Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    245 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik begrijp niet hoe iemand 20-25k kan geven aan een feest van 1 dag en dan zegt "het is een dag om nooit te vergeten."

Geef de helft of 1/4de uit aan het feest en ga voor de rest van het geld 4 weken op vakantie. Dan hebt ge een maand om nooit te vergeten.
    Zou jij dat ooit vergeten dat je 25k hebt uitgegeven voor een feest op 1 dag? Ik dacht het niet
    Laatste 2 trouwfeesten waar we zijn geweest waren ook 20k en 25k+, dacht eigenlijk dat het altijd rond dat draaide ?

Ben zelf geen trouwer, geen nood aan en zegt me ook niks en ik spreek voor ons beiden.
    Alles is netjes geregeld bij de notaris voor de kinderen enzo...

Maar goed, voor familie geven wij 180€, vrienden 130€ en kennis 100€.

mo6's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Belgische bruiloften en het gesmeek om monetaire giften (decadentie)

Mm bij mijn zus zat het totaalbedrag ook zo tegen de 20 k heb ik gehoord. Bij ons zal het 6 k zijn. 9 k als je alles erbij telt inclu huwelijksreis, ringen, trouwkleed, fotograaf en dj. En toch ongeveer 110 gasten in een mooie zaal met catering.

Dat bedrag is ook al genoeg voor een feest vind ik. Uit onze eigen zak hopen we door giften die we krijgen niet meer dan 2k pp. Dus 4k in totaal. Te moeten bijleggen. Zoals het er naar uitziet zullen we break-even of zelfs met winst gaan. Maar dan wel met de huwelijksreis niet meegerekend.

Als elke gast ongeveer. 50 euro geeft tenminste. Nee ik vind het niet verkeerd om een financiele gift te vragen en onze reknr onderaan de uitnodiging te zetten. Maar smeken nee hoor. Maar moesten we niets krijgen ja dan is dat wel een aanslag op onze spaarboek. Niet dat we dat niet aankunnen maar dan zou de pret er ook wel af zijn om terug serieus te moeten gaan bijsparen voor een lange tijd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door mo6; 20 maart 2019 om 08:08

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is hun feest... dan doen ze wat ze willen. Al vragen ze entree of een bepaalde dresscode. Staat het u niet aan, ga niet.

Wijzelf hebben getrouwd met alles erop en eraan. 22k excl. huwelijksreis. Geen seconde spijt van.
    Geef je een feest van 5k, kan even leuk zijn. Iedereen doet wat hij wilt, 't is tenslotte uw geld.

Het enige waar ik het schijt aan heb is bijvoorbeeld een ex-collega: goedkoopste zaal zoeken, bbq doen, kosten zoveel mogelijk drukken.. om dan te verkondigen: "Ah ja, we moeten toch zorgen dat we er winst op maken hé, waarom trouwt ge anders?" En dan echt zijn mogelijke winst op papier berekenen. Daar ben ik dan ook niet naartoe geweest.
    Don't think you are, know you are...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Het is hun feest... dan doen ze wat ze willen. Al vragen ze entree of een bepaalde dresscode. Staat het u niet aan, ga niet.

Wijzelf hebben getrouwd met alles erop en eraan. 22k excl. huwelijksreis. Geen seconde spijt van.
    Geef je een feest van 5k, kan even leuk zijn. Iedereen doet wat hij wilt, 't is tenslotte uw geld.

Het enige waar ik het schijt aan heb is bijvoorbeeld een ex-collega: goedkoopste zaal zoeken, bbq doen, kosten zoveel mogelijk drukken.. om dan te verkondigen: "Ah ja, we moeten toch zorgen dat we er winst op maken hé, waarom trouwt ge anders?" En dan echt zijn mogelijke winst op papier berekenen. Daar ben ik dan ook niet naartoe geweest.
    Dat is dan het ene sociaal onaangepaste uiterste, waar in mijn ogen mensen die klagen omdat er misschien een cadeau moet gegeven worden het andere uiterste zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Dat is dan het ene sociaal onaangepaste uiterste, waar in mijn ogen mensen die klagen omdat er misschien een cadeau moet gegeven worden het andere uiterste zijn.
    Voila!

Topic mag gesloten worden.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    1 (100%)
    Wij hebben ooit es een uitnodiging gehad voor het dansfeest van een trouw, waar expliciet opstond dat het dessertenbuffet dat er nog zou staan als we arriveren, niet voor de gasten van het dansfeest was. Dat vond ik toch ook maar raar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    635 (100%)
    Ik heb onze trouw heel sober gehouden gemeente, kleine receptie, en eens goed gaan eten met dichtste familie.

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Ik heb onze trouw heel sober gehouden gemeente, kleine receptie, en eens goed gaan eten met dichtste familie.
    Wij hebben hetzelfde gedaan. Gewoon heel eenvoudig en gevierd met de meest dichte familie en vrienden. Die dag is daarom voor ons niet minder belangrijk, maar met 2 kinderen en op dat moment plannen om een woning te kopen, was een duur feest helemaal niet aan de orde.

We hebben altijd gezegd dat we het grote feest wel eens zouden doen met een jubilee ofzo, maar zelf daar ben ik nog niet aan uit :P
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McBr@in Bekijk bericht
    Wij hebben hetzelfde gedaan. Gewoon heel eenvoudig en gevierd met de meest dichte familie en vrienden. Die dag is daarom voor ons niet minder belangrijk, maar met 2 kinderen en op dat moment plannen om een woning te kopen, was een duur feest helemaal niet aan de orde.

We hebben altijd gezegd dat we het grote feest wel eens zouden doen met een jubilee ofzo, maar zelf daar ben ik nog niet aan uit :P
    Wij waren dat ook van plan, maar uiteindelijk wordt het toch allemaal vrij groot. Nu is bij ons die woning al af en hebben we nog nooit een groot feest gegeven. Wij nodigen mensen uit, maar als ze beginnen zagen en klagen over het feit dat er sociale druk is om een cadeau mee te brengen naar een feest, blijf dan maar thuis ze...

iTrader
    7 (100%)
    Je kan toch ook serieus wat uitsparen als je zoekt hoor, en dat hoeft daarom niet 'minder' te zijn wat betreft eten of locatie. Zo rekenden we een prijs voor ons trouwfeest (75 gasten receptie-eten-dessert-dansfeest, daarenboven 30 extra receptie en 20 extra dansfeest) op locatie A dat ons tussen de 13000 en 15000 ging kosten. Locatie B, wat we uiteindelijk gekozen hadden, was praktisch even mooi en het eten was dat ook. Prijs? 7500 euro. Dus de helft minder. En dat voor een feest dat tot 4 uur 's nachts duurde, all in.

Locatie A is ondertussen al overgenomen door een andere uitbater, niet verwonderlijk. Hoe dat komt? Locatie A was gloednieuw, en had waarschijnlijk wat af te betalen/prestige hoog te houden.

Een goede tip: als ze afkomen met extraatjes voor de aankleding van de zaal, van de tafel, van elke stoel...(plus X euro per stoel bv), als ze afkomen met het lumineuze idee om uw feest te laten duren tot 2 uur 's nachts en nadien supplementen aan te rekenen (10 euro per persoon per uur extra om gewoon aanwezig te zijn, dus zonder drank) of supplement voor de kelners (60 euro per kelner, per uur)...Gaat dan direct naar ergens anders.

iTrader
    0
    https://www.hln.be/seks-en-relaties/...niet~a3cf373a/

Vooral de cijfers onderaan lijken me interessant

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    - Gemiddeld nodigen Vlamingen 144 gasten uit op hun huwelijk.- Augustus is de populairste maand om te trouwen in België (22%), gevolgd door juni (15%). Het ja-woord valt het minst tijdens de wintermaanden: januari (1%) en februari (2%).
    - Vlamingen spenderen gemiddeld € 15.877 aan hun huwelijk.
    - Gemiddeld krijgen Vlamingen € 7.188 aan cadeaus op hun huwelijksdag.
    Dus gemiddeld 144 gasten die gemiddeld €7188 uitbrengen die het koppel €15877 kost. Dat is dan €49 en €110 respectievelijk. Nu dat laatste cijfer is allicht met trouwkledij, ceremonie en ringen en what not bij,...

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik ben dit weekend naar een verjaardagsfeest geweest dat helemaal vermomd was als trouwfeest. Naamkaartjes op tafel en openingsdans en zo!

Nu helemaal confused of ik nu wel of niet het goeie cadeau heb gegeven!

witten's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Ik ben dit weekend naar een verjaardagsfeest geweest dat helemaal vermomd was als trouwfeest. Naamkaartjes op tafel en openingsdans en zo!

Nu helemaal confused of ik nu wel of niet het goeie cadeau heb gegeven!
    he ik was daar ook...
    ik heb 50 zorros gegeven
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dus gemiddeld 144 gasten die gemiddeld €7188 uitbrengen die het koppel €15877 kost. Dat is dan €49 en €110 respectievelijk. Nu dat laatste cijfer is allicht met trouwkledij, ceremonie en ringen en what not bij,...
    Het is wel spijtig dat er niet bij staat hoeveel het feest met eten gemiddeld kost, per gast.
    Dan konden we dat afwegen aan die 50€ dat veel mensen gemiddeld inlegden hier op het forum.

Pagina 18 van 22 Eerste ... 8141516171819202122 Laatste

Regels voor berichten