iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micheal Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nogal moeilijk als de vriendin dat niet wilt hé..
    Zij wilt altijd thuis klaar zijn voor de kleine
    Dat was (en is) hier ook steeds een discussie om gedaan te krijgen. Ik vind het oprecht nodig voor ons beider mentale gezondheid en relatie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mja ik ga akkoord met uw vriendin, behalve werk is er voor mij geen excuus om er niet te zijn voor de kinderen op deze leeftijd. Als mijn vriendin naar de Queen movie wil gaan zien met haar moeder of naar een breicafé wil, ok. Maar voor mij moet dat niet en ik ga mijn kinderen niet op een ander dumpen.
    Beetje overdreven neen?
    Ten eerste: In welk universum is "er zijn voor uw kinderen op deze leeftijd" mutually exclusive met "1 keer per maand uwe kleine ergens afzetten om iets te gaan doen" ?
    Ten tweede: Waarom is mijne kleine bij haar bomma (die zelf niet liever heeft) afzetten ze "op een ander dumpen" ?
    Ten derde: Als uw doel effectief zo gericht is naar "geen excuus om er niet te zijn voor de kinderen", trek de conclusie dan door en ga het minimum minimorum werken.

Maar (!) vorig weekend en het weekend daarvoor, plotsklaps slapen beide wichten tot 7:30 's morgens O_O, zelfs 7:50 vorige zaterdag.
    Ik weet niet hoe die van mij dat doet, maar in de week moet ik ze gaan wakker maken (7u30) omdat we anders te laat op creche & werk zijn. Maar elk weekend beslist madam dat 5u a 6u wel mooi is om wakker te worden.
    Ik SNAP vooral niet hoe ze dat doet ... zondag kan ik begrijpen (want zaterdag = ander type dag, geen creche enz), maar hoe die weet dat het zaterdag is snap ik niet .

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micheal Bekijk bericht
    Zolang uwe partner maar niet het gevoel krijgt dat ge hem verwaarloost.
    schone vooroordelen maar zarathustra is een man (in een heteroseksuele relatie)

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Dat was (en is) hier ook steeds een discussie om gedaan te krijgen. Ik vind het oprecht nodig voor ons beider mentale gezondheid en relatie.

Beetje overdreven neen?
    Ten eerste: In welk universum is "er zijn voor uw kinderen op deze leeftijd" mutually exclusive met "1 keer per maand uwe kleine ergens afzetten om iets te gaan doen" ?
    Ten tweede: Waarom is mijne kleine bij haar bomma (die zelf niet liever heeft) afzetten ze "op een ander dumpen" ?
    Ten derde: Als uw doel effectief zo gericht is naar "geen excuus om er niet te zijn voor de kinderen", trek de conclusie dan door en ga het minimum minimorum werken.
    Ik zei 'behalve werk', maar ik ben wel van job veranderd voor we kinderen kregen om minder te moeten reizen bijvoorbeeld. En zoals gezegd, ieder doet wat hij wilt eh, ik zei gewoon waarom ik akkoord ging met zijn vriendin.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik zei 'behalve werk', maar ik ben wel van job veranderd voor we kinderen kregen om minder te moeten reizen bijvoorbeeld. En zoals gezegd, ieder doet wat hij wilt eh, ik zei gewoon waarom ik akkoord ging met zijn vriendin.
    En zolang beide partners dezelfde visie hebben, is er ook absoluut geen enkel probleem hierin! Maar als beide het oneens zijn..

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    En zolang beide partners dezelfde visie hebben, is er ook absoluut geen enkel probleem hierin! Maar als beide het oneens zijn..
    Dan hadden ze dat moeten bespreken voor ze kinderen kregen. Het feit dat ze het mss duidelijk besproken hebben en dat 1 van de twee daar nu unilaterale wijzigingen maakt, DAT is wel een probleem.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Dan hadden ze dat moeten bespreken voor ze kinderen kregen. Het feit dat ze het mss duidelijk besproken hebben en dat 1 van de twee daar nu unilaterale wijzigingen maakt, DAT is wel een probleem.
    Goh, wij hebben ook veel besproken en gecheckt of we op dezelfde lijn zaten qua opvoeding, maar zaken zoals "mogen ze occasioneel uit logeren gaan het eerste jaar" is bij ons toch nooit aan bod gekomen... Zaken zoals voeding, op dezelfde kamer, crèche, kleding nieuw of niet, soort speelgoed,... Dan weer wél je kan ook niet ALLES vooraf afspreken he, daarvoor is het ouderschap voor de meesten veel te abstract als je er nog geen ervaring mee hebt.

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En voor je het weet voel je je gevangen in uw eigen leven omdat je niets anders meer doet dan werken en voor uw kinderen zorgen. Van een relatie is al lang geen sprake meer, want jullie hebben mekaar jaren verwaarloosd...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Goh, wij hebben ook veel besproken en gecheckt of we op dezelfde lijn zaten qua opvoeding, maar zaken zoals "mogen ze occasioneel uit logeren gaan het eerste jaar" is bij ons toch nooit aan bod gekomen... Zaken zoals voeding, op dezelfde kamer, crèche, kleding nieuw of niet, soort speelgoed,... Dan weer wél je kan ook niet ALLES vooraf afspreken he, daarvoor is het ouderschap voor de meesten veel te abstract als je er nog geen ervaring mee hebt.
    Ik zeg niet dat ze dat moeten bespreken eh, gewoon dat als je het niet gedaan hebt beide posities even valabel zijn. En er is ook een groot verschil tussen 'mogen logeren' ( aka kind vraagt/wilt iets ) en ergens afgezet worden ( aka ouders leggen iets op)

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ik zeg niet dat ze dat moeten bespreken eh, gewoon dat als je het niet gedaan hebt beide posities even valabel zijn. En er is ook een groot verschil tussen 'mogen logeren' ( aka kind vraagt/wilt iets ) en ergens afgezet worden ( aka ouders leggen iets op)
    Er is tussen alles wat niet identiek is een verschil, dus op zich zeg je weinig met dat laatste

Kan echt geen kwaad voor kinderen dat je die eens laat logeren hoor. Het hele idee dat ouders voortdurend beschikbaar moeten zijn lijkt mij zo net een manier om snowflakes te kweken. Niet iedereen is altijd beschikbaar, zelfs als ouders niet, je kan ze er dus maar evengoed mee leren omgaan.

Nu is mijn oudste 8.5j oud en ik vind persoonlijk dat we onze kinderen veel te weinig laten logeren hebben. Onlangs alleen een weekendje gedaan en dat deed ook eens deugd. Moest ik 1 ding kunnen herdoen dan was het dat we zo'n dingen iets vaker zouden doen.
    Laatst gewijzigd door eniac; 17 december 2018 om 19:55

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Meh ik heb het eens bekeken en op een week spenderen we ongeveer 25% van de wakkere tijd met de kinderen, ik vind dat niet veel voor mensen die je moet opvoeden en maar een paar jaar oud zijn

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Meh ik heb het eens bekeken en op een week spenderen we ongeveer 25% van de wakkere tijd met de kinderen, ik vind dat niet veel voor mensen die je moet opvoeden en maar een paar jaar oud zijn
    Kwaliteit, niet kwantiteit

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superdad Bekijk bericht
    Kwaliteit, niet kwantiteit
    Of beide, maar moet niet zo defensief zijn eh. Ik spreek geen waardeoordeel uit, iedreen kiest toch zelf waar men de prioriteit legt?

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken (allé liefst als koppel )

Ik ben toch blij dat we een paar keer per jaar eens met twee kunnen gaan eten, sauna doen, concertje, ...

@zarathustra: heb je dan geen situaties waarbij je samen eens naar een trouwfeest moet ofzo?

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Onze twee kinderen worden om de 2 à 3 maanden ook eens 'niet opgehaald' bij de schoonouders.
    "Afzetten" doen we sowieso al, want de schoonouders vangen twee dagen per week op.
    Een paar keer per jaar blijven ze tussen die twee dagen dan ook overnachten.

Als we zulke dingen niet meer doen dan schiet er als koppel nog weinig over.

(En natuurlijk dat het met hen erbij ook enorm leuk is, maar het is nooit 100% zorgvrij.
    Kop kan dan eens leeg en je hebt, desgewenst, ook eens alle aandacht voor elkaar. )

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of beide, maar moet niet zo defensief zijn eh. Ik spreek geen waardeoordeel uit, iedreen kiest toch zelf waar men de prioriteit legt?
    Wil u gewoon waarschuwen ervoor hoor. Teveel koppels die in een sleur belanden en de kinderen zijn daar dan de dupe van...

Zie ook reactie van eniac. Hetzelfde hier...

Regels voor berichten