Pagina 1 van 273 123451151101 ... Laatste
    Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)

Je ergernissen van vandaag - deel 48

Laat de ergernissen maar komen!

Laatste bericht deel 47:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo die kerel van Sparta die dan zegt "This is... .... Supply Chain Planning".

Of gister zoiets met "Supply Chain Planner, because fucking miracle ninja is not a job description"....
    Link deel 47: https://www.9lives.be/forum/algemene...l#post21434383
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    vorige nacht helemaal niet kunnen slapen en vanavond bezoek. Hopelijk registreer ik iets van de gesprekken

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Argh fuck. Dat zulke mensen hun mening mogen spuien op een nieuwssite die gesponsord wordt met belastinggeld...

Dit is net dezelfde redenering als: "of ik diejn biefstuk nu eet of niet, die koe is toch al dood". 100% waar... op korte termijn draag je dus niks bij want als je die biefstuk niet op eet gooien ze hem weg en dat helpt ook niet. Als echter plots de helft van alle biefstukken in de winkels blijven liggen gaat men op langere termijn wel maar gewoon de helft van het aantal koeien slachten en kweken...

PS: voor alle duidelijkheid ik ben geen vegetariër en ik heb niks tegen mensen die vliegen. Maar van een "moraalfilosoof" die zijn mening mag geven op vrtnws mag ik toch een hoger niveau verwachten dan wat ik ook kan horen in het café om den hoek van iemand die just zijn 10de pint van dat uur achterover gekapt heeft...
    Misschien niet direct alles geloven wat op het internet staat?

Men beschuldigt die persoon ervan zo te redeneren, hij zegt dit niet rechtstreeks. Ze verdraaien waarschijnlijk weer bewust diens woorden.

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Om te reageren op de post van JPV met deze link in zijn bericht uit de vorig thread :

https://www.hln.be/regio/menen/-ik-b...-wil~a3d18efa/

Ik herken die kerel van jaren geleden aan zijn tattoo (1337), nog voor hij mensen begon op te lichten. Praatjesmaker 1e klas. Blijkbaar zijn ze er bij HLN ook ingetrapt. Moderne Indiana Jones my ass Misschien dat hij nog goed in boeken schrijven : fantasie heeft hij met hopen. Ik geloof echt NIKS van zijn verhaaltjes.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Na een half jaar sukkelen met m’n knie en onderrug eindzlijk nog eens kunnen gaan lopen. Maar het is toch ongelooflijk hoe snel uw conditie/loopvermogen achteruit gaat als je een tijdje niets doet. En het opbouwen ervan duurt 4 x zo lang
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    22 (100%)
    Ffs lig ik eens rustig op mijn gemak in de zetel (verlof en eens uitrusten), zitten er hier al een half uur straaljagers over te vliegen met alle herrie die daarbij hoort.

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Misschien niet direct alles geloven wat op het internet staat?

Men beschuldigt die persoon ervan zo te redeneren, hij zegt dit niet rechtstreeks. Ze verdraaien waarschijnlijk weer bewust diens woorden.
    Mja, nee, hij heeft een opiniestuk in de standaard geschreven dat wel degelijk zo gelezen moest worden. Vond het zelf ook choquerend om een moraalfilosoof zo kortzichtig te zien redeneren.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

iTrader
    1 (100%)
    Willekeurige moderatie... nog maar eens...

iTrader
    0
    Blijkbaar verstaan er veel mensen het woord vegetariër niet, of hebben ze totaal geen respect voor mijn keuzes. Maar goed, als je als vegetariër al niet serieus genomen wordt (ik ben dan nog niet eens een hardline veganist), en had al gezegd dat als ik eens kwam dat "licht vlees" zoals kip, vis (of eieren) oké voor mij was. Maar wat krijg je dan: varkensribbetjes op je bord. Blijkbaar nog eens duidelijker moeten maken. Maar "je at dat toch zo graag". Ik eet dat nog altijd graag, maar het gaat hem om PRINCIPES in het leven, niet om wat ik graag eet.

Daarbij echt gezond moet het niet zijn wat zij eet, want ze weegt drie keer meer dan ik. Maar de reden dat ik zo mager ben, en de reden dat zij zo dik is, dan wel volgens haar omdat mijn lichaam alles zo snel verwerkt, en bij haar niet. Ik heb gewoon maar ja geknikt. Maar ik denk er toch het mijne over. Als ik zie wat zij allemaal eet, dan is er daar een andere verklaring voor. En neen, ik wil nooit zoals haar worden, dat is niet waar ik een voorbeeld moet aan nemen.

Bij mijn pa wellicht hetzelfde probleem. Die heeft ook al geen begrip voor vegetariërs en heeft mijn nicht ook al een magere bonenstaak genoemd (het kwam toch daar op neer). Ik heb soms zo het idee dat het makkelijker is aan mensen om te vertellen dat je homo bent dan om te zeggen dat je flexitarier / vegetarier bent.

iTrader
    0
    Dat zijn inderdaad verloren discussies bij sommigen.
    En mijn man is ook groot geworden met "wij hebben zware botten" tot ik hem enkele jaren geleden vroeg of hij echt geloofde dat GANS zijn familie bestond uit mensen wiens skelet 30kg meer weegt dan dat van de doorsnee mens... Zo had hij het ook nog nooit bekeken

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Blijkbaar verstaan er veel mensen het woord vegetariër niet, of hebben ze totaal geen respect voor mijn keuzes. Maar goed, als je als vegetariër al niet serieus genomen wordt (ik ben dan nog niet eens een hardline veganist), en had al gezegd dat als ik eens kwam dat "licht vlees" zoals kip, vis (of eieren) oké voor mij was. Maar wat krijg je dan: varkensribbetjes op je bord. Blijkbaar nog eens duidelijker moeten maken. Maar "je at dat toch zo graag". Ik eet dat nog altijd graag, maar het gaat hem om PRINCIPES in het leven, niet om wat ik graag eet.
    Ja, zulke momenten zijn echt kut. Nergens merk je beter dat er een verschil is tussen wie je bent en van wie ze houden. Soms lijkt het of ze meer houden van een idee van jou in hun hoofd dan wie je bent.
    niets aan te doen in mijn ervaring. Gewoon blijven wie jij bent en ze draaien wel bij, of niet. En dan moet je er ook niet meer mee zitten.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die vegetarische/veganistische trend is gewoon propaganda gelanceerd door de Konijnenbond. Ze deinzen voor niets terug om de prijzen van konijnenvoer omlaag te drukken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Bij mijn pa wellicht hetzelfde probleem. Die heeft ook al geen begrip voor vegetariërs en heeft mijn nicht ook al een magere bonenstaak genoemd (het kwam toch daar op neer). Ik heb soms zo het idee dat het makkelijker is aan mensen om te vertellen dat je homo bent dan om te zeggen dat je flexitarier / vegetarier bent.
    Homo zijn is dan ook aangeboren en daar kan je niets aan veranderen, dus niemand kan daar ook tegen zijn (tenzij je gewoon bekrompen bent).

Vegetarisch/Veganist zijn is gewoon een keuze, en een vrij nutteloze en domme keuze imo. Je leeft maar één keer dus geniet gewoon van wat het leven te bieden heeft. Zowel voor het klimaat als voor je gezondheid kan vlees eten totaal geen kwaad als je het met mate doet, zoals alles in het leven.

Wees ook gewoon eens een beetje realistisch in het leven: De wereld gaat écht niet gered worden door dat klein percentage mensen die kiest om vegetarisch te leven, écht niet. Invloed nihil, want de grote massa (die trouwens constant groeit: zie vleesinname van de gemiddelde chinees, en nog héél wat groeilanden moeten die toename nog doorgaan), gaan écht niet vegetarisch worden. Het is m.a.w. een totaal nutteloze keuze die wel je eigen leven heel veel beperkt en genot afneemt.

Het is dus een keuze die totaal niet rationeel is en in mijn ogen vrij dom om jezelf dus dat genot te ontnemen, voor niets.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asateo Bekijk bericht
    Ja, zulke momenten zijn echt kut. Nergens merk je beter dat er een verschil is tussen wie je bent en van wie ze houden. Soms lijkt het of ze meer houden van een idee van jou in hun hoofd dan wie je bent. niets aan te doen in mijn ervaring. Gewoon blijven wie jij bent en ze draaien wel bij, of niet. En dan moet je er ook niet meer mee zitten.
    Oh maar dat is echt spot on.

Weet je dat ik zelf niet eens met mijn voornaam wordt genoemd. Mijn echte ma en mijn echte pa gaven me een naam, maar omdat ik in een pleeggezin gezet werd, kreeg ik ook een andere roepnaam. Men gebruikt nog steeds die roepnaam (die compleet anders, ik bedoel een krachtige vlaamse naam tov een amerikaanse / engelse naam). Men heeft geprobeerd die roepnaam ook op school te hanteren, maar dat mocht niet van hen. Dus op school noemde ik "dat" en thuis / bij de kapper noemde ik "dit. En dat zorgde voor super verwarrende informaties waardoor ik niet meer naar de kapper durfde te gaan omdat ik niet wist hoe ik noemde. Want was mijn familienaam nu ook anders of niet? En hoe stond ik daar ingeschreven. Of zo zat er eens een ex-klasgenoot ook bij de kapper een jaar of 5-10 gegeven, terwijl die dan mijn valse naam gehoord heeft en dan zo raar keek. Ik bedoel... zelfs al probeer ik er wat van te zeggen, dan blijft men die die roepnaam gebruiken.

En dat is met karakter of persoonlijkheidseigenschappen ook zo. Men maakt eigenlijk de persoon van ik die ze willen dat ik ben, en ziet niet wie ik echt ben. Dat is hetzelfde als elke oma of iemand die je als een toekomstige dokter of verpleger ziet, terwijl een mol kan zien dat dat laatste niets voor mij is. En dat is gewoon met alles zo ja;

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Homo zijn is dan ook aangeboren en daar kan je niets aan veranderen, dus niemand kan daar ook tegen zijn (tenzij je gewoon bekrompen bent).

Vegetarisch/Veganist zijn is gewoon een keuze, en een vrij nutteloze en domme keuze imo. Je leeft maar één keer dus geniet gewoon van wat het leven te bieden heeft. Zowel voor het klimaat als voor je gezondheid kan vlees eten totaal geen kwaad als je het met mate doet, zoals alles in het leven.

Wees ook gewoon eens een beetje realistisch in het leven: De wereld gaat écht niet gered worden door dat klein percentage mensen die kiest om vegetarisch te leven, écht niet. Invloed nihil, want de grote massa (die trouwens constant groeit: zie vleesinname van de gemiddelde chinees, en nog héél wat groeilanden moeten die toename nog doorgaan), gaan écht niet vegetarisch worden. Het is m.a.w. een totaal nutteloze keuze die wel je eigen leven heel veel beperkt en genot afneemt.
    Het is dus een keuze die totaal niet rationeel is en in mijn ogen vrij dom om jezelf dus dat genot te ontnemen, voor niets.
    India is bijna 1/4 van de wereldbevolking, jouw definitie van klein percentage verschilt wat van het mijne denk ik. Alhoewel daar natuurlijk ook heel wat vleeseters zijn. Tegen de 70-80% ofzo.
    Er zijn nog wel meerdere redenen om geen vlees te eten, dierenleed bijvoorbeeld.

Pagina 1 van 273 123451151101 ... Laatste

Regels voor berichten