Pagina 4 van 23 Eerste 1234567814 ... Laatste
    Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ooit ruzie gehad met de ex omdat ze 500€ wou geven 'want het is mijn broer'. 'k Heb het naar 400€ kunnen negotiëren denk ik..
    Heilige neukende schijt... :O

iTrader
    0
    Wij zijn ook (nipt) in plus geëindigd. Wel door vooral(heel)veel zelf te regelen/doen en wat connecties in te roepen (zaal, personeel, dj en catering aan een vriendenprijsje, hier en daar wat tegoed hebben helpt)
    Onze cadeautip was ook enveloppe/rekeningnummer. Gewoon omdat we echt niet meer wisten wat te vragen ( al 7 jaar samen, toen al 2 huishoudens samengegooid). En ja, sommigen hebben ons verrast, anderen mss een beetje minder gedaan maar het blijft ieder z'n keuze. Ik krijg het er echt van dat bvb (schoon)ouders een lijstje willen van wie wat heeft gegeven om "terug te geven"...nee,echt, geef toch gewoon wat gij wilt geven.

Wij doen al sinds jaar en dag vrije gift in de vriendengroep waar 1 iemand alle geld verzameld maar wij wel samen ne flauwe cadeau verzinnen/maken. En dat lukt redelijk goed.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Ooit ruzie gehad met de ex omdat ze 500€ wou geven 'want het is mijn broer'. 'k Heb het naar 400€ kunnen negotiëren denk ik.
    Ik heb mijn zus en schoonbroer 1000€ gegeven met hun trouw
    Piss off the easily pissed off.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Djeezes als je naar een verjaardagsfeestje in de kleuterklas of lagere school ging dan nam je toch ook een cadeautje mee. Grote mensen feesten willen iets efficiënter omgaan met hun cadeaus in plaats van alle rommel op te stapelen, tijden van het speelgoed zijn voorbij. Dus is het normaal dat men melding maakt cadeautip: envelop. Het bedrag kies je zelf.

Als ge te gierig zijt om een cadeau mee te nemen naar iemands feest, stik dan aub en blijf thuis. De jeugd van tegenwoordig heeft precies ook geen manieren meer.
    Tzit precies diep

Michster's schermafbeelding
    iTrader
    355 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Gij passeert zeker veel langs Start?

2 bruiloften bijgewoond sinds ik een eigen inkomen heb. Een keer €25 gegeven voor de nicht haar bruiloft. Frietkot was gekomen en ik heb me geamuseerd. Tweede keer was bij mijn zus haar bruiloft en heb ik €30 gegeven. Toen men moeder en twee andere zussen vroegen hoeveel ik had gegeven, reageerde er eentje wel vrij bekrompen dat ik zo weinig had gegeven.

Ga nu niet zeggen dat ik iets te kort kom en heb geen moeite met iets te geven, maar mijn neto-loon mag toch nog wat stijgen voor ik zomaar €50 geef op de volgende bruiloft. Maakt niet uit of ze er staan met een frietkot of een vijf-gangen menu.
    Fire, walk with me
    Last.fm

strijkkeiZer?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik trouw deze zomer.

Wij hebben op onze uitnodiging ons rekeningnummer onder het volgende tekstje gezet:

“Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest,
    jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest
    Liefst voor ons huishouden geen geschenken,
    maar je mag wel aan ons spaarvarkentje denken.”

En ik schaam me er niet voor... we wonen al bijna 3 jaar samen. dus met servies, mixers, keukenrobots en stofzuigers moeten ze niet afkomen

En er winst aan maken zal wel niet

Wij “hopen” dat als we alle giften bij elkaar doen we een ermee op huwelijksreis kunnen gaan
    Als we dan tellen op +-75 gasten, dat een reis 3/4k kost(schatting met de natte vinger, wij zijn nog nooit naar het verre buitenland geweest) dan zou dat inhouden dat de gemiddelde gast +-50€ cadeau zou doen.
    Als je dan ziet wat die dag me kost/het aantal personen... (maarja in men vriendin haar familie zijn het traditionele trouwen)

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Nja, da's uw goed recht, maar ook gewoon niet normaal.

Echte ruzie was het trouwens niet, wel vrij vaak gezegd dat ik dat bedrag absurd hoog vond waar ik dan de helft ook van mocht dokken.
    (Zo goed als?) iedereen gaf mij gelijk, ik weet nog steeds niet wat haar bezielde

Uiteindelijk gewoon meegegaan in de absurditeit en er nooit meer iets van gezegd

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb eens voorgehad dat de mama op iedere enveloppe de naam van de gever schreef. Was dan ook de meest gierige familie die ik ken, incl. opzettelijk te weinig eten besteld op hun huwelijk...

Ik geef 75pp voor volledig feest.
    25pp voor receptie bij vage kennissen/collega's, 50pp bij receptie bij beter gekenden.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ik ken een oppel die daar profijt aan gedaanheeft. Da's nochtans dé trouw waaronder vrienden af en toe nog over gepraat wordt. Die trouw kostte geen 10k.

@OP: da's perfect normaal de dag van vandaag. Als u dat niet aan staat, ga dan niet. Ik vind het geen probleem om een bijdrage te leveren aan een feest dat een koppel duizenden euro's kost. Dat hoeft zo duur niet te zijn idd, maar als ik daar lekker mag gaan eten en drinken leg ik graag bij.
    De som hangt uiteraard wel af van wat ik krijg. Voor enkel een receptie of dessert geef ik geen 50 euro. Als ik naar heel het feest mag hangt het er van af, maar ik heb al 50 gegeven voor mij alleen en al eens 100. Als we met 2 zijn doen we 100-150 geloof ik samen.
    Onze trouw kostte ook geen 10k. Als ge daar dan winst aan over houdt.. Amai, rijke vrienden en familie.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Tzit precies diep
    Het zit helemaal niet diep, ik val juist achterover van wat ik hier de eerste posts lees. Wist niet eens dat dat bestond. Mensen dat naar feesten gaan en dan walgen dat het normaal is een cadeau mee te nemen, naar een feest, jawel. Tis toch geen 1 april ofzo.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strijkkeiZer? Bekijk bericht
    Ik trouw deze zomer.

Wij hebben op onze uitnodiging ons rekeningnummer onder het volgende tekstje gezet:

“Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest,
    jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest
    Liefst voor ons huishouden geen geschenken,
    maar je mag wel aan ons spaarvarkentje denken.”

En ik schaam me er niet voor... we wonen al bijna 3 jaar samen. dus met servies, mixers, keukenrobots en stofzuigers moeten ze niet afkomen

En er winst aan maken zal wel niet

Wij “hopen” dat als we alle giften bij elkaar doen we een ermee op huwelijksreis kunnen gaan
    Als we dan tellen op +-75 gasten, dat een reis 3/4k kost(schatting met de natte vinger, wij zijn nog nooit naar het verre buitenland geweest) dan zou dat inhouden dat de gemiddelde gast +-50€ cadeau zou doen.
    Als je dan ziet wat die dag me kost/het aantal personen... (maarja in men vriendin haar familie zijn het traditionele trouwen)
    Wij trouwen ook deze zomer met een soortgelijk aantal gasten. Maar ik ben er 100% zeker van dat onze trouw een pak meer kost dan de cadeaus opbrengen.

PS. Als je een échte grote reis bedoelt (type: 3 weken Z-Afrika ofzo) dan kom je er zeker niet met 4k. Reken dan maar op het dubbel voor een beetje luxe.

iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Het zit helemaal niet diep, ik val juist achterover van wat ik hier de eerste posts lees. Wist niet eens dat dat bestond. Mensen dat naar feesten gaan en dan walgen dat het normaal is een cadeau mee te nemen, naar een feest, jawel. Tis toch geen 1 april ofzo.
    Vooral de aanhaal van BELGISCHE bruiloften, terwijl dit in vele culturen zo het geval is en al stamt van in de oertijd. Maar oh wee, wij Belgen geven een gift voor een (trouw)feest - schandalig!
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Ik heb eens voorgehad dat de mama op iedere enveloppe de naam van de gever schreef.
    De vrouw hier houdt ook min of meer bij wat ze krijgt, ook bij de babyborrel. Maar dat is dan meer om te zien dat je ongeveer het zelfde terug geeft.

Voor babyborrel van neven en nichten geven we normaal 50 euro. Nu bleek op onze babyborrel dat haar nicht iets op de lijst gekocht had voor 11 euro. Dan gaat ze van ook niet echt de volle 50 krijgen uiteraard. We kijken niet op nen euro meer of minder. Maar het mag wel in dezelfde lijn liggen.

iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    De vrouw hier houdt ook min of meer bij wat ze krijgt, ook bij de babyborrel. Maar dat is dan meer om te zien dat je ongeveer het zelfde terug geeft.

Voor babyborrel van neven en nichten geven we normaal 50 euro. Nu bleek op onze babyborrel dat haar nicht iets op de lijst gekocht had voor 11 euro. Dan gaat ze van ook niet echt de volle 50 krijgen uiteraard. We kijken niet op nen euro meer of minder. Maar het mag wel in dezelfde lijn liggen.
    Hier kan ik sommige mensen wel vinden in dit topic. Is het niet beetje raar om cadeaus te geven & verwachten op een babyborrel? Het grote gros van de mensen hebben waarschijnlijk al iets gekocht bij de geboorte? Om dan nog eens 50 euro te geven.. 11 euro voor een klein cadeautje mee te hebben kan ik beter begrijpen. Of het zijn mensen die toen niets gekocht hebben?

Maar in ieder geval, bijhouden wie wat gegeven heeft zal ik nooit begrijpen. Wij geven gewoon op het gevoel. Als die ons €10 euro gegeven hebben, so be it. Het staat iedereen vrij om te geven wat ze willen. Als wij vinden dat het waard is om hun dan een cadeau van €50 te geven dan doen we dat ook gewoon. Wij zullen dan ook nooit raar opkijken als iemand weinig of iets bescheiden geeft.. Een grote dankuwel om een cadeau te geven, dat krijgen ze!

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Hier kan ik sommige mensen wel vinden in dit topic. Is het niet beetje raar om cadeaus te geven & verwachten op een babyborrel? Het grote gros van de mensen hebben waarschijnlijk al iets gekocht bij de geboorte? Om dan nog eens 50 euro te geven.. 11 euro voor een klein cadeautje mee te hebben kan ik beter begrijpen. Of het zijn mensen die toen niets gekocht hebben?
    Nee, want er werd uitdrukkelijk gevraagd niet langs te komen na de geboorte, want we hadden geen zin om elke avond voor de komende 3-4 weken met volk te zitten. Daarom geef je een babyborrel.
    Van sommige mensen hebben we 300 euro gehad op de trouw. Dan geven we gewoon 300 terug op hun trouw. Ik zou me schamen als ik dan maar met een schamele 100 euro af zou komen.

Pagina 4 van 23 Eerste 1234567814 ... Laatste

Regels voor berichten