Pagina 2 van 2 Eerste 12
    ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Da klinkt goed!

Maareuh...

2 flesjes dan?

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Een pluim voor mijn pa die op zijn 68ste nog een volledig gazon heeft heraangelegd van 5 are en nog een grote moestuin van 4 are onderhoudt.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    6 (100%)
    Rodenbach stoofvlees, best stoofvlees
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Da klinkt goed!

Maareuh...

Bij zowel de blikje als de Leffe zelf horen zo'n reactie . Ma bon, als het maar is om in het stoofvlees te doen... Verkies Gouden Carolus Classic in mijn stoofvlees.

OT: pluim op de hoed van mijn ouders die ervoor gezorgd hebben dat mijn zus en ik nooit iets te kort zijn gekomen en ons altijd gesteund en geholpen hebben waar ze kunnen.

En een pluim voor alle zorgpersoneel in ziekenhuizen, rusthuizen... Omdat zij veel te weinig pluimen krijgen.
    It is happening again

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Een pluim aan de moderatoren hier, en bij uitbreiding elke forum.
    En ook aan vrijwilligers, waar en voor wat dan ook.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Bij zowel de blikje als de Leffe zelf horen zo'n reactie.
    De leffe ben ik mee eens. Maar het blik niet. Blik is beter om uw bier langer houdbaar te worden dan een flesje. Er kan geen licht aan, er kan geen lucht aan wat oxidatie kan veroorzaken en ... voor de Anuna's in de wereld: het is milieuvriendelijker ;-)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik gebruik ouderwets bruin tafelbier voor mijn stoofvlees in zo een glazen fles van 75cl, is heel laag in alcoholgehalte dus die smaak ervan is heel zacht in uw stoofvlees na 6-7u in de slowcooker.
    Eerste keer toen ik stoofvlees maakte was dat recept van Jeroen meus en hij gebruikte st-bernardus abt12 ofzo iets, vond ik te straf door smaken in de saus en zag uiteindelijk ook dat dit 10% was, vergeleken met bruin tafelbier wat 1.5% is.

Ik kan wel stoofvlees eten met bv bruine Leffe in of zelfs de Abt12 maar als ik het zelf kan maken toch lievere de zachtere smaak van Piedboeuf bruin tafelbier.
    en ik woon ook in de regio waar er steevast 1 volle lepel ( of meer naar smaak ) Luikse stroop in gaat, frituren hier en in de wijde omgeving hebben ook allemaal van die plakkerige zoete stoofvlees saus.
    Ooit een tijd in Antwerpen gewoond en die over de top bouillonachtige stoofvleessaus van de frituren daar heb ik nooit door mn keelgat kunnen schuiven.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mefke Bekijk bericht
    De leffe ben ik mee eens. Maar het blik niet. Blik is beter om uw bier langer houdbaar te worden dan een flesje. Er kan geen licht aan, er kan geen lucht aan wat oxidatie kan veroorzaken en ... voor de Anuna's in de wereld: het is milieuvriendelijker ;-)

hoe is een blikje milieuvriendelijker dan glas?

edit: net gegoogled: in België is het blijkbaar iets milieuvriendelijker vanwege de lichtere transportkosten en de goede recyclage hier. In het buitenland waar de recyclage-keten minder ok is, is het nog altijd beter om een fles te kopen.

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Plus blik is lichter dan glas en beter stapelbaar in een camion dan glazen flessen. Je krijgt er meer in 1 camion dus ook nog is transport goedkoper en minder vervuilend.

PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD

iTrader
    0
    Het zonnetje, voor dit prachtige weekend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mefke Bekijk bericht

Langer houdbaar, maar de smaak is wel minder. Wat heb je dan aan de houdbaarheid?

iTrader
    0
    Dikke pluim voor JPV die al velen van ons geweldig goed heeft geholpen!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Langer houdbaar, maar de smaak is wel minder. Wat heb je dan aan de houdbaarheid?
    Wat hebt ge aan goeie smaak als uw bier in het fleske geoxideerd is en naar karton smaakt?

Dat bier uit blik slecht smaakt is dikke zever. Ge gaat bij een blinde proef die met moeite eruit halen. Het enige dat ge moet doen is niet rechtstreeks uit blik drinken, komt trouwens aroma beleving ook ten goede.
    En bier van het vat is qua smaak volgens de meesten beter dan uit een fleske en veel beter dan uit blik. Tot ge ze zegt dat een vat uiteindelijk ook maar een groot uitgevallen blik bier is. Bier in blik of bier in fles scheelt niets van smaak.

Mij maakt het als proever/brouwer allemaal niets uit of het in de fles, uit een blik of van het vat is. Het gaat allemaal vlot naar binnen en smaakt altijd.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten