Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste
    Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    mocht ik eten wat ik wou en kwam ik niets bij. Op m'n 18 woog ik 72kg en dat op 1m85 en dat terwijl ik een kilo lasagna at en 's avonds bij de film een cola-fles van 1,5l leegdronk en een zak chips at. Nu eet ik de helft van wat ik toen at en drink geen cola meer en ook de chips zijn beperkt en toch zijn er elk jaar weer wat kilo's bij.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    mocht ik eten wat ik wou en kwam ik niets bij. Op m'n 18 woog ik 72kg en dat op 1m85 en dat terwijl ik een kilo lasagna at en 's avonds bij de film een cola-fles van 1,5l leegdronk en een zak chips at. Nu eet ik de helft van wat ik toen at en drink geen cola meer en ook de chips zijn beperkt en toch zijn er elk jaar weer wat kilo's bij.
    Bij mij schommelt dat serieus. Ene keer zit'k op 80kg, andere keer op net geen 70kg, waardoor ik weer andere broeken moet kopen. Ben van een maat 34 naar 29 gegaan. Ik drink geen water (zit toch al in Ice Tea ), snoepen doe ik niet heel veel, voornamelijk gewoon ongezond eten, zoals pizza, pita, hamburgers e.d. Als ik eten maak is het wel vers. Vroeger at ik nog ongezonder en woog op een bepaald moment redelijk veel, maar schommelde ook toen al hard.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vroeger viel ik vlug af en kwam ik ook vlug bij maar de laatste 2 jaar blijft mijn gewicht op hetzelfde hangen

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mocht ik nog een meisje van 16 neuken zonder gevolgen...nu is dat strafbaar.

iTrader
    0
    Buh, rokers of zuipers als ouder hadden we niet maar verder ook de hele range van zonder gordels achter zitten, over stabiele en minder stabiele bouwsels, hoge daken, zagen en maaiers, tot heelder weekends buiten ravotten (inclusief al wat niet mocht, uiteraard).

Zou ik die niet meer toelaten aan mijn eigen kids? Nah. Wij zijn ook groot geworden zonder overbeschermd te zijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tetram Bekijk bericht
    Buh, rokers of zuipers als ouder hadden we niet maar verder ook de hele range van zonder gordels achter zitten, over stabiele en minder stabiele bouwsels, hoge daken, zagen en maaiers, tot heelder weekends buiten ravotten (inclusief al wat niet mocht, uiteraard).

Zou ik die niet meer toelaten aan mijn eigen kids? Nah. Wij zijn ook groot geworden zonder overbeschermd te zijn.
    Zo overbeschermd zijn kinderen nu toch niet. Ik had toen ik 7-8 was nog geen gsm of tablet waarmee ik op internet kon

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Zo overbeschermd zijn kinderen nu toch niet. Ik had toen ik 7-8 was nog geen gsm of tablet waarmee ik op internet kon
    Goh, 't hangt van de ouders af uiteraard. Sommigen doen daar heel normaal in, maar ik wil de helikopterouders die hun kroost altijd en overal in de gaten hebben en behoeden voor alles alvast geen eten geven (en 'k ben me ervan bewust dat mijn herinneringen aan mijn jeugd weinig meer zijn dan een eigen subjectieve interpretatie, maar 't lijkt me toch dat dat in de 80's en vroege 90's allemaal toch wat minder nauw stak)
    Laatst gewijzigd door Tetram; 12 maart 2019 om 21:47
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Myllan's schermafbeelding
    5.012
    iTrader
    0
    -buiten spelen zonder dat er één andere pedofiel op de loer ligt
    -als jongvolwassene gek doen zonder dat iemand je stiekum opneemt en voor je het weet met je smoel overal op fb live zit en snapchat en God weet wat nog allemaal
    -iets aannemen van de Sint zonder dat al die extremistische heikneuters gelijk in je nek komen hijgen en dreigen en toen zwarte pieten zwart waren ipv geel, groen of oranje.
    Weet even niet meer wat nog allemaal.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Dat niet maar ik speelde op mijn 8 wel wolfenstein 3D waar je met messen en mitrailleurs nazis uitschakelde.

Om nog te zwijgen van arcade games als Mortal Kombat waar je als 9 jarige voor 20 frank in het Luna park op de lokale kermis gewoon koppen kon afhakken en harten uitrukken.

Dat laatste zie ik echt nooit meer terugkomen. Is typisch iets van toen wel, nu niet meer.

Laatst gewijzigd door Dieter85; 12 maart 2019 om 21:59

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    T zijn geen arcade games dan, maar er zijn hele generaties 10 jarigen opgegroeid met de gta"s van deze wereld lijkt me .

In mijn geval GTA San Andreas, het eerste spel dat ik kocht bij de aankoop van een PS2, een jaar of negen toen schat ik, vlotjes lagere school nog in ieder geval, kon je ook mensen leven in verbranden, hoeren neuken, drugs rondbrengen, ... . Ouders wisten ook wel nauwelijks wat GTA inhield.

Zie dat bij mijn jongere familieleden nu ook wel dat die games spelen die in feite echt niet voor kinderen zijn.

Zal met andere woorden toch iets zijn dat wel zal blijven, hoeveel ouders gaan echt expliciet zien naar de pegi afbeeldingen en wat is het allemaal? Niet zo gek veel imo. Hoeveel gaan voet bij stuk houden als "de rest van de klas dat wel mag spelen", nog minder imo.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    - Echte levende kuikentjes op de markt kunnen kopen voor Pasen, bij één of ander kraam dat denk ik vooral delicatessen verkocht. Ik denk dat dit nu verboden is
    En op de kermis vissen en dan thuiskomen met een goudvis in een plastieken zakske.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik herinner me dat ik als kind van 8 jaar regelmatig op de remork van mijn grootvader mocht zitten, terwijl hij tegen 90 km/h over de ring van Herentals reed.

Met die grootvader ging ik ook bomen omzagen in het bos. Ik als klein ventje trekken aan een touw terwijl die boom op 3 meter van mijn kop viel.

Ik had ook zijn verzameling Playboys uit de jaren stillekes gevonden, hahaha!

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ons vader die mij en mijn zus opsloot in de kofferbak en zo naar onze grootouders reed

Mijn opa die vroeger thuis zijn varkens zelf slachtte. Ik herinner het me nog een beetje als 10 jarige. Gewoon met ne zware hamer op de schedel. En daarna met de familie pensen draaien door zo'n oldskool machine. Was echt een leuke familiebezigheid
    Laatst gewijzigd door Scifo; 13 maart 2019 om 00:06

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Op m'n 10j, als 2de oudste neef met de auto van m'n grootvader mogen rijden. (Mercedes C klasse, een W202 voor de kenners). Dit met m'n grootvader naast me, en minstens 6 neven op de achterbank. We deden zo geregeld een toertje op zondag, en alle neven mochten afwisselend een stukje rijden.
    Als toppunt mochten we 1x met een voormalige lijnbus rijden. (Grootvader had busmaatschappij), maar dit was enkel voor "de 4 oudste", en voor een paar 100m rechtdoor.

Bij diezelfde grootouders een kamp maken achteraan in de tuin met paletten en planken, dat binnenin inrichten en vol hangen met foto's uitgeknipt uit de collectie P-magazines, Playboys en consoorten die we daar op zolder gevonden hadden. (Vermoedelijk oude collectie van een van de nonkels).
    Als lichtbron gebruikten we meerdere kaarsen. (Heel slim in een houten constructie waar we met 6 man opeengeplakt zaten)

Ook daar, als we er bleven slapen s'avonds zitten wiezen tot een kot in de nacht, en we mochten Campari-orange of Safari-orange drinken. Wel met heel weinig Campari/Safari in, maar we dronken er meerdere en vulden het stiekem bij als de grootouders even niet keken.

We sliepen daar geregeld met 6 in een tweepersoonsbed. Heel vaak dat er zoveel kleinkinderen bleven slapen dat de grootouders zelf beneden in de zetel sliepen. Ze hadden nochtans 3 slaapkamers met in elk een tweepersoonsbed. (Ter info, er zijn 15 kleinkinderen, en we bleven er dikwijls allemaal slapen)

Zonder toezicht op straat spelen. Wij woonden in een doodlopende straat, en speelden gewoon op straat met onze fietsen. Schansen maken en erover springen, racen,... Zonder rekening te houden met eventuele auto's. Natuurlijk veel rustiger toen, en de enige auto's die passeerden waren inwoners van onze straat die ons goed kenden en echt stapvoets reden.

In dezelfde straat geregeld bij de buren aanbellen voor een snoepje of een koek.
    Bij 1 oudere alleenstaande man soms uren binnengezeten. Naar TV kijken en naar zijn verhalen en (toen) hilarische moppen luisteren. Daar toen voor het eerst mijn huidige vrouw leren kennen. Die man was blijkbaar een goede kennis van mijn schoonouders, en mijn vrouw en haar broers kwamen daar dikwijls op logement. Waren toen speelkameraadjes int straat.

Ook in diezelfde straat, zomaar in mensen hun tuin op verkenning gaan, binnengluren langs de ramen en aan alle klinken eens voelen of ze niet toevallig los waren.

Piedboef drinken bij het eten, en denken dat het echt bier was.

Ik was (naar het schijnt) voor de eerste keer zat toen ik 2,5j was. We waren op bezoek bij een tante, en mijn mama dronk daar een Pisang-orange. Maar fancy uitgeschonken zodat de Pisang en het fruitsap gescheiden waren. Ik wou eens proeven en mocht met een rietje van dat fruitsap drinken. Maar zonder dat mijn mama er erg in had duwde ik dat rietje tot volledig onderaan in het glas. Ik had dus pure Pisang binnen. Ik was erna naar het schijnt heel "leutig" en begon veel te zingen. In de auto op weg naar huis in een heel diepe en lange slaap gevallen. Ik had nog nooit zo vast geslapen volgens m'n ouders.

M'n grootvader langs vaders kant was een beenhouwer. Dat was in de tijd dat ze zelf nog mochten slachten. Ik heb daar live een slachtpartij gezien, en heel veel kadavers van koeien en varkens zien hangen.

Deze grootvader heeft me m'n eerste pinten laten drinken. Op m'n eerste communie achter de rug van m'n ouders. Na de 2e begon ik me schuldig te voelen en heb ik het aan mijn mama verteld.

M'n vader was een roker (maar nooit binnen), en in wou dat nadoen door van die notitieblaadjes op te rollen, aan te steken en dit te inhaleren. Uiteraard wel uit het zicht van m'n ouders.

Na school ook geregeld bommetjes gaan afsteken. Ook dikwijls ergens verscholen opgesteld staan en bommetjes naar voorbijrijdende auto's gooien.

In het 3e middelbaar mocht ik op vrijdag maximum een uurtje naar het jeugdhuis naast m'n school een pintje gaan drinken (quote van m'n mama: "maar maximum 1, want ik hoor het aan uw stem als ge er meer op hebt"). Ik dronk er altijd minstens 3, en vanaf 5 begon ze iets te vermoeden waarna ik steeds bekende dat ik er 2 op had.

Op m'n 12j ongeveer mocht ik eens een avond alleen thuis blijven. Het was toevallig Halloween, en het was "nacht van de wansmaak" met Jan Verheyen op TV toen. Toen gekeken naar "Night of the living death" en "The evil dead". Ik was betoverd, toen is m'n liefde voor horrorfilms begonnen. Tot grote spijt van mijn mama. Die kreeg bijna een appelflauwte toen ik dat de ochtend erop vertelde dat ik die films gezien had.

(Achtergrond info: ik mocht bvb de cd "Blink 182: The Mark Tom & Travis show" niet hebben omdat daar een sticker opstond met "parental advisory")

Toen ik in het 2e middelbaar zat heb ik wiet proberen kweken op m'n slaapkamer. Ik gebruikte daarvoor hennepzaadjes uit een pak vogel-eten.
    Toen m'n ouders mijn "plantage" ontdekt hadden waren ze natuurlijk enorm kwaad. Tot ze beseften wat het eigenlijk was. En toen ik zei dat ik het niet deed om te gebruiken, maar om te verkopen en geld te verdienen moesten ze zich hard inhouden om niet te beginnen lachen...
    Laatst gewijzigd door Waelvis; 13 maart 2019 om 00:45
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dat niet maar ik speelde op mijn 8 wel wolfenstein 3D waar je met messen en mitrailleurs nazis uitschakelde.

Om nog te zwijgen van arcade games als Mortal Kombat waar je als 9 jarige voor 20 frank in het Luna park op de lokale kermis gewoon koppen kon afhakken en harten uitrukken.

Dat laatste zie ik echt nooit meer terugkomen. Is typisch iets van toen wel, nu niet meer.

Omg ja die was zalig. Kitana ftw!!!! En killer instict speelde wij ook altijd. Ik keek altijd naar mijn broer en ik wou toen ook is tomb raider spele en die zei nee das te moeilijk en toen ben ik bij ons mama gaan wenen en moest hij mij laten spelen. 2 min later stak ik van een klif en wou ik niet meer spelen

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten