iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon mee opletten daarmee dat het ook effect jullie geld blijft. Dit kan enkele gevolgen hebben bij een overlijden van 1 van jullie. Of een eventuele scheiding ..
    Nu, meestal gaat dit niet over supergrote bedragen maar het kan soms toch vervelende gevolgen hebben.

Alsook, wat doe je dan met geld dat het kind krijgt voor verjaardagen/Kerstmis/.. enzovoort? Op jullie eigen rekening storten dan? Mag het kind dan geen eigen centje bezitten?
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gewoon mee opletten daarmee dat het ook effect jullie geld blijft. Dit kan enkele gevolgen hebben bij een overlijden van 1 van jullie. Of een eventuele scheiding ..
    Nu, meestal gaat dit niet over supergrote bedragen maar het kan soms toch vervelende gevolgen hebben.

Alsook, wat doe je dan met geld dat het kind krijgt voor verjaardagen/Kerstmis/.. enzovoort? Op jullie eigen rekening storten dan? Mag het kind dan geen eigen centje bezitten?
    Het lijkt me logisch dat uw kind het geld dat het krijgt voor sinterklaas, nieuwjaar, tussendoor van de bomma, etc gewoon zelf mag houden vanaf een bepaalde leeftijd (rond de 6-7 jaar).

Misschien dat je het geld de eerste paar jaar het geld op een rekening kan zetten op naam van het kind of achteraf gewoon geeft. Ik veronderstel dat de gemiddelde ouder geen geld gaat achterhouden van z’n kind.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het geld van onze kinderen staat ook niet op hun naam. Zo kunnen we later zelf beslissen wanneer ze het krijgen. Alleszins pas als we vinden dat ze er volwassen genoeg voor zijn.
    Zelf had ik vroeger redelijk wat vragen bij het spaargeld dat mijn ouders me meegaven toen ik thuis vertrok, maar daar kan je helaas niet veel aan doen.
    Omdat ik dit bij mijn kinderen wil vermijden wordt elke som per kind in een excel bijgehouden.

Vele kleintjes maken wel snel een groot bedrag...

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

melding verwaarloosde dieren

Beste,

ik zie hier elke ochtend paarden en koeien buiten zitten in de vrieskou, dagen zoals vandaag komt de temperatuur zelfs overdag nauwelijks boven 0.
    eergisteren was ik dan ook pissed, en heb de politie gebeld.

echter ik denk dat die boer want banden heeft met de politiek , en politie, want er word niets aan gedaan.
    toen ik de politie belde zei die snul vlakaf "hoe mag dat dan niet ofwat" ?
    ik zei, halloo die dieren hebben geen hok of stal om snachts naar binnen te gaan.... "ahja ik ga es informeren " zei hij... heb er niets meer van gehoord

ook op google vond ik een meldpunt, echter daar staat ook dat ik best eerst naar de politie belde.
    die waren precies meer geinteresseerd in mijn naam, dan de boer. anoniem klacht kan dus niet ?

voor de duidelijkheid: die paarden en koeien hebben geen hok waar ze in kunnen dus als het snachts regent en/of vriest moet dit toch zwaar zijn...

hoe zouden jullie het aanpakken als ik ze na enkele dagen nog steeds buiten zie zitten als ik er om 7.30 uur smorgens passeer....
    hogerop gaan, zoja bij wie?

de boer er op aanspreken heeft geen zin, deed ik reeds en zijn antwoord is "die beesten kunnen daar tegen".
    make america great again

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.lne.be/meldpunt-verwaarl...andelde-dieren

Ik vind wel enkel referenties naar paarden wat betreft wettelijke verplichtingen voor beschutting, niet voor runderen.
    Maar los van dat zijn de huidige temperaturen geen probleem voor koeien.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In theorie moeten runderen niet op stal gaan wegens weeromstandigheden.

Boeren doen dit meestal omdat ze dan gemakkelijker kunnen bijvoederen. In de wintermaanden is er niet genoeg eten

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Koeien kunnen mits genoeg eten en drinken tot -15°C buiten chillen. Paarden zelfs tot -40°C.

Maak je dus maar geen zorgen, de boer heeft gelijk. Die beesten hebben een serieus metabolisme wat wel wat warmte met zich meebrengt. Voldoende (kracht)voer is dus wel belangrijk.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jammer dat mensen die niets van dieren kennen toch denken dat ze de waarheid in pacht hebben en anderen moeten lastigvallen.

Wat denk je dat er met koeien, paarden of om het even welk ander dier in het wild gebeurt?

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Jammer dat mensen die niets van dieren kennen toch denken dat ze de waarheid in pacht hebben en anderen moeten lastigvallen.

Wat denk je dat er met koeien, paarden of om het even welk ander dier in het wild gebeurt?
    Los van de temperaturen zoeken wilde dieren uiteraard natuurlijke beschutting. Als er geen beschutting in de weide is gaat dat blijkbaar wel tegen de wetgeving in.
    Laatst gewijzigd door Pana; 5 december 2019 om 17:33

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Los van de temperaturen zoeken wilde dieren uiteraard natuurlijke bschutting. Als er geen beschutting in de weide is gaat dat blijkbaar wel tegen de wetgeving in.
    Klopt wel, ze moeten toch minstens ergens uit de tocht kunnen gaan staan.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Los van de temperaturen zoeken wilde dieren uiteraard natuurlijke bschutting. Als er geen beschutting in de weide is gaat dat blijkbaar wel tegen de wetgeving in.

Bij veel van die wilde dieren is de kudde hun beschutting dus zolang die koeien niet in een hoekje op elkaar gepakt staan mag je ervan uitgaan dat ze het zelfs niet eens koud hebben.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    kun je het niet op een akkoordje gooien met een mede bewoner in dat appartement?

ik woon bijvoorbeeld naast mijn moeder, en zij zit op mijn wifi van telenet, heb een wifi booster in haar huis gehangen, en zo delen wij de kosten van internet....
    make america great again

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bwa, hij wilt gewoon dat iemand die er meer van weet eens een kijkje gaat gaan nemen. Lijkt me weinig fout mee. Liever dat er eens te veel wordt gekeken/gecontroleerd dan te weinig.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarschijnlijk worden die meldpunten deze dagen overspoeld door meldingen van mensen die ergens een beest in een wei zien staan en dat zielig vinden. Gezien die waarschijnlijk niet met duuuzend man zijn, gaan die dus proberen prioriteiten in te schatten vooraleer ze gaan kijken.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Los daarvan ben je in Belgie wel verplicht om beschutting voor je paarden te hebben als je ze niet op stal doet, mag ook een natuurlijke beschutting zijn mits ze voldoende bescherming bied in de winter.

Pagina 170 van 179 Eerste ... 70120160166167168169170171172173174 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten