Pagina 4 van 23 Eerste 1234567814 ... Laatste

Discussie: Toen ik jong was...

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De Clip
    Thx bro.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Thx bro.

Ben daar nooit geweest ze!!

iTrader
    3 (100%)
    * Hadden we Commodore64 met cassettelader die na een jaar werd ge-upgrade naar een 5" floppy disk

* moesten we effectief een videospeler huren en bijhorende films, dan hadden we een heel speciale filmweekend. Dan werd er een AKAI gekocht voor heel veel geld.

* Was iedere film op TV heel speciaal, ingeleid door Roland Lommé

* had je ongelofelijk veel snoep voor 10BFR.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    - Toen ging ik maandelijks naar de videotheek om een videocassette te gaan huren van een de nieuwste films en kocht ik daar ook intussen een hele berg snoep voor nog geen 20 frank
    - In de gazettenwinkel ging ik in de zomer elke week stiekem de nieuwste badpakkenspecial van P-Magazine gaan kopen (eind jaren 90,begin jaren 2000)
    - Werd op de speelplaats met flippo's en knikkers gespeeld
    - Liedjes downloaden met een inbelmodem via kazaa of audiogalaxy(denk toch dat het zo noemde)
    - Voordat ik een pc had, nam ik de ultratop 50 de zaterdagnamiddag op op een cassettje om dat in mijne walkman af te spelen onderweg naar't school de week erna
    Laatst gewijzigd door sink; 11 september 2018 om 18:06
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Of naar de erotische films op VT4 en Kanaal 2, meestal na 23u. Was toen de enige manier om een koppel tetten te zien.
    Of dat kotteke rechts onder in het testbeeld-mozaiek waar FilmNet getoond werd. Dat was wel balen dat elke x-seconde dat beeld versprong naar een andere post voor x-seconden. Kon je de films nooit deftig volgen :-P

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Dees beeld op den tv

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    - Toen ging ik maandelijks naar de videotheek om een videocassette te gaan huren van een de nieuwste films en kocht ik daar ook intussen een hele berg snoep voor nog geen 20 frank
    - Kocht ik in de lokale gazettenwinkel soms voor 100 frank panini stickers om in die plakboeken te kleven, en hopen dat je er niet al teveel dubbel had (die kon je dan ruilen met anderen op de speelplaats)
    - In diezelfde gazettenwinkel ging ik in de zomer elke week stiekem de nieuwste badpakkenspecial van P-Magazine gaan kopen (eind jaren 90,begin jaren 2000)
    - Werd op de speelplaats met flippo's en knikkers gespeeld
    - Liedjes downloaden met een inbelmodem via kazaa of audiogalaxy(denk toch dat het zo noemde)
    - Voordat ik een pc had, nam ik de ultratop 50 de zaterdagnamiddag op op een cassettje om dat in mijne walkman af te spelen onderweg naar't school de week erna
    - Toen had ik nog 2 maanden onbezorgd schoolvakantie, begon ik mij halfweg de vakantie keihard te vervelen maar de gemeentekermis in augustus was wel het hoogtepunt van de zomer!
    Het gaat om dingen die nu niet meer mogelijk zijn.. 2 maand schoolvakantie bestaat nog altijd (niet meer voor jou)
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Beschrijf hier de zaken die een jongere van vandaag niet meer zal beseffen/meemaken, maar jij toen je jong (pak 6-18 jaar) was wel degelijk nog geweten hebt
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    7 (100%)
    Ha ja...de gouden jaren 90 toen mijn broer 'del *.*' intypte onder de C prompt... dan in paniek schieten en snel bellen naar uwe maat om die zijn autoexec.bat en command.com op diskette te zetten

-toen ge uw harde schijf kon 'doublespacen' onder DOS, duurde wel uren om dat te doen, maar ge had ettelijke megabytes meer ruimte
    -toen er nog keyboards bestonden die ge kon volgieten met sinaasappelsap. Dat van ons zat onder de etensresten en chips, maar heeft jaren gewerkt
    -toen er nog zoiets bestond als een 486DX4 met 100 mhz...de cheap-ass Pentium zeg maar, voor diegene die zich geen Pentium 75 of 90 konden veroorloven...
    -toen er nog mega(dat woord werd toen ook veel gebruikt )-ongebruiksvriendelijke spellekes bestonden zoals Police Quest, alwaar je elk command manueel moest intypen: 'open locker'.
    -toen iedereen nog lid was van de GI-Joe Club (Oh nee: ge kunt geen 5 sterren zijn na 1 week lidmaatschap).
    -toen ge met uw mond open stond te kijken als je voor de eerste keer in je leven Mortal Kombat zag, of Wolfenstein 3D, of Doom, of Command and Conquer, of...
    -toen de covers van de PC Format nog volgeplakt waren met disketten, met soms interessante demootjes er op.
    -toen er nog big boxes waren, vol met goodies (T-shirts, kaarten, gigantische manuals, tekeningen,...). Dit was allemaal standaard toen, niets 'special edition' van 100 euro.
    -toen uwe CD van Red Alert nog kon 'opgeslokt' worden door slecht gebouwde CD-Rom spelers... I LOOK AT YOU CREATIVE LABS
    -toen uw allereerste 3DFX kaart een Voodoo kaart was van 3 meter 20 (ofzoiets).
    -toen je kaar daarvoor een Tseng Labs kaart was
    -toen je omver geblazen werd door 'echte' geluidseffecten uit een Sound Blaster systeem
    -toen ge nog op 'Esc' kon drukken bij het opstarten van je PC, omdat het optellen van je geheugen je op den duur begon te vervelen, duurde toch wat lang...
    -toen je nog geen autoconfiguratie had onder je BIOS setup...zeer handig als je je instellingen kwijt was...Ooit zo'n voetbalspel opgestart dat alles wiste.
    -toen je je vragen nog kon stellen aan Dr Sbaitso
    -toen je sommige games nog moest opstarten met de extensie 'VGA', anders speelde je in CGA kleuren...en dat was wel zeer primitief
    -toen je dit nog veel intypte: DIR, CD.., C:, copy a: a:, dir *.exe, ARJ X..., unzip..., MD...,edit...
    -toen je thuis nog de VR Troopers, A-Team, Knight Rider, Airwolf, Highlander...en iets daarvoor de Freggels naspeelde
    -toen er nog Tik-Tak was...
    -toen je iedereen op de speelplaats nog kon foppen door je vinger in een stekkendooske te steken, met een watteke en wat 'roodsel' er rond...net alsof er afgesneden vinger in lag
    -toen er nog knikkers waren die 'meer waarde' hadden dan andere knikkers, terwijl die evenveel kosten, geheel ingegeven door de fantasie zelf van de gasten van toen
    ...

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Kreeg je een boete als de videocassettes niet waren teruggespoeld bij het terugbrengen. Kon je nog games huren in de videotheek. Gingen we snoep kopen in het locale winkeltje. Hadden we geen draadloze controllers, moesten we telkens de cartridge of cd vervangen als we een ander spel wilden spelen. wachte ik iedere maand vol ongeduld op een nieuw exemplaar van een OPM om over de nieuwste games te lezen en de bijbehorende demo grijs te spelen.
    Je kon videogames spelen in het lunapark als ket kermis was.
    PSN: rscaboy_belgium

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    - Op je 16 of later een eerste GSM hebben, maar enkel voor noodgevallen want met zo'n GSM bellen was heel duur. De batterij ging wel meer dan een week mee.
    Het is nog steeds mogelijk! Mijn gsm heb ik nu 8 jaar (een nokia) en de batterij gaat nog steeds meer dan een week mee. Ik weet niet wat ik ooit heb gedaan om zo'n betrouwbaar ding te verdienen.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    - kreeg ge een schelleke boterhamworst bij de slager
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dat is bij ons toch nog zo hoor
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pacemaker Bekijk bericht
    Da krijgen mijn klein mannen nu nog altijd bij de lokale beenhouwer, een schelleke samsonworst ofzo.
    Hier ook hoor.

OT: Alex the kidd op Sega Master System II en niet kunnen opslaan... Ja, ik ben oud.

Eerste spelletje was 'Ranger' op een Pentium 4x86 met floppies waar mijn pa 'goedkoop' aan geraakt was. 82000BEF...

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    - betalen in Belgische frank
    - met een telefoonkaart in een Belgacom telefooncel gaan bellen
    - een cd single gaan kopen op het cd kraam op de markt
    - elke ochtend bokes met Milky Way choco eten, edit: of Kwakies cornflakes
    - op school met flippo's spelen en ruilen, flying flippo's woohoo!
    - films van tv op vhs opnemen
    - op de Nederlandse tv naar PC-4U (ca. 2000-2001) kijken om het nieuwste te weten te komen over cd-writers en scanners
    Laatst gewijzigd door Deckard; 11 september 2018 om 18:24
    It is happening again

Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)

Toen ik jong was...

Op zondag om 9u voor de tv zitten om
    Samson en Gert te kijken. Denk dat er dan ook nog een aflevering van de smurfen was en/of de snorkels. En om 11u begon dan de eucharistieviering en was het gedaan met tv kijken.

Muziek luisteren onderweg naar school op de bus met een discman maar je moest die dan wel recht én stil houden.
    Later kwam dan de mp3 en ene van 256 megabyte was écht al heel wat.

Muziek van op de radio opnemen op een cassette en dat was dan zo moeilijk om net op het exact goede moment op “record” te duwen

Mijn oudere zus die cd’s van de smurfen kopieerde voor mij.

Op de computer - Windows 95 - Patience spelen. En mijnenveger, al snap ik nog steeds niet hoe dat precies moest

Laatst gewijzigd door Put_met_keren; 11 september 2018 om 18:36
    "A mistake is simply another way of doing things." - Katharine Graham

Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Of naar de erotische films op VT4 en Kanaal 2, meestal na 23u. Was toen de enige manier om een koppel tetten te zien.
    ‘S avonds laat Emanuelle of iets in die aard

"A mistake is simply another way of doing things." - Katharine Graham

Pagina 4 van 23 Eerste 1234567814 ... Laatste

Regels voor berichten