Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Toen ik jong was, mocht dit nog...

Een update van de topic, maar nu met een andere twist:

Wat waren de dingen die je ouders (bij jou) of jezelf nog deed vroeger, die je zelf nu onverantwoord zou vinden of zelf nooit meer zou doen:

Toen ik jong was, ...
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Toen ik jong was, reden we naar Zuid-Frankrijk met een achterbank die omgebouwd was tot een groot bed en waar mijn zus en ik gewoon zonder gordels lagen te slapen.
    Toen ik jong was, stak ik na het liften op het kruispunt E17/E40 hier te voet 12 rijstroken over om van de autostrade af te raken.
    Toen ik jong was, dronk ik Coca Cola (zonder gas) op doktersbevel om mijn slijmen in mijn luchtwegen te verminderen (tot het doppen van boterhammen in die cola toe).
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toen ik jong was, reden we naar Zuid-Frankrijk met een achterbank die omgebouwd was tot een groot bed en waar mijn zus en ik gewoon zonder gordels lagen te slapen.
    Toen ik jong was, stak ik na het liften op het kruispunt E17/E40 hier te voet 12 rijstroken over om van de autostrade af te raken.
    Toen ik jong was, dronk ik Coca Cola (zonder gas) op doktersbevel om mijn slijmen in mijn luchtwegen te verminderen (tot het doppen van boterhammen in die cola toe).

eew.

Maar ja, het rijden zonder gordels op de achterbank zeker.

Wij kregen soms een half glas bier van mijn grootmoeder op vrijdag als het frieten was op de middag. Ik vermoed niet dat dat koosjer is

Ik heb ( aan unief) lessen geskipped gewoon om een ding te refreshen en op tijd te kunnen klikken in zo'n browser game. Dat is nu wel maar 12 jaar geleden maar ik zou dat nu totaal idioot vinden.

Voor de rest heb ik stukken boom vast gehouden die met de kettingzaag doorgezaagd werden tussen mijn handen, in een boom gezeten om een stuk van een knotwilg tegen te houden terwijl het onder mij afgezaagd werd, etc Een hoop 'overantwoorde' constructie en werk toestanden toen ik 10-18 was..
    *** Also sprach Zarathustra ***

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mee op cafe gaan tot een stuk in de nacht.
    Heel de avond in de rook zitten.
    Cola drinken met een scheut bier in.
    Vader die nadien zat naar huis reed.

Achteraf gezien waren mijn ouders misschien gewoon marginalen

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Als 17-jarige met voorlopig rijbewijs rondrijden met een strontzatte slapende vader als begeleider.

In de Westhoek mocht alles als je de lokale flik een beetje kent. Een van de toppers is een 12jarige die zelf met de auto reed naar zijn lager school.
    o/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Paffen in de frituur terwijl ge op uw fritten waart aan het wachten, bahbah
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Als kind een speelgoed pistool meenemen naar de voetbal (1ste klas) en dan liggen schieten in het publiek om lawaai te maken.
    Want ja bommekes en lawaai maken is normaal op de voetbal.
    Je weet wel van deze rondjes die knallen:

Van dit type:

Nog shockerender nu eigenlijk want dat is een nazi pistool. Als kleine weet ge dat allemaal niet.

Dat verkocht men toen gewoon zo in de speelgoedwinkel.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Dat is toch niet per se een nazi-pistool? Een Luger (ik ken er helemaal niks van, maar ik vermoed dat het dat moet voorstellen) werd niet alleen door de nazi's gebruikt. Ook vreemd dat er "revolver" op de doos staat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Dat is toch niet per se een nazi-pistool? Een Luger (ik ken er helemaal niks van, maar ik vermoed dat het dat moet voorstellen) werd niet alleen door de nazi's gebruikt. Ook vreemd dat er "revolver" op de doos staat.
    A is dat niet deze dan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Walther_P38

The Walther P38 (originally written Walther P.38) is a 9 mm semi-automatic pistol that was developed by Carl Walther GmbH as the service pistol of the Wehrmacht at the beginning of World War II. It was intended to replace the costly Luger P08, the production of which was scheduled to end in 1942.

Alleszins toen ik voor het eerst Schindlers list zag, dacht ik he dat is mijn pistool.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Als kind een speelgoed pistool meenemen naar de voetbal (1ste klas) en dan liggen schieten in het publiek om lawaai te maken.
    Want ja bommekes en lawaai maken is normaal op de voetbal.
    Je weet wel van deze rondjes die knallen:

Van dit type:

Nog shockerender nu eigenlijk want dat is een nazi pistool. Als kleine weet ge dat allemaal niet.

Dat verkocht men toen gewoon zo in de speelgoedwinkel.
    Allez, het staat er op van wie het is. Van Kojak.

Beetje googlen en je komt op https://nl.wikipedia.org/wiki/Walther_P38 (https://www.vectis.co.uk/pilen-sa-ko...cap-gun_632460) zoals Dieter85 dus zei.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kon/mocht toen nog lachen met diverse onderwerpen van allerlei kleur

(pun intended)

Edit: Hmm niet helemaal van toepassing, want ik vind het nu zelf nog steeds niet ongepast, scusi te laat fatsoenlijk de OP gelezen.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In de winkelkar gaan zitten. Nu moet ik dat ding zelf duwen

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Mee op cafe gaan tot een stuk in de nacht.
    Heel de avond in de rook zitten.
    Cola drinken met een scheut bier in.
    Vader die nadien zat naar huis reed.

Achteraf gezien waren mijn ouders misschien gewoon marginalen
    Ik moest ook iedere zaterdag mee op café toen ik te klein was om alleen thuis te blijven en mijn zus het huis uit was

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als baby mocht ik ongebreideld aan alle borsten zitten van de vrouwen die mij vasthielden, en dat was nog "oooh, schattig"

nu moete da ni meer proberen.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    - Hele dagen thuis in de rook zitten bij mijn ouders, die natuurlijk ook ergens anders rookten. Eigenlijk is mijn eerste herinnering dat dit niet "ok" was toen de dochter van vrienden van mijn ouders overleed aan kanker en ze mijn ouders liever niet meer uitnodigden...
    - Op café en fuiven uiteraard ook gewoon in de rook, dat is wel vrij recent.
    - Echte levende kuikentjes op de markt kunnen kopen voor Pasen, bij één of ander kraam dat denk ik vooral delicatessen verkocht. Ik denk dat dit nu verboden is.
    - Inderdaad was de gordel niet verplicht achteraan, maar daar waren mijn ouders dan wel strenger op.
    - De huisarts die kwam aanbellen, mijn vader die opendeed: "Euhm dokter u bent mis, hier is niemand ziek" om als antwoord te krijgen: "Wat is't, is uwe cognac misschien op?". Even drinken tijdens de huisconsultaties dus. Dit is dezelfde oude huisarts van hieronder, later nam zijn zoon de praktijk over.

Bonusfeit:
    - Enkele jaren geleden nog bij de stokoude vader van mijn toenmalige huisarts geweest, want de arts zelf zat op een begrafenis, dus sprong zijn vader even in (eveneens dokter). Had een soort huiduitslag op mijn voet, en werd aangeraden ze eens in verdunde formaldehyde (formol) te steken want "dat deden ze in onzen tijd in het leger ook". Dat is dus kankerverwekkend. Daarna kreeg ik een uitleg dat het waarschijnlijk was omdat ik mij te vaak waste, want "bij negers zag je dat nooit ze".
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten