Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Sociale fobie

iTrader
    0
    ja, ik probeer kansen aan te nemen als ik ze krijg (wat ik vroeger niet altijd deed), dus ik heb 1 goede maat, dus naar die ga ik nu wel regelmatig (bij hem rook ik regelmatig eens een joint, maar thuis doe ik dat niet). Probleem is dat hij ook niet echt veel buiten komt, of zin heeft om iets te doen, of zin heeft om iets voor een ander te doen. Het is dus niet een maat waarmee ik eens een pint zou gaan drinken, want die zou dan redeneren dat cara's goedkoper zijn, of om na 2 uur ergens binnen te kunnen komen omdat het gratis is, of zou zich enkel maar met zijn marginale vrienden gaan bezighouden (bvb. één ervan, als ik straight outta compton wou kijken, ah neen dat is die film met de negers, ik kijk geen films met negers in). Ik bedoel, dat zijn niet de mensen waarmee ik wil uitgaan... en die heeft ook al vijf jaar geen vriendin gehad dus via hem ga ik ook geen meisjes leren kennen. Met de andere vriend ben ik eens naar anderlecht gaan kijken, maar ook die zie ik niet super veel meer... en ook dat zijn niet echt de type mensen waar ik graag mee omga. Ook via hem ga ik zeker geen meisjes leren kennen, ach ja... Ik heb op dat vlak niet de juiste vrienden. Het zijn geen slechte vrienden, maar niet vrienden waarmee ik zou uitgaan... of die de drempel van angst zouden verlagen of iets zouden doen voor mij (nuja, toegegeven, ik kan niets doen voor hen, want dan zal ik weer excuses verzinnen door mijn sociale angst).

Dat drugs een oplossing voor het probleem kunnen zijn. Ja, ik ga niet zeggen dat het een oplossing zijn, maar dat het met momenten mijn leven zou vergemakkelijken als het maatschappelijk verantwoord is, dat wel. XTC is voor mensen die last hebben van sociale angst een echt wondermiddel... als ik dat inneem dan voel ik me gewoon "normaal", sociaal en gaan al mijn angsten weg. LSD en paddo's zouden ook kunnen helpen, en wil ik ook proberen / experimenteren. Misschien ook omdat het me zou kunnen helpen bij filosoferen / levensfilosofie, en ik het gewoon eens moet geprobeerd hebben. Wiet, ja. Dat is een veel te zwak effect. En sociale angsten pakt het niet aan. Stoned zijn helpt mij ook niet echt. En de keren dat je "high" wordt van wiet kun je op één hand tellen. Alcohol verlicht een klein beetje de sociale angst, maar als de angst zeer groot is (dus als er veel mentale weerstand is), is het verschil tussen comazuipen en je aangenamer voelen gewoon miniem. Ik zou echt al richting 10 pinten moeten gaan om er iets van te kunnen voelen (tot dan zal ik me gewoon nuchter voelen) en dan een zeer dunne lijn met een aangename effect, met dan al snel het gevoel dat je te veel gedronken hebt / misselijk bent / of niets meer herinnert. Alcohol is gewoon niet betrouwbaar, en werkt enkel relaxend als de angst er niet is of miniem dus (dus in een soort huiselijke kring, of gewoon op straat).

Angst voor presentaties te geven heb ik ironisch niet. Vraag mij morgen om een halfuur te spreken over klimaatverandering voor 100 of 1000 man en ik zou ironisch genoeg de angst niet hebben. En waarom? Omdat ik op dat vlak voldoende vertrouwen heb in mijn presentatiekunsten en gewoon voldoende kennis heb om een halfuur te vullen, dus ik zou daar geen angst voor hebben. Nu... afhankelijk van wat ik moet doen zou ik dan wel iets voorbereiden (maar dat zou ik dan weer graag doen... bedoel ik weet er genoeg over... Ik heb eens in de klas een pp presentatietje gegeven mbt op klimaatverandering, en het enige waar ik achteraf spijt van had was dat ik niet genoeg tijd had. Dat is gewoon een enorme contradictie, maar die is er wel... Plankenvrees heb ik niet (allez of toch afhankelijk van wat de inhoud is, als ik morgen moet zingen of dansen of toneel moet doen, zou ik dat dan wel weer hebben).

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ja, ik probeer kansen aan te nemen als ik ze krijg (wat ik vroeger niet altijd deed), dus ik heb 1 goede maat, dus naar die ga ik nu wel regelmatig (bij hem rook ik regelmatig eens een joint, maar thuis doe ik dat niet). Probleem is dat hij ook niet echt veel buiten komt, of zin heeft om iets te doen, of zin heeft om iets voor een ander te doen. Het is dus niet een maat waarmee ik eens een pint zou gaan drinken, want die zou dan redeneren dat cara's goedkoper zijn, of om na 2 uur ergens binnen te kunnen komen omdat het gratis is, of zou zich enkel maar met zijn marginale vrienden gaan bezighouden (bvb. één ervan, als ik straight outta compton wou kijken, ah neen dat is die film met de negers, ik kijk geen films met negers in). Ik bedoel, dat zijn niet de mensen waarmee ik wil uitgaan... en die heeft ook al vijf jaar geen vriendin gehad dus via hem ga ik ook geen meisjes leren kennen. Met de andere vriend ben ik eens naar anderlecht gaan kijken, maar ook die zie ik niet super veel meer... en ook dat zijn niet echt de type mensen waar ik graag mee omga. Ook via hem ga ik zeker geen meisjes leren kennen, ach ja... Ik heb op dat vlak niet de juiste vrienden. Het zijn geen slechte vrienden, maar niet vrienden waarmee ik zou uitgaan... of die de drempel van angst zouden verlagen of iets zouden doen voor mij (nuja, toegegeven, ik kan niets doen voor hen, want dan zal ik weer excuses verzinnen door mijn sociale angst).

Dat drugs een oplossing voor het probleem kunnen zijn. Ja, ik ga niet zeggen dat het een oplossing zijn, maar dat het met momenten mijn leven zou vergemakkelijken als het maatschappelijk verantwoord is, dat wel. XTC is voor mensen die last hebben van sociale angst een echt wondermiddel... als ik dat inneem dan voel ik me gewoon "normaal", sociaal en gaan al mijn angsten weg. LSD en paddo's zouden ook kunnen helpen, en wil ik ook proberen / experimenteren. Misschien ook omdat het me zou kunnen helpen bij filosoferen / levensfilosofie, en ik het gewoon eens moet geprobeerd hebben. Wiet, ja. Dat is een veel te zwak effect. En sociale angsten pakt het niet aan. Stoned zijn helpt mij ook niet echt. En de keren dat je "high" wordt van wiet kun je op één hand tellen. Alcohol verlicht een klein beetje de sociale angst, maar als de angst zeer groot is (dus als er veel mentale weerstand is), is het verschil tussen comazuipen en je aangenamer voelen gewoon miniem. Ik zou echt al richting 10 pinten moeten gaan om er iets van te kunnen voelen (tot dan zal ik me gewoon nuchter voelen) en dan een zeer dunne lijn met een aangename effect, met dan al snel het gevoel dat je te veel gedronken hebt / misselijk bent / of niets meer herinnert. Alcohol is gewoon niet betrouwbaar, en werkt enkel relaxend als de angst er niet is of miniem dus (dus in een soort huiselijke kring, of gewoon op straat).

Angst voor presentaties te geven heb ik ironisch niet. Vraag mij morgen om een halfuur te spreken over klimaatverandering voor 100 of 1000 man en ik zou ironisch genoeg de angst niet hebben. En waarom? Omdat ik op dat vlak voldoende vertrouwen heb in mijn presentatiekunsten en gewoon voldoende kennis heb om een halfuur te vullen, dus ik zou daar geen angst voor hebben. Nu... afhankelijk van wat ik moet doen zou ik dan wel iets voorbereiden (maar dat zou ik dan weer graag doen... bedoel ik weet er genoeg over... Ik heb eens in de klas een pp presentatietje gegeven mbt op klimaatverandering, en het enige waar ik achteraf spijt van had was dat ik niet genoeg tijd had. Dat is gewoon een enorme contradictie, maar die is er wel... Plankenvrees heb ik niet (allez of toch afhankelijk van wat de inhoud is, als ik morgen moet zingen of dansen of toneel moet doen, zou ik dat dan wel weer hebben).
    goh ja. 1 van de kerels uit mijn vriendekring is iemand die al jaren tot een kot in de nacht in de uitgaat (met de verkeerde mensen). voor vreemden de sociaalste kerel die je kan voorstellen. maar bij ons opent die dan helemaal open en merk je ook dat die wat zelfvertrouwen issues heeft. is ook al jaren single terwijl hij eig vaak genoeg complimentjes krijgt van vrouwen. ik denk ook dat de slechte vrienden die elk weekend elk uur 5 latten coke en 3 mdma pillen er op een avond doorjagen er voor iets tussen zitten... hier gebeurt mdma ook wel een keertje per jaar maar de kater en depressieve week achteraf is het echt niet waard =) Dat is dan ook niet om te staan boenken op muziek in een discotheek maar eerder gewoon thuis bij iemand met wat rustige muziek en dan wordt er eigenlijk 5uur aan een stuk non stop gebabbeld

ik ben noch voorstander noch tegenstander van drugs . ik denk dat ze bij de meeste mensen meer kapot maken dan kunnen helpen. dus snap het stigma er rond. ik ken evenveel mensen die er de bak in geraakt mee zijn dan mensen die zoals ik en mijn vrienden uitgedraaid zijn... ben wel pro medische testen met psychedelics op mensen met psychische problemen.

bij mij was het 1 van de triggers die mij de klik hebben helpen maken. achteraf gezien waren er misschien genoeg andere mogelijkheden. dus ik ben er zeker van dat als je gewoon je best doet dat je er geraakt. mijn eerste 2 jobs waren trouwens ook kutjobs, het is pas sinds mijn huidige job dat ik me ook 100% goed in mijn vel voel. maar zelf die kutjobs waren beter dan werkloos zijn, dan heb je helemaal geen tijd meer om alles te over analyseren... de paar uur vrije tijd zul je wel nuttig spenderen dan in plaats van te piekeren.

iTrader
    0
    Can MDMA help people with autism overcome social anxiety?
    Ecstasy ingredient touted as treatment for anxiety in autism
    Study: MDMA Could Help Autistic Adults With Social Anxiety
    Scientists Think MDMA Might Have a Surprising Effect on Autism
    A Clinical Trial Is Exploring How MDMA Could Help People With Autism
    MDMA could help autistic people with their social anxiety, according to a new study
    MDMA 'cures' sufferers' post-traumatic stress disorder in a few weeks during study

Ecstasy ingredient could help ease PTSD symptoms, study finds

Active ingredient in ecstasy may help veterans with PTSD, study finds
    ...

Maar neen hoor, drugs zijn per definitie erg slecht voor je, en moeten daarom ten alle tijden ten strengste verboden blijven... Hmm zelfmoord plegen is wellicht niet slecht voor je? Niet aan de maatschappij deelnemen is niet slecht voor mij (en anderen!!!). Neen hoor, het is veel belangrijker dat wij de term kerstmarkt vervangen door wintermarkt, dan dat we een inspanning maken om het leven voor duizenden, tienduizenden, honderdduizenden een pak eenvoudiger te maken. Je kan je echt niet voorstellen hoe boos dat ik echt ben op links daarvoor.

Probleem is, ik heb absoluut geen zin om 20 jaar te wachten tegen dat zo een behandeling legaal is, en ik heb veel meer vertrouwen in een MDMA-therapie, dan in XTC nemen omdat dat ook bijwerkingen heeft (hoewel ik me nog nooit depressief heb gevoeld na gebruik, maar mss is dat omdat ik dat al altijd ben). Ik kan toch moeilijk gewoon xtc gaan innemen vooraleer ik ga gaan werken (terwijl je dan wellicht hyperactief bent), waarbij dat dat als dat medicinaal is, mij gewoon wel in staat zou maken om op zijn minst actief deel te nemen?

iTrader
    1 (100%)
    Wel, dat had ik achteraf wel geredeneerd toen ik de post al geplaatst had, en bedenk ik me soms ook, maar dat verandert mijn punt niet dat het me ethisch niet correct lijkt om een label op mij te plakken achter zo een moeilijkere periode, en wanneer ik me nog volop aan het ontwikkelen ben. Natuurlijk heb ik geen idee hoe een autismetest verloopt, maar ik sta sceptisch daar tegenover. Ik wil gewoon absoluut met 100% zekerheid weten dat als ik effectief autisme heb, dat de kindermishandeling daar geen rol in heeft gespeeld. Maar de denkfout die ik daar heb gemaakt, is er dus één die ik niet heb gemaakt.

Daarnaast: iedereen maakt denkfouten, dat is niet enkel uitsluitend bij autisten het geval, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Er zijn bovendien veel autisten die juist erg slim zijn. En ja, je kan slim zijn en denkfouten maken. Maar wie zegt dat niet-autisten geen denkfouten kunnen maken? Of ja, dat is dan misschien een denkfout van jouw kant. Er zijn trouwens veel mensen die juist vinden dat ik goed kan redeneren, dat ik goed kan nuanceren en goed kan argumenteren, en ik denk niet dat dit typisch een eigenschap voor autisten is. Maar again, autisme kan zich op veel manieren profileren bij iemand. Ik vind het trouwens ook interessant dat mensen via het internet soms vermoeden dat ze een beter zicht hebben op of ik autistisch ben, dan naasten rond mij. Dus de test ga ik sowieso doen (is 30 euro dacht ik), en sta al een maand of zes op de wachtlijst.

Als ik dan toch autistisch ben, dan moet ik qua karakter en drijfveer hard lijken op haar, want veel uit haar verhaal herken ik ook bij mezelf. Ik merk dat ik bij mezelf een grotere drive heb om mensen te overtuigen van het gevaar van klimaatverandering, in plaats van te studeren voor klimaatwetenschap omdat het punt toch al duidelijk is. Maar voor in de politiek te stappen, ken ik dan weer niet genoeg mensen om ooit verkiesbaar te zijn, of ben ik niet charismatisch / sociaal genoeg. Maar ik wel dat die drive er is, omdat ik er zeker van ben dat ik nooit corrupt zou zijn, en mijn best zou doen voor alle Belgen (ook de andersdenkenden), en in het uitvoerende zeker een pak beter zou zijn dan hetgeen we nu hebben.

Als ik wil doorgaan (met leven basically) dan zou het enkel en alleen daarvoor zijn. Ik bedoel, mijn jeugd is toch weg. Ik ga nu ook niet hopeloos huis - tuintje - vriendin - etc... gaan opstarten, want zo zit ik niet in elkaar, maar ik wil wel een activist of politiek actief zijn. Zeker omdat je daar nooit te oud voor zult zijn.
    Er is een groot verschil tussen denkfouten en logische denkfouten. Autisten staan bekend voor het 2de.

Een normaal, intelligent persoon zal nooit of bijna nooit een logische denkfout maken, terwijl een intelligente autist dit dagelijks doet. OCD zijn logische denkfouten. Niet naar de bakker durven is ook gebaseerd op een logische denkfout.

En: make no mistake, autisme is NOOIT een voordeel. Zet 'autisme' op je cv en er zal geen enkele werkgever je in dienst nemen. Probeer dus niet te doen alsof deze stoornis een voordeel is.

Lees eens de DSM V, je zou er nog iets uit halen.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    MDMA could help autistic people with their social anxiety, according to a new study
    MDMA 'cures' sufferers' post-traumatic stress disorder in a few weeks during study

...

Maar neen hoor, drugs zijn per definitie erg slecht voor je, en moeten daarom ten alle tijden ten strengste verboden blijven... Hmm zelfmoord plegen is wellicht niet slecht voor je? Niet aan de maatschappij deelnemen is niet slecht voor mij (en anderen!!!). Neen hoor, het is veel belangrijker dat wij de term kerstmarkt vervangen door wintermarkt, dan dat we een inspanning maken om het leven voor duizenden, tienduizenden, honderdduizenden een pak eenvoudiger te maken. Je kan je echt niet voorstellen hoe boos dat ik echt ben op links daarvoor.

Probleem is, ik heb absoluut geen zin om 20 jaar te wachten tegen dat zo een behandeling legaal is, en ik heb veel meer vertrouwen in een MDMA-therapie, dan in XTC nemen omdat dat ook bijwerkingen heeft (hoewel ik me nog nooit depressief heb gevoeld na gebruik, maar mss is dat omdat ik dat al altijd ben). Ik kan toch moeilijk gewoon xtc gaan innemen vooraleer ik ga gaan werken (terwijl je dan wellicht hyperactief bent), waarbij dat dat als dat medicinaal is, mij gewoon wel in staat zou maken om op zijn minst actief deel te nemen?
    Yep, dat is écht hetgeen jij nodig hebt...
    Piss off the easily pissed off.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Er is een groot verschil tussen denkfouten en logische denkfouten. Autisten staan bekend voor het 2de.

Een normaal, intelligent persoon zal nooit of bijna nooit een logische denkfout maken, terwijl een intelligente autist dit dagelijks doet. OCD zijn logische denkfouten. Niet naar de bakker durven is ook gebaseerd op een logische denkfout.

En: make no mistake, autisme is NOOIT een voordeel. Zet 'autisme' op je cv en er zal geen enkele werkgever je in dienst nemen. Probeer dus niet te doen alsof deze stoornis een voordeel is.

Lees eens de DSM V, je zou er nog iets uit halen.
    Er zijn veel mensen met OCD die geen autisme hebben hoor. Ik vind toch dat je geen gelijk hebt, met "logische denkfouten" (definieer dat ook eens) uitsluitend toe te eigenen aan autisten en andersom. Er is ook geen zwart-witte lijn: "jij bent een autist en jij bent geen autist". Ik heb al gelezen dat er gevallen zijn waarbij iemand gediagnosticeerd is met autisme bij een bepaalde onderzoeksinstelling, en dan weer niet bij een andere. Jij ziet het allemaal veel te zwart-wit (wat ironisch genoeg trouwens een kenmerk is van autisten). Als er trouwens geen logische denkfouten bestaan, dan mag je me ook eens uitleggen waarom de gehele maatschappij gepolariseerd wordt. Zoals The United States dat soms eens spottend The Divided States genoemd wordt, en dat de extremen sterker worden, als iedereen logisch zou nadenken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Yep, dat is écht hetgeen jij nodig hebt...
    Ja, laat je weer vooral leiden door vooroordelen....

Achja, een autist zou dit niet eens kunnen begrijpen, want dat was overduidelijk een sarcastische comment van je, als we toch weer gaan gooien met de clichès

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Ik ga er niet verder op ingaan, iedereen kan al van kilometers ver zien waar dit weer naartoe gaat gaan.
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    0
    1) Ik snap helemaal niet wat de discussie kerstmarkt-wintermarkt hier mee te maken heeft.
    2) Dit soort gebruik van drugs heeft een naam: escapisme. Je bent bang van de sociale aspecten in de maatschappij en daarom functioneer je er niet in. Daarvoor zou jij drugs nemen, die (bijna) alle andere vaardigheden nodig voor werk/school laten afnemen. Gevolg zou zijn dat je nog altijd niet werkt in de maatschappij en een drugsverslaving hebt opgebouwd.
    Lijkt therapie dan geen betere oplossing?

iTrader
    1 (100%)
    Er is ook geen zwart-witte lijn: "jij bent een autist en jij bent geen autist"
    Jawel, want het is een genetische afwijking.

Het is binair: 0 of 1. Niks tussenin.

mag je me ook eens uitleggen waarom de gehele maatschappij gepolariseerd wordt. Zoals The United States dat soms eens spottend The Divided States genoemd wordt, en dat de extremen sterker worden, als iedereen logisch zou nadenken?
    Omdat veruit de meeste standpunten voor -en nadelen hebben en beide geen logische denkfouten bevatten.

De democrats willen hoge belastingen, Republikeinen lage belastingen. Beide hebben hun voordelen en nadelen.
    Links is pro-abortus, rechts is anti-abortus. Daarbij is er geen 'juiste' en zijn er dus ook geen denkfouten mogelijk.
    ...

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jawel, want het is een genetische afwijking.

Het is binair: 0 of 1. Niks tussenin.
    Toch is het niet zo zwart-wit als je stelt. Het is een spectrum.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eleonordekat Bekijk bericht
    Ik zou me er ook willen over zetten, maar dat lukt gewoon niet, ik weet gewoon nooit iets te vertellen als ik in een groep sta of op een feestje en dan klap ik dicht
    Als ge een gesprek hebt: zelf zo weinig mogelijk vertellen.
    Anderen aan 't woord laten, en dat door te proberen open vragen te stellen (beginnen met hoe/waarom) ipv gesloten (ja/nee-vragen maw). Luchtig uiteraard, zodat er plaats is voor shits 'n giggles .
    Uw gesprekspartner gaat zich daardoor ook belangrijker voelen, waardoor die u ook meer gaat apprecieren.

Als het gesprek dan toch dreigt stil te vallen: zelf proberen afronden, zodat het niet awkward wordt.

Ben zelf een aantal keer van school of dienst op 't werk veranderd, en ik merk dat dat mij altijd heeft verder geholpen om vrienden te maken waarmee ik dan verder heb kunnen bonden.

Enfin, is natuurlijk gemakkelijk gezegd, want ik denk niet dat ik een sociale fobie oid heb. Ben gewoon wat introvert denk ik - heb het gevoel dat ik mijzelf vaak push om meer extravert te zijn, maar heb daar op zich weinig problemen mee.
    formerly known as LessThanJake

steam
    psn

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Toch is het niet zo zwart-wit als je stelt. Het is een spectrum.
    Het is een spectrum als je autistisch bent (dus de waarde 1 is).

Je kan niet een halve genetische afwijking hebben. Het is altijd 0 of 1.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is een spectrum als je autistisch bent (dus de waarde 1 is).

Je kan niet een halve genetische afwijking hebben. Het is altijd 0 of 1.
    Want uiteraard wordt zoiets complex als een autismespectrumstoornis door 1 gen gecontroleerd. Er heeft er eentje in biologie het verhaal van Mendel gehoord en we weten het weer hoor.

Ik stel voor dat we de troll negeren.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Want uiteraard wordt zoiets complex als een autismespectrumstoornis door 1 gen gecontroleerd. Er heeft er eentje in biologie het verhaal van Mendel gehoord en we weten het weer hoor.

Ik stel voor dat we de troll negeren.
    Je hebt in beide gelijk.

Ik heb al geprobeerd om te reporten maar men ziet er geen graten in blijkbaar.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    50 (95%)

...

Hoe gaat ge in godsnaam aan illegale drugs geraken als ge al amper een brood durft kopen.. . Er is niks mis met medicatie nemen maar doe dat aub onder begeleiding van een huisarts of een gespecialiseerde psychiater... .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten