Pagina 6 van 23 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

iTrader
    0
    Over geboortes gesproken. We krijgen hier op het werk nog steeds geboortekaartjes met een enveloppe als tip van werknemers die al 2 jaar lang weg zijn.

Ik doe sowieso niet meer mee met geldinzamelacties voor collega's. Je krijgt er vaak zelfs geen goedemorgen uit, en dan zou je ze moeten sponseren. En na een paar jaar zijn ze toch weer weg. Bovendien is er vaak ook ongelijkheid tussen collega's: na 3 kinderen op evenveel jaar tijd is de fun er ook wat af voor werknemers die zelf nooit aan kinderen gaan beginnen. Het wordt ook steeds zotter en zotter: vorige week moesten we samenleggen omdat iemand net verhuisd was.

Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met drie collega's waarmee ik op mijn huidige job een aantal jaren geleden gestart ben in contact gebleven. Ze zijn vrienden geworden. Twee van hen zijn nu getrouwd. Helaas twee maal niet de mogelijkheid gehad om naar hun huwelijk te gaan. Maar in ons groepje hebben wij steeds met drie samen gelegd voor zo'n bongo gedoe waarmee zo op vakantie zijn kunnen gaan.
    De twee koppels vonden het een super leuk cadeau.... en heeft mij iets van een €50 a €60 per keer gekost.

Mijn zus trouwt in april.... ik heb nog geen flauw idee wat ik hen zou geven, maar gewoon geld zal het in ieder geval niet zijn. Ik spendeer liever wat moeite om een leuk cadeau te vinden. Al kan ik wel begrijpen dat als je niet heel close bent met het gehuwde koppel dit moeilijker is. Ook als er veel gasten zijn. Als iemand echt geld verwacht als huwelijkscadeau dan kom ik liever toch niet. Zo'n feest is niet iets wat ik graag doe, en ik kom dan ook alleen maar om het gehuwde koppel een plezier te doen. In verlenging daarvan zou ik zelf ook nooit een feest geven.

iTrader
    0
    Verwacht je dan dat ze speciale kaartjes laten drukken zonder pamperrekening?

Iedereen die iets heeft gestort of gegeven kreeg van ons een bedankje teruggestuurd, maar ik heb heus die lijst niet vergeleken met de lijst naar wie ik een kaartje heb verstuurd hoor.
    Je wil als ouder vooral iedereen laten weten dat je ouder bent geworden, niet dat de rekening gespekt moet worden...

Dat iedereen x euro "moet" geven, ben ik ook geen fan van. Waar ik nu werk, heb ik er geen enkel probleem mee, heel klein team en ik heb de mensen ook oprecht graag. Maar bij grote bedrijven etc blijf je inderdaad altijd maar geven, zonder "return" vaak..

Michster's schermafbeelding
    iTrader
    359 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Familie (en zeker gezin) vind ik nu toch ook wel een andere categorie.

Ik zelf heb aan m'n zus 500€ cadeau gedaan destijds. Ieder zijn keuze uiteraard, maar 30€? .
    Ieder zijn keuze hé. Mijn zussen gaven meer, maar die verdienen ook €500-1000 netto meer per maand. Ik vind het niet meer dan normaal om iets te geven op zo een gelegenheden, maar ik heb zelf ook genoeg kosten elke maand.
    Fire, walk with me
    Last.fm

YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Je leest hier toch wat hoor .. Ik voel me echt oud .

Wat voor vriend ben jij dan als je niet eens een leuk/deftig geschenk kunt geven aan je vrienden uit vriendschap? Misschien omdat je blij bent voor hen? Maar ik vrees dat je dat gevoel inderdaad nog niet zal ervaren hebben. Het zal dan inderdaad uw laatste zinnetje zijn, vrees ik.

Haha, deze is toch de beste! Mijn vrienden zijn geldwolven omdat ze mij verdikke uitnodigen naar een feest en daar een suggestie maken om een cadeau mee te brengen!! /lol

Danku!

Nog steeds niets ontvangen hoor, vraag je eens na bij de post?

Je post maakt me blij en niet blij. Blij omdat je zegt dat je met veel plezier een geschenk geeft. Niet blij omdat je (en je bent zeker niet alleen) precies het bedrag linkt aan eten en drinken. Het is iets menselijk, ik weet het, maar waarom zou het moeten uitmaken wat je gegeten en gedronken hebt, om te bepalen wat je geeft als geschenk aan iemand die je graag bij hun feest wil ... Ik snap wel dat je voor een receptie minder geeft dan voor een avondfeest. Maar ik zie je al zitten in de auto "Hebben toch goed gegeten en gezopen hé voor onze €50, op een andere avond waren we dat ook kwijt" .. terwijl het toch zou moeten zijn "We hebben ons toch geamuseerd en we zijn blij dat we erbij waren, hopelijk hebben ze iets aan ons geschenk" ofzoiets.

Ik merk hier gewoon het erg egoïstisch worden van onze maatschappij in .. What's in it for me? En naargelang dat antwoord, zal ik bepalen hoe mijn geschenk er zal uitzien. Want hoh, ik zou eens moeten €50 geven, en dat niet opgegeten of opgezopen hebben, ramp o ramp.
    Als ik pie-jie zijn post lees, dan mag ik ook mijn aanwezigheid als cadeau meenemen!
    Ik breng vanaf de eerste song de sfeer op de dansvloer en ik zorg ervoor dat iedereen tot in de late uurtjes blijft en het een top trouwfeest vond!

Dat doe ik voor jullie, omdat ik een goede vriend ben voor jullie
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

Retired gamer, but still a member of: .:. SSKCLAN .:.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    Ieder zijn keuze hé. Mijn zussen gaven meer, maar die verdienen ook €500-1000 netto meer per maand. Ik vind het niet meer dan normaal om iets te geven op zo een gelegenheden, maar ik heb zelf ook genoeg kosten elke maand.
    Ja klopt ik heb mijn post nog aangepast in die zin .
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YellinD Bekijk bericht
    Als ik pie-jie zijn post lees, dan mag ik ook mijn aanwezigheid als cadeau meenemen!
    Ik breng vanaf de eerste song de sfeer op de dansvloer en ik zorg ervoor dat iedereen tot in de late uurtjes blijft en het een top trouwfeest vond!

Dat doe ik voor jullie, omdat ik een goede vriend ben voor jullie
    Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Moest je mijn vriend zijn zou het evident zijn dat je een geschenk meehebt op mijn trouwfeest!
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Op een trouwfeest in het West-Vlaamse Wielsbeke is zaterdagavond de bruidegom neergestoken door een dronken gast. Hij was kwaad omdat hij geen alcohol meer kreeg. Het slachtoffer verkeert niet meer in levensgevaar.
    Het feest vond plaats in het cultureel centrum in Wielsbeke, nabij Kortrijk. Een van de gasten kreeg geen bier meer omdat hij al erg dronken was, en werd daarom zo kwaad dat hij een mes in de hals van de 55-jarige bruidegom, B.C., stak. Hij had nochtans “een trouwcadeau van twintig euro” gegeven, zou hij achteraf verklaard hebben aan de politie.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hals~a47f7c29/

20€ is te weinig dus .
    o/
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    T hangt er natuurlijk allemaal gewoon vanaf hoe lekker de bruid zelf is, duidelijk.

Verder ben ik wel eens slecht geweest toen ik iets van 64,23 euro gaf en achteraf pas zag dat op mijn vorige feest de persoon toen zelf maar iets van 62,83 gegeven had aan mij, dat is weer geld dat ik teveel gegeven heb aan iemand die mij echt totaal niet apprecieert, pas op ik heb daar tientallen onbetaalbare avonden mee gehad maar die anderhalve euro dat was toch het einde van de vriendschap.

Ik heb ooit ook wel uitgerekend dat het eten en drinken op het feest mij anders 65 euro zou kosten, stond op de lijst van de cadeau's enkel iets van 50 en 75 euro, dat zijn dan de dingen waar je van wakker ligt he, uiteindelijk dan maar dat van 50 gekocht en 15 euro in een enveloppe gestoken. Dat ik toch zeker niet te veel gegeven heb voor t eten en drinken dat ik gehad heb.

Nee serieus wtf is dat hier allemaal seg, als je uitgenodigd bent op een trouw geef je iets, en iets is dan meer dan 20 euro ofzo, iets serieus geef je anders blijf je maar gewoon thuis, en dat zou geen hol mogen uitmaken zelfs moest het andersom niet het geval zijn.

Naast grammar-nazi's zijn gierige mensen wrsch toch wel het soort mensen waar ik mij het meest aan erger (of ze moesten echt quasi niks hebben uiteraard), al helemaal als het gaat om vrienden/vriendinnen, daar kijk je niet op paar euro's, punt.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 1 maart 2019 om 11:52
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    € 500 voor een feest dat € 100 - € 125 pp kost is gigantisch veel vind ik (zelfs voor uw zus).
    Zoals ik al eerder aankaartte hier: Stel je hebt 1 zus en 1 broer. De zus trouwt, de broer blijft single of gaat samenwonen zonder te trouwen.
    Je geeft je zus dus een "bonus" van bijna € 400 (enkel en alleen omdat ze trouwt), terwijl uw broer niets krijgt. Alsof "trouwen" iets is dat je nog steeds zou moeten doen en ervoor beloond worden.

Ik geef dus gewoon (bij benadering) hetgeen ik als persoon kost. (Dus zeker niet na de trouw zitten rekenen of ik die € 100 er wel zeker heb uitgegeten/uitgedronken.)
    Maar ik zal nooit het dubbele (laat staan het 5-voudige) geven als cadeau aangezien ik niet vind dat mensen die ervoor kiezen niet te trouwen/geen kinderen te krijgen/... benadeeld moeten worden. Zij hebben even veel/weinig recht op een bonus.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met bruiloften heb ik niet veel ervaring. Overlaatst mijn neefje wel die zijn eerste communie deed. Ik had tegen mijn zus gezegd dat ik het springkasteel zou regelen. Wou die er perse 2..kheb gezegd goed maar ge legt wel bij dan want het was 200 per kasteel. Heb dat geld niet meer gezien dus ik weet het ook wel voor volgende keer

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Iedereen zet hier zijn tarieven, maar er staat nooit bij of ze alleen of als koppel komen. Toch wel een groot verschil.
    Per persoon he

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Dus als iemand perse een duur feest wil geven zou ik moreel verplicht moeten zijn om meer te geven?

Zou wel tof zijn als iedereen feesten van 500pp begint te geven.
    In Amerika zijn er mensen die hun trouw doen op exotisch locatie, in Mexico en dergelijk.
    Daar wordt dan verwacht dat je zelf een vliegreis en hotel boekt, op uw eigen kosten. Als je wil komen tenminste.
    Sommige trouwfeesten daar hebben ook een dresscode, waar je dus verplicht wordt een pak te huren of kopen.

50 euro per persoon voor een avondje uit eten in groep, waarbij je uw eten niet eens zelf kan kiezen, is genoeg.
    Dat moeten de mensen dat trouwen zelf ook weten. Als ze niet content zijn met mijn 50 euro, fuck them : P
    Maar in Belgie is dit gelukkig een vrije gift.

YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Moest je mijn vriend zijn zou het evident zijn dat je een geschenk meehebt op mijn trouwfeest!
    maar ik dacht dat ik mijn geschenk mocht kiezen?
    Ik kies voor natura...

Als ik een feestje geef voor mijn verjaardag of zo, zeg ik er ook altijd bij dat iemand zijn aanwezigheid het belangrijkste is... die cadeautjes is toch maar voor de schone schijn op FB/instagram
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

Retired gamer, but still a member of: .:. SSKCLAN .:.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    In Amerika zijn er mensen die hun trouw doen op exotisch locatie, in Mexico en dergelijk.
    Daar wordt dan verwacht dat je zelf een vliegreis en hotel boekt, op uw eigen kosten. Als je wil komen tenminste.
    Sommige trouwfeesten daar hebben ook een dresscode, waar je dus verplicht wordt een pak te huren of kopen.

50 euro per persoon voor een avondje uit eten in groep, waarbij je uw eten niet eens zelf kan kiezen, is genoeg.
    Dat moeten de mensen dat trouwen zelf ook weten. Als ze niet content zijn met mijn 50 euro, fuck them : P
    Maar in Belgie is dit gelukkig een vrije gift.
    Mijn tante van Engeland is zo in Cuba getrouwd. Naaste familie mocht naar daar komen op hun kosten en het grote feest was dan later in de UK

Pagina 6 van 23 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten