Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De kunst van frieten bakken is al lang verdwenen samen met die schammele houten hutjes die vroeger frietkotten moesten voorstellen, ga tegenwoordig een frituur binnen en de nadruk ligt op hip en trendy interieur , flashy verlichte prijsborden en veel te dure snacks en sauzen, en hoe '' cooler'' de frituur hoe duurder die snack en saus prijzen.

Maar deftige frieten kunnen bakken zit er niet in.
    ik weet toch genoeg goede frituren hoor, maar vind het ook wel spijtig dat de echte frietkoten aan het verdwijnen zijn. Maar dat is dan enkel vanuit nostalgie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    https://www.hln.be/regio/gent/video-...ugge~a98da00b/

Eigenlijk ook wel eentje voor de glimlach, maar aangezien het eerder lachen met tranen is kan ik hem beter hier posten.

het ergste is dat ge dit ook steeds meer in natuurgebied ziet. Niet met zo'n grootvuil, maar bossen liggen vol met blikskes e.d. Dan vraag ik me toch af waarom iemand naar de natuur gaat.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    ik weet toch genoeg goede frituren hoor, maar vind het ook wel spijtig dat de echte frietkoten aan het verdwijnen zijn. Maar dat is dan enkel vanuit nostalgie.
    Goh ja weer zo iets wat van regio tot regio afhangt hier zijn ongeveer 8 frituren int stad en 2 zijn cava maar vroeger had je hier zo een houten kot staan langs de weg en dat waren de beste, niet droog gebakken en goe vettig en de snacks waren heel goedkoop in vergelijking met ''trendy'' frituren, bv 1 euro voor een curryworst, 1.50 special, terwijl ne special al snel 2.50 was in zo een hippe zaak.

Daarmee uiteraard niet gezegd dat elk vettig frietkot de beste frieten had, ik kende ook een ander en dat had gewoon altijd afgedraaid frietvet, dat van de snacks zag er altijd uit als bruin bier zo oud.
    Hier is ook een ''hippe'' frituur die goed is maar 3.80 voor ne bicky en 2.50 voor een schepje warme saus vind ik toch erover, en om een vreemde reden tellen ze je ook veel meer als je warme saus op de frieten laat doen ipv in een apart bakje, zo is een klein + stoofvleessaus erop 5 euro maar een klein met stoofvlees saus apart is 4.50, terwijl je apart veel meer saus krijgt in zo een bakje dan die schep over uw frieten.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Prijzen zijn inderdaad soms schandalig en zeker voor sauzen.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    curryworst
    Frikandel

#herewegoagain

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    146 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    het ergste is dat ge dit ook steeds meer in natuurgebied ziet. Niet met zo'n grootvuil, maar bossen liggen vol met blikskes e.d. Dan vraag ik me toch af waarom iemand naar de natuur gaat.
    Ik moet van bij mij thuis aan Dok Noord in Gent tot aan de Dampoort stappen om te gaan werken. Da's anderhalve kilometer ofzo.
    Elke dag ligt dat eindje vol met rommel die mensen sluikstorten. Soms zie ik 's avonds een familie hun oude frigo buiten zetten, om die de dag erna 200 meter verder in de struiken te zien liggen

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Frikandel

#herewegoagain

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Meh afgezaagde discussie https://taal.vrt.be/frikadel-frikandel-curryworst
    Officieel is Frikandel gewoon de enige juiste benaming want het is een Nederlandse ''uitvinding'' en noemt dus Frikandel, dingen als curryworst of lange hamburger of whatever is gewoon Belgische regio gebonden verbastering.

Pagina 172 van 172 Eerste ... 72122162168169170171172

Regels voor berichten