Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik snap eigenlijk niet dat je als verpleger zo iemand red ( of verder laat afzien is het eerder) die zelfmoord aan het plegen is. Draai gewoon je kop om.
    Tegenwoordig zie je vaker dat een verpleger of verpleegster een (verboden) spuitje geeft als de situatie zinloos is, maar vroeger in de jaren stillekes toen de meeste mensen nog erg gelovig waren kon men dat risico niet nemen.

Stel dat je te maken kreeg, met een ultragelovige familie en die dienden klacht in. Je riskeerde dan als verpleger vervolging voor doodslag voor het niet helpen van een persoon in nood. Dat is Belgie!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Als ik ooit zou worden getroffen door kanker weet ik niet of ik me zou laten behandelen.
    Hier hetzelfde gedacht. Toch wat chemo betreft. Ik geloof namelijk wel in immuuntherapie, want dan is het eigenlijk je eigen lichaam dat versterkt wordt en gaat men geen extra schade aanrichten.

Ik heb kanker al meermaals meegemaakt in de famile en ik heb het tot op het bot met mijn eigen ogen zien achteruit gaan bij mijn vader. Hij was al jaren aan het sukkelen met de gezondheid maar hij had na het zware verdikt ruw geschat al heel lang kanker. Volgens de arts al zeker 10 jaar (Misschien wat overdreven maar toch al erg lang dan). Ze zijn dan gestart met chemo en 7 maanden later was hij al overleden. Mij maak je niet wijs dat hij KORTER geleeft had, hadden ze hem onbehandeld gelaten. Juist in tegendeel.

Ik zeg niet dat chemo nooit helpt, maar als ik kanker krijg dan ga ik toch 20x nadenken vooraleer ik er gebruik van maak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Schrijnende verhalen allemaal. Denk dat kankers zoals kanker van de longen en pancreas gewoon niet te genezen of als je ervan geneest hoe is de levenskwaliteit dan nog ...
    Pancreaskanker is 100% dodelijk (Neen niet 99% maar echt 100%. Na 5 jaar is nog 1% in leven, na 10 jaar NIEMAND meer) TENZIJ het in de kop zit en er geen uitzaaingen zijn (Dan kunnen ze de kanker nog opereren en volledig wegnemen). Dat is de enige overlevingskans. Maar in 99% van de gevallen dat ze het ontdekken in de kop is het ook al uitgezaaid. Maw op 1 miljoen pancreaskanker patienten, geneest misschien 1 iemand. That is it!

Levenskwaliteit is nog vrij goed als je effectief geneest hoor. Maar zoals gezegd is de overlevingskans bijzonder (krankzinnig) klein.

Ivm longen. Stadium 1 is nog geneesbaar in bepaalde gevallen op voorwaarde dat het in 1 long zit en niet is uitgezaaid. Men kan dan een long volledig wegnemen. In alle andere stadia is de overlevingskans ook bijna nihil inderdaad.
    Laatst gewijzigd door makila; 21 december 2018 om 19:02
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lt. ZweedVoet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Deel jullie ervaringen met de vreselijke ziekte, kanker

2 familielieden gehad met longkanker, die het niet overleefd hebben. Beiden hebben ne serieuze lijdensweg bewandeld.

Kheb eigenlijk meer schrik voor die chemo -en bestralingstoestanden, dat brengt ook veel pijnlijke complicaties met zich mee. En dan gaat het in sneltempo achteruit.

Op het werk ook 2 die kanker gekregen hebben enkele maanden voor hun pensioen, laatste wat ik ervan gehoord heb is dat het zeer slecht ging.

Diegenen die ik ken hebben het eigenlijk allemaal rond hun pensioenleeftijd gekregen.
    Czech here dé mascotte van Off-Topic, De Palettenkop!

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lt. ZweedVoet Bekijk bericht
    2 familielieden gehad met longkanker, die het niet overleefd hebben. Beiden hebben ne serieuze lijdensweg bewandeld.

Kheb eigenlijk meer schrik voor die chemo -en bestralingstoestanden, dat brengt ook veel pijnlijke complicaties met zich mee. En dan gaat het in sneltempo achteruit.

Op het werk ook 2 die kanker gekregen hebben enkele maanden voor hun pensioen, laatste wat ik ervan gehoord heb is dat het zeer slecht ging.

Diegenen die ik ken hebben het eigenlijk allemaal rond hun pensioenleeftijd gekregen.
    De chemo viel bij mijn papa nog mee. Geen haar verloren en niet echt ziek. Wel had die overal enorm veel jeuk

iTrader
    0
    Toch maar even een update:
    Het verdict is binnen. Wel degelijk borstkanker, komende week woensdag uitslag van labo iivm type (goed/kwaadaardig, familiaal,....) en in de loop vd week nog een hele batterij andere testen om oa te controleren op uitzaaiing enzo. 31/12 terug bij de oncoloog om de verdere behandeling te bespreken, best case scenario is sowieso een "zo borstbesparend mogelijke operatieve ingreep", worst case is ook chemo,bestraling,.... de hele cirque erbij. Behandeling (welke het ook wordt) zou week 2 starten.
    Leuke achtergrondinfo: we zitten midden in een verbouwing (net ons slaapkamer gestript, wij slapen tijdelijk bij de dochter op de kamer), 2 kleine kindjes (2 en 4), 21 januari verander ik van werkgever( na 6jaar in een kleine familiale KMO met goeie band met, en veel krediet bij, de bazen en toffe collega's naar een grote firma waar ik eigenlijk maar een paar man ken van jaren geleden) en 2 februari is onze trouw. Fijne feestdagen dus

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Mijn papa is 3 jaar geleden gestorven aan pancreas kanker. Hij kreeg de diagnose in augustus en is in april gestorven. Blijkbaar had die het al enkele jaren maar ze hebben het nooit gezien al moest die dikwijls scans laten nemen voor zijn hart etc.

Hij is in januari geopereerd. We konden hem nog net zeggen dat de operatie gelukt was voor die in coma ging. Iedere dag van Bouwel naar het uza om dan een halfuurtje bij hem te mogen zijn op inzo. De dokter zei alleen "meneer is heel ziek u moet niet iedere dag vragen hoe het gaat" 3 weken later werd die wakker en heeft die alles terug opgebouwd en terug leren stappen.

Eind maart werd eindelijk zijn ontslag datum ingevuld. 3 dagen is hij thuis geweest en dan is die snachts gevallen in de badkamer. Hij reageerde amper en dan hebben we hem terug naar het uza gedaan. Op spoed dachten ze dat die dronken was..de dag nadien is hij terug in coma gegaan. Er was een abces gesprongen en hij had een bloedvergiftiging. Zijn nieren werkten ook niet meer. Savonds kregen we telefoon om bij hem te komen waken.
    Ik vraag me nog steeds af of ze wisten dat die ging sterven en hij gevraagd had om nog even naar huis te mogen. Toen die gestorven was kwamen ze ons zeggen dat ze op zijn rug uitzaaiingen hadden gevonden. Maar hij is gestorven met de gedachte één van de weinige te zijn die genezen was van pancreas kanker.

Een paar maanden later kreeg mijn zus een miskraam. Een paar weken later ontdekten ze dat ze baarmoederhalskanker had. Ze is een week later geopereerd en alles zat gelukkig nog ingekapseld in de baarmoeder. Ze kan nu natuurlijk wel geen kindjes meer krijgen
    Amai, dat moet zwaar geweest zijn. Hoe oud is je papa geworden?

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Toch maar even een update:
    Het verdict is binnen. Wel degelijk borstkanker, komende week woensdag uitslag van labo iivm type (goed/kwaadaardig, familiaal,....) en in de loop vd week nog een hele batterij andere testen om oa te controleren op uitzaaiing enzo. 31/12 terug bij de oncoloog om de verdere behandeling te bespreken, best case scenario is sowieso een "zo borstbesparend mogelijke operatieve ingreep", worst case is ook chemo,bestraling,.... de hele cirque erbij. Behandeling (welke het ook wordt) zou week 2 starten.
    Leuke achtergrondinfo: we zitten midden in een verbouwing (net ons slaapkamer gestript, wij slapen tijdelijk bij de dochter op de kamer), 2 kleine kindjes (2 en 4), 21 januari verander ik van werkgever( na 6jaar in een kleine familiale KMO met goeie band met, en veel krediet bij, de bazen en toffe collega's naar een grote firma waar ik eigenlijk maar een paar man ken van jaren geleden) en 2 februari is onze trouw. Fijne feestdagen dus
    Ik wens jullie veel sterkte voor de toekomst.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Amai, dat moet zwaar geweest zijn. Hoe oud is je papa geworden?
    58 was die.

@Gromker veel sterkte!!!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Fijne feestdagen dus
    Bekijk het positief. Borstkanker is nog 1 van de weinige kankers met een grote overlevingskans. Mijn moeder had dan ook borstkanker (En ze is er van genezen)

Veel succes en laat het hoofd niet hangen sé!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    58 was die.
    Laatst gewijzigd door makila; 24 december 2018 om 14:41

iTrader
    61 (98%)
    Drie familieleden gehad die gegaan zijn aan longkanker en eentje aan keelkanker. Zeer zware lijdensweg/aftakeling ook.

Alle 4 veel te vroeg, en alle 4 zeer zware rokers...

(off-topic warning) Dan nog een (zeer) jonge dame van 19, prematuurtje dat waarschijnlijk levenslang zware gezondheidsproblemen zal hebben, hoogstwaarschijnlijk (tot zeker) wegens het zware roken tijdens de volledige zwangerschap (> 1 pakje/dag).

Van mij mogen ze de longkankers bij rokers alvast uit de mutualiteit schrappen, kost mij wat veel geld en leed...

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een tante die borstkanker had. Ontdekt in 2011 toen ze veel ademhalingsproblemen kreeg, erg zwaar vermoeid was altijd. Na onderzoek bleek het dus borstkanker te zijn, maar al in een vergevorderd stadium. Veel uitzaaiing, o.m. naar de botten. Ze heeft toen nog een heel intense behandeling gehad waar ze erg van heeft afgezien. In 2012 is ze gestorven toen ze nog maar 56 was. Een week of twee voor ze stierf waren we nog op bezoek en toen hadden ze de behandeling nog maar juist stopgezet. Water stond me echt in de ogen toen ze zei 'ze hebben mij opgegeven'.

Op het werk een collega die kerngezond op pensioen ging maar nog geen twee jaar later al gestorven was aan de gevolgen van prostaatkanker.

Veel sterkte en moed aan iedereen die er mee te maken krijgt en probeer er met uw geliefden het allerbeste van te maken. Want zoals je hier soms leest, kan het erg snel gedaan zijn. Zulk een rottige ziekte echt waar.
    It is happening again

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Wat een gruwelijke verhalen... Ik moet zeggen dat ze me stuk voor stuk allemaal gepakt hebben. Sommige met de emotionele impact op de nabestaanden en de persoon zelf, en sommige met de fysieke impact van de ziekte. Die toch echt ontzettend verregaand en ingrijpend is... Ik weet echt niet goed hoe ik erop moet reageren allemaal, ben er even stil van. Maar veel meer dan heel veel sterkte te wensen aan iedereen die er zelf mee te maken heeft, of secundair, kan ik niet doen. Dus doe ik dat! Heel veel goede moed, positiviteit en de sterkte om jezelf en de ander erdoor te trekken.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Aprella's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn vader heeft al jaren een niet zo fantastische gezondheid. Veel roken, en met veel vet eten (niet fastfood ofzo, maar gewoon veel boter en saus) en veel zout. Hij was al jaren wat slechter te been omdat er door twee verschillende ongelukken, zijn been en voet vol met metaal zit. Daarna heeft hij tot twee keer toe een hartaanval gehad. Waarvan hij met een keer gewoon is blijven doorwerken(!!). Hij was toen vrachtwagenchauffeur. Hij is steeds blijven roken en vettig eten, helaas. Ook al zei de dokter om daarmee te stoppen. Nu heeft hij artrose, en heeft hij een paar jaar geleden en klein herseninfarct gehad. Nooit geweten....alleen achter gekomen omdat hij wat aan het aftakelen was. Hij is ook al jaren werkonbekwaam en gaat in maart op pensioen.

Nu is hij weer snel achteruit aan het gaan en slikken wordt steeds moeilijker voor hem. ook praten gaat moeilijker... Het is echt verschrikkelijk om hem zo te zien afzien.. zeker omdat hij niets meer doet behalve tv kijken en af en toe koken. Hij was vroeger zo handig en hielp met alles. Van huiswerk tot knutsel projectjes tot DY projecten. Vanavond ga ik kerst gezellig bij mijn ouders gaan vieren. En ik ben echt bang dat het de laatste keer gaat zijn.
    Ik heb het er echt moeilijk mee. Hij praat ook nooit over zijn gevoelens of als hij pijn heeft zegt hij ook niets.... wilt ook nooit naar de dokter gaan. Niets is erger dan enkel maar machteloos toezien hoe een geliefde afziet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    (off-topic warning) Dan nog een (zeer) jonge dame van 19, prematuurtje dat waarschijnlijk levenslang zware gezondheidsproblemen zal hebben, hoogstwaarschijnlijk (tot zeker) wegens het zware roken tijdens de volledige zwangerschap (> 1 pakje/dag).
    .
    Mijn tante heeft dat ook gedaan. Gewoon blijven kettingroken, zelfs zegt ze 2 pakjes per dag, mijn nonkel zei 1 pakje. Noch mijn neef, noch mijn nicht hebben enige gezondheidsproblemen. Maar wil je dat risico nemen? Zelfs al kan je niet permanent stoppen met roken, hoe moeilijk kan het nu zijn om tijdelijk tenminste wat te minderen voor de gezondheid van je kind? Voor mijn part mogen ze daar effectieve celstraffen op plaatsen voor poging tot vergiftiging of zo.

Neen sorry bij mij kan dat er niet in. Maar bon, dat is mijn persoonlijke mening.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Mijn tante heeft dat ook gedaan. Gewoon blijven kettingroken, zelfs zegt ze 2 pakjes per dag, mijn nonkel zei 1 pakje. Noch mijn neef, noch mijn nicht hebben enige gezondheidsproblemen. Maar wil je dat risico nemen? Zelfs al kan je niet permanent stoppen met roken, hoe moeilijk kan het nu zijn om tijdelijk tenminste wat te minderen voor de gezondheid van je kind? Voor mijn part mogen ze daar effectieve celstraffen op plaatsen voor poging tot vergiftiging of zo.

Neen sorry bij mij kan dat er niet in. Maar bon, dat is mijn persoonlijke mening.
    Mijn moeder ook.

Zelf ben ik zo gezond als een vis in het water. Buiten zo nu en dan eens een verkoudheid, heb ik niets van gezondheidsproblemen of klachten. Bloeddruk en het hart van een topsporter volgens de dokters.

Eigenlijk onlogisch. Je zou toch denken dat al die stoffen ook naar het kind gaan en daar schade berokken. Zoals de verhoging van de CO2 waarde, benzeen en dergelijke. Of zou dit allemaal in de longen van de moeder al "gefilterd" zijn? Nicotine is zelfs niet schadelijk, maar wel verslavend. Dat goedje is na 24u volledig uit het lichaam.
    ...Ω...

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aprella Bekijk bericht
    Mijn vader heeft al jaren een niet zo fantastische gezondheid. Veel roken, en met veel vet eten (niet fastfood ofzo, maar gewoon veel boter en saus) en veel zout. Hij was al jaren wat slechter te been omdat er door twee verschillende ongelukken, zijn been en voet vol met metaal zit. Daarna heeft hij tot twee keer toe een hartaanval gehad. Waarvan hij met een keer gewoon is blijven doorwerken(!!). Hij was toen vrachtwagenchauffeur. Hij is steeds blijven roken en vettig eten, helaas. Ook al zei de dokter om daarmee te stoppen. Nu heeft hij artrose, en heeft hij een paar jaar geleden en klein herseninfarct gehad. Nooit geweten....alleen achter gekomen omdat hij wat aan het aftakelen was. Hij is ook al jaren werkonbekwaam en gaat in maart op pensioen.

Nu is hij weer snel achteruit aan het gaan en slikken wordt steeds moeilijker voor hem. ook praten gaat moeilijker... Het is echt verschrikkelijk om hem zo te zien afzien.. zeker omdat hij niets meer doet behalve tv kijken en af en toe koken. Hij was vroeger zo handig en hielp met alles. Van huiswerk tot knutsel projectjes tot DY projecten. Vanavond ga ik kerst gezellig bij mijn ouders gaan vieren. En ik ben echt bang dat het de laatste keer gaat zijn.
    Ik heb het er echt moeilijk mee. Hij praat ook nooit over zijn gevoelens of als hij pijn heeft zegt hij ook niets.... wilt ook nooit naar de dokter gaan. Niets is erger dan enkel maar machteloos toezien hoe een geliefde afziet.
    Toch eventjes een mythe ontkrachten. Ik zeg niet dat er moet in overdreven worden. Het kan geen kwaad om vlees te bakken en om groenten te stoven in volle boter dus met hoog vetgehalte en om een snuifje zout bij het eten te doen. Evenals het nuttigen van aardappelen, brood en pasta met mate kan geen kwaad.

Hart en vaatziekten worden altijd geassocieerd met zout en boter maar de grootste vuiligheid zijn de bewerkte producten van de voedingsindustrie en dus ook de lightproducten. Dat is de grootste troep die bestaat en het is nefast voor de gezondheid. Een Coca-Cola Zero of een ander lightdrankje is ongezonder dan een pintje bier. Dokters/ziekenhuizen en diëtisten krijgen miljarden euro’s om de light gefabriceerde rommel van de voedingsindustrie te promoten.

Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten