Pagina 13 van 14 Eerste ... 391011121314 Laatste

Discussie: Telenet vs Scarlet

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vraag me toch af waar die kast zou staan.
    Er is geen map zeker dat da online staat.
    Kunnen ze enkel bij Proximus zelf zien waar je effectief bent bij aangesloten.
    Je kan die ook makkelijk herkennen in de straat. Zijn die kleine kastjes die naast die grotere (KVD) staan.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Kunnen ze enkel bij Proximus zelf zien waar je effectief bent bij aangesloten.
    Je kan die ook makkelijk herkennen in de straat. Zijn die kleine kastjes die naast die grotere (KVD) staan.
    Ga daar eens opletten als ik de straat uitrijd.
    Merci.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Hier al de 2de Dinsdagnacht op rij dat de Proximus tv decoder een Sys_1 error geeft na 1u s'nachts, het begint als je bij je opnames op ''Kijken'' klikt op een opname maar ipv dat de opname begint lijkt die gewist te worden ( maar eenmaal het probleem voorbij is bestaat de opname nog wel ) als je dan de decoder reboot met de knop achteraan krijg je een Sys_1 error en start die niet op, tekst op het scherm zegt dan van je decoder aan en uit te zetten of te bellen.

Van online te zoeken en op hun eigen forum te lezen lijkt dat te maken te hebben met de verbinding naar de Proximus servers dus een gok is dat die dan rond deze tijd in de week maintenance of zelf een reboot krijgen, vorige week was het opgelost om iets na 2u, maar nu is het toch weer al een uur bezig…

Over de snelheid etc van mijn Proximus lijn ben ik over het algemeen zeer tevreden, ook geen fouten in de facturatie maar dit is toch weer een puntje wat op de kleine ergernis lijst mag, naast zwakkere Wi-Fi tov mijn oude TN modem.

edit : en het is terug rond 2u15, dus het lijkt erop dat je bij Proximus tussen +-1u en 2u Dinsdagnacht geen opnames kan bekijken, of toch zeker niet je decoder kan rebooten door achteraan de knop te switchen.
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 17 juli 2019 om 02:27

gimantalon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moet je je router terug indienen als je je Scarlet abbo opzegt? of blijft die in het gebouw zoals bij Telenet?

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gimantalon Bekijk bericht
    Moet je je router terug indienen als je je Scarlet abbo opzegt? of blijft die in het gebouw zoals bij Telenet?
    De modem en digibox (decoder) dien je terug te sturen na opzeg van je abbo. Je krijgt normaal een label opgestuurd binnen een goeie week en dan kan je die gratis retourneren.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

gimantalon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Merci!

Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Toen ik nog op mezelf woonde was ik na een zoveelste prijsstijging overgestapt naar Scarlet. Eigenlijk wel altijd tevreden over geweest toen. Nu woon ik al een tijdje samen en hier is het momenteel nog Telenet. Maar nu hebben we net weer een brief gekregen dat de prijs omhoog gaat. Denk dat het hier dus ook tijd wordt om op te stappen. Heb al eens inlichtingen ingewonnen en bij Scarlet zouden we een kleine 55€ zijn. 40 euro voor Scarlet trio. 9,95 euro voor een pakket met o.a Fox, nat.geo, discovery, MTV. En 5€ om ook na 16u naar gsm-nummers te kunnen bellen en niet enkel vaste nummers. Bij Telenet zitten we nu op meer dan 70 euro.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    "A mistake is simply another way of doing things." - Katharine Graham

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Iemand ervaring met Internet + TV voor tweede verblijf bij Proximus (24€ korting/maand en geen installatiekosten)?

Zou ergens short term verblijven en voor die periode dan via m'n vader dergelijk pakket nemen. Ik lees enkel dat het hoofd en 'bij'-pakket op hetzelfde klantennummer moeten staan, verdere en meer gedetailleerde voorwaarden vind ik niet.

iTrader
    3 (100%)
    Komt hier af en toe eens voorbij dat er claimen dat je met Scarlet niet genoeg hebt voor Netflix, dikke zever dus, heb nu noodgedwongen al 2 maand Orange, buiten dat ik hun AB en tv gids lomp vind wekt alles wel gewoon prima

Ma als ik nu op 2 4k/Hdr Tv's Netflix op 2160p bekijk op Orange of of Scarlet, beide spelen het gewoon zonder probleem af in 2160p, en dit terwijl er nog op een andere pc online gegamed wordt,
    wat ik wel heb is als ik de grens over rij naar Nl dat ik bij Scarlet direct op Nl netwerk overga en direct kan bellen enz, bij Orange komt het vaak voor dat dit even duurt.

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    wat ik wel heb is als ik de grens over rij naar Nl dat ik bij Scarlet direct op Nl netwerk overga en direct kan bellen enz, bij Orange komt het vaak voor dat dit even duurt.
    Toch nog geen last mee gehad met Orange.

Heb al twee keer met de wagen de toer België - Duitsland -Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland - Nederland - België gedaan, en het is nog maar één keer voorgevallen dat het switchen aan de grens langer duurde dan de buffer in Spotify waardoor ik een korte onderbreking in de muziek kreeg.

In de bergen zijn er uiteraard wel vele dode zones, in de soms lange tunnels (Oostenrijk) blijft het wel altijd netjes werken...

iTrader
    5 (100%)
    Sinds Proximus hun TV en apps op tablet/mobiel heeft ge-rebrand naar Proximus Pickx is die app nog slechter dan voordien…

Was al redelijk barebones tov de Yelo app van Telenet met oa gebrek aan duidelijk vooruit/terugspoelen functie voor bv 10 seconden ofzo en dat zit er nu nog steeds niet in, verder duurt die app ook tergend lang om te laden op mijn iPad, bv de tv gids of wat er currently bezig is op live tv en de laatste tijd crasht die ook constant bij bv het opzetten van een recorded program of zelfs op een live uitzending en vlieg ik gewoon terug naar het iOS homescreen…

Was al een bedroevende app toen het nog Proximus TV noemde maar nu het Proximus Pickx noemt is de app nog erger, ik snap ook niet waarom ik sommige van mijn recorded opnames niet kan zien via de app terwijl ik weet dat die op de digicorder staan… al bij al redelijk bedroevend tov Yelo maar dat had ik al de eerste week door, achja voor de rest niet echt te klagen over Proximus buiten kleine dingen die ergens anders ook voorvallen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    143 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Sinds Proximus hun TV en apps op tablet/mobiel heeft ge-rebrand naar Proximus Pickx is die app nog slechter dan voordien…

Was al redelijk barebones tov de Yelo app van Telenet met oa gebrek aan duidelijk vooruit/terugspoelen functie voor bv 10 seconden ofzo en dat zit er nu nog steeds niet in, verder duurt die app ook tergend lang om te laden op mijn iPad, bv de tv gids of wat er currently bezig is op live tv en de laatste tijd crasht die ook constant bij bv het opzetten van een recorded program of zelfs op een live uitzending en vlieg ik gewoon terug naar het iOS homescreen…

Was al een bedroevende app toen het nog Proximus TV noemde maar nu het Proximus Pickx noemt is de app nog erger, ik snap ook niet waarom ik sommige van mijn recorded opnames niet kan zien via de app terwijl ik weet dat die op de digicorder staan… al bij al redelijk bedroevend tov Yelo maar dat had ik al de eerste week door, achja voor de rest niet echt te klagen over Proximus buiten kleine dingen die ergens anders ook voorvallen.
    Hier werkt dat goed, binnen de 3sec ben ik aan t kijken op mijne gsm..
    Op Menne laptop ook geen problemen mee,en dat is maar een tragisch ding..
    Het hangt natuurlijk ook v uwe gsm af, op Menne Xcover 4 duurt dat ook 20 sec tot soms meer dan een half minuut eer het start.
    Op Xiaomi mi9 gaat t perfect..
    Laatst gewijzigd door kiewitcity; 18 augustus 2019 om 07:12

iTrader
    5 (100%)
    Ja op mijn iPhone XR ook maar op mijn iPad van een paar jaar oud is dat echt een logge app, sure is niet de laatste nieuwe iPad maar Netflix bv load alles bij een knip van je ogen en qua app layout zijn beide gelijk dus snap niet dat die Proximus Pickx app zo log doet op mijn iPad, of zelfs gewoon sluit als ik een aflevering op zet af en toe, heb dan ook geen andere apps open of geen 5 tabs in Safari.

Moest de app nu een deftige manier krijgen om kort terug of door te spoelen ipv je afspeelbalk te verschuiven en te hopen dat je niet te ver schuift dat zou ook al veel doen voor mijn user experience, bv zo een 10 sec jump door links of rechts op je scherm te tikken zoals Netflix.

En geef me de mogelijkheid om alles via de app te kijken… als ik een programma heb opgenomen op mijn v6 decoder dan is er geen reden dat dit soms ''forbidden'' is om te kijken via de app want op de digicorder is het perfect kijkbaar, het is ook geen replay programma op een zender dat geen replay aanbied want ik heb het opgenomen dus er is geen enkele reden om niet in de app af te spelen.

iTrader
    5 (100%)
    Proximus gaat binnenkort van 750gb naar 3TB bij hun fair use policy pakketten voor je op smallband vliegt, dus oa Tuttimus en andere pakketten met maxi internet in.

Toch een goede stap.

https://tweakers.net/nieuws/158298/p...-naar-3tb.html

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Proximus gaat binnenkort van 750gb naar 3TB bij hun fair use policy pakketten voor je op smallband vliegt, dus oa Tuttimus en andere pakketten met maxi internet in.

Toch een goede stap.

https://tweakers.net/nieuws/158298/p...-naar-3tb.html
    Woot, eindelijk geen extra pakketten aanvragen voor die laatste week .

Pagina 13 van 14 Eerste ... 391011121314 Laatste

Regels voor berichten