Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou de situatie als volgt aanpakken:

- beste ouders, wanneer kan ik eens langskomen om iets te bespreken betreffende de aankoop van mijn woning?

dan ga je langs

- ik vroeg me af of jullie mij misschien een zetje konden geven bij het aankopen van mijn appartement. niet in het minst omdat we allemaal weten dat mijn zus ook een bepaald bedrag heeft gekregen voor haar studies, zonder dit te moeten terugbetalen. zij heeft daar duidelijk de vruchten van geplukt. ikzelf heb daarentegen zelf al mijn studies moeten betalen of niet verder gestudeerd, en ik denk niet dat mijn verblijf van enkele jaren in jullie huis dit bedrag compenseert. begrijpen jullie dat? Het geeft me een wat onrechtvaardig gevoel snap je. het hoeft geen 20k te zijn maar misschien kunnen jullie mij steunen met een bedrag dat jullie eerlijk zouden vinden en verklaren. jullie vinden dat mijn zus dat eigenlijk zou moeten teruggeven maar durven dit haar niet te zeggen? ja daar kan ik mij jammer genoeg niet mee gaan bemoeien dat is iets tussen jullie en haar natuurlijk.

hoe je het hebt aangepakt daarentegen is enorm asociaal en agressief. nu dat doet er op deze moment eigenlijk niet veel meer toe, gebeurd is gebeurd toch en jij zal zeker niet de enige zijn met een communicatieprobleem hier.

dus wat ik nu zou doen is dat geld aannemen (blijkbaar hadden je ouders toch het geld?) en daarna geregeld blijven langs gaan bij uw ouders, hun uitnodigen als je uw woning gekocht hebt, hun goe verzorgen. en zelfs eventueel hun uitnodigen samen met uw zus, waarbij je u excuseert voor de nogal gebrekkige manier van communiceren en "hoopt dat we die periode achter ons kunnen laten". als uw zus niet opdaagt of u uitlacht bij uw 'excuus', dan don't give a fuck. Vanaf dan is dit haar probleem.
    Ja ik ga dat doen. Me er gewoon over zetten en geen probleem over maken. Als mijn ouders dan mij steunen voor de aankoop dan neem ik het aan. Als zij dat niet doen, then so be it. Maar mijn zus blijft een bitch, die mening zal niet veranderen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Studentt Bekijk bericht
    Ja ik ga dat doen. Me er gewoon over zetten en geen probleem over maken. Als mijn ouders dan mij steunen voor de aankoop dan neem ik het aan. Als zij dat niet doen, then so be it. Maar mijn zus blijft een bitch, die mening zal niet veranderen.
    Ik denk dat uw ouders u wel gaan steunen, desnoods achter de rug van uw zus als zij daar moeilijk over doet. En uw ouders gaan doen wat zij eerlijk vinden. En eerlijk is volgens mij ietsje minder dan die 20k omdat jij nog thuis gewoond hebt en daar ook kosten uit kwamen, of eventueel gestudeerd op hun kosten (aan een goedkoper tarief welliswaar), of met hun auto gereden, van hun verzekering gebruik gemaakt, met hun op reis geweest enz.

Mijn ouders hebben ook behoorlijke bedragen aan mezelf en broers/zussen gegeven, maar ik weet absoluut niet hoeveel dit exact is. Volgens mij weten veel mensen dat ook niet van elkaar, ik vind het al straf dat jij hier over een harde 20k kan spreken. Meestal is die lijn veel vager. Wat doe je vb. met kosten van de orthodont, kosten van de kinesist, op reis geweest met de CM, op schoolreis geweest, meer rijlessen mogen volgen, een extra bisjaar gesponsord... als je dat allemaal in balans moet brengen dat is onmogelijk.

Als ik u was zou ik me dus niet vastpinnen op 20k 20k 20k... euhm. Het kan zijn dat uw ouders bijvoorbeeld u een wasmachien geven "omdat jij niet gestudeerd hebt", en een jaar later uw trouwfeest sponsoren,, of u een nieuwjaarscadeau van 2k overschrijven. Etc. Je kan zeggen "ik moet nu geen 20k hebben maar ik zou het wel apprecieren als over de tijd ik ook wat gesponsord krijg in evenwicht met mijn zus". En het dan laten voor wat het is. Volgens mij hoef je daar helemaal geen wrang gevoel aan over te houden.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 10 maart 2019 om 01:04
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik denk dat uw ouders u wel gaan steunen, desnoods achter de rug van uw zus als zij daar moeilijk over doet. En uw ouders gaan doen wat zij eerlijk vinden. En eerlijk is volgens mij ietsje minder dan die 20k omdat jij nog thuis gewoond hebt en daar ook kosten uit kwamen, of eventueel gestudeerd op hun kosten (aan een goedkoper tarief welliswaar), of met hun auto gereden, van hun verzekering gebruik gemaakt enz.

Mijn ouders hebben ook behoorlijke bedragen aan mezelf en mijn broer gegeven, maar ik weet absoluut niet hoeveel dit exact is. Volgens mij weten veel mensen dat ook niet van elkaar, ik vind het al straf dat jij hier over een harde 20k kan spreken.

Als ik u was zou ik me dus niet vastpinnen op 20k 20k 20k... euhm. Het kan zijn dat uw ouders bijvoorbeeld u een wasmachien geven "omdat jij niet gestudeerd hebt", en een paar maand later u een keuken geven, en een paar maand later uw vloer helpen betalen, of u een nieuwjaarscadeau van 2k overschrijven. Etc. Zeg hun gewoon "ik moet nu geen 20k hebben maar ik zou het wel apprecieren als over de tijd ik ook wat gesponsord krijg in evenwicht met mijn zus". En het dan laten voor wat het is. Volgens mij hoef je daar helemaal geen wrang gevoel aan over te houden.
    Ik heb tijdens mijn studies telkens studentenjobs gedaan om mee te betalen in mijn eigen kosten. Het klinkt misschien ongepast maar ik vind dat ik echt een voorbeeldig kind ben geweest die op financi√ęel vlak nooit een last was. En daarbij zelfs hielp met allerlei andere zaken. Ik was ook geen probleemkind zoals mijn zus.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ge kunt natuurlijk ook gewoon blij zijn voor uw zus dat ze haar droom heeft kunnen waarmaken door in het buitenland te studeren. Maar neen, gij moest per se de jaloerse klet uithangen en eisen dat ze dat terugbetaalt, want gij hebt dat ook niet gehad. En dan zijt ge achteraf verbaasd dat uw zus nukkig is op u omdat ge onrechtstreeks uw ouders probeert te manipuleren om hun geld terug te vragen. Jezus, wat een kutkind zijt gij eigenlijk?
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ge kunt natuurlijk ook gewoon blij zijn voor uw zus dat ze haar droom heeft kunnen waarmaken door in het buitenland te studeren. Maar neen, gij moest per se de jaloerse klet uithangen en eisen dat ze dat terugbetaalt, want gij hebt dat ook niet gehad. En dan zijt ge achteraf verbaasd dat uw zus nukkig is op u omdat ge onrechtstreeks uw ouders probeert te manipuleren om hun geld terug te vragen. Jezus, wat een kutkind zijt gij eigenlijk?
    Of mijn zus zou beter geen verwend nest zijn en reageren als een normaal persoon en vanuit zichzelf voorstellen aan mijn ouders om het geld terug te betalen als een teken van dank voor al de moeite dat zij hebben gedaan voor haar ? Instead of taking everything in life for granted. En wie zegt dat ik niet blij ben voor haar ? Ik kon er gewoon niet tegen dat zij stank voor dank geeft aan onze ouders. En wat met mijn dromen ? Is dat minder waard ? Je spreekt gewoon bullshit.
    Laatst gewijzigd door Studentt; 10 maart 2019 om 01:24

iTrader
    0
    En wie zegt dat ik niet blij ben voor haar ?
    Ik kon er gewoon niet tegen dat zij stank voor dank geeft aan onze ouders.
    En wat met mijn dromen ? Is dat minder waard?
    Elke opeenvolgende zin spreek je uzelf tegen.

Uw zus mag haar gekregen geld niet houden van u, een normaal persoon zou dat geld nooit houden.
    Maar jij wil wel 20k krijgen en bijhouden.
    Uw ouders mogen uw zus geen 20k geven, dat zou jij ook nooit doen als ouder.
    Maar ze moeten u nu eigenlijk wel 20k geven.
    Je bent wel blij voor uw zus.
    Maar ze is wel een bitch die stank voor dank geeft.
    Je ziet uw ouders heel graag.
    Maar de relatie gaat wel verzuurd zijn als ze u het geld niet geven.
    Je bent een self-made man die haat dat mensen dingen for granted nemen in het leven.
    Maar je vind de financiering van uw dromen door uw ouders wel veel waard.
    Je bent altijd de perfecte zoon geweest.
    Maar je gaat wel naar uw zus om haar geld dat ze gekregen heeft van haar ouders af te dreigen, terwijl uw ouders geen ruzie willen
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 10 maart 2019 om 01:57
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Buh joh, uw ouders zijn akkoord dat gij ook die 20k verdient. Uw zus niet, maar die woont toch in het buitenland dus die weet het toch niet...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

iTrader
    0
    Trouwens, je woont nog steeds thuis? En je gaat een master halen via de avondschool? Hoe oud ben jij dan? Als jij vb. al 28 jaar bent al al 10 jaar op kosten van uw ouders leeft, dan heeft uw zus zeker een punt. Tis niet omdat je soms eens de dakgoot kuist of naar de bakker rijdt, dat uw ouders er winst op maken. Maak de rekensom eens he. En dan bedoel ik all-in. Dus inclusief gedeelde huur, verzekering huis, eten, gebruik wagen, verzekering, mee op reis, elektriciteit, water, TV, internet...

Het kan zeker geen kwaad even advocaat van de duivel te spelen om het standpunt van de zus trachten te verstaan.

Even wat eerlijk rekenwerk, in mindering brengend dat je samen woont:
    - Eten: 120 euro per maand
    - Huur: 200 euro per maand
    - Internet/TV: 10 euro per maand
    - Elektriciteit / Water / gas: 40 euro per maand
    - Gebruik auto, verzekeringen, vuilnis... : 30 euro per maand

Zitten we aan 400 euro per maand = 4800 euro per jaar. Hoeveel geld heb je thuis afgedragen maandelijks?
    Hoeveel jaar zit jij daar al langer dan dat uw zus thuis gewoond heeft?
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 10 maart 2019 om 02:10

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Wat een kutreactie hebt gij eerder. Duidelijk dat de ene meer krijgt dan de ander, als gij zo passief in het leven staat...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Hoeveel geld heb je thuis afgedragen maandelijks?
    Hoeveel jaar zit jij daar al langer dan dat uw zus thuis gewoond heeft?
    350. Wat nog steeds 2x goedkoper is dan zelf iets huren. Maar zoals ik aan iemand anders heb gezegd, dat is geen punt.

Hoe is dat een punt ? Omdat ik een slimme keuze maak om geld te sparen en verantwoordelijk omga met geld moet ik benadeeld worden ? Zij wil alleen wonen en wil onafhankelijk zijn, dan moet zij de prijs daarvoor betalen omdat dat haar keuze is. Ze mag dat niet gebruiken als argument. Ik offer zaken op zoals onafhankelijkheid, vrijheid, ... om geld te sparen. Zij doet kosten op onze ouders en leeft zoals zij wil en doet wat zij wil en offert niets op. En daarna gebruikt zij dat als argument tegen mij ? Wtf ?
    Maar wat zijn we hier nog aan het bespreken? Jij hebt je standpunt hierover duidelijk meegedeeld en je ziet alles vanuit het standpunt van mijn zus en denkt dat ik in de fout ben. Dat is goed voor u. Maar zoals ik al heb gezegd ga ik voortaan er geen probleem over maken. Ik ga me erover zetten en als ik geld krijg, so be it. Zo niet, dan weet ik wat ik ga doen. Ik dank je voor je antwoorden, zo heb ik tenminste verschillende standpunten gehoord.
    Laatst gewijzigd door Studentt; 10 maart 2019 om 08:58

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    350. Wat nog steeds 2x goedkoper is dan zelf iets huren. Maar zoals ik aan iemand anders heb gezegd, dat is geen punt.
    2x voor de huur ja. Vergeet eten, drinken, tv enzo niet.
    Da voordeel wa ge gekregen hebt is zeker een pak meer dan die 20k waard. Dat ge da zelf nie wilt inzien, is uw probleem. Dat uw zus dat mss als tegenargument zou gebruiken, is zeker logisch. (Zeker in combinatie met uw kut gedrag)

Ik begin echt wel schrik te krijgen door u.
    Ik woon nu tijdelijk voor 2 j gratis in een appartement van mijn ouders, hopelijk gaat men zus of broer mij binnenkort nie vragen of ik da voordeel aan hun ga terugbetalen.
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Da voordeel wa ge gekregen hebt is zeker een pak meer dan die 20k waard. Dat ge da zelf nie wilt inzien, is uw probleem. Dat uw zus dat mss als tegenargument zou gebruiken, is zeker logisch. (Zeker in combinatie met uw kut gedrag)

Ik woon nu tijdelijk voor 2 j gratis in een appartement van mijn ouders, hopelijk gaat men zus of broer mij binnenkort nie vragen of ik da voordeel aan hun ga terugbetalen.
    Dat is geen voordeel die ik krijg omdat ik hier al altijd heb gewoond sinds ik geboren ben. En deze voordeel krijgt mijn zus ook maar zij weigert om hier te wonen dus zij weigert het voordeel zelf. Dus omdat ik vrijheid, onafhankelijkheid opoffer mag ik volgens jullie niets terug krijgen. Waarom ben ik hier dan ? Ik zou ook iets kunnen huren. Maar dit is een slimme keuze die ik maak om te sparen. Niemand verbiedt mijn zus om hetzelfde te doen. Jij en Dieter praten gewoon zo omdat jullie in dezelfde situatie zitten als mijn zus, dus jullie zijn niet zo objectief. Maar dat is geen probleem. Toch bedankt voor de antwoorden. Misschien ben ik ook niet objectief, ik weet het niet. Ik bekijk wat iedereen hier zegt om er een beter idee over te hebben. Ik zie dat er ook mensen zijn die mij begrijpen en die het ook oneerlijk vinden. Ik probeer beide kanten van het verhaal te begrijpen maar ik vind het toch een beetje oneerlijk en ik vind dat ouders hun kinderen dezelfde mogelijkheden moeten bieden. Maar zoals ik al zei, ik maak er vanaf nu geen probleem meer over.

Als je broer of zus dezelfde mogelijkheden krijgt van je ouders dan zullen ze er niets over zeggen maar als zij op kot willen en zij kunnen niet terwijl jij mag, dan zal er misschien wel spanning zijn.
    Laatst gewijzigd door Studentt; 10 maart 2019 om 09:12

iTrader
    0

Ik vind nu wel als hij echt al 350 euro per maand heeft afgedragen, voor de volledige periode, dat dit toch al een pak geld is.

Vergelijk het met uzelf jij betaalt niks en uw hypothetische broer die niet thuis woont krijgt ook geen 350-700 euro per maand op zijn rekening gestort als compensatie voor uw voordeel neem ik aan. waarom zou omgekeerd hij wel moeten betalen om thuis te wonen en zijn zus 20k gratis meekrijgen zonder meer.

Dus om nu te gaan zeggen dat dit pas in evenwicht kwam zodra hij thuis minstens 700 euro huur had afdokt, is wel zwaar overdreven imo. Hij woont met 3 onder 1 dak dus de huur is maximaal een derde van wat een normale huur voor een huis zou zijn.

Ik begrijp het standpunt van TS en zijn ouders nu wel wat meer. Als TS 4200 euro per jaar betaalt heeft om thuis te blijven wonen, terwijl zijn zus 20k gekregen heeft om niet thuis te wonen en onafhankelijker te kunnen zijn, meer studeermogelijkheden krijgen enz, dan is dit wel een onevenwicht wat vermeld mag worden. NIET aan de zus uiteraard, wel aan de ouders.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 10 maart 2019 om 09:19

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik vind nu wel als hij echt al 350 euro per maand heeft afgedragen, voor de volledige periode, dat dit toch al een pak geld is.

Vergelijk het met uzelf jij betaalt niks en uw hypothetische broer die niet thuis woont krijgt ook geen 350-700 euro per maand op zijn rekening gestort als compensatie voor uw voordeel neem ik aan.

Dus om nu te gaan zeggen dat dit pas in evenwicht kwam zodra hij thuis minstens 700 euro huur had afdokt, is wel zwaar overdreven imo. Hij woont met 3 onder 1 dak dus de huur is maximaal een derde van wat een normale huur voor een huis zou zijn.

Ik begrijp het standpunt van TS en zijn ouders nu wel wat meer, als TS 4200 euro per jaar betaalt heeft om thuis te blijven wonen, terwijl zijn zus 20k gekregen heeft om niet thuis te wonen en onafhankelijker te kunnen zijn, meer studeermogelijkjedem krijgen enz.
    Ik heb een broer en een zus, dus dat is allemaal niet hypothetisch.
    Mijn zus heeft jaren thuis mogen wonen voor 200 euro/ maand all in terwijl ik zelfstandig op eigen kosten woonde, zij heeft een Romereis gehad, heeft jaren op kot gezet op kosten van mijn ouders, terwijl ik bovenstaande allemaal niet gehad heb.
    Moet ik nu ook het bedrag dat mijn ouders in haar studies gestoken hebben terugvorderen zoals TS doet? Want zonder die sponsoring was mijn zus nooit notaris geworden. TS zijn zus heeft 20k gehad om haar studies te kunnen verwezelijken.
    Ik vind da trouwens een immens verschil met 20k 'echt' krijgen, bv om een huis te kopen.
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

iTrader
    0
    TS zijn zus heeft 20k gehad om haar studies te kunnen verwezelijken.
    Ik vind da trouwens een immens verschil met 20k 'echt' krijgen, bv om een huis te kopen.
    20k voor studies is geen 'echt' geld ? Ik kon ook een master doen in het buitenland als ik dat kreeg maar ik kreeg het niet.

Als mijn zus echt zo onafhankelijk is en op beide voeten staat dan kon zij verantwoord handelen door zelf een studielening aan te gaan ipv op kosten van onze ouders te leven.

Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten