Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Discussie: Telenet vs Scarlet

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zo heel veel heb je niet nodig, een HD kanaal op digitale tv vraagt zo een 8-9 Mbps, paar tablets of smartphones op internet vragen ook niet zo heel veel, idem met ps4 online gaming.
    50Mbps zal zowat het minimum zijn om dat in alle comfort te doen maar TN zal je uiteraard graag op hun duurdere en snellere formule houden, is overal zo.

Anyway om even terug te komen op mijn eigen post van een paar dagen terug, ben ondertussen naar de Proximus boetiek geweest en die konden aan de hand van mijn adres zien dat ik aansluitbaar ben, hier ligt geen glasvezel nog niet ( in de oude gebouwen niet, de nieuwe die ze hier aan het bouwen zijn wel ) maar kon wel VDSL2 nemen en volgens hun systeem zou ik 91% zeker 94 Mbps van de 100 down halen en 14.2Mbps van de 15 upload speed, zelfs als ik dat niet hit ( dus als ik in de andere 9% zit ) was mijn gegarandeerde minimum 65Mbps down en 7.5Mbps up, dus voor mij meer dan voldoende want hier draait enkel TV savonds , gsm hangt op wifi en pc/console staan aan en that's it.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo heel veel heb je niet nodig, een HD kanaal op digitale tv vraagt zo een 8-9 Mbps, paar tablets of smartphones op internet vragen ook niet zo heel veel, idem met ps4 online gaming.
    50Mbps zal zowat het minimum zijn om dat in alle comfort te doen maar TN zal je uiteraard graag op hun duurdere en snellere formule houden, is overal zo.

Anyway om even terug te komen op mijn eigen post van een paar dagen terug, ben ondertussen naar de Proximus boetiek geweest en die konden aan de hand van mijn adres zien dat ik aansluitbaar ben, hier ligt geen glasvezel nog niet ( in de oude gebouwen niet, de nieuwe die ze hier aan het bouwen zijn wel ) maar kon wel VDSL2 nemen en volgens hun systeem zou ik 91% zeker 94 Mbps van de 100 down halen en 14.2Mbps van de 15 upload speed, zelfs als ik dat niet hit ( dus als ik in de andere 9% zit ) was mijn gegarandeerde minimum 65Mbps down en 7.5Mbps up, dus voor mij meer dan voldoende want hier draait enkel TV savonds , gsm hangt op wifi en pc/console staan aan en that's it.
    Als ik op de NAS of PS4 of Xbox iets binnenhaal is dat toch aan de max snelheid. De rest van de apparaten hebben daar geen tot weinig last van.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    5 (100%)
    Ja hier ook terwijl tv aan staat en iemand zit op de iPad, zoals ik zei die impact is veel kleiner dan we denken en operators zetten je maar al te graag op een te veel hoge en dure formule want die brengen meer op voor hun.
    Er was ook een tijd dat ik meteen mee sprong op die bandwagon , bv toen telenet van 100 naar 200Mbps ging of in der tijd met fibernet toen het naar 60Mbps ging, en tbh nu ik al een tijd op 200 zit met Wigo merk ik geen merkbaar verschil met mn oude fibernet60, niet qua ping en niet qua minder lag of dergelijke, enige wat ik merk is dat downloads via steam of Bnet hogere nummers halen omdat er meer bandwidth is op mn lijn maar het is geen huge verschil.

Daarmee dat het me ook weinig boeit dat ik nu bij Proximus terug riching +-90Mbps ga, die 200Mbps van Wigo ga ik zeker niet merkbaar missen, maar het betere Proximus mobiele netwerk en de lagere factuur gaan wel welkom zijn, ik merk het laatste jaar dat mn TN mobiele verbinding soms echt ruk is, denk dat ze mij al hebben overgezet op hun gekocht Base netwerk want in het begin toen ik TN mobiel had op Orange netwerk had ik veel vaker 4G.

iTrader
    0
    Dus zou de basisformule best kunnen volstaan, als ik het goed begrijp. Ben echt wel een leek in die sector.
    Zit ik alleen met die limiet van 150GB, zit aan een maandelijks volume tussen 350 en 470 GB.
    Ik spreek hier over telenet omdat ik, zoals gezegd, buiten die nutteloze telefoonaansluiting altijd tevreden ben geweest over hun.

mvg,

MasterP's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Sinds 30/03/2017 klant bij Scarlet maar vandaag ben ik naar Proximus geweest voor Tuttimus. Kheb gekozen voor de LG 50inch TV dus nu afwachten voor een afspraak met een technieker.
    Kan iemand mij het model nummer zeggen van deze LG 50inch TV wat Proximus geeft? Want ik vindt dit nergens terug :/
    Laatst gewijzigd door MasterP; 5 december 2018 om 22:50

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterP Bekijk bericht
    Sinds 30/03/2017 klant bij Scarlet maar vandaag ben ik naar Proximus geweest voor Tuttimus. Kheb gekozen voor de LG 50inch TV dus nu afwachten voor een afspraak met een technieker.
    Kan iemand mij het model nummer zeggen van deze LG 50inch TV wat Proximus geeft? Want ik vindt dit nergens terug :/
    ben je in een shop geweest daarvoor ? normaal krijg je toch een datum voor een technieker op moment dat je het pakket aanvraagt.
    Vind het wel een beetje vreemd want volgens de site moet je die tv of ps4 daar met kaart betalen als je in een shop gaat en dan sturen ze die op, maar volgens de shop medewerker ging die 69 op je factuur komen, nuja ik ga morgen toch terug om het ook definitief aan te vragen.

Dat model van LG tv heb ik in de week terug gevonden, heb gewoon gegoogled op tuttimus promo ofzo iets en kwam uit op een site die model nummer van de tv had, zal zien of ik het terug vind en eventueel mn post editten.

Edit : gevonden, het is de LG 50UK6300 https://www.amazon.de/LG-50UK6300LLB...art+tv+50+zoll
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 5 december 2018 om 23:04

iTrader
    59 (100%)
    ben je in een shop geweest daarvoor ? normaal krijg je toch een datum voor een technieker op moment dat je het pakket aanvraagt.
    Vind het wel een beetje vreemd want volgens de site moet je die tv of ps4 daar met kaart betalen als je in een shop gaat en dan sturen ze die op, maar volgens de shop medewerker ging die 69 op je factuur komen, nuja ik ga morgen toch terug om het ook definitief aan te vragen.

Dat model van LG tv heb ik in de week terug gevonden, heb gewoon gegoogled op tuttimus promo ofzo iets en kwam uit op een site die model nummer van de tv had, zal zien of ik het terug vind en eventueel mn post editten.
    Alvast bedankt voor u snelle reactie.
    Ja ik ben in een shop geweest in Maasmechelen en daar zei een medewerker dat ik een mailtje ga krijgen na een paar dagen met daarin een betaal link. Nadat die betaling is gebeurd dan wordt het verstuurd met Bpost.

iTrader
    5 (100%)
    Mmmm ook wel niet heel duidelijk, normaal moet je alleen online betalen als je het ook online besteld op hun site of via de klantendienst of zo een verkoper die in bv de MM rondloopt :

​Hoe moet ik mijn toestel betalen?
    Als je het toestel koopt en afhaalt in een verkooppunt, moet je onmiddellijk in dit verkooppunt betalen. Enkel elektronische betalingen per bankkaart of kredietkaart zijn mogelijk.

Als je je toestel op afstand koopt (via internet, bij de klantendienst, een verkoper op verplaatsing, enz.) zul je een e-mail ontvangen met een uitn odiging om je toestel online te betalen. Je kunt pas een leveringsdatum kiezen nadat je betaald hebt.

Ik zou dan toch aannemen dat een Proximus boetiek valt onder verkooppunt, maar om nog een 3de optie te geven toen ik inlichting ging vragen zei de verkoper dat die 69 op factuur komt… dus zijn al 3 verschillende versies van het verhaal.
    Achja morgen in de boetiek eens duidelijk vragen, heb hier wel een mastercard voor online betalingen maar betaal toch liever die 69 met bancontact in de shop.

iTrader
    59 (100%)
    Mmmm ook wel niet heel duidelijk, normaal moet je alleen online betalen als je het ook online besteld op hun site of via de klantendienst of zo een verkoper die in bv de MM rondloopt :

Als je het toestel koopt en afhaalt in een verkooppunt, moet je onmiddellijk in dit verkooppunt betalen. Enkel elektronische betalingen per bankkaart of kredietkaart zijn mogelijk.

Als je je toestel op afstand koopt (via internet, bij de klantendienst, een verkoper op verplaatsing, enz.) zul je een e-mail ontvangen met een uitn odiging om je toestel online te betalen. Je kunt pas een leveringsdatum kiezen nadat je betaald hebt.

Ik zou dan toch aannemen dat een Proximus boetiek valt onder verkooppunt, maar om nog een 3de optie te geven toen ik inlichting ging vragen zei de verkoper dat die 69 op factuur komt… dus zijn al 3 verschillende versies van het verhaal.
    Achja morgen in de boetiek eens duidelijk vragen, heb hier wel een mastercard voor online betalingen maar betaal toch liever die 69 met bancontact in de shop.
    Is inderdaad raar :/

Edit: Zijn er mensen die ervaring hebben over de facturatie van Proximus? Daarnet telefoontje gekregen van een vriendin die aan het klagen was met 'blijf weg bij Proximus'.

iTrader
    5 (100%)
    Je hoort verhalen dat ze soms teveel afhouden als je via domicile werkt via de bank, maar tbh die verhalen heb ik bij Telenet en Orange ook al gehoord dus ja gewoon maandelijks op het bedrag letten of je factuur laten aankomen op papier indien mogelijk.
    Ik zit nu 15 jaar bij TN en heb ook al eens een keer of 5 een verkeerde afhouding gehad via de bank, maar ik let daar ook wel elke maand op dat het bedrag klopt.

En ja ik vind het ook vreemd dat ik nu al 3 verschillende dingen heb gehoord over hoe en wanneer je je tuttimus geschenk moet betalen, ga ik toch deftig vragen morgen want niet dat ze in de shop zeggen komt op factuur en dat ik het dan nooit aankrijg omdat je op voorhand moest betalen.

iTrader
    59 (100%)
    Je hoort verhalen dat ze soms teveel afhouden als je via domicile werkt via de bank, maar tbh die verhalen heb ik bij Telenet en Orange ook al gehoord dus ja gewoon maandelijks op het bedrag letten of je factuur laten aankomen op papier indien mogelijk.
    Ik zit nu 15 jaar bij TN en heb ook al eens een keer of 5 een verkeerde afhouding gehad via de bank, maar ik let daar ook wel elke maand op dat het bedrag klopt.

En ja ik vind het ook vreemd dat ik nu al 3 verschillende dingen heb gehoord over hoe en wanneer je je tuttimus geschenk moet betalen, ga ik toch deftig vragen morgen want niet dat ze in de shop zeggen komt op factuur en dat ik het dan nooit aankrijg omdat je op voorhand moest betalen.
    +1

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    0
    Iemand die weet of je de vaste lijn uit het Trio-pakket van Scarlett kan weglaten en of de €99 installatiekosten ook gelden voor voormalige Proximusklanten (zelfde digicorder enz.)?
    Zijn er betere pakketten indien ik enkel internet + tv + mobiel abonnement (1.5Gb en 150 minuten bellen) wil?
    Ik heb dit proberen zoeken op de site van Scarlet maar buiten de algemene pakketten vind ik geen specifieke antwoorden voor bovenstaande combinatie.

iTrader
    0
    Je bent niet verplicht om een telefoon aan te sluiten. De prijs blijft hetzelfde.

De 99 euro ga je sowieso betalen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertie Bekijk bericht
    Die formule ken ik maar voldoet niet voor mij omdat wij de Fiber 200van hoppa toch echt wel nodig hebben. playstation gaming online + tv digitaal + meerdere toestellen internet tegelijk.
    Dus is die 50mbps veel te weinig, volgens de klantendienst. wat mij logisch lijkt.
    Pech dus, volgens diezelfde klantendienst medewerker omdat die telefoonlijn niet uit het whoppa pakket kan gehaald worden.
    Beetje jammer dus want zoals gezegd altijd tevreden geweest van telenet op alle gebied maar 25€ per maand moeten betalen voor iets zonder nut, wordt op zeker moment ook wel te veel.

Overstappen naar Scarlet is bespaart me zo'n 30 € per maand maar daar is de downloadsnelheid max 50mbps.
    Het hangt af van je locatie maar Scarlet bij mij is 100mbps terwijl men 50mbps adverteert.
    o/

iTrader
    59 (100%)

Deze morgen mail ontvangen van Proximus met een link erin zoals de medewerker in de shop het zei. 69 Euro betaald daarna nieuw pagina voor een afspraak te maken.
    De TV krijg ik zelfs morgen met Bpost

Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten