Pagina 4 van 335 Eerste 123456781454104 ... Laatste

iTrader
    0
    Met onze Mechelse herder op stap, lokt heel wat verschillende reacties uit bij mensen. Sommige die arrogant hun keffers laten uitdagen, anderen die je bestoefen met je fantastische hond, weer anderen hebben er grote schrik van en rennen naar de overkant van de straat en een enkeling denkt dat alle honden knuffelbeesten zijn en willen hem per se aaien, terwijl wij best een asociaal beest hebben met tuig om met "niet aaien" op...
    Maar kleine kinderen zijn nog het gevaarlijkste want compleet onvoorspelbaar. Daarnet een mama gekruist die het voorbeeldig heeft aangepakt en hiervoor ook alle lof verdient!

Ik zie de dame op het pad in het park aankomen met een kinderwagen met baby in en 2 kleintjes, 1 van 2j, 1 van 3j schat ik.
    Zodra ik ze zie, ga ik aan de kant (pad van 1,5m breed, schat ik) en laat Rex zitten. Het middelste kind komt enthousiast gillend op ons af gerend. Ik doe direct teken naar mama dat dit geen goed idee is. Ze roept onmiddellijk haar dochter bij haar en zegt dat ze de kinderwagen vast moet houden. Ze zet enkele stappen onze richting uit en de oudste begint panisch te gillen! Mama zegt rustig dat de hond niets gaat doen, dat ik daarom aan de kant ga staan en wacht, zodat zij veilig kunnen passeren. Hij blijft gillen. Ze zegt dat hij de kinderwagen vast moet houden en dat mama én ik tussen hem en de hond staan dus dat hij veilig is. Als ze ons gekruist hebben, bedanken we elkaar. Super als ouders hun kinderen zo opvoeden! Die dame heeft mijn dag goed gemaakt
    no votes  

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met onze Mechelse herder op stap, lokt heel wat verschillende reacties uit bij mensen. Sommige die arrogant hun keffers laten uitdagen, anderen die je bestoefen met je fantastische hond, weer anderen hebben er grote schrik van en rennen naar de overkant van de straat en een enkeling denkt dat alle honden knuffelbeesten zijn en willen hem per se aaien, terwijl wij best een asociaal beest hebben met tuig om met "niet aaien" op...
    Maar kleine kinderen zijn nog het gevaarlijkste want compleet onvoorspelbaar. Daarnet een mama gekruist die het voorbeeldig heeft aangepakt en hiervoor ook alle lof verdient!

Ik zie de dame op het pad in het park aankomen met een kinderwagen met baby in en 2 kleintjes, 1 van 2j, 1 van 3j schat ik.
    Zodra ik ze zie, ga ik aan de kant (pad van 1,5m breed, schat ik) en laat Rex zitten. Het middelste kind komt enthousiast gillend op ons af gerend. Ik doe direct teken naar mama dat dit geen goed idee is. Ze roept onmiddellijk haar dochter bij haar en zegt dat ze de kinderwagen vast moet houden. Ze zet enkele stappen onze richting uit en de oudste begint panisch te gillen! Mama zegt rustig dat de hond niets gaat doen, dat ik daarom aan de kant ga staan en wacht, zodat zij veilig kunnen passeren. Hij blijft gillen. Ze zegt dat hij de kinderwagen vast moet houden en dat mama én ik tussen hem en de hond staan dus dat hij veilig is. Als ze ons gekruist hebben, bedanken we elkaar. Super als ouders hun kinderen zo opvoeden! Die dame heeft mijn dag goed gemaakt
    Ons kinderen zijn alledrie zot van honden.

Ons 2 oudste (7 en 9) gaan nooit naar een vreemde hond tenzij ik, mn vrouw of de eigena(a)r(es) van de hond duidelijk zegt dat het mag. En dan nlg gaan ze heel voorzichtig zijn.

Onze jongsten daarentegen is nogal onstuimig en zou elke hond willen knuffelen, tenzij ze groter zijn dan hem, dan is hij terughoudender.

Toen hij net kon kruipen had mn schoonbroer een Berner Sennen pup. Dat beest is dus samen met hem opgegroeid, en ons kindjes zitten daar meerdere dagen per week. Onze jongsten mag alles doen met da beest. Erop kruipen, knuffelen,... Zelfs als da beest slaapt.

Onlangs bij onze kapper, die heeft een Rhodesian Ridgeback, vrij grote honden.
    Die lag te rusten en rond te kijken. Onzen jongsten zag die, en wou er naartoe lopen. Tot da beest rechtstond vlak voor zijn neus, en geeuwde. (ik, en de eigenares stonden er vlak naast)
    Hij verstijfde van angst. Hilarisch zicht. Erna heeft hij hem toch durven aaien.

Maar idd, als ik met mn kindjes een vreemde hond tegenkom zorg ik dat ik altijd tussen hen en de hond blijf.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)

Belangrijk om kinderen te leren hoe ze daarmee moeten omgaan idd! Onze Rex (lab) heeft ook een enorm knuffel-gehalte en dat trekt regelmatig kleine kinderen aan, alleen heeft hij daar zelf schrik van Best hilarisch als zo'n kleine peuter naar 'm toeloopt terwijl hij met de staart tussen z'n poten zich zo snel mogelijk uit de voeten maakt
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Ik ben nu al een aantal maanden op de piano aan het tokkelen, gewoon wat partituren van liedjes die ik zelf tof vind en gemakkelijk lijken, en het begint eindelijk een beetje te lukken.
    Doe hetzelfde sinds gisteren, maar dan met een banjo.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)

Ook ne originele naam voor ne Mechelse herder
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ook ne originele naam voor ne Mechelse herder
    Aangezien we hem op 1,5j uit het asiel hebben gehaald met die naam, hadden we niet veel andere keuze dan die te behouden. Het werd ons expliciet afgeraden door het asiel om een andere naam te kiezen. De verandering van baasjes, omgeving, dagstructuur, opvoeding,.. Is al genoeg zonder ze ook nog eens hun naam te ontnemen.... Absoluut mijn eigen keuze niet dus!

Sovereign: de onze is ook zo! Vindt kinderen maar vreemde, drukke, ongeleide projectielen die je maar best vermijdt!
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Eindelijk eens een deftig paar loopschoenen gekocht ipv altijd met standaard Nike sportschoenen van 60 euro te lopen. Direct een wereld van verschil.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    no votes  

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Aangezien we hem op 1,5j uit het asiel hebben gehaald met die naam, hadden we niet veel andere keuze dan die te behouden. Het werd ons expliciet afgeraden door het asiel om een andere naam te kiezen. De verandering van baasjes, omgeving, dagstructuur, opvoeding,.. Is al genoeg zonder ze ook nog eens hun naam te ontnemen.... Absoluut mijn eigen keuze niet dus!
    Daar moet je je niets van aantrekken hoor. Voor honden is hun naam tenslotte niet meer dan een commando (kom hier, of kijk), die weten heus niet "ah dat is mijn naam, ze bedoelen mij." Dan zou je dus eigenlijk ook de commando's voor zit, lig, los, kom hier,.... niet mogen veranderen volgens het asiel. Er zijn zelfs veel mensen die principieel de naam van de hond veranderen als ze hem adopteren, omdat het voor hen als een soort nieuwe start is voor het dier. Je zou nu nog zelfs zijn naam kunnen veranderen (en je kan dat eigenlijk eindeloos doen), voor die hond is dat gewoon een 'nieuw' commando. En met de juiste intonatie kan je dat beest ook alles aanleren als zijn naam. Als je heel blij en enthousiast stoelpootjeeee roept, komt die vast ook
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
    no votes  

TriCore9's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Daar moet je je niets van aantrekken hoor. Voor honden is hun naam tenslotte niet meer dan een commando (kom hier, of kijk), die weten heus niet "ah dat is mijn naam, ze bedoelen mij." Dan zou je dus eigenlijk ook de commando's voor zit, lig, los, kom hier,.... niet mogen veranderen volgens het asiel. Er zijn zelfs veel mensen die principieel de naam van de hond veranderen als ze hem adopteren, omdat het voor hen als een soort nieuwe start is voor het dier. Je zou nu nog zelfs zijn naam kunnen veranderen (en je kan dat eigenlijk eindeloos doen), voor die hond is dat gewoon een 'nieuw' commando. En met de juiste intonatie kan je dat beest ook alles aanleren als zijn naam. Als je heel blij en enthousiast stoelpootjeeee roept, komt die vast ook
    Een hond moet ook leren. Wij hebben onze naam ook geleerd, en voor ons is dat ook extreem irritant om plots anders genoemd te worden. Een hond is geen mens, maar die hebben ook een brein dat leert en zich baseert op dat wat het kent. Elke honden eigenaar die die dieren kent weet dat een hond niet simpel is op het gebied van hun denken.
    no votes  

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik volg glashelder. Zeker voor honden die mishandeld zijn geweest (op welke manier dan ook) heeft hun oude naam een negatieve connotatie. Een nieuwe naam geven kan voor hen een breuk met hun oude leven betekenen, ze raken dat wel gewend.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    no votes  

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Pooping on the beach in India (2014) - "documentary about the phenomenon of widespread public pooping in India"
    https://www.reddit.com/r/Documentari...4_documentary/

:Unsure: maar 7 minuten lang trouwens.

Blij om op ne pot te mogen zitten!
    no votes  

TriCore9's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Ik volg glashelder. Zeker voor honden die mishandeld zijn geweest (op welke manier dan ook) heeft hun oude naam een negatieve connotatie. Een nieuwe naam geven kan voor hen een breuk met hun oude leven betekenen, ze raken dat wel gewend.
    Ik volg daar ook in waneer je merkt dat de hond zijn naam een negatieve invloed heeft op de hond. Als hij bijvoorbeeld angstig word.
    Laatst gewijzigd door TriCore9; 8 juli 2017 om 18:06 Reden: typen gaat slecht op geen slaap.
    no votes  

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Peuter van de buurvrouw was zoals bijna elke ochtend ook vandaag compleet onhandelbaar. Na een hele ochtend de buurt wakker te schreeuwen, zat ze nu op de gang op en af te rennen met veel lawaai.

Ineens hoor ik ze vallen (TOEMP) en dan drie seconden stilte. Daarna "...weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh"

Karma.

Nu de moeder nog graag.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Peuter van de buurvrouw was zoals bijna elke ochtend ook vandaag compleet onhandelbaar. Na een hele ochtend de buurt wakker te schreeuwen, zat ze nu op de gang op en af te rennen met veel lawaai.

Ineens hoor ik ze vallen (TOEMP) en dan drie seconden stilte. Daarna "...weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh"

Karma.

Nu de moeder nog graag.
    Koop een huis.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Koop oordoppen.

(Iets realistischer op korte termijn )
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Pagina 4 van 335 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten