Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke van deze twee tv's kopen we best?

Hallo

We zijn aan het uitkijken naar een nieuwe TV, solden dus het ideale moment. We twijfelen nog tussen deze 2:

SONY KDL43WD759B bij Vanden Borre: gemakkelijk vergelijken en aankopen !

SAMSUNG UE43KU6000 bij Vanden Borre: gemakkelijk vergelijken en aankopen !

Ik ben jammergenoeg geen expert dus vroeg mij af of iemand de verschillen tussen deze 2 kan uitleggen in "normale" mensentaal?

Thanks.
    no votes  

Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    samsung heeft beter beeld
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!
    no votes  

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eens vragen bij aankoopadvies misschien?
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    no votes  

Natsu's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al zeker niet uitgaan van het advies bij vandenborre, zelf reviews opzoeken over de tv's en gewoon zelf eens kijken naar welke tv voor jullie het beste beeld geeft.
    If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. It's like expecting a lion not to eat you, because you didn't eat him
    Aion : Natsumiko on Server Deyla (65 sorcerer) legion leader of Lionhearts (Rank 1 legion Asmodian)
    The Secret World: Grimm, Natsumiko
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natsu Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Al zeker niet uitgaan van het advies bij vandenborre, zelf reviews opzoeken over de tv's en gewoon zelf eens kijken naar welke tv voor jullie het beste beeld geeft.
    Oké, zal ik doen, bedankt. 1 vraagje nog: waarom is Samsung goedkoper terwijl die toch UHD/4K is?
    no votes  

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poepoe Bekijk bericht
    Oké, zal ik doen, bedankt. 1 vraagje nog: waarom is Samsung goedkoper terwijl die toch UHD/4K is?
    Om eerlijk te zijn zou ik nu geen 4K/HDR-tv aanschaffen en zeker niet in het budget segment.. Je gaat er niet veel aan hebben dan .

Je kan misschien ook eens op een forum vol kenners navraag doen, zie mijn onderschrift
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Puur qua "cijfers" is de Samsung aanzienlijk beter. Beeldkwaliteit kan je echter moeilijk beoordelen op basis van cijfers. Bij VdB/Krefel/... zijn die tv's ook bewust anders afgesteld waardoor het beeld er thuis helemaal anders uit kan zijn. Online reviews zoeken, een winkel zoeken die beide heeft staan waar je zelf met een usb-stick een stuk film kan opzetten en de instellingen kan aanpassen.

Maar zoals Demon zegt, die 4K is niet de grote meerwaarde voor jou en persoonlijk heb ik het gevoel dat de budget-4K tv's toch érgens zullen moeten compenseren...
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo

We zijn aan het uitkijken naar een nieuwe TV, solden dus het ideale moment. We twijfelen nog tussen deze 2:

SONY KDL43WD759B bij Vanden Borre: gemakkelijk vergelijken en aankopen !

SAMSUNG UE43KU6000 bij Vanden Borre: gemakkelijk vergelijken en aankopen !

Ik ben jammergenoeg geen expert dus vroeg mij af of iemand de verschillen tussen deze 2 kan uitleggen in "normale" mensentaal?

Thanks.
    Om te beginnen; Sony heeft warmere kleuren dan samsung, Sony is de top op gebied van tv's.
    Maar er is een maar; diene Sony heeft slechts 50hz en dat moet minstens 100hz zijn. Anders ga je te vaak minder vloeiende bewegingen zien.
    Hetzelfde bij dienen samsung; beiden niet oke. Zoek een andere en betere man, het is niet dat die tv's slecht zijn ze of niet bekijkbaar zijn maar ik heb een 100hz tv en ik merk duidelijk het verschil tussen beiden. Ik was wel tevreden ze van mijn vorige tv, kvond die top alleen de vloeiende bewegingen vond ik wel jammer.

Je moet meer naar de richting opgaan zoals deze, ik zeg niet je deze moet kopen maar zo eentje is meer zijn geld waard.
    https://www.tvstore.be/product/63255...-43x8305c.html

Is 500 euro u budget?
    Laatst gewijzigd door Apple; 5 januari 2017 om 15:19
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ook interesse in de Samsung UE50KU6000.
    Tot nu toe enkel naar Samsung gekeken. Wat ik me afvraag, is Samsung echt de beste keuze? In de test van Test-aankoop staan bovenaan enkel Samsung tv's.
    Het zou me toch straf lijken moest bijvoorbeeld Sony of Panasonic geen gelijkwaardig alternatief hebben?

In de winkel leek een gelijkaardige Panasonic (prijs tussen 500 en 600 euro) in ieder geval het mooiste beeld te hebben (al kan dat ook aan de instellingen gelegen hebben).
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Ik heb ook interesse in de Samsung UE50KU6000.
    Tot nu toe enkel naar Samsung gekeken. Wat ik me afvraag, is Samsung echt de beste keuze? In de test van Test-aankoop staan bovenaan enkel Samsung tv's.
    Het zou me toch straf lijken moest bijvoorbeeld Sony of Panasonic geen gelijkwaardig alternatief hebben?

In de winkel leek een gelijkaardige Panasonic (prijs tussen 500 en 600 euro) in ieder geval het mooiste beeld te hebben (al kan dat ook aan de instellingen gelegen hebben).
    Samsung (en Sony ook wel) maakt goede LED-tv's, Panasonic maak(te) goede Plasma-tv's, LG maakt goeie OLED tv's. Nu zijn er momenteel nog weinig sléchte tv's te kopen hoor, met de juiste instelling gaan de meeste tv's een goed beeld geven. Veel belangrijke factoren worden zeer weinig in rekening genomen. Zo zal uw ervaring bvb énorm afhangen van de reflectie van het scherm.
    no votes  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die specifieke toestellen van Samsung zijn goed ja, wilt niet zeggen dat opeens al de toestellen van Samsung goed zijn.

Ik heb een Sony, in 2015 spotgoedkoop kunnen kopen. Super tevreden van.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals ik al zei; beste ene kopen die 100hz heeft (of meer) en geen 50hz. Al de rest maakt minder uit, de tv's zijn praktisch allemaal evengoed, hier en daar een beetje verschil in maar zolang vtm en noem maar op niet beter uitzenden gaade ong mee dezelfde kwaliteit blijven zitten.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Zoals ik al zei; beste ene kopen die 100hz heeft (of meer) en geen 50hz. Al de rest maakt minder uit, de tv's zijn praktisch allemaal evengoed, hier en daar een beetje verschil in maar zolang vtm en noem maar op niet beter uitzenden gaade ong mee dezelfde kwaliteit blijven zitten.
    Lol, het klopt dat zolang vtm niet beter gaat uitzenden dat je ook weinig verschil gaat zien.
    Maar zeggen dat alleen het aantal hertz een verschil geeft in die omstandigheden is zo fout. Ook de resolutie, hdr, local dimming, luminantie, etc spelen een grote rol.

Ik weet dat het weer geen populair antwoord zal zijn hier, maar een duurdere tv is altijd beter (afgezien van de solden of oled die nu nog veel te duur is).
    Laatst gewijzigd door Sooth Awful; 9 januari 2017 om 17:10
    no votes  

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar vermoed dat een goedkope tv (500-600€) van nu beter is dan mijn 1800€ kostende (in België toen 2500€) van 2014 (high end model van 2013).

En zo slecht is die uiteindelijk nog steeds niet. Het is nu ook niet het moment om een high end tv te kopen ivm nieuwe HDR standaarden en Oled enzo.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sooth Awful Bekijk bericht
    Lol, het klopt dat zolang vtm niet beter gaat uitzenden dat je ook weinig verschil gaat zien.
    Maar zeggen dat alleen het aantal hertz een verschil geeft in die omstandigheden is zo fout. Ook de resolutie, hdr, local dimming, luminantie, etc spelen een grote rol.

Ik weet dat het weer geen populair antwoord zal zijn hier, maar een duurdere tv is altijd beter (afgezien van de solden of oled die nu nog veel te duur is).
    Weet mijne kleinen teen ook wel.

Maar al die tv's zijn goe genoeg behalve een probleem vind ik is die wazigheid bij 50hz tv's.
    Daarmee dat ik zeg beste een 100hz of meer.
    no votes  

Regels voor berichten