacht aan gegeven.

Het is me nooit opgevallen (ook stom van ons), maar dat bedrag is nooit van onze rekening gegaan. Voor de rest hebben wij ook geen domiciliering, want ik ben daar niet gek van. Nu zijn ze erachter gekomen dat dit van iemand anders zijn rekening ging. Dus die persoon betaalt al bijna 2 jaar voor ons abo zonder het te weten.

Proximus heeft nu al 2 voicemails ingesproken dat die persoon klacht ingediend zou hebben, wat ik wel begrijp. Maar dat is mijn probleem niet.

Nu gaan die wsl willen dat wij al die maanden ineens gaan betalen... Mijn eerste gedacht is 'vette pech, gegeven is gegeven'
    Mijn eerste gedacht is dat gij ne eikel zijt.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    /thread
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Nu hebben we iets voor.

Wat gegeven is gegeven? Niemand heeft u iets gegeven. Gij hebt uw facturen niet betaald en proximus had dat niet door! Dus, dringend uw facturen betalen manneke!
    En als ge niet betaalt dan haalt Proximus u wel voor de rechtbank hoor, gij kunt op geen enkele manier bewijzen dat ge dat wel betaald hebt.

En die andere vent zal gewoon zijn geld terugkrijgen uiteraard. Van Proximus. Niet van u.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik snap dat niet. Hoe kan dat van iemand anders zijn rekening gaan? En 2 jaar? Die persoon moet zich toch afgevraagd hebben waarom dat geld er af ging?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Schelden is niet nodig!

En inderdaad, proximus zal zijn fout ten opzichte van die andere persoon wel rechtzetten. Mijn enige punt is dat ik daar niks mee te maken heb. Das tussen die 2 partijen.

Waar ik wel iets mee te maken heb, is het akkefietje tussen proximus en mij. Is trouwens ook buiten onze wil, als daar geen fout gebeurd was zouden wij wel betaald geven via de domicile die we opgezet hadden. Ook dit lost zichzelf wel op...

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Schelden is niet nodig!

En inderdaad, proximus zal zijn fout ten opzichte van die andere persoon wel rechtzetten. Mijn enige punt is dat ik daar niks mee te maken heb. Das tussen die 2 partijen.

Waar ik wel iets mee te maken heb, is het akkefietje tussen proximus en mij. Is trouwens ook buiten onze wil, als daar geen fout gebeurd was zouden wij wel betaald geven via de domicile die we opgezet hadden. Ook dit lost zichzelf wel op...
    Je denkt toch niet dat ze gaan zeggen "oh die 2 jaar maakt niet uit" het was aan u om te zeggen dat er geen geld van uw rekening ging 2 jaar aan een stuk en nu dat ze erachter komen zijn ga je daar niet onderuit kunnen

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Prachtige thread, het is toch gewoon logisch dat je alsnog moet betalen?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Schelden is niet nodig!

Het maakt niets uit dat dit buiten jullie wil is, Proximus wil jullie geen boete geven, ze willen gewoon wat ze contractueel van jullie kunnen eisen. En dat zullen ze doen, want jullie hebben jullie facturen nog niet betaald. Wees maar gerust dat Proximus die andere persoon wel zal terugbetalen, maar ze zullen met de standaardmiddelen achter jullie veren zitten. Met dus binnen enkele maanden een afsluiting van je GSM nummer als je de achterstallige facturen niet betaalt.

Oja: als jullie domiciliering actief staat en het de limiet op de domiciliering groot genoeg is, kunnen ze het misschien zelfs van je domiciliering afhouden (al zit je daar mss met beperkingen in de SEPA-regelingen)
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Ik snap ook wel niet dat proximus op uw voicemail zit te zeggen dat die derde persoon klacht heeft ingediend.
    Heb jij inderdaad helemaal niks mee te maken. Komt ook heel onprofessioneel over.
    Maar die facturen, die zal je toch wel moeten betalen. Dat is uw contract.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Uwen frank was al lang moeten vallen, terwijl gij die facturen al die maanden in uw bus kreeg.
    Ik snap trouwens helemaal niet hoe zo iets mogelijk is, facturen die door een derde partij betaald worden.
    Dat gij de gevolgen zult mogen dragen, is nog maar normaal zeker?
    Mij maakt ge trouwens moeilijk wijs dat die derde partij dit stilzwijgend heeft gedaan gedurende maar liefst twee jaar...
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Ik zou denken dat "die persoon" waar het geld af gegaan is bijvoorbeeld de ex van zijn vriendin is. Of de vader. Kan vrijwel niet dat dit eender welke willekeurige persoon is. tZou nogal gemakkelijk zijn om domicieleringen te laten registreren op andermans naam anders. Dit zou misschien ook kunnen verklaren "fuck him gegeven is gegeven".

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Mij maakt ge trouwens moeilijk wijs dat die derde partij dit stilzwijgend heeft gedaan gedurende maar liefst twee jaar...
    TS heeft toch ook 2 jaar lang niet gemerkt dat er niks van de rekening ging.

Ik denk dat je zou schrikken hoeveel mensen dit nooit controleren. Een mens is gemakzuchtig. IK schrik er helemaal niet van dat die andere persoon dit pas na twee jaar opmerkt. Ik schrik tegenwoordig van NIKS meer.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mensen met een bankrekening hebben allicht toch al gehoord van rekening uittreksel?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Mensen met een bankrekening hebben allicht toch al gehoord van rekening uittreksel?
    Die heb ik alvast in geen jaaaaaaaren meer gekregen alles gebeurt hier digitaal. Maar wij bekijken wel wat er bijkomt en afgaat op regelmatige basis

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten