Pagina 7 van 10 Eerste ... 345678910 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En wat veel rokers natuurlijk altijd doen, zijn de excuses zoeken hé, bij beiden rookten de moeders tijdens hun zwangerschap en zelf zijn ze "OK", mijn beste vriendin heeft blijven roken en alles ging OK met haar zwangerschap, hell, Keith Richards leeft nog op zijn 75ste dus zo erg kan het allemaal niet zijn enzoverder...
    Hier ooit te horen gekregen dat de gynaecoloog haar had gezegd dat het beter was om proberen minder te roken (1 à 2 sigaretten per dag) dan volledig te stoppen en "last te hebben van afkickverschijnselen".
    270219 - 155453

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mijn vriendin rookt, nu ik maak er geen punt van omdat ik dat wist voor we samen waren en haar niet moet dwingen.
    Maar ergens doet me dat wel altijd ergens pijn als ik haar een sigaret zie opsteken omdat het gewoon niet goed voor haar is. Ze heeft wel aangegeven dat ze binnenkort wil stoppen en zal haar daar dan ook in steunen.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is zo dat roken een verslaving is he. Mensen met andere verslavingen zoeken ook excuses en gaan dikwijls ook niet stoppen omdat ze zwanger zijn. Er zijn er bij maar de meesten kunnen echt niet op 1 2 3 stoppen

YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben 100% tegen roken en ook groot voorstander voor het roken zoveel mogelijk uit het straatbeeld te halen... Het punt dat kinderen eigenlijk nooit rokende mensen zouden moeten zien, kan alleen maar toegejuicht worden

er is geen enkele (slimme) reden om ooit te beginnen met roken en dat geef ik ook mee aan mijn kinderen, inclusief het scheef bekijken van de mensen die roken

hoeveel rokende mensen ik wel niet ken, waarvan de kinderen nu ook roken en die vinden dat ok want "ik kan er niks van zeggen he, ik rook zelf"... jongens toch...
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

Retired gamer, but still a member of: .:. SSKCLAN .:.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Het is zo dat roken een verslaving is he. Mensen met andere verslavingen zoeken ook excuses en gaan dikwijls ook niet stoppen omdat ze zwanger zijn. Er zijn er bij maar de meesten kunnen echt niet op 1 2 3 stoppen
    voor mij een reden temeer om roken niet als "gewoon" of "normaal" te beschouwen. Je rookt niet alleen, je hebt invloed op alle mensen rondom u...
    Als dat dan nog eens iets is dat je zelf niet of amper in de hand kan houden, dan mag dat nooit als gewoon of normaal beschouwd worden
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Mijn vriendin rookt, nu ik maak er geen punt van omdat ik dat wist voor we samen waren en haar niet moet dwingen.
    Maar ergens doet me dat wel altijd ergens pijn als ik haar een sigaret zie opsteken omdat het gewoon niet goed voor haar is. Ze heeft wel aangegeven dat ze binnenkort wil stoppen en zal haar daar dan ook in steunen.
    succes ermee... ik heb mijn vrouw ook van de sigaret proberen af te krijgen. Ze is 1 keer hervallen en als je praat met rokers, klinkt het wel alsof je er nooit 100% vanaf bent...
    ik heb haar duidelijk gemaakt wat roken met zich meebrengt voor de niet-rokende mensen in haar omgeving: partner, kinderen(, ouders, ...)
    Het is iets egoïstisch, en dan nog duur ook... Als je de enige roker bent, maakt het u ook asociaal (we mochten niet meer mee gaan winkelen of gaan fietsen, omdat ze op die momenten rustig haar sigaretten wou kunnen roken)...

Na zoveel jaren van inpraten op haar, ben ik tijdens haar hervallen wel op het punt gekomen dat ik het niet aankon om elke dag met een rokende partner geconfronteerd te worden. Dat heb ik haar ook gezegd... Ook omdat de kinderen oud genoeg zijn om het te beseffen en het gewoon een superslecht voorbeeld is dat op geen enkele manier goed te praten is naar hen toe...

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YellinD Bekijk bericht
    succes ermee... ik heb mijn vrouw ook van de sigaret proberen af te krijgen. Ze is 1 keer hervallen en als je praat met rokers, klinkt het wel alsof je er nooit 100% vanaf bent...
    Ik ben 13.5j gestopt (cold turkey en sindsdien absoluut niets meer) en ik heb er nog regelmatig zin in.

Mbt je vrouw: mijn vrouw (toen nog mijn lief) heeft ook een paar jaar geprobeerd om mij te laten stoppen. Dat lukt niet, dat moet echt uit jezelf komen. Ik heb het nog jaren verstopt voor haar en ben pas echt gestopt als ik zelf de klik had gemaakt.

Psy's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    3j gestopt en geen zin meer in gehad. (na 16j)
    uiteindelijk afgebleven na ingeklapte long. (dus niet uit mezelf gestopt want zou dat toch nie gekunnen hebben)

iedereen die wil stoppen kan ik klaplong aanraden, doet zodanig veel pijn dat ge niet meer zult willen roken nu soit, of het van het roken kwam weet ik nie, chirurg zegt natuurlijk van wel, maar wou toch al tijd stoppen dus was gewoon de moment.

Moet zeggen, heb wel altijd graag gerookt, maar natuurlijk de nadelen voor uw gezondheid zijn duidelijk wel aanwezig, rokershoest is ook het eerste echt directe signaal daarvan.
    beter nooit begonnen maar ja, tieners hé

En goh, of ge nu kunt zeggen of ge er 100% vanaf zijt of niet, zeg nooit nooit, maar denk dat veel te maken heeft met uw eigen motivatie.. als ge het puur om uw gezondheid gaat doen zonder echt te willen stoppen komt dat toch nooit goed & gaat ge bij de minste tabaksgeur goesting krijgen.
    Vind het wel verleidelijker dan vroeger voor jonge mensen om te beginnen met roken door het hele vapegebeuren (dat het gezonder is dan roken zeker, maar gezond in het algemeen kan het ook niet zijn), met cigaretten had ge voor niet-rokers nog het feit dat cigarettenrook op zich vrij stinkt, maar nu met vapen kunt ge verdorie fruit & snoepsmaken roken heb ook een paar maand gevaped voor ik dan die klaplong heb gehad & vond dat nog veel verslavender dan pakje cigaretten.
    Laatst gewijzigd door Psy; 2 maart 2019 om 13:37
    // Mine i7 6700k @ 4.6Ghz 1.25v - EKWB P360 // Asus Maximus VIII Formula // 32GB Corsair DDR4 3000 // MSI 1080 GTX Gaming X //
    2x Samsung EVO 1TB SSD // Corsair AX860i // Acer XB271HU 144hz 1440p Gsync // In Win 909

// Vriendin i7 7700k @ 4.8Ghz 1.28v - Noctua D15S // Asus Maximus VIII Hero // 16GB Corsair DDR4 3000 // Gigabyte G1 Gaming 1070 GTX //
    Samsung Evo 512GB - WD Livebook 4TB // Corsair AX750 // Dell S2716DG 144hz 1440p Gsync // Corsair 750D

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    ik heb haar duidelijk gemaakt wat roken met zich meebrengt voor de niet-rokende mensen in haar omgeving: partner, kinderen(, ouders, ...)
    Het is iets egoïstisch, en dan nog duur ook... Als je de enige roker bent, maakt het u ook asociaal (we mochten niet meer mee gaan winkelen of gaan fietsen, omdat ze op die momenten rustig haar sigaretten wou kunnen roken)...

Na zoveel jaren van inpraten op haar, ben ik tijdens haar hervallen wel op het punt gekomen dat ik het niet aankon om elke dag met een rokende partner geconfronteerd te worden. Dat heb ik haar ook gezegd... Ook omdat de kinderen oud genoeg zijn om het te beseffen en het gewoon een superslecht voorbeeld is dat op geen enkele manier goed te praten is naar hen toe...
    Alsof de duivel er mee gemoeid is is ze gisteren gestopt.
    Ben echt wel blij, heb er zelf geen last van. Ze gaat buiten roken en tis niet dat als we ergens naartoe gaan ik er last van heb. Het is mij meer echt om haar gezondheid te doen. Ben van plan haar te steunen hoe dat dan ook kan.

iTrader
    0
    Zelf gelukkig nooit gerookt en ik kom ook niet uit een rokende familie.
    Ik probeer te vermijden om dichtbij rokers te staan omdat ik standaard een geïrriteerde keel krijg van die rook, en over de geur moet ik niets zeggen natuurlijk. Helaas is dat niet dichtbij staan niet altijd mogelijk, en vanbinnen erger ik mij dan wel, maar ja.
    De overheid is ook enorm hypocriet natuurlijk: anti-rook campagnes opzetten, maar ondertussen nog steeds sigaretten verkopen "maar wel steeds duurder"...
    Tja, verstokte rokers interesseert die prijs niet denk ik dan en die misselijkmakende foto's al helemaal niet. Ik stond eens in een krantenwinkel, en de twee klanten voor mij vroegen beiden sigaretten (en niets anders).

Taxandrian's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik ben 13.5j gestopt (cold turkey en sindsdien absoluut niets meer) en ik heb er nog regelmatig zin in.

Mbt je vrouw: mijn vrouw (toen nog mijn lief) heeft ook een paar jaar geprobeerd om mij te laten stoppen. Dat lukt niet, dat moet echt uit jezelf komen. Ik heb het nog jaren verstopt voor haar en ben pas echt gestopt als ik zelf de klik had gemaakt.
    Ben zelf 10 jaar gestopt en nooit meer zin gehad in een sigaret, mis het absoluut niet.
    Ben gestopt door het kijken van een DVD van Allen Carr (terwijl ik een sigaret rookte). Toen ik éénmaal besefte waarom ik een sigaret opstak (om te kunnen voelen wat niet-rokers altijd voelen, namelijk geen afkickverschijnselen) kon ik alleen maar denken: "Oef, ik ben er vanaf."
    Tegenover roken heb ik persoonlijk nu zoiets van: "Ik mag roken, maar waarom zou ik?" en ik besef dat rokers jaloers zijn op mij, niet andersom...

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    er is geen enkele (slimme) reden om ooit te beginnen met roken en dat geef ik ook mee aan mijn kinderen, inclusief het scheef bekijken van de mensen die roken
    ...
    Dus gij leert uw kinderen andere mensen die niemand iets fout doen scheef te bekijken? Puur omdat ze een ongezonde gewoonte hebben?

Bravo voor uw geweldige opvoeding...

(ben niet-roker die vindt dat alcohol een veel groter probleem is dan roken...)

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Dus gij leert uw kinderen andere mensen die niemand iets fout doen scheef te bekijken? Puur omdat ze een ongezonde gewoonte hebben?

Bravo voor uw geweldige opvoeding...

(ben niet-roker die vindt dat alcohol een veel groter probleem is dan roken...)
    Ze doen net wel anderen iets fout he. Meeroken, peuken over rondgooien, ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Begonnen op mijn 18 en gestopt op de dag dat ik wist dat mijn vrouw zwanger was. Is ondertussen nu geleden van november 2017. Ik denk er wel nog eens aan, maar eigenlijk kan ik er veel beter zonder dan dat ik had gedacht.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht

Ik ben nu ook ongeveer 13j gestopt. Ervoor zat ik aan meer dan een pakje per dag.

Mijn vrouw, toenmalige vriendin, met zware astma, heeft me indertijd voor de keuze gezet. Zij of sigaretten. Ik ben toen ook cold turkey gestopt.

En ik heb nog steeds geregeld zin in een sigaret. Als er iemand in mijn buurt staat te roken ga ik altijd wat dichter staan :-s

Een paar maand geleden zat ik mentaal heel diep, en heb ik effectief een sigaret vast gehad. Maar toch sterk genoeg geweest om ze niet aan te steken.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 7 van 10 Eerste ... 345678910 Laatste

Regels voor berichten