Pagina 3 van 23 Eerste 123456713 ... Laatste
    Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat dit gewoon het logische gevolg is van dat men nu eerst x jaar samenwoont en dan pas trouwt.
    Vroeger moest men nog heel zijn inboedel bijeen sprokkelen want men startte eigenlijk pas met zijn eigen leven. En dan waren die cadeau's een mooie hulp (en om te vermijden dat ge x keer hetzelfde krijgt, bestaan er huwelijkslijsten). Maar nu men alles al heeft, vraagt men geld. Lijkt me logisch.

Als gast doe je er mee wat je wil. Voor mij hangt het af van a) hun leeftijd, b)de band die ik er mee heb en c)hun financiële staat. Iemand die al goed in de slappe was zit en op latere leeftijd trouwt zal minder krijgen dan een beginnend koppel. Iemand die zich een duur feest kan permiteren in een chique zaal zal van mij ook minder krijgen dan een feest in de parochiezaal en een gehuurd frituur als ik van die laatste weet dat dit alles is wat ze zich kunnen permiteren.
    Een cadeau/geld gaat bij mij ook nog altijd over hoe graag ik iemand heb en moet vanuit het hart gegeven worden. Daarmee dat ik ook een hekel heb aan verplichte cadeau periodes zoals kerstmis en valentijn. Bij een huwelijk is het ook wel sociaal verplicht om niet met lege handen te komen, maar dan ga ik van bovenstaande regels uit.

Vinden ze het te weinig wat ze krijgen en bekijken ze me daarna niet meer: dan zijn het geen goede vrienden/kenissen en ben ik blij dat ik er van af ben. Zo simpel is het.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nogal een dramatische titel voor zoiets banaals.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deftig feest : 125€ pp.
    Is wel erg veel vind ik... Lijkt me dat er maar weinig (jonge) mensen zijn die ook maar in de buurt komen van dat bedrag. Soit, goed voor uw vrienden zeker?

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. Mensen willen een cadeau geven => onhandig dat iedereen afkomt met inboedel, servies, flessen wijn,... => vragen naar praktischer/financieel cadeau.
    2. Wie haalt er nu winst uit uit huwelijkscadeaus .?
    3. In sommige landen wordt er geld geleend om aan deftig bruidschat te geraken. .
    o/

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deftig feest +-75€/persoon.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Idem.

Vind ik persoonlijk een mooi bedrag voor mijn jeugdige leeftijd. Altijd ook al met plezier gegeven tbh en nooit verder bij stilgestaan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij ons enveloppe 250 euro’s. Het gebeurt dikwijls dat er een lege enveloppe tussen zit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik vind dat vrij normaal..

Hier wordt het rekeningnummer voor bijna alles erbij gezet. Trouw, geboorte/babyborrel, ...

En gelukkig maar.

Langs de ontvangende kant vermijd je zo nutteloze cadeau's. Bvb dingen die je al hebt, of niet nodig hebt,... Anders krijg je bij je trouw bvb 5 broodroosters en 4 stofzuigers. Of bij een geboorte kleertjes die qua maat totaal niet passen, of gewoon extreem mottige kleertjes. Of 3 autostoelen.
    Bij de geboorte van onzen oudsten hebben wij van onze toenmalige buurvrouw enkele knuffels gekregen die stonken naar mottenballen en sigaren. En een set mottige winterkleertjes in de maat dat onze zoon bij de geboorte had, net voor de zomer. Dus tegen dat het ooit winter was, waren die te klein. Alles gewoon de dag nadien de vuilbak in gekieperd.

En langs gevende kant moet je niet te veel meer nadenken wat een goed cadeau zou zijn. Ge geeft gewoon hetzelfde bedrag als dat je anders aan je cadeau zou besteden.

Met dat geld kan de ontvangende partij dan doen wat ze willen. Ipv met allerhande rommel achter te blijven doe je dan zelf moet gaan proberen verkopen (waarbij je minder overhoud), of zelf terug weggeven.

Voor verjaardagsfeestjes is dat ook al zo. Veel kindjes willen liefst een cadeaubon van bvb Dreamland. Met al die bonnen samen kunnen ze dan zelf speelgoed kiezen. Ipv 4 sets kleurpotloden en wat kleine legodoosjes of zo.
    Ge moogt blij zijn datge uberhaupt al iets krijgt... En dan smijt ge het nog weg ook. Arme buurvrouw.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Wat geven jullie zoal per man voor een huwelijksfeest.?

Het zou niet 'mogen', maar ik bedoel een deftig feest (receptie, meerdere gangen, open bar,..) i.p.v. een frietkotfestijn.
    50 tot 75 euro voor kennissen en vrienden.
    75 tot 150 euro voor familie

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Normaal zouden we met de vrienden samenleggen en dan mooie geldgift geven in de vorm van een cadeau waar ze nog wat puzzelwerk mee hebben. Uiteindelijk begonnen een paar aanhangsels te zagen dat het toch wel duur was (3 trouwfeesten toevallig op 2 maanden) terwijl wtf ge gaat met 2 werken en woont samen, vr een single zou het dan toch duurder moeten zijn.
    Dus door die zagers werd 20 de man gegeven. Dat vind ik wel wat belachelijk. Zelf heb ik dan maar niet mee gedaan met de groep en zelf een envelop afgegeven met 50. Voor heel goede vrienden is dat nog wat meer.

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Is wel erg veel vind ik... Lijkt me dat er maar weinig (jonge) mensen zijn die ook maar in de buurt komen van dat bedrag. Soit, goed voor uw vrienden zeker?
    Kvind nu wel dat ge ook iets cadeau moogt geven en niet enkel hun feest moet bekostigen. Per koppel geeft ge dan 50€ extra voor een trouw. Niet echt het einde van de wereld eh.

Als ge jong en net getrouwd zijt zijn extra's altijd welkom en als ge enkele euro's per gast geeft komt ge al aan een schoon bedrag op die manier.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Kvind nu wel dat ge ook iets cadeau moogt geven en niet enkel hun feest moet bekostigen. Per koppel geeft ge dan 50€ extra voor een trouw. Niet echt het einde van de wereld eh.

Als ge jong en net getrouwd zijt zijn extra's altijd welkom en als ge enkele euro's per gast geeft komt ge al aan een schoon bedrag op die manier.
    Waarom nog iets extra enkel en alleen voor koppels die ervoor kiezen te trouwen?
    Als ge jong zijt en pas gaat samenwonen (maar beslist om niét te trouwen) zijn extra's toch óok altijd welkom?
    Gewoon hun feest bekostigen is dus al meer dan voldoende, ik zou niet willen dat ik bewust niet-getrouwde vrienden ga benadelen aangezien zij een extraatje zeker en vast ook kunnen gebruiken en dit evenzeer verdienen.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Ik ben uitgenodigd naar een bruiloft en het eerste dat mij opviel aan die uitnodiging is dat ze hun rekeningnummer vanonder gezet hadden.
    Er worden 'vaak' enveloppen gestolen. Als je geld wilt geven, is storten beter.

'k vind het ook altijd moeilijk hoeveel je moet geven. Zeker bij het menu wordt er vaak belachelijk decadent gedaan.
    Ooit ruzie gehad met de ex omdat ze 500€ wou geven 'want het is mijn broer'. 'k Heb het naar 400€ kunnen negotiëren denk ik.

'k ga er geen boterham minder om eten en geef voor vrienden meestal gewoon ~50euro per man, 100€ als koppel.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Djeezes als je naar een verjaardagsfeestje in de kleuterklas of lagere school ging dan nam je toch ook een cadeautje mee. Grote mensen feesten willen iets efficiënter omgaan met hun cadeaus in plaats van alle rommel op te stapelen, tijden van het speelgoed zijn voorbij. Dus is het normaal dat men melding maakt cadeautip: envelop. Het bedrag kies je zelf.

Als ge te gierig zijt om een cadeau mee te nemen naar iemands feest, blijf dan thuis. De jeugd van tegenwoordig heeft precies ook geen manieren meer.
    Laatst gewijzigd door Booka Shade; 1 maart 2019 om 17:20

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Trouwen voor het geld? Wie houdt nu geld over aan cadeaus van een trouw...
    Ik ken een oppel die daar profijt aan gedaanheeft. Da's nochtans dé trouw waaronder vrienden af en toe nog over gepraat wordt. Die trouw kostte geen 10k.

@OP: da's perfect normaal de dag van vandaag. Als u dat niet aan staat, ga dan niet. Ik vind het geen probleem om een bijdrage te leveren aan een feest dat een koppel duizenden euro's kost. Dat hoeft zo duur niet te zijn idd, maar als ik daar lekker mag gaan eten en drinken leg ik graag bij.
    De som hangt uiteraard wel af van wat ik krijg. Voor enkel een receptie of dessert geef ik geen 50 euro. Als ik naar heel het feest mag hangt het er van af, maar ik heb al 50 gegeven voor mij alleen en al eens 100. Als we met 2 zijn doen we 100-150 geloof ik samen.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Ik heb ooit es op tv gezien dat bij arabische trouwfeesten tijdens het feest de cadeau's worden opengedaan en dan lezen ze voor wie wat gegeven heeft.

Je zal daar maar tussen vernoemd worden als armoezaaier die 5 euro in een envelope gegeven heeft.
    Dat klopt, mijn ouders zijn eens naar zo'n trouwfeest geweest, en daar werd effectief iedere enveloppe geopend en gezegd wie hoeveel had gegeven.

Pagina 3 van 23 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten