Pagina 23 van 23 Eerste ... 131920212223

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Idd, ik blijf erbij de jullie doen een feest en jullie nodigen mij uit dus waarom zou ik iets moeten geven.
    Je geeft dat niet omdat je uitgenodigd bent voor een feest he.

Waarom moet zoiets nog uitgelegd worden :/

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Idd, ik blijf erbij de jullie doen een feest en jullie nodigen mij uit dus waarom zou ik iets moeten geven.
    Kan je mij eens uitleggen wat het woord cadeau voor u betekent? En waarom je iemand een cadeau zou geven?

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Je geeft dat niet omdat je uitgenodigd bent voor een feest he.

Waarom moet zoiets nog uitgelegd worden :/
    En toch weer wel, ga jij mij geld geven als ik trouw maar u niet uitnodig?
    Bij deze trouw ik morgen, niemand van 9lives mag komen maar toch wens ik van iedereen een geldelijke bijdrage te krijgen.

Trouwens, ik ben ook geen voorstander van cadeaus bij verjaardagen, kerst, Pasen ... bij mensen ouders als pakweg 18 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    En toch weer wel, ga jij mij geld geven als ik trouw maar u niet uitnodig?
    Ik ga je geen geld geven omdat ik je niet ken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omdat hier ook al een paar keer gezegd geweest is dat een trouw niet duur hoeft te zijn om leuk te zijn. Klopt, maar wat die trouw kost heeft imo niets te maken met hoe plezant het is.
    Ik heb al basic trouws gedaan die heel leuk waren, maar ook boring af.
    Dure trouws idem, leuke en minder leuke.

Het volk en de muziek is bepalend.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok kan ik nog inkomen, geef jij hetzelfde van geld als er iemand trouwt die je kent maar je niet naar het feest mag gaan?

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen die ik ken maar die mij niet uitnodigen, geef ik ook geen geld bij hun trouw hoor.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Kan je mij eens uitleggen wat het woord cadeau voor u betekent? En waarom je iemand een cadeau zou geven?
    Zoals hierboven staat vind ik cadeaus voor personen boven de 18 nutteloos en overbodig.
    Ik geef enkel en alleen maar een cadeau omdat dit verwacht wordt, vaak nog eerst gepolst wat de persoon wenst.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik geef ook zelden cadeaus die vasthangen aan "evenementen" of speciale data. Het concept van "proficiat, ge zijt een jaar niet gestorven, hier is 100€" ontgaat mij echt volledig.

Dat wil daarom niet zeggen dat ik geen cadeaus geef, maar ik denk dat mensen dat leuker vinden als ze spontaan een cadeau krijgen dan dat ge weet dat ge een FNAC-bon hebt gekregen omdat ge iets moest krijgen maar de persoon in kwestie geen idee had wat hij u moest geven.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ok kan ik nog inkomen, geef jij hetzelfde van geld als er iemand trouwt die je kent maar je niet naar het feest mag gaan?
    Als ik niet uitgenodigd ben voor het feest heb ik doorgaans niet zo'n speciale relatie met die personen, en dus is de kans klein dat ik een cadeau wil geven.

Er is dus wel een relatie tussen "uitgenodigd worden voor een trouwfeest" en "een cadeau geven voor iemand zijn/haar trouw", maar de belangrijke link bij beiden is dat je die persoon kent, waardeert, vriend of familie noemt, kortom, dat je daar een band mee hebt. En op die dag/dat feest wil je vooral even stilstaan bij het feit dat die persoon voor een serieuze nieuwe stap in het leven staat, wil je dat vieren samen met hem of haar en hem of haar ook alle geluk toewensen. En dat is dus waarom je dan een cadeau geeft. Omwille van die band, omwille van een speciale gebeurtenis.

Niet omdat "hey bedankt voor het eten hier is €100".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Mensen die ik ken maar die mij niet uitnodigen, geef ik ook geen geld bij hun trouw hoor.
    Allez, rephrase dan: ik geef Castil geen geld omdat hij me niet nauw aan het hart ligt.

Leek me enigszins duidelijk dat ik niet iedereen die ik "ken" cadeaus ga geven. Ik "ken" immers een paar duizend man.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij trouwen ook binnenkort, en gaan toch ook gewoon een rekeningnummer zetten. Bij ons is de hoofdreden ook gewoon om te vermijden dat we debiele cadeau's krijgen waar we niks mee zijn, wat anders sowieso het geval is. Hoeveel onze gasten gaan geven boeit me echt geen flikker, wij organiseren de trouw om dat moment met onze beste vrienden te vieren. Ik ga zeker niet de 'eindafrekening' maken van wie wat gegeven heeft, verlies maken we er sowieso wel op.

Ik snap wel niet dat je daarover moeilijk doet dat er een cadeau 'verwacht' wordt. Is toch gewoon de minste beleefdheid zeker? Als je gaat eten bij vrienden pak je toch een fles wijn oid. mee, bosje bloemen voor de gastvrouw, pakketje trappisten,... Dat heeft helemaal niets te maken met verplichting, maar gewoon een kleine geste om te bedanken voor de gastvrijheid. Als mijn (beste) vrienden een hele avond ons eten, drank en feest betalen geef ik hen met veel plezier een mooi cadeau om hen te bedanken. Als ze dan liever €'s zien, geef ik gul wat geld.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik niet uitgenodigd ben voor het feest heb ik doorgaans niet zo'n speciale relatie met die personen, en dus is de kans klein dat ik een cadeau wil geven.

Er is dus wel een relatie tussen "uitgenodigd worden voor een trouwfeest" en "een cadeau geven voor iemand zijn/haar trouw", maar de belangrijke link bij beiden is dat je die persoon kent, waardeert, vriend of familie noemt, kortom, dat je daar een band mee hebt. En op die dag/dat feest wil je vooral even stilstaan bij het feit dat die persoon voor een serieuze nieuwe stap in het leven staat, wil je dat vieren samen met hem of haar en hem of haar ook alle geluk toewensen. En dat is dus waarom je dan een cadeau geeft. Omwille van die band, omwille van een speciale gebeurtenis.

Niet omdat "hey bedankt voor het eten hier is .
    Daar verschillen we dan ook van mening, bij mij is een trouw geen serieuze nieuwe stap. Zijt ge al 5 jaar samen en trouwt goed voor u,aar speciaal vind ik dat niet.

Zijt ge 5 jaar samen en koopt ge een huis of krijgt ge een kind, dat is een nieuwe stap in uw leven. Maar ook weer een stap die ik niet dien te financieren.

Nu ik snap uw standpunt zeker en zoals ik al zei geef ik ook altijd iets, maar niet omdat ik wil maar omdat ik 'moet'.

En wees gerust, men vriendin kan ook geen logica vinden in mijn meningen over sommige zaken.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En wees gerust, men vriendin kan ook geen logica vinden in mijn meningen over sommige zaken.

Er komt geen trouw dus?
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Er komt geen trouw dus?
    Wel als ik 50 ben => weduwepensioen.
    Op andere vlakken kan ik wel romantisch zijn hoor .

Pagina 23 van 23 Eerste ... 131920212223

Regels voor berichten