Pagina 2 van 23 Eerste 12345612 ... Laatste
    _ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat geven jullie zoal per man voor een huwelijksfeest.?

Het zou niet 'mogen', maar ik bedoel een deftig feest (receptie, meerdere gangen, open bar,..) i.p.v. een frietkotfestijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is sterker dan mezelf maar ik kan niet anders dan denken dat jij zo het type bent die klaagt omdat hij naar een trouw 'moet' omdat hij dan een cadeau moet geven, maar wel verbaasd zijn als op den duur niemand nog een bericht stuurt om met je af te spreken en dan hier een topic openen om vrienden te vinden .. Tsja, soms is dat gewoon beetje 'feeling' hebben, nee?
    Vrienden die u laten vallen omdat ge nie genoeg geld gegeven hebt of een "minderwaardig" cadeau, zijn "vrienden" die ge kunt missen als de pest. Dan nog liever geen vrienden dan zulk tuig imo.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben een cynische realist, dus in mijn geval ga ik het liefst naar trouwfeesten in Azië. Daar is het de gewoonte om bij het verlaten van het feest iets te geven. Dan kijk je dus eerst of het eten goed was en er genoeg te drinken was, en op't einde steek je dan centen in een envelop !

In mijn geval hebben mijn ouders de trouw gesponsord, maar moesten ze dat niet hebben gedaan, hadden we toch 50% verloren. Het feest was rond de 100 euro gemiddeld per persoon, en gemiddeld kregen we van iedereen 50 euro. Maar daar kies je allemaal zelf voor natuurlijk. Laat gewoon een frietkraam komen met pintjes en frisdrank en 't is ook een plezant feest...

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Zelfs bij babyborrels smeken ze al. Wie zet er nu een rekeningnummer op de uitnodiging?!
    Een trouw kan ik nog verstaan, je wordt uitgenodigd naar een mooi feest en kan de hele avond gratis eten en drinken, maar waarom zou ik uw kleine gaan sponsoren??

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tja,

ik heb voor onze babyborrel binnnenkort nog een 20tal mensen uitgenodigd die geen geboortekaartje of uitnodiging in de post gekregen hebben. Zou het wel fijn vinden dat ze er bij waren, dus heb ze een mailke gestuurd.

Nu hebben ze quasi allemaal al een bericht gestuurd wat we graag als cadeau willen en/of we de pamperrekening willen doorgeven.

Dan is het vrijblijvend vermelden volgens mij toch een pak handiger.

Ik ga trouwens niemand scheef bekijken omdat ze niks of weinig geven.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Vrienden die u laten vallen omdat ge nie genoeg geld gegeven hebt of een "minderwaardig" cadeau, zijn "vrienden" die ge kunt missen als de pest. Dan nog liever geen vrienden dan zulk tuig imo.
    't gaat dan ni over het cadeau maar over 't feit dat ge over alles moet zagen en moeilijk doen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    niets dat gemakkelijker is dan een rekeningnummer. dan kies je achteraf hoeveel je stort gebaseerd op hoe goed het feest was ipv op voorhand te moeten gokken en altijd te weinig of te veel te geven.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ooit es op tv gezien dat bij arabische trouwfeesten tijdens het feest de cadeau's worden opengedaan en dan lezen ze voor wie wat gegeven heeft.

Je zal daar maar tussen vernoemd worden als armoezaaier die 5 euro in een envelope gegeven heeft.

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    nen avond op resto met de vrienden en dan tot een kot in de nacht zuipen, dat kost mij meestal meer als €100
    Ga ik dan €20 geven voor een trouwfeest.. nee want das op zich exact hetzelfde alleen niet in een traditioneel restaurant.

Als ne kameraad zijne verjaardag viert ga ik mee op de lappen en betaal ik gerust zelf men pinten, als ne kameraad zijn huwelijk viert wil ik gerust mee vieren en zelf mijn eten en drank betalen.
    Life on the fastlane

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht

Het zou niet 'mogen', maar ik bedoel een deftig feest (receptie, meerdere gangen, open bar,..) i.p.v. een frietkotfestijn.
    Als het een deftig feest is toch minimaal 100 EUR per koppel. Voor goede vrienden kan dat wat meer zijn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik bedenk mij ineens dat ik echt al sinds mijn pubertijd niet meer naar een trouwfeest ben geweest (en dan nog was het voor één of andere tante, toen).

Ik prijs mezelf gelukkig.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind dat vrij normaal..

Hier wordt het rekeningnummer voor bijna alles erbij gezet. Trouw, geboorte/babyborrel, ...

En gelukkig maar.

Langs de ontvangende kant vermijd je zo nutteloze cadeau's. Bvb dingen die je al hebt, of niet nodig hebt,... Anders krijg je bij je trouw bvb 5 broodroosters en 4 stofzuigers. Of bij een geboorte kleertjes die qua maat totaal niet passen, of gewoon extreem mottige kleertjes. Of 3 autostoelen.
    Bij de geboorte van onzen oudsten hebben wij van onze toenmalige buurvrouw enkele knuffels gekregen die stonken naar mottenballen en sigaren. En een set mottige winterkleertjes in de maat dat onze zoon bij de geboorte had, net voor de zomer. Dus tegen dat het ooit winter was, waren die te klein. Alles gewoon de dag nadien de vuilbak in gekieperd.

En langs gevende kant moet je niet te veel meer nadenken wat een goed cadeau zou zijn. Ge geeft gewoon hetzelfde bedrag als dat je anders aan je cadeau zou besteden.

Met dat geld kan de ontvangende partij dan doen wat ze willen. Ipv met allerhande rommel achter te blijven doe je dan zelf moet gaan proberen verkopen (waarbij je minder overhoud), of zelf terug weggeven.

Voor verjaardagsfeestjes is dat ook al zo. Veel kindjes willen liefst een cadeaubon van bvb Dreamland. Met al die bonnen samen kunnen ze dan zelf speelgoed kiezen. Ipv 4 sets kleurpotloden en wat kleine legodoosjes of zo.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik een uitnodiging krijg, staat er altijd ''cadeautip'' + een symbool van een envelop, en dan weet je al dat het geldwolven zijn.

Dat is al meermaals gebeurd en ik zeg mijn invitatie dan altijd af. Ook mede omdat ik geen zin heb om naar een feest te gaan waar ik bijna niemand van ken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    om te voorkomen dat mensen cadeaus gaan kopen die je ofwel al hebt ofwel niet nodig hebt.
    zoals 99% van de cadeaus dus.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht

Deftig feest +-75€/persoon.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de gasten hebt ge ook zo van die pipo's.

Ze komen naar het avondfeest vreten zich vol, drinken zich een stuk in hun kraag en geven bijna niks, maar klagen wel over het rekeningnummer op de uitnodiging. Ga niet?

Ze kopen een cadeau dat op niks trekt of iets dat ze al hebben maar klagen wel over het rekeningnummer op de uitnodiging. Ga niet?

Ze komen af met een bedrag in een enveloppe (lekker veilig), maar klagen wel over het rekeningnummer op de uitnodiging. Ga niet?

Waarschijnlijk zullen ze blij zijn als een paar zure peekes thuis blijven omdat ze anders moeten betalen voor hun eten en drinken. Win - win.

Deftig feest : 125€ pp.

Wij hebben 20 jaar zo'n 90€ gedokt pp voor ons feest dacht ik.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    60 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij ons stond er op de uitnodiging gewoon eên € teken. Wij wilden graag op huwelijksreis gaan en hadden een speciale koffer gemaakt en versierd ên daar stond dan een soort brievenbus in als mensen een gift wilden geven. Je bent niet verplicht te geven. Allezins met de giften dat we gehad hebben hebben we gewoon de kosten van hzt avond feest betaald en nog een 500 euro opgelegd. Dus verre van winst ên dat interesseert ons ook niet. Het ging om het samenzijn met familie en vrienden. Wij hadden uiteindelijk ook als zelf 10k gespaard voor ons huwelijk.
    Zeg NEE tegen Whiskas, Zeg NEE tegen 9LIVES.

Pagina 2 van 23 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten