Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0

Waarom sluiten Belgen hun huis hermetisch af?

Ik ben onlangs naar Nederland geweest en 1 ding viel mij op: ge kunt in iedereen hun huis binnenkijken. Sommige mensen hebben zelfs geen gordijnen. Als ge zwaait, zwaaien ze terug. Als ge iemand begroet op straat zeggen ze altijd goeiedag terug. Als ge dat hier doet wordt ge héél raar bekeken, alsof ge ne alien zijt.

Hier in België sluit iedereen hun huis hermetisch af. De meesten hebben ook rolluiken die ze al om 8 uur 's avonds naar beneden doen. Veel mensen hebben ook een foto van een camera of zo'n stoere hond zoals een pittbull of rottweiler op hun gevel hangen. Het eerste wat een buurtbewoner zei tegen mij toen ik in de straat ging wonen is "er is hier nog noout ingebroken geweest". Dat is het laatste dat in mij zou opkomen, maar toch.

Zijn Belgen gewoon zo asociaal? Zo bang van de buitenwereld dat ze liever in een hermetisch afgesloten burcht gaan wonen met gezuiverde lucht en hypergeïsoleerde muren? Of is er een andere reden die ik over het hoofd zie? Want eenzaamheid en zelfmoordcijfers pieken in een land als België. Zou dit een van de redenen kunnen zijn?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Omdat ik in mijn onderbroek thuis wil rondlopen mss?

Ben je zeker dat je niet perongeluk in de red light district aan het tjolen was?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat ik in mijn onderbroek thuis wil rondlopen mss?

Ben je zeker dat je niet perongeluk in de red light district aan het tjolen was?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    +1

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    In Nederland kan je in de dorpen inderdaad gewoon bij iedereen binnenkijken. Niemand houdt u tegen om hier hetzelfde te gaan doen, maar ik zit liever in mijn burcht te doen wat ik wil zonder dat iemand daar weet van heeft.

iTrader
    0
    Ik heb mijn privacy hard nodig hoor. De buitenwereld is eng en vaak ook nog een heel erg vijandige omgeving, dus ik neen stel me op dat vlak zeker niet open op.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Omdat ik graag privacy wil, en wij lopen af en toe wel eens in ondergoed in onze woonst.
    Mochten er geen hangen, krijg ik daar nog boete voor omdat er ene naar binnen zit te kijken.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dit is weer zo een verhaal met 2 uiterste want niet overal in Nederland is het zoals jij het zegt en niet elk huis in Belgie is ''hermetisch afgesloten''
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Als ik doorheen Strijp wandel in Eindhoven, zijn daar ook alle raampjes voorzien van gordijnen of blinden.

iTrader
    0
    Raam aan de voorkant beneden is ons waskot, dus daar wel een gordijn omwille van onze rommel. Slaapkamerramen aan de voorkant hebben ook gordijnen omwille van de privacy (ne mens durft al eens naakt rond te lopen in zijn slaapkamer, nietwaar?) en aan de achterkant van ons huis zijn de grootste ramen en hangt nergens een gordijn. Als iemand me daar naakt wil zien moet die al +80m verderop toevallig ook net door zijn raam kijken én net geen reflectie in het raam hebben. Het is niet omdat er aan de voorkant gordijnen hangen dat je jezelf hermetisch afsluit van de buitenwereld he...

Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ons huis ligt vlak tegen de stoep. Wij zijn genoodzaakt geweest om folie te hangen omdat 80% van de wandelaars binnen zat te loeren.
    En dat zijn er met momenten heel wat hier in haspegouw.
    Ik had liever geen folie, want met 1 raam vooraan in de living is alle licht wat je binnenkrijgt geen overbodige luxe.
    Vooral jammer omdat ik niet begrijp waarom de (vreemden) mensen dit doen. Ikzelf zou dat nooit doen ergens anders. Interesseert me niet.

Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In die volkswijken net buiten centrum Maastricht kun je in alle huizen perfect binnenkijken. Wel leuk rond de kerstperiode want dan zie je die mooie kerstbomen. Naar mijn ervaring zijn NL'ers ook meer open en socialer dan Vlamingen. Dat meer eenzaamheid en depressie daarvan een gevolg is, wie weet.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zit gewoon meer op mijn gemak als ik weet dat er niemand kan binnen kijken en er niet ineens ene aan mijn raam passeert als ik in mijn blote kont zit rond te lopen.

Zo is mijn bureau vlak tegen een raam waar een hele rits huizen tegenover staan en perfect kunnen volgen wat ik daarop allemaal zit te doen. In de dag is het geen probleem, maar avonds gaat het gordijn dicht. Gewoon, omdat ik mij dan meer op mijn gemak en niet bekeken voel.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 24 februari 2019 om 20:00
    ...Ω...

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Omdat ik op mijn privacy gesteld ben en in mijn huis nog de enige plaats is waar ik niet door tig camera's gefilmd word.
    It is happening again

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    in mijn huis nog de enige plaats is waar ik niet door tig camera's gefilmd word.
    Das wa gij dan toch denkt

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten