iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Osis1984 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tip als je toch met Omneo zou doordoen. Rij naar Nederland en neem meteen een pot of 5 mee naar huis. Gemiddelde prijs daar 13-14€ , gemiddelde prijs in België +-22€ ..
    Aangezien je van Zonhoven bent is Nederland niet super ver.
    haha, dat wisten we al! nu de grenzen weer open zijn gaan we ervoor. Ik woon inmiddels in Maasmechelen, NL is 15 mins rijden
    Als ik niet genoeg liefde heb om op te houden met roddelen of anderen te verlagen maak ik niet alleen een hoop nutteloos lawaai. Maar ben ik gewoonweg destructief
    (Dorothy Law Nolton)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    In het begin ook gesukkeld met de krampen (en toen kreeg ik een infectie, moest ik antibiotica nemen en was het kot helemaal te klein, dus elke 2u nog eens kolven om het weg te gooien ) en hipp bleek bij ons beter te bevallen dan de speciale krampenpoeders.
    Kan je niet bij de apotheek krijgen maar wel in kruidvat, Delhaize en Colruyt vreemd genoeg. Is een pak goedkoper dan de grote merken als surplus maar was hier de redding!
    En warmte op de buik... Heel veel foto's met de pruts in de wipper en een kruik of zaadkussentje tussen de gordel gepropt!

https://www.bol.com/nl/p/kipkep-woll...hoCJoEQAvD_BwE
    Kijk idd verder dan de nutrilon. Er zijn heel wat merken die vaak evengoed of beter zijn. Bij ons was het frappant hoeveel gerief er in onze kinderarts zijn praktijk een logo'tje van nutrilon had.

Osis1984's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Kijk idd verder dan de nutrilon. Er zijn heel wat merken die vaak evengoed of beter zijn. Bij ons was het frappant hoeveel gerief er in onze kinderarts zijn praktijk een logo'tje van nutrilon had.
    Truth be told , wij hebben ook alleen maar Nutrilon Omneo gepakt omdat ze er vanuit het ziekenhuis mee begonnen waren. En die krijgen natuurlijk voorraad van vertegenwoordigers..
    Langs de andere kant ook weinig tot geen issues mee gehad.
    Don't know , don't care

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Osis1984 Bekijk bericht
    Truth be told , wij hebben ook alleen maar Nutrilon Omneo gepakt omdat ze er vanuit het ziekenhuis mee begonnen waren. En die krijgen natuurlijk voorraad van vertegenwoordigers..
    Langs de andere kant ook weinig tot geen issues mee gehad.
    Zolang ze er maar goed mee zijn, dat is het belangrijkste!

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Goh, we werden totaal niet naar een bepaald merk geduwd. Ook gestart met wat het ziekenhuis gaf, dan overgeschakeld op wat de vroedvrouw aan huis adviseerde, pediater raadde johannesbroodpitmeel aan maar geen merk van melk en toevallig via Nederlandse Facebook moeders richting hipp gestuurd en het resultaat was formidabel!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh, we werden totaal niet naar een bepaald merk geduwd. Ook gestart met wat het ziekenhuis gaf, dan overgeschakeld op wat de vroedvrouw aan huis adviseerde, pediater raadde johannesbroodpitmeel aan maar geen merk van melk en toevallig via Nederlandse Facebook moeders richting hipp gestuurd en het resultaat was formidabel!
    Kan ook evengoed aan de onze gelegen hebben hoor ;p De tweede is al veel beter, maar er staat toch nog wat gesponsord gerief, iets waar ik niet zo goed tegenkan.

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Kan ook evengoed aan de onze gelegen hebben hoor ;p De tweede is al veel beter, maar er staat toch nog wat gesponsord gerief, iets waar ik niet zo goed tegenkan.
    Bij onze pediater staat niets van voeding of verzorgingsmateriaal bloot. Echt een heel neutraal mens op dat vlak. Heeft nog nooit een merk aangeraden.
    Voordeel van een alternatief merk was dat ik de poeder op de kamer mocht hebben + fles spa bij ziekenhuisopnames. Anders mag je makkelijk 10-20 minuten wachten eer je je warm flesje krijgt. Altijd leuk om op een huilende baby te luisteren als je zelf nauwelijks slaap krijgt...
    Ook bewust altijd melk op kamertemperatuur gegeven zodat we nooit het probleem zouden hebben van geen microgolf in de buurt of sleuren met thermosfles of flessenverwarmer. Idem met pottekes eten, voornamelijk lasagne en spaghetti op verplaatsing en die lepelde ze gewoon koud uit. Smaakt best wel okee nog koud, de andere bereidingen uit pottekes kreeg ze lauw (30 seconden microgolf)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Hier nog nooit ne pot poeder in huis gehad

Helpt natuurlijk wel als uw wederhelft lactatiedeskundige is

Ivm draagzakken, kan je imho beter een draagdoek nemen ('t gaat toch over baby's hé?) als je dat ene keer onder de knie hebt is dat echt een luxe. Hebben we enorm veel aan gehad.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hier nog nooit ne pot poeder in huis gehad

Helpt natuurlijk wel als uw wederhelft lactatiedeskundige is

Ivm draagzakken, kan je imho beter een draagdoek nemen ('t gaat toch over baby's hé?) als je dat ene keer onder de knie hebt is dat echt een luxe. Hebben we enorm veel aan gehad.
    Draagdoek ftw! Da's echt een zaligheid imo.

Gisteren de oudste weer naar school. Die heeft er echt super hard van genoten haar klasgenootjes en juf te zien.
    Enig nadeel is dat ze 's middags thuis eet en ze na het eten weinig zin had om terug te vertrekken. Da's omdat ze dan meestal wat tv mag kijken
    Maar eens vertrokken was het geen issue. 's namiddags weer een heel enthousiast en blij kind dat terug van school kwam.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    's Morgens vroeg opstaan, zelf douchen en klaarmaken. Kids klaarmaken. Naar school/creche brengen. Werken. Winkelen. Kinderen ophalen. Eten geven. Opruimen/kuisen. 21u30, dus veel tijd voor ontspanning is er niet. Dag er na, same shit. Weekend idem, vroeg opstaan + ik sta er 1 op 2 weekends alleen voor.

Vanaf welke leeftijd gaat dat allemaal vlotter/beter? Kinderen zijn nu 3j en <1 j.

Ik heb het vooral lastig met het niet vinden van rust. Daar is totaal geen plaats voor, op dit moment.
    Don't think you are, know you are...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    's Morgens vroeg opstaan, zelf douchen en klaarmaken. Kids klaarmaken. Naar school/creche brengen. Werken. Winkelen. Kinderen ophalen. Eten geven. Opruimen/kuisen. 21u30, dus veel tijd voor ontspanning is er niet. Dag er na, same shit. Weekend idem, vroeg opstaan + ik sta er 1 op 2 weekends alleen voor.

Vanaf welke leeftijd gaat dat allemaal vlotter/beter? Kinderen zijn nu 3j en <1 j.

Ik heb het vooral lastig met het niet vinden van rust. Daar is totaal geen plaats voor, op dit moment.
    Dat weekend daar is weinig aan te doen natuurlijk behalve uw vrouw/vriendin die van job zou veranderen.

Maar voor de rest zal ik u ons schema geven en dat geeft toch een beetje ontspanningstijd.

Kinderen zijn in de creche om 07.00, worden opgehaald om 16:00

We eten ongeveer rond 17-17:30

Tussen 17:30 en 18.30 spelen ze terwijl wij ( of 1 van de 2) opruimen. 18:30-19:00 steken we ze in bed. Begint met wat melk of water om 18:30 en eindigt met hun liedje, maar om 19:00 gaat de deur van hun kamer toe.

19-19:30 ( max) nog wat random speelgoed opruimen.

19:30-22 of 22:30 vrije tijd.

Winkelen en het huis grondig(er) kuisen gebeurt op zaterdag. Wat mss moeilijk is voor jou als je vriendin werkt in dat weekend.. maar ik vermoed dat ze niet 7 dagen werkt dan? dus er zijn 2 dagen waar ze dat kan doen.

Ze zijn alle twee 3.5 jaar, maar dat is exact hetzelfde schema sinds ze 1 jaar oud zijn, slaap ritueel is zelfs sinds dat ze 6 maanden waren, maar toen gingen ze iets vroeger slapen.

Lijkt me dat je veel tijd kan winnen met maar 1 keer per week naar de winkel te gaan en wat snellere maaltijden te maken
    *** Also sprach Zarathustra ***

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Wij zouden meestal tegen 20u30 ongeveer rust kunnen hebben, maar net dan komt mijn vrouw vaak nog op het idee om het huis te beginnen kuisen.
    Ik kan er zot van komen!
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)

Vanaf een jaar of 4 vind ik dat de zorgtaken vrij snel afnemen. De onze zijn nu 5 en 9, dat staat alleen op (in het weekend), kan zichzelf klaarmaken, kan zich zelfstandig bezig houden, etc. Allerhande zaken waardoor je als ouder weer wat meer tijd krijgt.

De grootste dag op dag verandering zat hem bij ons in de start op school. Veel strikter tijdschema waardoor er 's avonds ineens een paar uur vrij kwamen. Met een baby van <1j zit je sowieso nog in een bijna rond de klok zorgschema en dat kan er inderdaad nog wel inhakken.

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)

Minder werken/van thuis uit werken geen optie?
    Wat bij ons helpt: vast weekmenu, boodschappen via collect en go en poetsvrouw.
    Als we me-time nodig hebben, moet het buitenshuis. Ofwel zélf iets buitenshuis gaan doen, ofwel gaat de andere ouder met de kleine buitenshuis. Mijn man kan bvb op zaterdag op zijn gemak opstaan want zodra hij op staat, ga ik te voet met de dochter naar de markt. Ik ben dan minimum een uur weg. Kan hij toch 1x per week in rust en stilte koffies drinken en een boterham eten die niet mee "geproefd" moet worden

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Minder werken/van thuis uit werken geen optie?
    Wat bij ons helpt: vast weekmenu, boodschappen via collect en go en poetsvrouw.
    Als we me-time nodig hebben, moet het buitenshuis. Ofwel zélf iets buitenshuis gaan doen, ofwel gaat de andere ouder met de kleine buitenshuis. Mijn man kan bvb op zaterdag op zijn gemak opstaan want zodra hij op staat, ga ik te voet met de dochter naar de markt. Ik ben dan minimum een uur weg. Kan hij toch 1x per week in rust en stilte koffies drinken en een boterham eten die niet mee "geproefd" moet worden
    Idem hier, één keer collect & go per anderhalve week of twee weken en uw gerecht wat afstemmen zodat ge geen uur aan de kookpot moet staan. Bespaart u heel wat tijd.

Opruimen en kuisen beperk ik in de week tot één keer stofzuigen per dag (hond...) en op het einde van de dag smijt ik al het speelgoed aan de kant. Ik ben hem nu aan het leren om zelf al wat gerief op te ruimen op het einde van de dag en dat helpt ook wel. Van thuis uit werken helpt ook, dan kunt ge stofzuigen ipv koffieklets met de collega's

Voorlopig nog wel maar één duivelsgebroed, het zal wel weer achteruitgaan wanneer den tweeden er is

Regels voor berichten