Discussie: Alleen gaan wonen

iTrader
    0

Alleen gaan wonen

Ik heb net mijn eerste job vast, werk hier een paar maanden. Nu zou ik graag alleen gaan wonen.
    Wat is het ideale startkapitaal om op mijn eigen te gaan wonen?

Ik zit in een uitzonderlijke situatie, ik bezit een klein huisje waar ik elke maand toch 2/5 van mijn loon moet afstaan aan de bank om mijn lening te kunnen afbetalen.
    Meubels heb ik zo goed als allemaal.

Hoeveel zijn jullie maandelijkse uitgaven? Rekeninghoudend dat het een oud huis is van 120 m2.

Mijn zorgen zijn dat ik te krab bij kas kom als ik te rap het ouderlijk huis verlaat met te weinig spaarcenten.
    no votes  

iTrader
    0
    https://www.9lives.be/forum/economie...en-rijtje.html

Al honderden keren beantwoord voor jou
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lexiM Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb net mijn eerste job vast, werk hier een paar maanden. Nu zou ik graag alleen gaan wonen.
    Wat is het ideale startkapitaal om op mijn eigen te gaan wonen?

Ik zit in een uitzonderlijke situatie, ik bezit een klein huisje waar ik elke maand toch 2/5 van mijn loon moet afstaan aan de bank om mijn lening te kunnen afbetalen.
    Meubels heb ik zo goed als allemaal.

Hoeveel zijn jullie maandelijkse uitgaven? Rekeninghoudend dat het een oud huis is van 120 m2.

Mijn zorgen zijn dat ik te krab bij kas kom als ik te rap het ouderlijk huis verlaat met te weinig spaarcenten.
    Mijn lening is net iets minder dan de helft van mijn inkomen dus ik denk dat het wel zal lukken voor u? Hangt er af van hoeveel ge verdient natuurlijk.

Maar zoals Mulan aangeeft, via die link kunt ge meer info vinden. Denk maar aan elektriciteit, water, ...

'k Weet niet wat de thuissituatie is, maar is het geen mogelijkheid om nog 2 jaar thuis te blijven en te sparen? Het zijn de belangrijke jaren nu om goed te kunnen sparen.
    no votes  

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Uitgaven kan je toch nooit vergelijken. Verwarm je op 18 of 23 graden bv zal een serieus verschil zijn in een oud huis.
    2/5de zegt ook niks natuurlijk. Is dat van 2/5de van 2000 of 10000€/maand...

De bank rekent als uiterste limiet 930€ per persoon na hypotheek dacht ik. Dat is krap maar doenbaar, ik denk dat dat ongeveer mijn uitgaven zijn met een kindje erbij maar zonder hypotheek, eigen wagen tv+gsm kosten, hospitalisatie ed.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik heb een loon van +- 1850€ incl gsm, auto, tankkaart.
    Een lening van 750€/maand.
    Dit geeft u misschien al meer zicht aan mijn situatie.

Dat wil zeggen dat ik 1100€ overhou om alle rekeningen en basisbehoeftes te betalen rekeninghoudend met een gemiddelde.

Ik moet ook rekening houden met mijn eigen huis waardoor alle onkosten op mijn schouders vallen natuurlijk.

Is dit krap? Voldoende? Of ruimschots voldoende? Hoe zou u dit inschatten?
    no votes  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gelieve verder te gaan in de thread die Mulan al postte: https://www.9lives.be/forum/economie...en-rijtje.html
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten