Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mogen kinderen nog kind zijn ja.. Noem me old fashion maar ik vind zo'n regeltjes echt belachelijk.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die tekst zegt eigenlijk: ze zijn beide even slecht alleen komt het ene vaak in combinatie met zaken die wel goed zijn. Maar uiteraard kan je die zaken die wel goed zijn ook elders krijgen en is er dus geen enkele reden voor dat 'slechte' suiker
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Die tekst zegt eigenlijk: ze zijn beide even slecht alleen komt het ene vaak in combinatie met zaken die wel goed zijn. Maar uiteraard kan je die zaken die wel goed zijn ook elders krijgen en is er dus geen enkele reden voor dat 'slechte' suiker
    Dus je geeft jouw dochter evengoed 2 klontjes suiker als dat je ze een sinaasappel geeft als ik goed begrijp wat jij zegt? Want met een pilletje hebben ze hun vitamine C ook wel binnen, dus is die sinaasappel toch overbodig?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Dus je geeft jouw dochter evengoed 2 klontjes suiker als dat je ze een sinaasappel geeft als ik goed begrijp wat jij zegt? Want met een pilletje hebben ze hun vitamine C ook wel binnen, dus is die sinaasappel toch overbodig?
    Nope, maar wel sinaasappelsap en frisdrank staan op hetzelfde lijstje. Dus ze krijgen enkel appel of sinaasappelsap in het weekend net als dat ze dan frisdrank kunen krijgen.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Nope, maar wel sinaasappelsap en frisdrank staan op hetzelfde lijstje. Dus ze krijgen enkel appel of sinaasappelsap in het weekend net als dat ze dan frisdrank kunen krijgen.
    Sinaasappelsap is dan ook nog iets anders dan een verse sinaasappel. Door het persen haal je al een deel van de vezels eruit en het is net de aanwezigheid van vezels die ervoor zorgen dat natuurlijke suikers in fruit een minder negatieve bijwerking hebben dan toegevoegde suikers in bijvoorbeeld koeken en snoep. Veel merken voegen dan ook nog eens extra suikers toe aan hun sinaasappelsap dat je in de winkel kan kopen.

Ja, er zit suiker in fruit (net zoals er natuurlijke suikers zitten in groenten, maar dan in mindere hoeveelheden). Nee, suiker is niet per se slecht. Je lichaam heeft suiker nodig om optimaal te kunnen functioneren. In fruit zitten meer vezels en vitamines dan in snoep, wat maakt dat fruit eten een betere optie is om die suikers binnen te krijgen. Het is vanuit een gezondheidsperspectief dus helemaal niet belachelijk dat Mulan kiest om haar kind wel een stuk fruit te laten eten, maar suikers in artificiële voeding mijdt. Gedroogd fruit zoals dadels en rozijnen zijn vanuit datzelfde standpunt dan weer minder optimaal, maar nog steeds beter dan een klontje suiker. De discussie omtrent "een kind moet kind kunnen zijn", daar moei ik me niet in.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    In de school waar onze kinderen gaan, werd enkel het gezondheidsargument gebruikt.
    Als het om het gedoe te doen was, hadden ze het beter afgeschaft. Die "gezonde" zaken zijn vaak veel meer merde om te geven dan iedereen een papieren serviette en een stuk cake.

Vorig schooljaar toen het enorm warm weer was, kwamen er soms ouders eens een cremeke brengen voor alle kinderen. Forget it tegenwoordig.
    Ik ben waarschijnlijk ouderwets, maar ik vind dat spijtig. Altijd dat gedoe met dat opgestoken vingerke. Pfff...
    ah ok. Bij ons mogen we voor verjaardag zelfs geen gezonde zaken meegeven. Dus ook geen dwaas simpel banaan of peer. Echt niks nada noppes.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Gisteren heeft mijn vrouw de suikertest laten doen en ze gaat die een tweede keer moeten laten doen omdat bepaalde waarden te hoog waren. Ze heeft dus een kans dat ze zwangerschapsdiabetes heeft en is natuurlijk ongerust. Wel raar dat de eerste suikertest niet nuchter moest en de tweede wel. Ik hoop dat het vals alarm was, want blijkbaar heb je 50% kans om effectief diabetes te krijgen binnen 10 jaar als je dat hebt gehad.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Dus je vermijdt evengoed toegevoegde suikers of extra suikers en ziet het als een extraatje en niet als "een essentieel deel van hun voeding". We hanteren dezelfde ideeën alleen brengen we het anders over

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Gisteren heeft mijn vrouw de suikertest laten doen en ze gaat die een tweede keer moeten laten doen omdat bepaalde waarden te hoog waren. Ze heeft dus een kans dat ze zwangerschapsdiabetes heeft en is natuurlijk ongerust. Wel raar dat de eerste suikertest niet nuchter moest en de tweede wel. Ik hoop dat het vals alarm was, want blijkbaar heb je 50% kans om effectief diabetes te krijgen binnen 10 jaar als je dat hebt gehad.
    Nog niet te snel stressen vooral, eerst de tweede test afwachten.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tim: ik niet, maar mijn man rijdt idd met een euro 5-norm pick-up

Hoe ze er in de toekomst op gaat reageren : geen idee. Ik ga me nu ook totaal nog niet druk maken over wat ze misschien als 10jarige zal "eisen".
    We doen ons dochter totaal niet tekort en zo ervaart ze het ook niet. Hopelijk mag dat nog heel lang zo blijven. Ik ben nogal Jean-Luc Dehaene ingesteld op dat vlak. ;p

Dadels : hier is het sebio, greenjump en kudzu waar wij bestellen ;p

En onze dochter eet ook ijsjes, alleen maken we ze zelf op basis van water en gemixt fruit. Ze eet ook cake maar zonder toegevoegde suikers, die worden vervangen door bvb gemixte Dadels en zoet fruit toe te voegen. Komt ze daar later tegen in opstand? Dan zien we dat wel weer. Maar dan hebben we het tenminste x-aantal jaren kunnen uitstellen.

Doen we alles 100% groen? Nee. We doen ons best en elke aanpassing is een stapje in de goede richting. Als er een ecologisch alternatief is, kijken we of het haalbaar is voor ons (naar moeite en energie enerzijds en financieel anderzijds) en soms is het antwoord ja, soms is het antwoord neen.
    Wij hebben dit kunnen volhouden met de oudste tot hij naar school ging, toen kreeg hij daar via de klasgenootjes en ook leerkrachten gekochte koekjes met veel suiker. Hij voelde zich toen wel tekort gedaan, omdat zijn klasgenootjes koekjes hadden in de vorm van tv figuurtjes en hij niet en daar zat dan ook nog een leuk papiertje rond.

Wel moet ik toegeven dat hij wel nog altijd degene is die veel minder naar snoep en koeken vraagt ten opzichte van zijn broers, die sneller die dingen hebben gekregen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Dus je vermijdt evengoed toegevoegde suikers of extra suikers en ziet het als een extraatje en niet als "een essentieel deel van hun voeding". We hanteren dezelfde ideeën alleen brengen we het anders over
    Niet speciaal, ik heb geen probleem met een boterham met confituur in de ochtend en deze morgen kregen ze chocolade melk. Voor mij is de nadruk meer op alles leren eten dan dit niet dat niet. Morgen spiegeleieren met spek voor ontbijt

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is het gewoon gezond verstand: alles mag maar niks met overmaat. Een koekje moet zeker kunnen en who cares dat daar wat suiker in zit , of op zoals bij boudoirs .
    Zo ben ik uiteindelijk ook opgevoed en da's toch vrij oké gelopen Idem met speelgoed enz: imo is hout niet het enige wat duurzaam is. Hier ligt ondertussen speelgoed waar ik als kind nog mee gespeeld heb.
    Van die rommel die na 3 keer spelen kapot is, da's een ander zaak. Maar Fisher Price en zeker Duplo, da's toch geweldig speelgoed?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Hier is het gewoon gezond verstand: alles mag maar niks met overmaat. Een koekje moet zeker kunnen en who cares dat daar wat suiker in zit , of op zoals bij boudoirs .
    Zo ben ik uiteindelijk ook opgevoed en da's toch vrij oké gelopen Idem met speelgoed enz: imo is hout niet het enige wat duurzaam is. Hier ligt ondertussen speelgoed waar ik als kind nog mee gespeeld heb.
    Van die rommel die na 3 keer spelen kapot is, da's een ander zaak. Maar Fisher Price en zeker Duplo, da's toch geweldig speelgoed?
    Dit dus

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    ²

Alle respect dat je zo tot in de puntjes bezig kan zijn met ecologie en voeding, maar aan mij is dat niet besteed. Ik heb er uiteraard wel aandacht voor, maar tot een bepaalde hoogte.

Er ligt heel veel 'brol' in de speelgoedwinkel, maar Lego, Playmobil, ... zijn inderdaad toch nog altijd kwaliteitsvol. Bij peuters en kleuters kan je dat ook nog relatief makkelijk volhouden, maar als ze wat ouder worden lijkt me dat toch moeilijk. Als al hun vriendjes bezig zijn met Barbies, Marvel figures, Lego, ... ga je toch straf uit de hoek moeten komen om daar iets tegenover te zetten.

Qua eten proberen we ze gewoon zo gevarieerd mogelijk te laten eten. Niets bijzonders. In principe wel enkel water en melk om te drinken, al begint ook dat wat moeilijker te worden (bv. verjaardagsfeestjes). Koekjes, ijsjes, patisserie, ... ga ik hen niet ontnemen. Ik eet dat zelf ook al eens graag en dan zou ik het hypocriet vinden om hun daar volledig weg van te houden. Vroeger was het bij ons niet anders toen ik nog jong was.

Alles met mate (proberen ) en dan komt het wel in orde. Dat scholen op vele vlakken strenger geworden zijn op vlak van drank/koeken vind ik wel een goede zaak.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ecologisch speelgoed: ik vind het overpriced brol. Wij hebben ook veel zo'n speelgoed cadeau gekregen en ons dochter speelt er niet mee. Het ziet er ook wel saai uit moet ik zeggen. Maar 't is natuurlijk de gedachte erachter die telt.

Suiker: daar letten wij toch ook wel enigszins op. 't Is wat versoepelt maar goed.
    Fruit is zeker gezonder dan allerlei zaken waar extra suiker aan toegevoegd wordt. Let wel: door fruit te mixen in een fruitpap of smoothie ga je de complexe koolhydraatstructuren kapot gaan maken en verkrijg je enkelvoudige koolhydraten. Hetzelfde met roosteren van brood.

Ik vind het goed dat de school alle koeken met chocolade verbiedt. In de voormiddag moeten ze fruit mee hebben. Namiddag mag een koek mits er geen chocolade aanhangt.
    Don't think you are, know you are...

Regels voor berichten