Pagina 2 van 336 Eerste 1234561252102 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vegetarisch/Veganist zijn is gewoon een keuze, en een vrij nutteloze en domme keuze imo.
    En een keuze die je moet respecteren. Al de rest is bijzaak.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 13 februari 2019 om 20:09
    no votes  

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht

Naturisme is ook een keuze die je moet respecteren, maar als ik bij jou op bezoek kom heb je waarschijnlijk toch liever dat ik mijn broek aanhoud.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Naturisme is ook een keuze die je moet respecteren, maar als ik bij jou op bezoek kom heb je waarschijnlijk toch liever dat ik mijn broek aanhoud.
    Slaat nergens op. Maar ik weet niet wat je nu probeert te impliceren. Dat ik en mijn pleegma elkaar nooit meer zien? Dat is het enige alternatief. En ik geef mijn flexitarianisme / vegetarisme voorrang. Als je elkaar aanvaardt, accepteer je ook elkaar zoals je bent. Dat zij geen vegetariër is, oké. Aan tafel hebben we ook niet de discussies over vegetarisme. Als ik ooit een vriendin heb, en zij wilt een stuk vlees, zal ik dat klaarmaken voor haar. En dat doe je omdat je elkaar graag ziet.
    no votes  

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Omgekeerd, als een niet naturist bij een naturist op bezoek komt houdt die ook iets aan. (ervaring mee) Dat heet beleefdheid en respect hebben voor u gast.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Het is niet zo dat ik éénmalig op bezoek kom. Als ik éénmalig langs ga, bij wildvreemde mensen ga ik niet verlangen van hen dat ze geen stuk vlees maken voor mij (en dat beschouw ik dan als een "zeldzame" gelegenheid waarbij je eens een stuk vlees als luxeproduct kan nuttigen). Maar bij je ouders is het toch normaal dat je regelmatig langs gaat, en dan leer je met elkaar leven ook.
    no votes  

SarahBaptie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Man man toch, de wereld op zijn kop bij dit filmpje.

https://m.hln.be/regio/aalst/video-v...egem~af1abd68/

Persoon wil naar zijn werk rijden, maar kan niet door de illegale wegblokkade van de stakers. Die laatste voelen zich de grote man en de politie komt er bij. Die werknemer vraagt rechtstreeks aan de politie “mag dit zomaar” (nee dit mag niet, openbare wegen blokkeren) En wat doet de politie? Ze halen eens hun schouders op en vragen de papieren van die persoon.
    Stakers en politie mogen eens op het matje geroepen worden.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SarahBaptie Bekijk bericht
    Man man toch, de wereld op zijn kop bij dit filmpje.

https://m.hln.be/regio/aalst/video-v...egem~af1abd68/

Persoon wil naar zijn werk rijden, maar kan niet door de illegale wegblokkade van de stakers. Die laatste voelen zich de grote man en de politie komt er bij. Die werknemer vraagt rechtstreeks aan de politie “mag dit zomaar” (nee dit mag niet, openbare wegen blokkeren) En wat doet de politie? Ze halen eens hun schouders op en vragen de papieren van die persoon.
    Stakers en politie mogen eens op het matje geroepen worden.
    Met een mercedes enkele stakers omver rijden mag dan wel?
    no votes  

SarahBaptie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wat heeft die mercedes nu te maken met die 2 fragmenten in het filmpje

Trouwens, volgens de laatste berichtgeving was de vakbond fysiek agressief tegen die mercedes: deurklink en open raam vastnemen. Persoon reed uit paniek door. Niet goed, maar is al iets anders dan “reed bewust op piket in” gelijk de vakbond je wil doen geloven.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asateo Bekijk bericht
    Omgekeerd, als een niet naturist bij een naturist op bezoek komt houdt die ook iets aan. (ervaring mee) Dat heet beleefdheid en respect hebben voor u gast.

En snap je dan zelf niet hoe egoïstisch dat is als het altijd de andere is die zich moet aanpassen aan jouw keuzes "uit respect"? Hoeveel respect heb jij dan nog voor hun keuzes?
    no votes  

iTrader
    0
    Met een mercedes enkele stakers omver rijden mag dan wel?
    Spijtig genoeg niet neen, maar als ze het uitlokken is het hun eigen schuld.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    India is bijna 1/4 van de wereldbevolking, jouw definitie van klein percentage verschilt wat van het mijne denk ik. Alhoewel daar natuurlijk ook heel wat vleeseters zijn. Tegen de 70-80% ofzo.
    Er zijn nog wel meerdere redenen om geen vlees te eten, dierenleed bijvoorbeeld.
    Ik snap je punt niet goed?

Wat wil je hiermee zeggen? Dat het "klein" percentage dat ik zeg in India veel hoger is? Dat klopt, maar voornamelijk door armoede en niet door keuze.

Respecteren betekent niet dat ik er niet mee mag lachen of het dom mag vinden, of gewoon vragen aan jou: "waarom?", en daar een rationeel antwoord op verwacht.
    En als je dat dan niet kan geven tja... dan is het mijn recht om daarmee te lachen.

Ik respecteer moslims ook, toch lach ik vaak met mijn moslim vrienden omwille van hun keuze om in een sprookje te geloven.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een vraag. Rechts inhalen is verboden. Echter onlangs reeds een vrachtwagen tegen 60km/u (!) hardnekkig op het linkerrijvak en er waren slechts 2 rijvakken dus links inhalen ging niet. Vermits het om een autostrade ging is minder dan 70km/u rijden aldus verboden, dus in dat op zicht was de vrachtwagen ook al fout bezig.

Nu haalde ik de vrachtwagen in op het rechterrijvak. Maar dat mag niet volgens de wet. Echter ik had geen keuze omdat de vrachtwagen trager reed dan toegestaan en ik er links niet voorbij kon. Dus trager rijden zodat ik de vrachtwagen niet rechts zou inhalen mocht ook al niet!

Ben ik in dit scenario in fout? Volgens de wet blijkbaar wel? [Het was dus ook geen file en ook geen vertraagd verkeer buiten die vrachtwagen ..]

--> Frustratie van de dag
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Een vraag. Rechts inhalen is verboden. Echter onlangs reeds een vrachtwagen tegen 60km/u (!) hardnekkig op het linkerrijvak en er waren slechts 2 rijvakken dus links inhalen ging niet. Vermits het om een autostrade ging is minder dan 70km/u rijden aldus verboden, dus in dat op zicht was de vrachtwagen ook al fout bezig.

Nu haalde ik de vrachtwagen in op het rechterrijvak. Maar dat mag niet volgens de wet. Echter ik had geen keuze omdat de vrachtwagen trager reed dan toegestaan en ik er links niet voorbij kon. Dus trager rijden zodat ik de vrachtwagen niet rechts zou inhalen mocht ook al niet!

Ben ik in dit scenario in fout? Volgens de wet blijkbaar wel? [Het was dus ook geen file en ook geen vertraagd verkeer buiten die vrachtwagen ..]

--> Frustratie van de dag
    Ik denk dat je in fout bent, want het minimum moet je enkel hanteren wanneer het (wettelijk & veilig) mogelijk is. In dit geval was het niet mogelijk.

Zelf zou ik gewoon bewust in fout gaan en (zoveel mogelijk) rechts voorbijsteken. Zou me niet veilig voelen achter (of naast) een vrachtwagen die zo'n toeren uitsteekt. Ik vermoed dat de meeste flikken het in zo'n geval wel begrijpen
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hatelijk zoiets.
    It is happening again
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Daar trek ik mij nu al jaren niets meer van aan. Is vaak hier op de E313, ik zet mij rustig rechts tegen 120. Als al het volk links van mij trager wil rijden is dan hun ding, ga ik niet voor vertragen.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    no votes  

Pagina 2 van 336 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten