Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Die peuter in dat boorgat, gewoon verschrikkelijk. Ik wil mij zelfs niet voorstellen hoe dat kindje daar moet steken..
    Hopelijk raken ze er snel bij, maar ik vrees dat het al te laat gaat zijn (en nog erger dat ze die ouders dan in eerste instantie nog niet meteen geloofden).
    De 9lives Crew loopt voor Kom Op Tegen Kanker!
    Help ons het doel te bereiken, al is het maar om ons te zien afzien (op de bijbehorende meet)!

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    heeft ouders die gemiddeld minder dan 1kg afval per maand op de stoep zetten
    Dus jij beweert dat een gezin bestaande uit minstens 3 personen, kan leven op minder dan 1kg restafval per maand? Da's dus 300gram restafval per maand per persoon. Wat een onzin zeg.

Een gemiddeld persoon heeft 4 vuilzakken per maand, wat neerkomt op ongeveer 20kg. Je kan daar onder zitten, maar niet 66 keer minder.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Nee nee ge moogt zeker doen wat ge wilt. Uiteraard

't is gewoon niet dat in aanraking komen met plastic je automatisch bepaalde chemicaliën meteen in uw lichaam gaat opnemen ofzo.
    Leven en laten leven
    https://awkwardduckling.nl/2017/07/d...-duurzaamheid/

Als er een makkelijk verkrijgbaar, betaalbaar, duurzamer alternatief is voor plastiek kiezen wij daar gewoon voor.

Dat gaat van "geen rietje voor ons" als we iets drinken op verplaatsing tot "geen vorkjes voor ons" als we naar het frietkot gaan (heel makkelijke, kleine besparing op plastiek) tot de veel drastischer zaken zoals de wasbare luiers bvb.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Dus jij beweert dat een gezin bestaande uit minstens 3 personen, kan leven op minder dan 1kg restafval per maand? Da's dus 300gram restafval per maand per persoon. Wat een onzin zeg.

Een gemiddeld persoon heeft 4 vuilzakken per maand, wat neerkomt op ongeveer 20kg. Je kan daar onder zitten, maar niet 66 keer minder.
    Dat beweer ik niet alleen, dat beweert onze afrekening van de vuilophaling in containers ;p
    Ik weet niet hoeveel ons afval exact weegt, ik weet wel dat ik de container maandelijks buiten moet zetten omdat ze anders een bedrag aanrekenen dat hoger is dan de aanbieding zelf en dat er op de factuur elke maand 1kg staat, vermoedelijk de laagste waarde die ze kunnen registreren?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik denk dat iedereen met de kleine gaat wandelen, en ze niet voor de TV ploffen is zeer waarschijnlijk goed voor hen, maar ik zag dus niet wat die twee zaken met de wegwerpmaatschappij te maken hadden.

Mijn punt is gewoon dat "plastiek" een containerbegrip is, gebaseerd op thermoplastic, wat op zich al een grote groep materialen is waar niet eens alles wat jij "plastiek" noemt bijhoort. Ik vind het dan ook een beetje "ik begrijp het niet dus ik gooi het kind maar met het badwater weg". De waternoden voor bv. katoen of papier/karton zijn heel hoog, en tenzij al jouw gebruiksvoorwerpen hun natuurlijke kleur hebben gebruikt met daar ook kleurstoffen voor. Hout kan je op zoveel verschillende manieren behandelen tegen rot en organismen. "Natuurrubber" klinkt ongetwijfeld heel mooi, maar dat is dan gewoon polyisopreen wat vroeger uit de rubberboom kwam en nu goedkoper petrochemisch kan gesynthetiseerd worden. De rest van het productieproces zal hoogstwaarschijnlijk niet verschillen, maar ze kunnen wat meer aanrekenen omdat ze misschien nog bomen gebruiken (als ze dat zelf doen, want de molecule is hetzelfde ongeacht de bron).

Veel van de angst hierrond komt van polycarbonaat, waarvoor het monomeer bisfenol A wordt gebruikt. Overblijfsels daarvan in het finaal product kunnen wanneer verwarmd migreren en dat bleek inderdaad door het lichaam als een hormoon te worden geïnterpreteerd. Ftalaten zijn een ander gekend geval. Maar dat zijn dus zaken die in het grootste deel van de bulkplastics niet te vinden zijn, zoals polyethyleen, polypropyleen, polystyreen, ... Zo'n poppetje vullen ze hoogstwaarschijnlijk met polyethyleen omdat dit nu eenmaal zo goedkoop is. Die prijs is meteen ook een van de redenen van de plastic soup, het is nog altijd goekoper om meer te maken dan het vorige te recycleren.

Uiteindelijk is onwetendheid vaak de basis van angst, want "oei chemie". Zelfs als er iets in een stuk kunststof zou zitten dat giftig is, moet het er eerst nog uitmigreren ook. Wat vaak het meest toxisch is zijn de inkten, en die ga je ook in andere zaken vinden. Maar "plastiek" demoniseren is nu wel in de mode duidelijk. En zo'n "anti" houding meegeven aan kinderen, gebaseerd op vooroordelen, vind ik minder ok.
    Ik ben het volledig met je eens dat het gros van onze plastiek relatief veilig is. Maar ons gaat het ook om het productieproces én het feit dat het een wegwerp product is dat nauwelijks gerecycleerd wordt met een gigantisch ecologische impact (microplastics, plastiek soep in de zee,...) en we dat dus vermijden waar dat makkelijk kan. Plastiek is niet des duivels, dat zeg ik ook nergens! Maar wij kiezen ervoor om bewust rond te kijken naar alternatieven en die al dan niet te gebruiken. Wij hebben ook nog plastiek in huis, we zijn geen die hards die 100% voor alles gaan en de rest verwijten omdat ze dat niet doen. Wij kiezen gewoon veel bewuster dan de doorsnee Vlaming.

iTrader
    0
    Sowieso dat dit Mulan is

https://youtu.be/EqODTgz01EU
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Dat beweer ik niet alleen, dat beweert onze afrekening van de vuilophaling in containers ;p
    Ik weet niet hoeveel ons afval exact weegt, ik weet wel dat ik de container maandelijks buiten moet zetten omdat ze anders een bedrag aanrekenen dat hoger is dan de aanbieding zelf en dat er op de factuur elke maand 1kg staat, vermoedelijk de laagste waarde die ze kunnen registreren?
    Allee maak het nog absurder. Maandelijks een firma laten langskomen voor 900 gram afval.

Op uw website staat nochtans niks over hoeveel CO2 die vuilkar uitstoot die elke maand langs komt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Amai een vuilkar laten langskomen voor 900 gram, stel da iedereen uw voorbeeld volgt.. ik ruik de ironie al

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Allee maak het nog absurder. Maandelijks een firma laten langskomen voor 900 gram afval.

Op uw website staat nochtans niks over hoeveel CO2 die vuilkar uitstoot die elke maand langs komt.
    't Is niet dat die vuilkar speciaal voor hun gezin uitrijdt he. Die stopt gewoon omdat hij ook bij de buren moet zijn.

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    BPost voor de verandering. Dat is nu al 2 maand dat we wekelijks toch 1 keer een poststuk in de bus krijgen dat niet voor ons bestemd is. Voor de buren, of zelfs een straat verder tot daar aan toe. Niet veel moeite omdat zelf even gaan te bezorgen. Maar er zijn er bij die gewoon van de andere kant van de gemeente komen... Ga eens dringend moeten klagen want het is echt niet meer te doen. Zal toch mogen bellen naar hun klantendienst. Vandaag was het een aangetekende zending, maar niemand thuis dus zo een papiertje achter gelaten: de naam klopt niet, de straat klopt niet, enkel huisnummer en gemeente.... Ik ga er echt niet naar beginnen zoeken om dat bij de juiste bestemmeling te krijgen, zal bellen naar de klantendienst en ze kunnen zien dat ze die brief nog maar eens aanbieden voor dat ze hem naar een postpunt brengen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

iTrader
    22 (100%)
    Een gemiddeld persoon heeft 4 vuilzakken per maand, wat neerkomt op ongeveer 20kg.
    Dat vind ik wel gigantisch veel. Gezin van vier personen hier, en wij zetten 2 vuilzakken per maand buiten.

En het is nu niet dat wij verschrikkelijk ecologisch leven...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    't Is niet dat die vuilkar speciaal voor hun gezin uitrijdt he. Die stopt gewoon omdat hij ook bij de buren moet zijn.
    Het gaat hier om firma die alleen bij haar langskomt en haar afval weegt... Niet de gewone vuilkar die bij iedereen langskomt. Wie laat er nu een vuilkar speciaal langskomen voor 900 gram? Zij zegt regelmatig naar het containerpark te gaan, daar kunt ook uw huisvuilzakken achterlaten.

Overigens begrijpt zij niet dat zij zaken VERSCHUIFT ipv vermijdt. Zij brengt haar plastiek naar het containerpark. Het containerpark kan die plastiek niet wegtoveren. Ook gebruikt zij stroom van haar buurvrouw omdat ze (uit gierigheid?) zelf geen stroom heeft in de winter. Zo is het natuurlijk makkelijk.

En dan is er nog iets wat mij dwars zit: je mag op haar website niet rechtermuisklikken omwille van 'copyright redenen', maar ze gebruikt wel allerlei foto's die van het internet zijn geplukt. Dat mag dan weer wel.
    Laatst gewijzigd door rsc; Vandaag om 20:51

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het gaat hier om firma die alleen bij haar langskomt en haar afval weegt... Niet de gewone vuilkar die bij iedereen langskomt. Wie laat er nu een vuilkar speciaal langskomen voor 900 gram? Zij zegt regelmatig naar het containerpark te gaan, daar kunt ook uw huisvuilzakken achterlaten.

Overigens begrijpt zij niet dat zij zaken VERSCHUIFT ipv vermijdt. Zij brengt haar plastiek naar het containerpark. Het containerpark kan die plastiek niet wegtoveren. Ook gebruikt zij stroom van haar buurvrouw omdat ze (uit gierigheid?) zelf geen stroom heeft in de winter. Zo is het natuurlijk makkelijk.
    Elke vuilkar die vuilnisbakken afhaalt weegt dat toch automatisch om te kunnen factureren? Is gewoon dezelfde vuilniswagen die uw zakske komt ophalen hoor.

Dat van dat plastiek is ook niet waar. Dat wordt gerecycleerd, als je het in de vuilnisbak stopt wordt dat gewoon vernietigd.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Elke vuilkar die vuilnisbakken afhaalt weegt dat toch automatisch om te kunnen factureren? Is gewoon dezelfde vuilniswagen die uw zakske komt ophalen hoor.

Dat van dat plastiek is ook niet waar. Dat wordt gerecycleerd, als je het in de vuilnisbak stopt wordt dat gewoon vernietigd.
    Het is niet normaal dat een vuilkar voor gewone gezinnen het afval gaat wegen en dan daarna een factuur opstuurt. Als dat de standaard zou zijn, dan zouden Sita en Van Gansewinkel en co 100 keer zoveel personeel nodig hebben, laat staan dat het gebeurt voor mensen die 900 gram restafval hebben per maand.

Dat van de plastiek is eveneens wel waar. Plastiek recycleren werkt niet goed. Anders hadden ze daar al lang een aparte vuilniszak voor. Bestaan genoeg krantenartikelen over.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat de persoon uit dat filmpje zelf zo wil leven moet zij weten maar dan op het einde fier zijn dat je kind dingen hersenloos napraat die jij hem/haar zo hebt ingeprent dat ze het klakkeloos kan nazeggen, faut le faire.

Verder ontzeg je je kinderen wel degelijk het één en het ander lijkt me, om nog maar te zwijgen over zaken als ja ze mogen twee keer per week in bad met regenwater, zal leuk zijn als de klasgroep dat te weten komt, pesten here I come denk ik dan (en ja uiteraard is pesten al-tijd fout).
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pagina 288 van 288 Eerste ... 188238278284285286287288

Regels voor berichten