Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een broer en een zus, dus dat is allemaal niet hypothetisch.
    Mijn zus heeft jaren thuis mogen wonen voor 200 euro/ maand all in terwijl ik zelfstandig op eigen kosten woonde, zij heeft een Romereis gehad, heeft jaren op kot gezet op kosten van mijn ouders, terwijl ik bovenstaande allemaal niet gehad heb.
    Moet ik nu ook het bedrag dat mijn ouders in haar studies gestoken hebben terugvorderen zoals TS doet? Want zonder die sponsoring was mijn zus nooit notaris geworden. TS zijn zus heeft 20k gehad om haar studies te kunnen verwezelijken.
    Ik vind da trouwens een immens verschil met 20k 'echt' krijgen, bv om een huis te kopen.
    Dus uw zus heeft jaren 200 euro per maand thuis moeten afdokken terwijl jij nu al 2j thuis woont zonder een cent af te dokken? Als dat de enige context was dan zou ik als zus dat ook melden ja. Maar dat hangt van vanalles af zoals jij al aanhaalt. En die details kennen we bij TS niet. Wel zegt hij dat zijn ouders hem gelijk geven, wat een behoorlijke indicatie is van een te groot onevenwicht dat bestaat.

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dus uw zus heeft jaren 200 euro per maand thuis moeten afdokken terwijl jij nu al 2j thuis woont zonder een cent af te dokken? Dat zou ik als zus ook melden ja. Maar dat hangt van vanalles af zoals jij al aanhaalt. En die details kennen we bij TS niet. Wel zegt hij dat zijn ouders hem gelijk geven, wat een behoorlijke indicatie is.
    Ik woon nu nie bij mijn ouders, maar in een appartement van hun.
    Ik heb daarvoor wel jaren alleen gewoond terwijl mijn zus jaren lang goedkoper thuis gewoond heeft.

Trouwens 200 euro voor 'all in hotel mama 'vs 0 euro en wel de rest allemaal zelf betalen... da tweede is nog steeds duurder.

Mijn zus doet gewoon niet moeilijk omdat zij ook vele voordelen gehad heeft, en omdat we familie zijn...

Het grote verschil met TS, die letterlijk zegt dat hem zijn ouders nu minder wilt zien, zijn zus een bitch noemt.
    (We weten natuurlijk nie alle achtergrondinformatie, mss dat ik TS dan wel gelijk zou geven)
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Studentt Bekijk bericht
    Omdat zij niet konden inzien dat als je 1 kind 20k geeft en het andere niet, dat dit voor spanningen kan zorgen. Ik denk niet dat mijn reactie abnormaal is...Maar zoals aangehaald zet ik me erover en kan het mij vanaf nu niets meer schelen. Maar ik ga ook niet meer zo veel contact hebben met hen in de toekomst, zeker niet met mijn zus.
    Het kan u niet schelen maar je gaat minder contact hebben met hen? Lol. Mensen en geld..ongelooflijk..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Het kan u niet schelen maar je gaat minder contact hebben met hen? Lol. Mensen en geld..ongelooflijk..
    Ja, met 'het' bedoel ik deze kwestie en ook iedereen errond. Ik focus me op mezelf vanaf nu. En het gaat er niet om om het geld. Ik ben het gwn beu dat ik op elk gebied wordt benadeeld, niet enkel financieel.

iTrader
    7 (100%)
    Was het een studie die ze enkel in het buitenland kon volgen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Vanaf nu moet iedere ouder een tabel van kosten bijhouden per kind en het dan vereffenen tussen elkaar op hun 25ste.

Zij hebt een kot gehad van 350 en ik ben thuis gebleven!
    Hij mocht vroeger weggaan!
    Zij hebt een rijbewijs gehaald op kosten van ons ma!
    Gij hebt een Playstation gekregen!
    (...)
    o/

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Was het een studie die ze enkel in het buitenland kon volgen?
    Neen, maar daar was het "betere kwaliteit" en prestigieuzer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Vanaf nu moet iedere ouder een tabel van kosten bijhouden per kind en het dan vereffenen tussen elkaar op hun 25ste.

Zij hebt een kot gehad van 350 en ik ben thuis gebleven!
    Hij mocht vroeger weggaan!
    Zij hebt een rijbewijs gehaald op kosten van ons ma!
    Gij hebt een Playstation gekregen!
    (...)
    Kleine uitgaven doen er niet toe en het zou belachelijk zijn om dat bij te houden. Maar hier spreken we over een groot bedrag, dat is toch iets anders...

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Studentt Bekijk bericht
    Neen, maar daar was het "betere kwaliteit" en prestigieuzer.

Kleine uitgaven doen er niet toe en het zou belachelijk zijn om dat bij te houden. Maar hier spreken we over een groot bedrag, dat is toch iets anders...
    Kleine uitgaven kunnen optellen tot een groot bedrag..

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tijd voor een familiedrama.

Hoe gortiger, hoe meer de geschiedenis u later erkent.

iTrader
    0
    Als je zou weten hoeveel ambras er in sommige families over geld gemaakt wordt, daar val ik persoonlijk van achterover. Gelukkig nooit zoiets moeten meemaken. Hier zitten nog geen schoonbroers of schoonzussen mee tussen die hun mening over familiegeld opleggen aan hun vrouw. Of ouders die gestorven zijn en de kinderen die op hun graf ruzieen over de erfenis. Of ouders die verzorgd worden door hun "liefhebbende zoon" die dan "al het geld aftroggelt van ons ma en haar helemaal brainwashed!".

De constructie in deze topic is daar nog redelijk simplistisch tegenover, zeer oppervlakkig en komt wel goed. Tis nu de moment om het niet te laten escaleren.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Als je zou weten hoeveel ambras er in sommige families over geld gemaakt wordt, daar val ik persoonlijk van achterover. Gelukkig nooit zoiets moeten meemaken. Hier zitten nog geen schoonbroers of schoonzussen mee tussen die hun mening over familiegeld opleggen aan hun vrouw. Of ouders die gestorven zijn en de kinderen die op hun graf ruzieen over de erfenis. Of ouders die verzorgd worden door hun "liefhebbende zoon" die dan "al het geld aftroggelt van ons ma en haar helemaal brainwashed!".

De constructie in deze topic is daar nog redelijk simplistisch tegenover, zeer oppervlakkig en komt wel goed. Tis nu de moment om het niet te laten escaleren.
    Ja het is een triestige situatie vind ik ook. Maar ja, er is niets dat kan escaleren, gewoon dat ik me een beetje benadeeld heb gevoeld. Het komt goed, no big deal. Ik wou de mening van derden weten over dit geval om te zien of ik nuchter kan nadenken en of ik in de fout ben. Nogmaals bedankt aan iedereen (ook voor de negatieve commentaren) omdat dit me toelaat om een totaalbeeld te vormen van de situatie en het helpt me om me erover te zetten.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Blij dat het opgelost is, dan hebben we nu tijd voor de echt belangrijke vragen: pics van die zus?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Blij dat het opgelost is, dan hebben we nu tijd voor de echt belangrijke vragen: pics van die zus?
    +1

Please deliver, OP.
    Onze hulp inschakelen heeft een bepaalde kostprijs.
    ...Ω...

iTrader
    0
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Hahahah, nee ik ga dat niet doen.

Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten