Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ugh dat meisje zal al genoeg ellende gehad hebben om zich met zoiets ook bezig te houden.
    Ze heeft nochtans tientallen overlijdenskaartjes verstuurd. Dat weet ik zeer zeker, want we hadden toen in die tijd erg veel gemeenschappelijke vrienden, die allemaal een kaartje kregen. Maar goed dat is off-topic. Dat haar vader overleden is, is het ergste. Het overige, is bijzaak.

Ik haat die vreselijke ziekte. Kanker zou gebanned moeten worden.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ze heeft nochtans tientallen overlijdenskaartjes verstuurd. Dat weet ik zeer zeker, want we hadden toen in die tijd erg veel gemeenschappelijke vrienden, die allemaal een kaartje kregen. Maar goed dat is off-topic. Dat haar vader overleden is, is het ergste. Het overige, is bijzaak.

Ik haat die vreselijke ziekte. Kanker zou gebanned moeten worden.
    Als jullie niet goed uit elkaar gegaan zijn snap ik wel dat ze niets gezegd heeft. Heb ik ook niet tegen mijn ex
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Ondertussen ook al 6 jaar geleden dat de Spade vi is gestorven aan kanker.

https://www.9lives.be/forum/members/...i/index-3.html
    Triestig verhaal ook 23 jaar maar geworden.
    Inderdaad, zelfs bijna 7 jaar geleden. https://www.9lives.be/forum/algemene...01-2012-a.html
    22 januari kunnen we hem zeker even herdenken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Inderdaad, zelfs bijna 7 jaar geleden. https://www.9lives.be/forum/algemene...01-2012-a.html
    Ik heb hem niet goed gekend, maar als je eens depressief bent nadat je je werk of je relatie hebt verloren (Of een andere halve ramp), en je denkt dan aan deze moedige kerel .. Wees dan blij dat je in goede gezondheid een tijdje kan leven, want morgen kan het plots voorbij zijn!

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    bij deze gebeurd.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Schoonvader (69) is rond Kerstmis overleden, niet door de kanker (blaaskanker, T2 hooggradig) zelf, maar door allerlei complicaties daarrond. Had een heilige schrik van dokters, en heeft dus eigenlijk een jaar te lang gewacht vanaf de eerste symptomen de kop op staken, deels vertrouwend op een homeopaat die zei dat het juist wat "vitaminentekort" was. Is daarna op 2.5 maand eigenlijk helemaal geïmplodeerd met nierfalen en systemische ontstekingen, en 2.5 dag nadat de dokters hadden gezegd dat ook zij niets meer konden doen effectief gestorven. Als hij een jaar eerder naar de dokter was gegaan, hadden de vooruitzichten op dat gebied veel gunstiger geweest. Nu was er ook een neurodegeneratief probleem dat daar ook nog parallel mee liep, dus eigenlijk had het op middellange termijn niet veel uitgemaakt. Blijft natuurlijk gewoon triestig.

Bij mijn moeder hebben ze recentelijk ook een kraakbeentumor (6cm) uit het hoofd weggehaald. Hoewel niet kwaadaardig, was die in omvang zo groot geworden dat die op allerlei zenuwbanen en de hersenen aan het drukken was. Heeft daar waarschijnlijk meer dan een decennium klachtenvrij mee rondgelopen, maar is vanaf de eerste klacht (wegvallen gehoor aan 1 kant) mee naar de dokter gegaan, en dan is alles eigenlijk vrij snel gegaan. Tot hiertoe geen complicaties of negatieve verwikkelingen, maar toch nog even hout vasthouden.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 30 januari 2019 om 15:26

iTrader
    0
    Een vriendin van mij heeft pancreas kanker. Zou normaal vorige week in Leuven geopereerd geweest zijn maar het was allemaal zo vergroeid dat ze niet raakten waar ze moesten zijn. Nu is ze dus terug thuis..

Tis ook vooral zwaar omdat mijn papa dat ook had. Zelfde operatie etc. Waarschijnlijk gaat het nu snel gaan. Tegen ons hadden ze toen gezegd dat als je een tumor blootstelt aan lucht door operatie de eens zo snel begint te groeien

iTrader
    0
    Da's een spreekwoord hé, "als der lucht is aan geweest". Nu de lucht zelf maakt niet uit, maar het is als er aan "gemanipuleerd" is dat die soms in overdrive kunnen schieten. Lang niet altijd hoor.

Doet er me aan denken, mijn vorige buurman heeft ook pancreaskanker gehad, heeft een heel zware operatie gehad, maar heeft het wel overleefd (sowieso 3 jaar), en leeft (voor zover ik weet, ze zijn verhuisd naar Duitsland, en het contact is wat verwaterd*) nu nog steeds. Die man was wat ouder als mijn vader, dus die moet nu toch ook al tegen de 80 aan hinken.

* Hij leefde nog steeds in 2017, dus al 10 jaar na de operatie.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 30 januari 2019 om 15:53

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Een vriendin van mij heeft pancreas kanker. Zou normaal vorige week in Leuven geopereerd geweest zijn maar het was allemaal zo vergroeid dat ze niet raakten waar ze moesten zijn. Nu is ze dus terug thuis..

Tis ook vooral zwaar omdat mijn papa dat ook had. Zelfde operatie etc. Waarschijnlijk gaat het nu snel gaan. Tegen ons hadden ze toen gezegd dat als je een tumor blootstelt aan lucht door operatie de eens zo snel begint te groeien
    En hoe oud is ze? Want dat komt toch echt zelden voor bij mensen onder de 30?
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Had een heilige schrik van dokters, en heeft dus eigenlijk een jaar te lang gewacht vanaf de eerste symptomen de kop op staken, deels vertrouwend op een homeopaat die zei dat het juist wat "vitaminentekort" was. Is daarna op 2.5 maand eigenlijk helemaal geïmplodeerd met nierfalen en systemische ontstekingen, en 2.5 dag nadat de dokters hadden gezegd dat ook zij niets meer konden doen effectief gestorven. Als hij een jaar eerder naar de dokter was gegaan, hadden de vooruitzichten op dat gebied veel gunstiger geweest. Nu was er ook een neurodegeneratief probleem dat daar ook nog parallel mee liep, dus eigenlijk had het op middellange termijn niet veel uitgemaakt. Blijft natuurlijk gewoon triestig.
    Inderdaad triestig. Mijn diepste medeleven.

Nu .. Je kan twee dingen doen als je kanker krijgt: Je immuunsysteem versterken (door bijvoorbeeld veel te sporten, veel in de natuur rond te wandelen, kruiden innemen, je voedingspatroon verbeteren, enzovoorts ..) EN / OF naar de arts gaan die je dan verder kan helpen. (bestraling, chemo, immuuntherapie ..)

Echter niets doen en afwachten heeft (helaas) nog praktisch niemand genezen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Schoonvader (69) is rond Kerstmis overleden, niet door de kanker (blaaskanker, T2 hooggradig) zelf, maar door allerlei complicaties daarrond. Had een heilige schrik van dokters, en heeft dus eigenlijk een jaar te lang gewacht vanaf de eerste symptomen de kop op staken, deels vertrouwend op een homeopaat die zei dat het juist wat "vitaminentekort" was. Is daarna op 2.5 maand eigenlijk helemaal geïmplodeerd met nierfalen en systemische ontstekingen, en 2.5 dag nadat de dokters hadden gezegd dat ook zij niets meer konden doen effectief gestorven. Als hij een jaar eerder naar de dokter was gegaan, hadden de vooruitzichten op dat gebied veel gunstiger geweest. Nu was er ook een neurodegeneratief probleem dat daar ook nog parallel mee liep, dus eigenlijk had het op middellange termijn niet veel uitgemaakt. Blijft natuurlijk gewoon triestig.

Bij mijn moeder hebben ze recentelijk ook een kraakbeentumor (6cm) uit het hoofd weggehaald. Hoewel niet kwaadaardig, was die in omvang zo groot geworden dat die op allerlei zenuwbanen en de hersenen aan het drukken was. Heeft daar waarschijnlijk meer dan een decennium klachtenvrij mee rondgelopen, maar is vanaf de eerste klacht (wegvallen gehoor aan 1 kant) mee naar de dokter gegaan, en dan is alles eigenlijk vrij snel gegaan. Tot hiertoe geen complicaties of negatieve verwikkelingen, maar toch nog even hout vasthouden.
    krijgt ze het gehoor terug aan één kant?

Ik ben ook iemand die misschien wat sneller naar een dokter zou moeten gaan (bijna nooit)... maar voor iemand van mijn leeftijd is dat ook nog niet echt nodig, op die leeftijd (69) moet je gewoon veel alerter zijn.

met mijn mama ga ik nu wel eens naar de dermatoloog ergens in maart... omdat er toch echt wel wat verdachte vlekken zijn... , en dit forum doet me daaraan denken dat ik eigenlijk toch gewoon quasi jaarlijks moet gaan om zeker te zijn (maar dat ga ik eens vragen aan hem, met wat het best is voor iemand van mijn lichaam, qua frequentie).
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 30 januari 2019 om 22:55

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Pancreaskanker in België voor vrouwen in 2016 zag er als volgt uit:
    Tussen 20 en 24j: 4 patiënten.
    Tussen 25 en 29j: 4 patiënten.
    Bevolkingsaantal in België voor vrouwen in 1e januari 2016 ziet er als volgt uit:
    Tussen 20 en 24j: 188110
    Tussen 25 en 29j: 195484
    Dus dat geeft dus 0,002% voor zowel 20-24jarigen als 25-29jarigen.

https://bestat.statbel.fgov.be/bestat en https://kankerregister.org/Statistie...llen_jaarbasis
    De (gedetailleerde) statistieken bestaan in België, maar in tegenstelling tot het buitenland (waar dat mooi gevisualiseerd wordt) moet je spijtig genoeg wel in pdf-bestanden gaan graven.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Pancreaskanker in België voor vrouwen in 2016 zag er als volgt uit:
    Tussen 20 en 24j: 4 patiënten.
    Tussen 25 en 29j: 4 patiënten.
    Bevolkingsaantal in België voor vrouwen in 1e januari 2016 ziet er als volgt uit:
    Tussen 20 en 24j: 188110
    Tussen 25 en 29j: 195484
    Dus dat geeft dus 0,002% voor zowel 20-24jarigen als 25-29jarigen.

https://bestat.statbel.fgov.be/bestat en https://kankerregister.org/Statistie...llen_jaarbasis
    De (gedetailleerde) statistieken bestaan in België, maar in tegenstelling tot het buitenland (waar dat mooi gevisualiseerd wordt) moet je spijtig genoeg wel in pdf-bestanden gaan graven.
    ja, bij jongvolwassenen komt kanker toch minder voor dan ik dacht.

Nieuwe gevallen bij mannen
    Tussen 20 en 24: 206
    Tussen 25 en 29: 296
    Tussen 30 en 34: 355
    Tussen 35 en 39: 551
    Daarna vanaf 40 wel al 1000 en meer

Meest voorkomende
    20 tot 24
    1. teelbalkanker - 78
    2. hodgkin disease - 22
    3. melanoom - 18
    4. non-hodgkin lymfoom - 14
    5. brein - 13 (wtf)

25 tot 29
    1. teelbalkanker - 107
    2. melanoom - 34
    3. non-hogdkin lymfoom - 20
    4. brein - 17
    5. hodgkin lymfoom - 14
    (colon - 13)

30 tot 34:
    1. teelbalkanker - 47
    2. melanoom - 41
    3. non-hodgkin lymfoom - 25
    4. brein - 19
    5. nier - 18
    vrij veel nog met meer dan 10

35 tot 39
    1. melanoom - 68
    2. teelbalkanker - 43
    3. non-hodgkin lymfoom - 39
    4. nier - 35
    5. bronchus and long - 29 (maar dat zal vooral een verhoogd risico voor rokers zijn)

Je moet al serieus veel pech hebben om bij die groep ongelukkigen te horen. En toch zit kanker al bij de top 10 doodsoorzaken voor mijn leeftijdsgroep. Zelfmoord, ongevallen (vooral auto) en vergiftiging/overdosis zijn de drie meest voorkomende doodsoorzaken.

Nu voor bepaalde "kankers" kun je een verhoogd risico hebben. Bij mij is dat denk ik dus melanoom. Voor rokers is dat dan weer longkankers. Voor mensen met obesitas dan weer andere (verscheidene). Wilt nog altijd niet zeggen dat omdat je een verhoogd risico hebt het ook gaat krijgen. Er zijn kettingrokers die 100 worden en er zijn mensen die quasi in een klooster leven en geen 50 worden. Je moet een beetje "geluk" hebben om het niet (of geen andere ziektes) te krijgen. En indien wel zo, de odds beaten door er vroeg bij te zijn.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 30 januari 2019 om 23:17

iTrader
    0
    krijgt ze het gehoor terug aan één kant?
    Neen, wat weg is blijft weg. Dus in haar geval het gehoor aan 1 kant (door aantasting rotsbeen, er komt nog wel signaal door, maar het klinkt als een dieselmotor (en geen Euro6 norm!), doordat het binnenoor beschadigd is) en de geurzin is ook zwaar aangetast, met daaraan verbonden ook de smaak. Nu is het met dat soort tumoren (brughoek) en bijhorende operaties vaak zo dat als het gehoor niet weg was voor de operatie, dit na de operatie regelmatig wel ging zijn, door “collateral damage” bij het verwijderen. Nu is ons moeder een doorzetster en laat die zich niet van de wijs brengen door iets wat ze “een beheersbaar ongemak” noemt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ze is 38

Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten