Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Anoniem06's schermafbeelding
    iTrader
    162 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eerder een paar mannen die het zich allemaal niet te veel aantrekken, en dan een paar andere die zich heel belangrijk voelen omdat ze blijkbaar onder de indruk leven dat moderator op een internetforum spelen een heel serieus jobke is.
    Kan je mij dat dan eens toelichten? Volgens mij mis ik iets dan? Ik snap uw redenering niet zo goed. Wat bedoel je precies 'ze vinden zich een grote Jan'? Je doelt dan op het feit dat de 'grote Jannen' berispingen uitdelen aan het 'voetvolk', denk ik? Of op welke andere manier kan jij ooit weten of vinden dat een deel van de mods zich hier Kim Jong-un wanen? Het is een gemeende vraag he, trouwens.

Je hebt gelijk over het feit dat er altijd een fractie subjectiviteit in de berispingen zal zitten. Wij zijn geen computers die posts gaan verwijderen op basis van algoritmes. Alle berispingen die gegeven worden worden bekeken door de andere mods, en het gebeurt dat deze worden ongedaan gemaakt indien zij deze niet terecht vinden.

Anderzijds zeg je 'ofwel zijn het mannen die het zich allemaal niet aantrekken wat er gepost wordt'. Zie je waar ik je niet kan volgen? Wat is het nu Freya?

Dit klinkt mij enorm in de oren als 'Ze zouden ze moeten hard moeten aanpakken, die snelheidsduivels', als er ergens iemand omkomt door overdreven snelheid bij een verkeersongeval. Maar als ze dan zelf een brief krijgen met de vriendelijke vraag 55 euro te storten omdat ze zelf te snel reden, dan is het van 'Goh zeg die dwaze flikken denken toch echt dat ze het zijn he'.

Tot daar mijn subjectieve mening. Ik voel mij trouwens niet verheven boven andere members omdat ik elke dag posts en threads mag verplaatsen, of omdat ik berispingen mag geven (waar ik elke keer een tekst mag bijverzinnen) in een poging het forum wat overzichtelijk en leefbaar te houden. Wij steken er echt wel onze tijd in (en ik doe het met plezier), maar het is natuurlijk makkelijk om ongenuanceerd te posten dat sommige mods zichzelf 'nogal nekeer de grote man' vinden. Ik bedoel het niet aanvallend trouwens, maar ik wou dat toch kwijt.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Als je iets aan het niveau wilt doen, kunnen jullie misschien beter eens werk maken van mensen met meerdere accounts ipv kleuterregeltjes op te leggen.
    En dan heb ik het niet enkel over meerdere actieve accounts, maar ook over mensen die een nieuwe account aanmaken als ze gebanned zijn of hun eerdere account laten deactiveren of hun originele account niet meer gebruiken.

Dit soort praktijken heeft een invloed op het algemeen niveau (er is een reden dat ze met een andere account beginnen posten; dan denk ik aan teveel getrolled of dat sommige mensen hun bewust negeren wegens tegenstrijdige meningen of ...) maar het ondermijnt ook systemen zoals reputation & iTrader.
    Wekelijks worden er wel dubbelaccounts van het forum gebanned, we proberen daar dus wel degelijk op te letten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Je vergeet wel iets; je hebt bv een ban van 5 dagen (of meer) en zit volledig vast , je hebt hier een deal lopen met iemand in de verkoopthreads waarbij je in contact moet zijn met de koper/verkoper en dat is een groot probleem dan als je die niet kan contacteren ivm betaling of je adres die je moet sturen voor te verzenden enz... Daar mag men ook eens rekening mee houden, als men mij banned (zoals vaak ten onrechte) en ik ben net in een deal dan kan ik niks anders doen dan een ander account aan te maken tot wanneer ik de verkoper/koper kunnen contacteren heb.
    Dat er dan plots problemen opduiken wanneer je bijna een deal hebt afgerond, daar ben ik mij bewust van. Maar dat de schuld dan enkel bij diegene ligt wiens account voor pakweg 5 dagen gedeactiveerd is, daar zeg je dan niets van? Twee maten, twee gewichten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freya Bekijk bericht
    Al die idiote regeltjes gaan volgens mij totaal niks uithalen en enkel de activiteit op het forum doen dalen. Ik begrijp wel dat de mods soms eens moeten optreden als het echt de spuigaten uit loopt, maar het is niet evident om daarin een duidelijke grens te trekken. De ene persoon zal iets al als aanstootgevender of nuttelozer ervaren dan de andere, en de moderators hier zijn nu niet bepaald een toonbeeld van objectiviteit. Eerder een paar mannen die het zich allemaal niet te veel aantrekken, en dan een paar andere die zich heel belangrijk voelen omdat ze blijkbaar onder de indruk leven dat moderator op een internetforum spelen een heel serieus jobke is.
    Dus omdat jij hier nu serieus reageert, wilt dat dan zeggen dat je 9lives heel serieus neemt?
    Zoals Arne reeds zei, ik voel mij er niet beter of slechter door om hier mod te zijn hoor, laat staan dat ik het aanzie als een serieuze job. We mogen het onszelf toch wat makkelijker maken door regels op te leggen (die trouwens op vele subforums aanwezig zijn, niet enkel algemene discussies), dan kunnen ze niet zeggen dat wij maar lukraak wat infractions uitdelen.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Goed initiatief!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Freya's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk bericht
    Kan je mij dat dan eens toelichten? Volgens mij mis ik iets dan? Ik snap uw redenering niet zo goed. Wat bedoel je precies 'ze vinden zich een grote Jan'? Je doelt dan op het feit dat de 'grote Jannen' berispingen uitdelen aan het 'voetvolk', denk ik? Of op welke andere manier kan jij ooit weten of vinden dat een deel van de mods zich hier Kim Jong-un wanen? Het is een gemeende vraag he, trouwens.

Je hebt gelijk over het feit dat er altijd een fractie subjectiviteit in de berispingen zal zitten. Wij zijn geen computers die posts gaan verwijderen op basis van algoritmes. Alle berispingen die gegeven worden worden bekeken door de andere mods, en het gebeurt dat deze worden ongedaan gemaakt indien zij deze niet terecht vinden.

Anderzijds zeg je 'ofwel zijn het mannen die het zich allemaal niet aantrekken wat er gepost wordt'. Zie je waar ik je niet kan volgen? Wat is het nu Freya?

Dit klinkt mij enorm in de oren als 'Ze zouden ze moeten hard moeten aanpakken, die snelheidsduivels', als er ergens iemand omkomt door overdreven snelheid bij een verkeersongeval. Maar als ze dan zelf een brief krijgen met de vriendelijke vraag 55 euro te storten omdat ze zelf te snel reden, dan is het van 'Goh zeg die dwaze flikken denken toch echt dat ze het zijn he'.

Tot daar mijn subjectieve mening. Ik voel mij trouwens niet verheven boven andere members omdat ik elke dag posts en threads mag verplaatsen, of omdat ik berispingen mag geven (waar ik elke keer een tekst mag bijverzinnen) in een poging het forum wat overzichtelijk en leefbaar te houden. Wij steken er echt wel onze tijd in (en ik doe het met plezier), maar het is natuurlijk makkelijk om ongenuanceerd te posten dat sommige mods zichzelf 'nogal nekeer de grote man' vinden. Ik bedoel het niet aanvallend trouwens, maar ik wou dat toch kwijt.
    Haha amai, gij voelt u duidelijk wel aangesproken.

Mja, ge kunt er nu nog 5 alinea's bijplakken met nog wat meer drogredenen, maar dat versterkt mijn indruk alleen maar.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Wekelijks worden er wel dubbelaccounts van het forum gebanned, we proberen daar dus wel degelijk op te letten.

Dat er dan plots problemen opduiken wanneer je bijna een deal hebt afgerond, daar ben ik mij bewust van. Maar dat de schuld dan enkel bij diegene ligt wiens account voor pakweg 5 dagen gedeactiveerd is, daar zeg je dan niets van? Twee maten, twee gewichten.

Dus omdat jij hier nu serieus reageert, wilt dat dan zeggen dat je 9lives heel serieus neemt?
    Zoals Arne reeds zei, ik voel mij er niet beter of slechter door om hier mod te zijn hoor, laat staan dat ik het aanzie als een serieuze job. We mogen het onszelf toch wat makkelijker maken door regels op te leggen (die trouwens op vele subforums aanwezig zijn, niet enkel algemene discussies), dan kunnen ze niet zeggen dat wij maar lukraak wat infractions uitdelen.
    Je hebt het alweer niet begrepen; als je iemand bv in de voetbaltopic banned wrm kan die dan nimmer zijn deal verder zetten? Slaat dus nergens op. En dan verschieten jullie ervan dat er nieuwe account wordt aangemaakt? Logische zaak want je bent met een deal bezig die soms snel afgehandeld moet worden ik denk maar als je van ene een cinematicket koopt die nog 1-2-3 dagen ofzo geldig is enz.... Ja , dan maak ik desnoods 1000 accounts aan als het moet om die deal te voltooien en zeker in mijn geval is het bij de mods een sport om op de nr 1 te staan van wie het Apple het meeste kan kloten.
    De neutraliteit vd mods is hier altijd al een groot probleem geweest en vele delen mijn mening, meer dan je denkt, alleen durven zij het niet posten omdat ze tegen mij dan zeggen dan ist weer gezaag of krijgen we infracties, zover is het gekomen hier dat velen niet eens iets durven posten over zo'n zaken.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je hebt het alweer niet begrepen; als je iemand bv in de voetbaltopic banned wrm kan die dan nimmer zijn deal verder zetten?
    omdat die een ban gekregen heeft. Zo simpel is het.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt het alweer niet begrepen; als je iemand bv in de voetbaltopic banned wrm kan die dan nimmer zijn deal verder zetten? Slaat dus nergens op. En dan verschieten jullie ervan dat er nieuwe account wordt aangemaakt? Logische zaak want je bent met een deal bezig die soms snel afgehandeld moet worden ik denk maar als je van ene een cinematicket koopt die nog 1-2-3 dagen ofzo geldig is enz.... Ja , dan maak ik desnoods 1000 accounts aan als het moet om die deal te voltooien en zeker in mijn geval is het bij de mods een sport om op de nr 1 te staan van wie het Apple het meeste kan kloten.
    De neutraliteit vd mods is hier altijd al een groot probleem geweest en vele delen mijn mening, meer dan je denkt, alleen durven zij het niet posten omdat ze tegen mij dan zeggen dan ist weer gezaag of krijgen we infracties, zover is het gekomen hier dat velen niet eens iets durven posten over zo'n zaken.
    ==>
    Vergelijk het met het echte leven: als je daar een belangrijke handelsovereenkomst aan het afsluiten bent maar je mispeutert iets en beland in de gevangenis; dan zal je het ook niet kunnen afwerken.
    Dus in dat geval zou ik zeggen: zorg ervoor dat je niet gebanned wordt, en er is geen probleem! En als dit al meermaals voorgevallen is en jij vindt dat het onterecht is en de mods niet, moet je misschien eens van op een afstand bekijken waarom je gebanned geweest bent en of het misschien niet aan u ligt.
    Om mijn analogie verder te zetten: het maakt niet uit waarom je in de gevangenis belandt, je zal die handelsovereenkomst niet kunnen afsluiten; maakt niet uit of het iets strafrechtelijk is of politierechtbank of ...

Is overduidelijk dat je oogkleppen op hebt, want je denkt dat het allemaal de boze mods hun fout is en dat ze u zoveel mogelijk willen kloten. Misschien hé, maar dan ook heel misschien, is het verantwoord om u te bannen omdat ge weldegelijk iets doet dat tegen de regels is (zot gedacht, ik weet het!). En dan maakt het niet uit op welk sub-forum je je misgedraagt, je wordt van het hele forum gebanned.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ==>

Om mijn analogie verder te zetten: het maakt niet uit waarom je in de gevangenis belandt, je zal die handelsovereenkomst niet kunnen afsluiten; maakt niet uit of het iets strafrechtelijk is of politierechtbank of ...

Is overduidelijk dat je oogkleppen op hebt, want je denkt dat het allemaal de boze mods hun fout is en dat ze u zoveel mogelijk willen kloten. Misschien hé, maar dan ook heel misschien, is het verantwoord om u te bannen omdat ge weldegelijk iets doet dat tegen de regels is (zot gedacht, ik weet het!). En dan maakt het niet uit op welk sub-forum je je misgedraagt, je wordt van het hele forum gebanned.
    Zever wat je zegt dat je in de bak je deal niet viavia kan verder zetten.
    En zoals ik al zei; ze doen maar man, als ik een deal heb en alles moet regelen dan maak ik desnoods 1000 accounts aan want je kloot er ook die andere persoon mee maar zover heb je natuurlijk nog niet nagedacht. Je bent net zo eentje die de hielen likt om zo op een goed blaadje te staan lol, doet me denken aan mijn schooltijd waar er zo nerds bij de leraar gingen slijmen omdat ze dan denken bij die staan we goed. En zoals ik al zei; de meeste keren ten onrechte.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet er maar rekening mee houden.
    Honderden anderen kunnen wel deals afsluiten zonder dat ze geband worden, dan moet gij ook maar beter uw best doen.

Als ge een deal hebt lopen, hou u dan wat extra in tot de deal is afgerond. Daarna kunt ge weer aan de lopende band infractions verzamelen.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt het alweer niet begrepen; als je iemand bv in de voetbaltopic banned wrm kan die dan nimmer zijn deal verder zetten?
    Ben je nu serieus aan het klagen dat een opgelegde straf je niet goed uitkomt?
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ben je nu serieus aan het klagen dat een opgelegde straf je niet goed uitkomt?
    Als het ten onrechte is, tuurlijk. Moet je eens zien hoe diezelfde weer met elkaar samenspannen, dat bedoel ik dus met hunne vriendjespolitiek hier.
    En zoals ik al zei en dat is het laatste wat ik erover zeg; ze doen maar .

De kliek vervolledigd zich, punt bewezen, alweer: svatje, jvp, superdad etc... en ik was onze goede vriend Sylvester nog vergeten, mag zeker niet ontbreken.

En voor degene die het niet zouden weten; uw pm's hier zijn niet eens pm's, privacy 0,00, men kan hier uw pm's zien, hoe ik dat teweten ben gekomen doet er niet toe.
    Laatst gewijzigd door Apple; 11 november 2017 om 20:52

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als het ten onrechte is, tuurlijk. Moet je eens zien hoe diezelfde weer met elkaar samenspannen, dat bedoel ik dus met hunne vriendjespolitiek hier.
    Dit zijn dingen die je je echt aan het inbeelden bent.
    Net zoals het feit dat je alle mods meteen in het hoekje "links" duwt wanneer we je een infraction geven.
    Dit gezegd zijnde, dit is hier geen topic om je beklag te doen, wel een om de sfeer in het algemene fora gezond te houden
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2 gelijke meningen tégen mìj, Calimero?! Dat moet een complot zijn!

Serieus, uw plaat begint te haperen hoor...
    Laatst gewijzigd door Superdad; 11 november 2017 om 06:56

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In een andere topic postte Apple dit:

"Wat die mensen doen is inbreken, wie heeft in godsnaam dat woordje kraken uitgevonden? Zij breken in een huis in, al dan niet bewoond dat doet er zelf niet eens toe. Ze gaan een huis in die niet het hunne is, ze verbouwen er vaak ook nog eens de boel binnenin of breken de boel af, ze gebruiken water en uw gerief waar je hard voor mogen werken hebt en ze stelen u boeltje en dat noemen ze dan krakers maar het zijn geen inbrekers? Het zal wel aan mij liggen zeker dat ik het niet goed begrijp? "

Een forum binnengaan waar de forumeigenaar je niet meer op toelaat, dat is natuurlijk geen enkel probleem .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Freya's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    In een andere topic postte Apple dit:

"Wat die mensen doen is inbreken, wie heeft in godsnaam dat woordje kraken uitgevonden? Zij breken in een huis in, al dan niet bewoond dat doet er zelf niet eens toe. Ze gaan een huis in die niet het hunne is, ze verbouwen er vaak ook nog eens de boel binnenin of breken de boel af, ze gebruiken water en uw gerief waar je hard voor mogen werken hebt en ze stelen u boeltje en dat noemen ze dan krakers maar het zijn geen inbrekers? Het zal wel aan mij liggen zeker dat ik het niet goed begrijp? "

Een forum binnengaan waar de forumeigenaar je niet meer op toelaat, dat is natuurlijk geen enkel probleem .
    Wat een vergelijking is dat nu weer...

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten