Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    0
    Bespreek het met je ouders, maar je kan toch moeilijk geld eisen of dwingen van je ouders of zus. Als zij neen zeggen, is het niet mooi of eerlijk tegenover jou, maar jij hebt toch niet dat recht? Als ik 2000 euro zou geven aan mijn ene beste vriend en daar bepaalde redenen voor heb, waarom moet ik dan hetzelfde doen aan die andere beste vriend, als dat mijn keuze zou zijn? (aka mijn verantwoordelijk, mijn beslissingsrecht).

Moet je er iets over zeggen: mijn ervaring is wel dat als er iets op je lever ligt je het best zegt. Misschien zal dat voor miserie of ruzies zorgen, maar dan is dat zo. Je kan moeilijk eeuwig met iets blijven zitten dat dan ook voor een slechter contact zou zorgen. Maar het is niet dat ik denk dat het resultaat zou hebben.

Je ouders zijn gewoon dom om zomaar 20.000 euro te geven, zonder daar iets tegenovers te stellen. Je zus en ouders zijn dus niet in fout, maar doen misschien niet het correcte. Misschien betekent dat dan dat je een veel slechter contact gaat hebben met je zus (en imo van wat ik op vang is dat al niet super), maar als zij dan toch in het buitenland woont, dan zal je daar toch niet zoveel van merken, en dat is dan een gevolg die je zus zal moeten dragen voor haar reactie of houding. Want hoe zeer je zus of ouders in hun recht zijn, zo heb jij ook je recht om dat gedrag af te keuren en dat duidelijk te maken.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 9 maart 2019 om 21:00

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mijn zus heeft jaren op kot gezeten op kosten van mijn ouders, ik zal haar dat ook maar eens factureren zeker?

Beetje belachelijk hoe ge doet, vindt ge da nu zelf nie?
    En da voor fucking 20k euro. Ge werkt al jaren en woont nog bij hotel mama , dan hebde al easy 30k aan huurgeld bespaart.
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn zus heeft jaren op kot gezeten op kosten van mijn ouders, ik zal haar dat ook maar eens factureren zeker?

Beetje belachelijk hoe ge doet, vindt ge da nu zelf nie?
    En da voor fucking 20k euro. Ge werkt al jaren en woont nog bij hotel mama , dan hebde al easy 30k aan huurgeld bespaart.
    Als mijn ouders mij ook geld gaven zou ik ook op hun kosten "zelfstandig en onafhankelijk" wonen. Dat is volgens jou dan niet hotel mama ? Laat me niet lachen. En die "fucking 20k euro" is veel geld voor sommigen. Ik zou daar 3 jaar eerder een appartement mee kunnen kopen.
    Laatst gewijzigd door Studentt; 9 maart 2019 om 21:13

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Uw ouders zijn akkoord en uw zus zit ver weg in het buitenland. Laat uw oudjes die 20k storten en hou dat stil om ruzie met de zus te voorkomen. Simpel

Sent from my iPhone using Tapatalk
    dit

En willen ze geen 20k storten, kan je evt. 5 of 10 k vragen. Dan is het "iets".

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Studentt Bekijk bericht
    Als mijn ouders mij ook geld gaven zou ik ook op hun kosten "zelfstandig en onafhankelijk" wonen. Dat is volgens jou dan niet hotel mama. Laat me niet lachen.
    Als ik langere tijd bij "hotel mama" verblijf, betaal ik ook mee voor boodschappen enzovoort hoor, of een deel voor het eten. En dan nog kom ik er nog voordeliger uit dan als ik thuis ben en betaal ik maar een deel v/d kosten. dat is toch normaal ook. Dus op dat vlak heeft ze je al een gunst gegeven. Dat is een beetje respectloos naar je ouders toe tov "hotel mama" dat ze spelen. Mijn beste vriend moest alleen gaan wonen omdat zijn pa ook niet meer wou dat hij altijd op zijn kosten leefde.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Er is geen probleem in uw familie. Gij hebt gewoonweg geen reet te zeggen over wat uw ouders met hun geld doen. Gewoon nog maar denken dat ge het recht hebt om geld te eisen van uw ouders. Het is te zien dat ze tegenwoordig hun kinderen niet meer op tijd en stond een saflet verkopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Bespreek het met je ouders, maar je kan toch moeilijk geld eisen of dwingen van je ouders of zus. Als zij neen zeggen, is het niet mooi of eerlijk tegenover jou, maar jij hebt toch niet dat recht?
    Ik ga ermee akkoord dat ik niets kan eisen en wat ik het liefst zou willen is ook niet geld. Ik zou verkiezen dat mijn zus gewoon onze ouders terugbetaalt. Maar oké ik kan er niets op zeggen. Maar jullie gaan er ten minste toch mee akkoord dat deze situatie niet eerlijk is voor mij ? Of vinden jullie dit normaal ?

iTrader
    0
    dit

En willen ze geen 20k storten, kan je evt. 5 of 10 k vragen. Dan is het "iets".
    Dat was ook het idee maar mijn ouders hebben mijn zus gebeld en dit verteld tijdens hun gesprek.

iTrader
    0
    Als ik langere tijd bij "hotel mama" verblijf, betaal ik ook mee voor boodschappen enzovoort hoor, of een deel voor het eten.
    Dat doe ik al van sinds ik werk. Ik betaal al mijn eigen kosten en deel mee in de facturen zoals elektr, gas, water. Uiteraard blijft het voordeliger dan iets huren.

iTrader
    0
    Zoals anderen (soms nogal lomp) zeggen: wat jouw ouders met hun geld doen of gedaan hebben, zijn niet jouw zaken. Jij hebt niets te eisen van je ouders of te verwachten van je zus. ZIJ hadden een regeling, jij niet.

Als je denkt dat ouders hun kinderen eerlijk behandelen: vergeet het maar. Dat KAN zelfs niet. Wat als je zus trouwt en je ouders een stuk van het trouwfeest betalen en jij niet. Ga je dan ook op een bepaalde leeftijd dat geld "eisen"? Of wat als jij maar 1 kind krijgt en je zus 3 en je ouders voor elk kleinkind wat sparen (stel 500 euro per jaar), ga je dan ook na 20j 20k extra eisen omdat jij maar 1 kind hebt en geen 3?

Stop met de rekening van een ander te maken zelfs al staat die ander heel dicht bij jou. En je benadeeld voelen, dat is een keuze van jou. Je zou ook dankbaar kunnen zijn omdat je ouders 2 kinderen hebben laten studeren en omdat ze je niet buiten hebben geflikkerd op je 18de of 1 dag na je afstuderen. Dankbaarheid is ook een keuze...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik ga ermee akkoord dat ik niets kan eisen en wat ik het liefst zou willen is ook niet geld. Ik zou verkiezen dat mijn zus gewoon onze ouders terugbetaalt. Maar oké ik kan er niets op zeggen. Maar jullie gaan er ten minste toch mee akkoord dat deze situatie niet eerlijk is voor mij ? Of vinden jullie dit normaal ?
    Wat ik niet normaal vind is dat je ouders 20k gegeven hebben aan je zus. Als het haar keuze was om naar het buitenland te gaan en als ze die droom had, had ze zelf die stap moeten financieren. Dat is mijn mening of op tenminste die lening op zijn tijd terugbetalen. Maar ik vind het niet normaal dat mensen 20k geven aan anderen - al zijn het je eigen kinderen - en daar niets tegenover stellen. Het komt nog goed uit voor je zus, maar wat als dat allemaal tegensloeg, en zij haar studies niet afwerkt en een verslaving krijgt (gokken, drugs) en dat geld verdoet. Dan hadden je ouders daar ook gestaan, en had je zus gefaald terug gekomen naar Belgie voor een vliegticket die je ouders ook al zouden betaald hebben. Je doet je kinderen geen gunst om zomaar iets zonder daar iets tegenover te stellen te geven. Als je je dromen wilt werken, moet je die zelf waar maken en daar ook voor werken.

Is het eerlijk, misschien niet. Maar ik weet niet over welke tijdsperiode wij spreken, en misschien kwam de kwestie nooit ter sprake omdat jij nooit iets van steun hebt gevraagd of die wens om naar het buitenland te gaan hebt gehad. Maar het lijkt mij dat jouw ouders al zeer redelijk zijn als ze met die regeling akkoord gaan, want dat is niet hun plicht. Het is hun recht om oneerlijk te zijn. Maar zoals altijd in het leven moet je dan wel met de eventuele gevolgen rekening houden, net zoals iemand die een misdaad begaat daar niet per se voor gestraft zal worden, maar daar wel gestraft voor kan worden.

Je kan ook onderhandelen en vragen dat je zus een deel terug betaald, bvb. 10 k terugbetalen en je ouders die 5 a 10 k ondersteuning aan jou geven. Niet dat het veel effect zal hebben, but you can always try.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Zoals anderen (soms nogal lomp) zeggen: wat jouw ouders met hun geld doen of gedaan hebben, zijn niet jouw zaken. Jij hebt niets te eisen van je ouders of te verwachten van je zus. ZIJ hadden een regeling, jij niet.

Als je denkt dat ouders hun kinderen eerlijk behandelen: vergeet het maar. Dat KAN zelfs niet. Wat als je zus trouwt en je ouders een stuk van het trouwfeest betalen en jij niet. Ga je dan ook op een bepaalde leeftijd dat geld "eisen"? Of wat als jij maar 1 kind krijgt en je zus 3 en je ouders voor elk kleinkind wat sparen (stel 500 euro per jaar), ga je dan ook na 20j 20k extra eisen omdat jij maar 1 kind hebt en geen 3?

Stop met de rekening van een ander te maken zelfs al staat die ander heel dicht bij jou. En je benadeeld voelen, dat is een keuze van jou. Je zou ook dankbaar kunnen zijn omdat je ouders 2 kinderen hebben laten studeren en omdat ze je niet buiten hebben geflikkerd op je 18de of 1 dag na je afstuderen. Dankbaarheid is ook een keuze...
    Dit ja (en vooral hetgeen in het vet). Ik vind dat je te weinig dankbaarheid naar je ouders toont. Ik moest nog voor mijn 18e alleen wonen op een leeftijd dat ik daar gewoon nog niet klaar (en matuur) voor was, en daardoor mijn studies had stopgezet, omdat ik het wel toen nodig had (en eigenlijk ook was aangeleerd) dat er altijd mensen achter mijn gat zaten zodat ik zou studeren, en nog niet met extreme vrijheid enzovoort kon omgaan.

iTrader
    0
    en misschien kwam de kwestie nooit ter sprake omdat jij nooit iets van steun hebt gevraagd of die wens om naar het buitenland te gaan hebt gehad.

Je kan ook onderhandelen en vragen dat je zus een deel terug betaald, bvb. 10 k terugbetalen en je ouders die 5 a 10 k ondersteuning aan jou geven. Niet dat het veel effect zal hebben, but you can always try.
    Ik denk dat dat mijn fout is geweest. Maar nu zijn mijn ouders bereid om mij te steunen met mijn lening maar mijn zus is ertegen omdat zij het oneerlijk vindt. Where is the logic...

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het een troost kan zijn, bijna alle ouders hebben een favoriet kind en meestal doen ze zelfs niet veel moeite om dat te verbergen. Bij ons heeft mijn broer ook al veel meer gekregen en persoonlijk boeit mij dat geen reet, maar dan moeten ze ook niet verbaasd zijn dat ik amper nog contact heb met de rest van de familie. Dus beslis voor jezelf wat je het liefst wil zijn, iemand die op zijn eigen benen staat zonder een familie of iemand die constant geforceerd vriendelijk moet doen tegen onaangename mensen alleen maar omdat je er iets voor terugkrijgt.

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik denk dat dat mijn fout is geweest. Maar nu zijn mijn ouders bereid om mij te steunen met mijn lening maar mijn zus is ertegen omdat zij het oneerlijk vindt. Where is the logic...
    Wat is het probleem eigenlijk? Sinds wanneer beslist uw zus waaraan uw ouders hun geld mogen uitgeven?

Net zozeer als gij vroeger uw ouders niet kon verbieden dat die u zus 20k hebben gegeven, kan uw zus die nu toch niet hetzelfde verbieden?

Ik zie ze al naar de rechtbank stappen: "ja rechter, ik vind het niet kunnen dat iemand anders zijn/haar geld uitgeeft zoals ze zelf wensen". LOL
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

iTrader
    0
    Dit ja (en vooral hetgeen in het vet). Ik vind dat je te weinig dankbaarheid naar je ouders toont.
    Ik vind van niet, want het feit dat ik bij mijn ouders woon is niet enkel voordelig voor mij maar ook voor hun omdat zij er financiëel voordeel uit halen en ik hen help met allerlei administratieve zaken of herstellingen met het huis enz. Dus als ze mij op mijn 18e buiten zouden geflikkerd hebben dan zouden zij er nadeel bij hebben en ze weten dat ook.

Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten