Pagina 5 van 23 Eerste 12345678915 ... Laatste
    YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij proberen altijd te schatten wat het ongeveer pp kost en dat geven we dan als cadeau. Een volledig feest zal 75-100eur pp zijn?
    Enkel receptie natuurlijk minder

Als cadeau tip: ik heb eens gezien dat je ergens bvb een (wereld)reis in "onderdelen" kan verdelen, en dan konden de mensen daar stukken van kopen als cadeau. Beetje zoals een geboortelijst, maar dan voor een grote reis. Het zijn niet rechtstreeks enveloppen, maar toch geeft iedereen dan een nuttig cadeau
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

Retired gamer, but still a member of: .:. SSKCLAN .:.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap echt niet goed wat er verkeerd is aan het plaatsen van een rekeningnummer. Er zijn meer dan genoeg mensen die, in tegenstelling tot topicstarter blijkbaar, het wél leuk vinden om een cadeau te geven, maar niet goed weten wat. In dat geval is het véél makkelijker om gewoon een envelop te geven met vrije bijdrage dan toe te komen en zien dat er al pakweg 5 mixers staan.

Ben ik ervan overtuigd dat er mensen zijn die een feest geven in de hoop cadeaus te krijgen, absoluut. Denk ik dat dit de hoofdzaak is, néén, ben ik 100% zeker van. Het is aan jou om in te schatten of ze je erbij willen voor de cadeau of omdat ze graag die dag willen delen met je.
    Indien voor de cadeau --> ga gewoon niet, jij tevreden, zij tevreden want ze hebben toch geen kost
    Indien ze je erbij willen --> ga en geef gewoon een cadeau, je moet echt al een triestig persoon zijn om op zo een feest zonder cadeau af te komen bij mensen waar je toch een goede band mee hebt. Zal er iemand je doodschieten omdat dat minder is dan ze verwacht hadden, nee, je aanwezigheid is het belangrijkst.

Ik persoonlijk ben van mening dat je +- geeft wat er aan je uitgegeven wordt, als je een avond weg zou gaan kost het je ook geld. Over het algemeen geven we € 150 als koppel, en dat is met veel plezier gedaan.

Dat je het niet wil geven is je volste recht. Het decadent noemen dat mensen de optie onderaan de uitnodiging zetten ipv iedereen daar met nen envelop te doen afkomen, alstublieft zeg, doe eens normaal.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor een huwelijk in feestzaal met goed eten en drinken betaal je al snel 100 a 125 pp. Wij moeten morgen naar een huwelijk en gezien de locatie, reputatie van de zaak, de connectie met de personen hebben we 300 overgeschreven. Een huwelijk kost al snel een autootje of auto ...

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    OP heeft precies iets tegen Belgen... eerst mogen we ons huis niet meer hermetisch afsluiten, nu mogen we al geen cadeautips meer geven voor evenementen waarbij het gebruikelijk is dat je een geschenk meebrengt.

En dan vindt ie niemand om zijn boiler te onderhouden... ze gaan mss doorhebben dat je daar ook geen fooi geeft?
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier lees je toch wel iets...

Als mensen perse een duur feest willen geven ga ik mijn budget echt niet verhogen. Als iemand een budgetfeest geeft ga ik dat ook niet verlagen.

En ik ga al zeker niet bijhouden wat iemand geeft om hetzelfde terug te geven. Waar houden mensen zich toch met bezig...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YellinD Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wij proberen altijd te schatten wat het ongeveer pp kost en dat geven we dan als cadeau. Een volledig feest zal 75-100eur pp zijn?
    Enkel receptie natuurlijk minder

Als cadeau tip: ik heb eens gezien dat je ergens bvb een (wereld)reis in "onderdelen" kan verdelen, en dan konden de mensen daar stukken van kopen als cadeau. Beetje zoals een geboortelijst, maar dan voor een grote reis. Het zijn niet rechtstreeks enveloppen, maar toch geeft iedereen dan een nuttig cadeau
    De kosten die je per persoon hebt zitten meestal rond de €100, maar dan komt er nog wel zaalhuur, dj ,... bij (al vallen die prijzen allemaal wel mee).
    Trouwjurk, fotograaf, ringen, ... natuurlijk allemaal niet meegeteld.

Gebeurt tegenwoordig vaak. Is een "leuke" manier om mensen het gevoel te geven dat ze "iets" geven. Maar in praktijk krijg je natuurlijk gewoon een reischeque .

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik heb de prijzen voor 2019 even gegoogled:

Trouw met eten:
    50 euro = normaal
    25 euro = gierig, wereldvreemd of iemand met laag inkomen
    75 euro = andere dingen aan de hand zoals sociale druk, statussymbool, of omdat je zelf ook 75 gehad hebt. Of familie eerste lijn.

Trouw zonder eten:
    prijzen gedeeld door 2

Baby (geen verschil tussen borrel of bezoek)
    Verdere vrienden: 10 euro
    Beste vrienden: 50 euro
    Familie 2de lijn: 25 euro
    Familie 1ste lijn of peterschap: >100 euro
    Ja, ik kan er mij ongeveer in vinden, maar het is nu niet dat daar echt "standaarden" voor zijn. Ik ga ervan uit dat mensen met een normale emotionele intelligentie en normale sociale vaardigheden wel zelf zo'n dingen kunnen inschatten. TS excepted dus.

Uiteindelijk is dat allemaal toch zo moeilijk niet vind ik. De paar horrorverhalen (rondgaan om te vragen wie er zo weinig heeft gegeven ) vallen ook buiten de categorie mensen van hierboven.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iedereen zet hier zijn tarieven, maar er staat nooit bij of ze alleen of als koppel komen. Toch wel een groot verschil.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Iedereen zet hier zijn tarieven, maar er staat nooit bij of ze alleen of als koppel komen. Toch wel een groot verschil.
    de tarieven

Komt ge naar mijn trouwfeest?
    ja graag!!
    super, hier is de offerte!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deftig huwelijksfeest 100-125 euro pp. Zal ook ongeveer overeenstemmen met de kost van het feest pp.
    Ik zou mij schamen om ocharme 50 euro te geven en daar goed zitten te eten en zuipen.

Met al die hoge profielen hier die het normaal vinden om niets of een paar tientjes te geven moet ik eens goed lachen.
    Blijf aub thuis en steek een diepvriespizza in de oven .
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    ...
    Dus als iemand perse een duur feest wil geven zou ik moreel verplicht moeten zijn om meer te geven?

Zou wel tof zijn als iedereen feesten van 500pp begint te geven.
    Laatst gewijzigd door Pan; 1 maart 2019 om 11:44

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ze schrijven toch pp ? (per persoon) wat maakt het dan nog uit als koppel of alleen?

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap persoonlijk niet waarom dat zon groot feest moet zijn. Voor mij zou naaste familie en beste vrienden en een bbq geven al voldoende zijn

Ik zou ook al content zijn met een fles cava ofzo die we dan daar kunnen opdrinken

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je leest hier toch wat hoor .. Ik voel me echt oud .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Vrienden die u laten vallen omdat ge nie genoeg geld gegeven hebt of een "minderwaardig" cadeau, zijn "vrienden" die ge kunt missen als de pest. Dan nog liever geen vrienden dan zulk tuig imo.
    Wat voor vriend ben jij dan als je niet eens een leuk/deftig geschenk kunt geven aan je vrienden uit vriendschap? Misschien omdat je blij bent voor hen? Maar ik vrees dat je dat gevoel inderdaad nog niet zal ervaren hebben. Het zal dan inderdaad uw laatste zinnetje zijn, vrees ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Als ik een uitnodiging krijg, staat er altijd ''cadeautip'' + een symbool van een envelop, en dan weet je al dat het geldwolven zijn.
    Haha, deze is toch de beste! Mijn vrienden zijn geldwolven omdat ze mij verdikke uitnodigen naar een feest en daar een suggestie maken om een cadeau mee te brengen!! /lol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Als ge te gierig zijt om een cadeau mee te nemen naar iemands feest, stik dan aub en blijf thuis. De jeugd van tegenwoordig heeft precies ook geen manieren meer.
    Danku!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strijkkeiZer? Bekijk bericht
    Ik trouw deze zomer.

Wij hebben op onze uitnodiging ons rekeningnummer onder het volgende tekstje gezet:

“Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest,
    jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest
    Liefst voor ons huishouden geen geschenken,
    maar je mag wel aan ons spaarvarkentje denken.”
    Nog steeds niets ontvangen hoor, vraag je eens na bij de post?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Ik persoonlijk ben van mening dat je +- geeft wat er aan je uitgegeven wordt, als je een avond weg zou gaan kost het je ook geld. Over het algemeen geven we € 150 als koppel, en dat is met veel plezier gedaan.
    Je post maakt me blij en niet blij. Blij omdat je zegt dat je met veel plezier een geschenk geeft. Niet blij omdat je (en je bent zeker niet alleen) precies het bedrag linkt aan eten en drinken. Het is iets menselijk, ik weet het, maar waarom zou het moeten uitmaken wat je gegeten en gedronken hebt, om te bepalen wat je geeft als geschenk aan iemand die je graag bij hun feest wil ... Ik snap wel dat je voor een receptie minder geeft dan voor een avondfeest. Maar ik zie je al zitten in de auto "Hebben toch goed gegeten en gezopen hé voor onze €50, op een andere avond waren we dat ook kwijt" .. terwijl het toch zou moeten zijn "We hebben ons toch geamuseerd en we zijn blij dat we erbij waren, hopelijk hebben ze iets aan ons geschenk" ofzoiets.

Ik merk hier gewoon het erg egoïstisch worden van onze maatschappij in .. What's in it for me? En naargelang dat antwoord, zal ik bepalen hoe mijn geschenk er zal uitzien. Want hoh, ik zou eens moeten €50 geven, en dat niet opgegeten of opgezopen hebben, ramp o ramp.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik heb mijn zus en schoonbroer 1000€ gegeven met hun trouw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    Gij passeert zeker veel langs Start?

2 bruiloften bijgewoond sinds ik een eigen inkomen heb. Een keer €25 gegeven voor de nicht haar bruiloft. Frietkot was gekomen en ik heb me geamuseerd. Tweede keer was bij mijn zus haar bruiloft en heb ik €30 gegeven. Toen men moeder en twee andere zussen vroegen hoeveel ik had gegeven, reageerde er eentje wel vrij bekrompen dat ik zo weinig had gegeven.

Ga nu niet zeggen dat ik iets te kort kom en heb geen moeite met iets te geven, maar mijn neto-loon mag toch nog wat stijgen voor ik zomaar €50 geef op de volgende bruiloft. Maakt niet uit of ze er staan met een frietkot of een vijf-gangen menu.
    Familie (en zeker gezin) vind ik nu toch ook wel een andere categorie.

Ik zelf heb aan m'n zus 500€ cadeau gedaan destijds. Ieder zijn keuze uiteraard, maar 30€? . Maar goed hangt anderzijds ook af van uw middelen en hetgeen gebruikelijk is in uw omgeving zeker.
    Laatst gewijzigd door _ns_; 1 maart 2019 om 11:58

Pagina 5 van 23 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten