Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: Telenet vs Scarlet

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vloet Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb voor m'n ma ook net een afspraak met Scarlet gepland. Dat gaat een heel pak schelen qua prijs.

Als dat daar meevalt schakel ik ook over denk ik. Heb nu basicnet + tv. Nooit problemen gehad, maar ik maak gwn totaal geen gebruik van die 6 miljoen zenders, en de prijs verschilt heel wat. En tja, 150gb of 500gb...

Enige wat me altijd wat heeft tegengehouden is betrouwbaarheid en effectieve snelheid. Bij Telenet zit dat nu eenmaal heel goed.
    Scarlet Trio pakket heeft 500GB downloadlimiet. Zelf hebben wij wel 500GB extra gekozen voor €5 meer omdat 500GB niet genoeg is per maand met zoveel apparaten. Wij hebben ne NAS, PS4, PC, Xbox, 2 iPads, 2 laptops, 2 Smart-TV's en 3 smartphones.

Qua zenders zien wij vnl. Zes, Vijf, Vitaya, CAZ en Discovery wel de HD versies.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga met die 500gb sowieso toekomen. Ik woon alleen, dus zelfs die 150gb is meestal wel voldoende. Maar als ik er dan een aantal 4K series doorjaag en wat PS4 games download begint het toch wat te steken die limiet.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ga met die 500gb sowieso toekomen. Ik woon alleen, dus zelfs die 150gb is meestal wel voldoende. Maar als ik er dan een aantal 4K series doorjaag en wat PS4 games download begint het toch wat te steken die limiet.
    Inderdaad, als ik PC games begin te downloaden gaat die limiet er snel aan. Wij zijn met 3, dus praktisch al de bovenvermelde apparaten zijn bijna altijd geconnecteerd met het internet.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Idem, 150GB is juist 'net niet' genoeg iedere maand voor netflix , gaming en youtube. Ik ga daar iedere maand juist 1 week voor het resetten van de data limiet iedere keer opnieuw over. En 25GB bijkopen kost telkens 5 euro. Tussen de 200GB-500GB is de nieuwe sweetspot voor mijn maandelijks gebruik en dat biedt scarlet mooi aan voor 35€. Voor die 4€ extra heb je dan ook nog eens HD TV.

Die easy switch id is ook een prachtige uitvinding. Jammer dat daar niet meer reclame over gemaakt wordt. Overstappen is daarmee allemaal achter de schermen geregeld. Moet je telenet zelfs niet meer opbellen om door de vuurdoop te moeten en een medewerkster aan de lijn krijgt die haar beste telefoon-pruillip opzet of je echt niet wil blijven ....
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Cowgirl Henk's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er een manier om de installatiekosten van Scarlet te laten wegvallen?
    Werkt Scarlet ook met online opnemen zoals Proximus?
    Kunnen er meer dan 3 uitzendingen gelijktijdig opgenomen worden?

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowgirl Henk Bekijk bericht
    Werkt Scarlet ook met online opnemen zoals Proximus?
    Kunnen er meer dan 3 uitzendingen gelijktijdig opgenomen worden?
    Neen & Neen.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sorry voor de hijack maar er is niet echt een Proximus topic en aangezien scarlet dezelfde werkwijze als Proximus hanteerd….

Wat heb je precies nodig om aansluitbaar te zijn bij Proximus?
    Hier hangt vanvoor in de living zo een oude telefoonaansluiting met 6 gaatjes, is zeker al 30 jaar oud en is al 20 jaar geleden dat er een vaste lijn instak, als ik mijn adres opzoek op Proximus zou ik 3 tv's kunnen aansluiten op mijn adres, HD is beschikbaar alsook VDSL2.

Doe ik een andere test op Proximus dan staat er dat ik in theorie 100 down en 15 up kan halen dus hun snelste formule, en dat ik wss realistisch gezien rond 80 down en 13.5 up ga komen en minimum 62.5 down en 7.5 up.
    Aangezien ik al die info vind door mijn adres in te geven neem ik aan dat ik dan aansluitbaar ben ?

Een ander mogelijk '' probleem '' dat wij hier hebben is wel dat die telefoonaansluiting links in de living hangt en de telenet setup met bijhorend stopcontact is rechts in de living, afstand tussen beide zal een kleine 3 meter zijn, maar ik lees dat er eigenlijk net naast de telefoonaansluiting een 230v contact ook moet zijn, dus zijn wij nu ''gejost'' ?

Je vind wel info en videos over hoe je een Proximus modem aansluit maar daarin spreken ze niet specifiek over een stopcontact dat net langs de telefooningang moet zijn + als we overstappen is het toch gratis technieker en installatie ( tuttimus pack )

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Neen & Neen.
    Half en half. Één programma wordt op de HDD opgeslagen, de andere op de server. Dus je kan max. 2 programma's opnemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Sorry voor de hijack maar er is niet echt een Proximus topic en aangezien scarlet dezelfde werkwijze als Proximus hanteerd….

Wat heb je precies nodig om aansluitbaar te zijn bij Proximus?
    Hier hangt vanvoor in de living zo een oude telefoonaansluiting met 6 gaatjes, is zeker al 30 jaar oud en is al 20 jaar geleden dat er een vaste lijn instak, als ik mijn adres opzoek op Proximus zou ik 3 tv's kunnen aansluiten op mijn adres, HD is beschikbaar alsook VDSL2.

Doe ik een andere test op Proximus dan staat er dat ik in theorie 100 down en 15 up kan halen dus hun snelste formule, en dat ik wss realistisch gezien rond 80 down en 13.5 up ga komen en minimum 62.5 down en 7.5 up.
    Aangezien ik al die info vind door mijn adres in te geven neem ik aan dat ik dan aansluitbaar ben ?

Een ander mogelijk '' probleem '' dat wij hier hebben is wel dat die telefoonaansluiting links in de living hangt en de telenet setup met bijhorend stopcontact is rechts in de living, afstand tussen beide zal een kleine 3 meter zijn, maar ik lees dat er eigenlijk net naast de telefoonaansluiting een 230v contact ook moet zijn, dus zijn wij nu ''gejost'' ?

Je vind wel info en videos over hoe je een Proximus modem aansluit maar daarin spreken ze niet specifiek over een stopcontact dat net langs de telefooningang moet zijn + als we overstappen is het toch gratis technieker en installatie ( tuttimus pack )
    Hoeft niet persé direct naast die telefoon aansluiting een stopcontact te zijn. Je kan met die telefoonkabel, dus RJ-11 een goeie 5-6 meter ver gaan en je zal nog geen verschil merken. Misschien zelfs verder.

Wij hebben een telefoon aansluiting (dus die 6-pin) in de hal en de modem (B-Box 3) hangt in de living, een 2-3 meter verder. Wij hebben wel Scarlet maar het principe is hetzelfde.

Als die van Proximus komen zullen die sowieso die telefoonaansluiting testen/uitmeten, vervangen en eventueel activeren in die paddestoelen (die kleine plastieken kastjes die meestal op straat staan, of die grote kasten), moest die telefoonlijn nog niet geactiveerd zijn.

Dus die 6-pin voor de vaste telefoonlijn is eigenlijk het enigste dat je in huis moet hebben.

Was ook zo toen Scarlet dat bij ons kwam installeren op mijn vorig adres. Dus geen zorgen maken.

Je moet enkel zien dat er effectief een kabel getrokken is geweest vanaf de rooilijn tot binnen, anders ben je wel gejost.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 2 december 2018 om 02:13
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ok bedankt ik weet dat onze 6 pin vroeger in gebruik was in de jaren 90 en zover ik weet is daar niets mee gebeurd, enkel ooit eens de vaste telefoon met de stekker uitgetrokken en terug naar Belgacom gebracht dus normaal zou dat moeten liggen tussen de rooilijn en binnen.

Zullen het dan wel horen als de technieker langs komt

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    neem een week proximuis en schakel over naar edpnet/ scarlet. hier moesten ze ook graven en lassen. zou 500 euro geweest zijn bij scarlet /edpnet. een week proximus genomen met dat pack zonder kosten en daarna kostenloos overschakelt.

geen installatiekosten dan. ken iemand die die edpnet leverancier is en zo al 30 klanten heeft overgezet...

je betaald bij px ook maar voor een week als je effectief al binnen de week overschakelt.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb het eens allemaal nagevraagd en blijkbaar zou het in orde moeten zijn omdat we hier ooit wel Belgacom vaste lijn hebben gehad dus zouden we zowiezo aansluitbaar moeten zijn , een lasser verbind blijkbaar gewoon de straat met het gebouw via een aansluitkabel maar het is hier een heel appartement dus zou me straf lijken als dat ooit afgesloten is geweest qua verbinding met de straat, ook nooit niets van gehoord.

Anyway op scarlet en edpnet ook eens hun beschikbaarheids tooltje gebruikt en kom , net zoals Proximus, in aanmerking voor vdsl op mijn adres, dus de snelste formules.
    In de week eens naar de Proximus boetiek en aanvragen, de rest hoor ik dan wel als de technieker langskomt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BraveHeart Bekijk bericht
    De telefoon hoeven we niet hoef ik ook niet voor te betalen zo is dat geregeld.
    Hey Braveheart,

Hoe heb je dat geregeld ?

Ben zelf ook al van begin klant bij telenet en nooit noemenswaardige problemen, ook niet met de klantenservice.
    Had enkele maanden geleden echter ook gevraagd om die telefoonaansluiting te schrappen en dus ook de betreffende 25€ minder te moeten betalen maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk is.
    Ik heb nooit een vaste telefoon gebruikt via telenet en betaal dus eigenlijk 25€ te veel.

Mvg,

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertie Bekijk bericht
    Hey Braveheart,

Hoe heb je dat geregeld ?

Ben zelf ook al van begin klant bij telenet en nooit noemenswaardige problemen, ook niet met de klantenservice.
    Had enkele maanden geleden echter ook gevraagd om die telefoonaansluiting te schrappen en dus ook de betreffende 25€ minder te moeten betalen maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk is.
    Ik heb nooit een vaste telefoon gebruikt via telenet en betaal dus eigenlijk 25€ te veel.

Mvg,
    https://www2.telenet.be/nl/internet-...n-digitale-tv/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die formule ken ik maar voldoet niet voor mij omdat wij de Fiber 200van hoppa toch echt wel nodig hebben. playstation gaming online + tv digitaal + meerdere toestellen internet tegelijk.
    Dus is die 50mbps veel te weinig, volgens de klantendienst. wat mij logisch lijkt.
    Pech dus, volgens diezelfde klantendienst medewerker omdat die telefoonlijn niet uit het whoppa pakket kan gehaald worden.
    Beetje jammer dus want zoals gezegd altijd tevreden geweest van telenet op alle gebied maar 25€ per maand moeten betalen voor iets zonder nut, wordt op zeker moment ook wel te veel.

Overstappen naar Scarlet is bespaart me zo'n 30 € per maand maar daar is de downloadsnelheid max 50mbps.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertie Bekijk bericht
    Die formule ken ik maar voldoet niet voor mij omdat wij de Fiber 200van hoppa toch echt wel nodig hebben. playstation gaming online + tv digitaal + meerdere toestellen internet tegelijk.
    Dus is die 50mbps veel te weinig, volgens de klantendienst. wat mij logisch lijkt.
    Pech dus, volgens diezelfde klantendienst medewerker omdat die telefoonlijn niet uit het whoppa pakket kan gehaald worden.
    Beetje jammer dus want zoals gezegd altijd tevreden geweest van telenet op alle gebied maar 25€ per maand moeten betalen voor iets zonder nut, wordt op zeker moment ook wel te veel.

Overstappen naar Scarlet is bespaart me zo'n 30 € per maand maar daar is de downloadsnelheid max 50mbps.
    Wij komen met 50mbps zeker toe, enkel de limiet is te weinig.

Digibox staat dagelijks aan, PC ook meestal, 3 smartphones die ook continu gebruikt worden toch met het internet verbonden zijn ook nog de SmartTV, 2 ipads, 1 iPod, 1 laptop, 1 PS4 Slim, 1 Xbox One X en 1 NAS (die dagelijks wel een download o.i.d. heeft draaien. De Xbox en de PC staan enkel sporadisch aan maar al de rest staat praktisch altijd aan.

Nooit echt problemen ondervonden qua snelheid.

Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten