Pagina 6 van 23 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Toen ik jong was...

Bauhaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    - de Atari 2600
    - de walkman & ghetto blaster
    - de view master
    - in de snoepwinkel prentjes kopen van een TV serie zoals Battlestar Galactica en dan op de speelplaats uitwisselen met anderen
    - zond de toenmalige BRT nog horror films uit in prime time, vooral in het weekend maar zelfs in de weekdag - herinnner me nog levendig Carrie en Black Christmas
    - mijn pa zijn eerste PC: een Olivetti met 286x processor, 4 MB ram & 20 MB HD... kostte toen nog 120.000 BEF
    - video2000 speler
    - de Rubik's Magic kubus hype
    - programmeren in GW Basic & Turbo Pascal
    When Tallulah Bankhead was on a TWA flight, the stewardess said "Would you like some of our TWA coffee Miss Bankhead?" Tallulah looked her up and down lasciviously and said "No darling, but I'd love some of your TWA tea".

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bauhaus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - programmeren in GW Basic & Turbo Pascal
    Run gorilla is niet echt programmeren hé.
    Kent hier nog iemand Sankukai of X-Or?

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    ... kochten we onze computers in een lokale pc-winkel die ondertussen al lang gestopt is.
    ... werkte mijn pa in Nederland en bracht hij Twilight cd's mee met gratis spelletjes en sofware.
    zomg, twilight
    Der was nog zo'n ander reeks ook. Naam vergeten.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    -toen er nog big boxes waren, vol met goodies (T-shirts, kaarten, gigantische manuals, tekeningen,...). Dit was allemaal standaard toen, niets 'special edition' van 100 euro.
    ...
    en templates om rond de functietoetsen te leggen met de combinaties met shift, control, alt voor simulatoren of wordperfect. Of beveiligingsdongles voor de parallele poort. Probeer dat maar eens op een moderne MacBook met touchbar.

iTrader
    0
    Toen ik nog de 'Tophits' cd's gekocht en deze muziek het van het was voor mij. Sash - Stay onder andere...

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    De korst van een vers brood was krokant.
    Soep werd thuis geleverd.
    Nog steeds zo!

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Goh, leuk topic

* Wedstrijden of kijkersvragen op TV werden beslist door gele briefkaarten te sturen. En dan een weekje wachten
    * Programma's zoals schalkse ruiters konden gemaakt worden zonder dat iedereen meteen op een smartphone opzocht of het klopte of niet
    * Als kind kon je veilig met je fietske naar vriendjes en kon je heel de dag buiten spelen zonder dat je ouders paranoia werden dat je was omver gereden met vluchtmisdrijf of ontvoerd was door een pedofiel (heb zelf in de herfstvakantie jarenlang 's avonds rondgewandeld in Bertrix en in de periode waar dutroux nog slachtoffers gemaakt heeft )
    * 5"25 floppy's van de commodore 64 met de perforator prikken zodat ze double-sided waren en er dubbel zoveel opkon.
    * Load "*" ,8,1; - Loading - Ready - Run. En dan een glaaske cola gaan halen omdat het spel na het opstarten opnieuw 5 minuten moest laden. Wat wij dus hadden was geduld, alles ging echt wel veel trager
    * VTM zien opkomen en met het gezin echt genieten van die shows vol kitsch
    * De progamma-presentatrices op VTM en VRT. Als miss België was dat een quasi zekere jobkeuze
    * altijd een videocasette en muziekcasetteke of 2 "beschikbaar" hebben moest er op de radio of op MTV/TMF juist een liedje komen wat je per sé wou opnemen.
    * MTV dat nog effectief muziek speelde. Denk dat beavis & butthead en celebrity deathmatch zo ongeveer de enige niet-muziekprogramma's waren.
    * Geen "I love the '90's" fuiven. Wij fuifden gewoon IN die '90s (allez, ik toch)
    * Iemand in ne rolstoel was ne gehandicapte, iemand zonder haar was ne kale, iemand met tetten was een vrouw (of ne dikke), iemand erzonder was ne vent, iemand uit afrika was ne neger, iemand uit turkije was ne turk, iemand uit belgie was ne witte, iemand met ne mottige kop was ne lelijke en iemand met ne lege kop was ne loempe. En we konden en mochten dat gewoon allemaal zo zeggen zonder dat de moraalpolitie er een groot spel over moest maken of zonder dat je het gevoel moest krijgen dat je iets fout gezegd had. Had je op school ruzie met iemand ? Je vocht het uit en vrijdag na school ging je samen een pint drinken. Soms won je, soms verloor je en niemand maakte er een spel van.
    * Kampen bouwen in/rond de oude schuren en verwilderde stukjes bos die de boeren bij ons in de buurt hadden (en waarvan je altijd wel een zoontje of dochtertje kende). En gewoon: buiten spelen in de zomer.
    * communiceren met pen en papier ipv smartphone en internet. Heb nog een hele doos vol liefdesbrieven en "ik vraag het aan" papierkes thuis liggen.
    * stommiteiten kunnen doen zonder dat die voor eeuwig op het internet verder leven.
    * Boos en oprecht droef zijn omdat je Optimus Prime ziet sterven in die fooking tekenfilm van '86. Optimus, dat was een held, bijna een soort van vaderfiguur. Ik (en veel kameraadjes) waren écht slecht ervan toen ze die lieten sterven. Dat was ingrijpender dan "the red wedding" van GoT en wij waren toen kind. Optimus zien sterven was erger dan je lievelingskonijn te moeten begraven.
    * tekenfilms op nederland 2 op woensdag namiddag. Ghostbusters, the real ghostbusters, thundercats, rambo, de grote menneer cactus show,...
    * Rik de saedeleer zijn legendarische commentaar op matchen van de rode duivels
    * Om 16u op ne zonnige vrijdag in mei in limburg kunnen vertrekken en nog voor de file voorbij brussel zijn en dus vlot naar zee kunnen rijden
    * quasi iedereen rookte en niemand kloeg dat je overal mocht roken en het ook overal vol rook hing (van sommige dingen ben je blij dat ze niet meer terugkomen)
    Control your life through insanity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    zomg, twilight
    crazybites ?
    Control your life through insanity

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Zie pagina 3:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Diegene die ik mij herinner:
    Twilight
    Crazy Bytes
    Bits&Bytes
    Legacy (enkel games)
    Moviebox (enkel films)

Bauhaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    * tekenfilms op nederland 2 op woensdag namiddag.
    Herinner ik ook, dat was Avro's de kinderbios.
    When Tallulah Bankhead was on a TWA flight, the stewardess said "Would you like some of our TWA coffee Miss Bankhead?" Tallulah looked her up and down lasciviously and said "No darling, but I'd love some of your TWA tea".

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    zomg, twilight
    Crazy Bites? Daar hadden wij ene van me Star Wars thema en ene me X-files thema, good times
    (uiteraard kopieerden wij die, ironisch genoeg)
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Crazy Bites? Daar hadden wij ene van me Star Wars thema en ene me X-files thema, good times
    (uiteraard kopieerden wij die, ironisch genoeg)
    denk het niet
    denk dat het bits&bytes was
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht

- Toen ik jong was keken we naar het 'overzicht' beeld op TV om zo naar Canal+ te kijken. Het geluid kreeg je er meestal niet bij
    Dit noemden ze "de mozaïek" Vaak in het midden daarvan met verlangende ogen gekeken naar de reclame voor Filmnet.
    __________________________________________________ _
    Stel je eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn.

iTrader
    22 (100%)
    Of zelf een decoder in elkaar knutselen om Filmnet te zien

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    denk het niet
    denk dat het bits&bytes was
    Juist die had je ook!
    Twitch|Steam|PSN