Pagina 4 van 57 Eerste 123456781454 ... Laatste
    FragDAnvers's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hara-K1ri Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die stripple reborn is fantastisch. Had een proevertje besteld (30ml) voor een kameraad die iets zocht met aardbeien. Heb er wat van gedript, vond die heerlijk! Spijtig genoeg heb ik er nog geen boss shot van. Maar telkens 500ml begint me wat veel te worden van bepaalde smaken, omdat het dingetjes zijn die ik niet regelmatig damp. Heb er enkele die hier al ruim een half jaar staan en met moeite gehalveerd zijn... Hoop dat ze snel in hun nieuw pand zitten en met 250ml versies komen, dan kan ik de collectie sterker uitbreiden.

Die purple slush en hipster bears om die reden ook niet besteld de vorige keer, met 3 flessen kom ik alleen al een ruime tijd toe (op z'n minst 3 maand). Dus de flesjes besteld waar ik dacht het meest van te dampen. Behalve die candy cane, maar is limited, daar kunt ge dan niet te lang over twijfelen.

Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar mijn refill bottle is bijna leeg, zal dan eens die candy cane in mijn squonker kappen. Het ruikt lekker, ik haal er zo de vanille en munt uit.

Hebben ze niet net 3 smaken uitgebracht?
    Ja er zijn 3 nieuwe smaken (weet da naam nu niet vanbuiten)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    i7-8700k @ 5Ghz with NZXT Kraken X52, GTX 1080 Ti Aorus Xtreme, 16Gb DDR4 2400Mhz, 500GB Samsung Evo SSD, Asus ROG PG279Q, AOC U2790PQU
    https://www.twitch.tv/fragdanvers

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn tank lekt. als ik een nieuwe bestel, moet ik dan opletten dat hij past of passen alle tanks zo goed als op elk model?
    Diameter schroefdraad bvb

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Schroefdraad heeft geen diameter op zich, gewoon zien dat het 510 threaded is wat zo goed als elke tank is want zo goed als elke mainstream mod heeft een 510 spring loaded connector.

je moet gewoon zien naar de diameter van de tank op zich ( 22mm - 23mm - 24/24.5mm - 25mm - etc )

welke mod heb je ? als je een mod hebt met een batterij kapje bovenaan moet je opletten want niet elke diameter van tank past, heb je een mod waar je onderin de batterijen induwt en sluit met een klepje dan is bovenaan de mod helemaal vrij en past daar in principe bijna elke tank op, je kan enkel wat overhang hebben als je 25mm of groter gaat maar dan moet je al een huge ass tank kopen of een RTA.

Dus als je zegt welke mod je hebt en welke tank je wilt kopen kan dat helpen

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Mijn tank lekt. als ik een nieuwe bestel, moet ik dan opletten dat hij past of passen alle tanks zo goed als op elk model?
    Diameter schroefdraad bvb
    Gewoon kijken welke diameter op je mod past, meeste tanks hebben allemaal de zelfde pin.

Deze week mijn liquid gemaakt op weegschaal, gaat stukken makkelijker voor te doen dan met spuitje op ML. Eentje gekocht die kan wegen op 0.01 gram bij bol.com voor 8 euro. Pocket editie meer als genoeg voor mijn flesjes op te zetten. Zie er veel dit doen en dat dit een van de betere manieren is voor liquid te maken. Benieuwd binnen 14 dagen wat de smaak zal geven, het rook alvast zalig die combinatie.

Ga mijn matata nog eens hermaken op die manier en zien wat het geeft.

Had video gezien van waarom aroma soms geen smaak genoeg heeft, kan komen door te veel te gebruiken.

i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    147 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toevallig de link voor die weegschaal ? Ben het ook beu, al dat gepruts met die spuitjes
    Xbox Live: kTs Yones

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yones Bekijk bericht
    Toevallig de link voor die weegschaal ? Ben het ook beu, al dat gepruts met die spuitjes

Kitchen Brother

Aub.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

scorbaworba's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    mixen op weegschaal doe ik ook al een hele tijd , heb er wel 1 die 600g aankan omdat ik regelmatig 500ml mixen maak (flavour boss, drip hacks)
    Zou niet willen terugkeren naar de oude manier en alles meten met een spuit .

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorbaworba Bekijk bericht
    mixen op weegschaal doe ik ook al een hele tijd , heb er wel 1 die 600g aankan omdat ik regelmatig 500ml mixen maak (flavour boss, drip hacks)
    Zou niet willen terugkeren naar de oude manier en alles meten met een spuit .
    Gebruik enkel spuitje voor die glazen flesjes aroma. TPA dacht ik dat ze noemen, het is inderdaad zeer handig met weegschaal en zou veel beter zijn ook.
    PSN x_SyncBE

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Eventueel wel interesse in een RTA, enige advies waarom het niet te doen ?

In de Vaporshop zeiden ze dat de OBS crius V2 wel goed was, lijkt ook cava voor 36 euro incl pre-installed coil en wat katoen en de review van mike vapes was toch positief, alsook een review van een UK kerel die ik had gevonden.

Lijkt me imo wel het beste voor mij persoonlijk want ik wil besparen op fabriekscoils maar wil niet echt 100% een pure dripper of squonker dus dit lijkt het beste van 2 werelden, kan katoen swappen naar hartelust wanneer de smaak slecht wordt maar heb ook meteen 3.5ml erin zonder te moeten drippen of dergelijke.

Dat de smaak misschien een beetje onder een echte dripper zit kan ik wel mee leven, het gaat me meer om de kost van fabrieks coils vs coil en katoen en toch het gemak van een tank te hebben ipv een dripper on the go.

Hara-K1ri's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Zo heel nauwkeurig zijn die weegschaaltjes niet, maar voldoende. Ik heb er zelf ook eentje, dat gebruik ik voor een stuk bij mijn 500ml flessen van flavourboss (om pg toe te voegen). Dan neem ik een keukenweegschaal van 3kg dacht ik, 1g nauwkeurig, om mijn vg toe te voegen (simpel, heb 441g nodig, tzal nu niet op een halve gram te veel/te weinig komen).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Eventueel wel interesse in een RTA, enige advies waarom het niet te doen ?

In de Vaporshop zeiden ze dat de OBS crius V2 wel goed was, lijkt ook cava voor 36 euro incl pre-installed coil en wat katoen en de review van mike vapes was toch positief, alsook een review van een UK kerel die ik had gevonden.

Lijkt me imo wel het beste voor mij persoonlijk want ik wil besparen op fabriekscoils maar wil niet echt 100% een pure dripper of squonker dus dit lijkt het beste van 2 werelden, kan katoen swappen naar hartelust wanneer de smaak slecht wordt maar heb ook meteen 3.5ml erin zonder te moeten drippen of dergelijke.

Dat de smaak misschien een beetje onder een echte dripper zit kan ik wel mee leven, het gaat me meer om de kost van fabrieks coils vs coil en katoen en toch het gemak van een tank te hebben ipv een dripper on the go.

Met welke tank / op welk wattage damp je nu? Op zich kan een RTA nooit kwaad, maar er zijn vele soorten RTA's. Ook dikte van uw liquids (pg/vg) kan interessant zijn, sommige rta's zijn niet zo happig op heel dikke liquids. Maar da's bij tankjes ook zo, zelfs die met beesten van coils. Max VG, zeker buiten in de winter, kan lastig worden.

Ik heb jaren met een RTA gedampt, tot ik vorige maand mijn eerste squonker kocht. Zonder squonker zou ik direct terug naar een RTA gaan.

RTA/RDTA is inderdaad gemakkelijker dan drippen. Je boet wat in qua build deck, omdat je nu eenmaal een kleiner build deck hebt dan RDA's (behalve bij RDTA's, maar daar heb je dan andere elementen die vervelend kunnen zijn).

RTA's komen heel vaak met extra coils en een velletje katoen, da's nu niet direct een reden om die OBS Crius V2 te verkiezen. Ook komen ze vaak met reservestukken, zoals een glas.
    Als ik me niet vergis is die OBS Crius een dual coil tankje? Ik heb de originele nog gehad, fijn ding, maar ik ben geen fan van dual coil designs (of designs met nog meer coils dan 2), dus heb die niet meer. Goeie smaak, al bij al makkelijk te bouwen en wicken.
    Let wel op, als je niet gewoon bent om te bouwen, kan dit in het begin vervelend worden. Je zal altijd 2 gelijke coils moeten steken om proper af te kunnen vuren. Je kan dus bv niet je ene coil 5 windingen geven, de andere 6. Dat zal niet even vuren. In principe kunt ge daar ook mee dampen, maar je moet veel meer moeite doen om het deftig te krijgen.

Succes alvast, mijn favoriete tank is de Wotofo Serpent mini 25mm, hier zit een build deck voor dual coil en single coil in (dual coil is ongebruikt bij mij). Bestaat nu denk ik een dik jaar, en sinds ik hem in huis heb gehaald, heb ik geen tankjes meer gevonden die mij evenveel voldoening geven. Zelfs niet de OBS Engine Nano (hoewel die het dichtst in de buurt komt). Maar er zijn zo veel opties, laat je niet te veel verleiden door wat iedereen zegt. Want net zoals smaak subjectief is, is ervaring met een tankje vrij subjectief. Ook je soort coils maken een verschil. De ene vorm van coil zal je bevallen, de andere niet.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik damp nu op een Cleito Exo rond 50 watt en af en toe nog op mn baby beast rond 55-60 watt met de Q2 0.4 coil, VG zit ik heel vaak rond de 60 max 70, zeker nu ik ben geswitched naar veel van die 50 in 60 ml Malaysia style liquids en die zijn vaak maar 60, max 70VG.

De Crius v2 is een single coil build, spreekt me ook meer aan dan dual coil zeker als beginner dus ook 1 van de redenen dat ik die wou, de extra onderdelen boeien me idd weinig.
    Is ook 25mm en met een clamp style design dus leek me van op videos best wel easy om op te bouwen ( als in genoeg plek + easy single coil setup )
    En om te fillen moet je gewoon het top piece omhoog schuiven ( zit een O-ring onder ) en dan in een gat bijvullen en dan gewoon terug omlaag schuiven dus leek ook handig.

Dus voor mij zag het er imo perfect uit, single coil build, voordelen van een tank maar de kost van katoen + coil, 3.5ml inhoud wat ik toch gewend ben van de Cleito, en het refill systeem dat handig leek.
    Ken alleen bitter weinig van coils op zich die voorgedraait zijn of die je zelf draait dus moet daar eerst meer van leren voor ik een bunch van die coils op fasttech ofzo bestel, dat ik de juiste heb voor mijn vape gedrag en vape range, heb gezien dat je die soms per 50 ofzo kunt kopen voor nog geen 5 dollar maar er staan letterlijk 100 verschillende tussen ( Clapton, geen Clapton, etc etc etc )

Ik vape niet op temp control en alleen op watt en liefst tussen 45 tot max 65 voor het batterij leven dus als ik daar ergens een coil voor vind dat zou wel handig zijn.
    Mn broer gebruikt er zo die per 2 voorgedraaid komen in een glaasje voor 20 euro, wat wss te duur is maar die werken heel goed rond 50-55 watt, gaan vlot 1.5 maand mee per stuk maar geen idee welke style coil dit is, verkopen ze wel in de Vaporshop.

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Ik damp nu op een Cleito Exo rond 50 watt en af en toe nog op mn baby beast rond 55-60 watt met de Q2 0.4 coil, VG zit ik heel vaak rond de 60 max 70, zeker nu ik ben geswitched naar veel van die 50 in 60 ml Malaysia style liquids en die zijn vaak maar 60, max 70VG.

De Crius v2 is een single coil build, spreekt me ook meer aan dan dual coil zeker als beginner dus ook 1 van de redenen dat ik die wou, de extra onderdelen boeien me idd weinig.
    Is ook 25mm en met een clamp style design dus leek me van op videos best wel easy om op te bouwen ( als in genoeg plek + easy single coil setup )
    En om te fillen moet je gewoon het top piece omhoog schuiven ( zit een O-ring onder ) en dan in een gat bijvullen en dan gewoon terug omlaag schuiven dus leek ook handig.

Dus voor mij zag het er imo perfect uit, single coil build, voordelen van een tank maar de kost van katoen + coil, 3.5ml inhoud wat ik toch gewend ben van de Cleito, en het refill systeem dat handig leek.
    Ken alleen bitter weinig van coils op zich die voorgedraait zijn of die je zelf draait dus moet daar eerst meer van leren voor ik een bunch van die coils op fasttech ofzo bestel, dat ik de juiste heb voor mijn vape gedrag en vape range, heb gezien dat je die soms per 50 ofzo kunt kopen voor nog geen 5 dollar maar er staan letterlijk 100 verschillende tussen ( Clapton, geen Clapton, etc etc etc )

Ik vape niet op temp control en alleen op watt en liefst tussen 45 tot max 65 voor het batterij leven dus als ik daar ergens een coil voor vind dat zou wel handig zijn.
    Mn broer gebruikt er zo die per 2 voorgedraaid komen in een glaasje voor 20 euro, wat wss te duur is maar die werken heel goed rond 50-55 watt, gaan vlot 1.5 maand mee per stuk maar geen idee welke style coil dit is, verkopen ze wel in de Vaporshop.
    De zeus van geekvape ziet er ook interessant uit , heb die niet maar krijgt wel goede reviews . Kan je ook niet zo veel fout mee doen.
    Ik gebruik de Manta Rta dagelijks is dual coil , maar die is niet voor beginners , kan zeer makkelijk lekken. Maar wel een super smaak dat die rta heeft.
    deze zijn wel mooie coils en niet duur
    https://www.fasttech.com/p/8878900

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn favoriete coils zijn de tank tracks en fused claptons 7-8wraps.
    Tank Track Coil
    https://www.purecoils.com/products/f...nt=14467681094
    Goeie smaak en gaan lang mee. Niet snel verbrande smaak.tussenin vervang je de watten eens.
    Maar best koop je zo'n setje met prebuild en dan probeer je vanalles eens.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mmmmm kan niet kiezen tussen de Geek Vape Ammit 22 single coil RTA of de OBS Crius v2 RTA, ook single coil.

De Ammit zou beter passen op mn mod en er beter uit zien op 22mm ( al kan die mod ook wel 25mm nog net aan ) en vind die in het zwart er heel goed uitzien ( imo )
    Builden ziet er ook heel simpel uit buiten dat blijkbaar de wick aan de zijkanten ''intucken'' wat meer aandacht vereist tov de Crius qua dry hits en flooden.
    Heeft ook juice flow control maar iedere reviewer zegt dat je dat gewoon laat open staan na het wicken en fillen en niet aan denkt dus dat is eigenlijk useless dan.
    Enige wat me eventueel tegenhoud is dat ze overal zeggen dat het meer een restrictive lung hit is, waar ik wel mee weg kan maar toch vraag me af of dat niet te afgesloten gaat voelen.

Dan de Crius, even easy om op te builden, heel easy om te wicken ( katoen uitfluffen en afsnijden precies op lengte onderaan de base vd tank en dan aan elke zijde gewoon doorheen een gat tucken )
    Komt ook al geleverd met 1 coil en een zakje katoen, gaat uiteindelijk mn keuze niet beinvloeden maar is wel nice om meteen te beginnen zonder extra uit te geven.
    Refill system lijkt heel handig met die top cap die je gewoon omhoog trekt en dan weer dicht schuift over een O-ring maar de vraag is hoelang dat meegaat voordat het heel los begint te voelen en of je dat niet per ongeluk omhoog trekt in je zak met bewegen.
    25mm is ook een stuk meer chunky dan 22, maar trekt wel aangenamer om te vapen denk ik ? heeft toch een grotere drip tip dus ik verwacht dat dit smoother trekt dan de ammit 22 ( zelfde zoals mn big baby veel smoother trekt dan mn baby beast door de grotere drip tip )
    Nadeel zou eventueel die triangle schroef zijn die ze gebruiken op de clamp, geen idee of je die zo kunt bijkopen ergens als reserve en je moet hun triangle shaped tool gebruiken dat in de doos komt.

Prijs zijn beide gelijk in een stenen shop of binnenin enkele euro's van elkaar dus dat beinvloed de beslissing niet, ik weet in China dat het veel goedkoper is maar geen zin om op te wachten ergens tussen 2 en 4 weken.
    Enig advies of ervaring met beide zou leuk zijn

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Gebruik enkel spuitje voor die glazen flesjes aroma. TPA dacht ik dat ze noemen, het is inderdaad zeer handig met weegschaal en zou veel beter zijn ook.
    ja die van tpa zijn wat minder om te gebruiken, dacht dat Save vape die ook zo verkoopt. Maar koop meestal mijn aroma's bij chef's en die gebruiken flesjes met dop dus hoef ik ook geen spuiten meer te gebruiken

Pagina 4 van 57 Eerste 123456781454 ... Laatste

Regels voor berichten