TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oke nu vandaag net Orange geinstalleerd, connectiviteit op meer dan 20m van de modem is echt kut. Maakt vlot verbinding met het netwerk, maar op een of andere manier met lagg of connectiviteitsonderbekingen... Bij Telenet kon je wat prutsen met de modem vanop afstand (resetten, kanaal van signaal eens manueel wijzigen,...) maar bij Orange Klantenzone kan je daar precies helemaal niets checken?
    In je boekje staat dat je wel in de settings kunt van jouw modem.
    Je moet naar het standaard adres surfen. 192.169.0.1 geloof ik.
    Inloggen met admin en dan je wifi wachtwoord geloof ik. Weet het niet vanbuiten maar staat zowiezo in de gekregen boekskes van de installateur
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCeet Bekijk bericht
    In je boekje staat dat je wel in de settings kunt van jouw modem.
    Je moet naar het standaard adres surfen. 192.169.0.1 geloof ik.
    Inloggen met admin en dan je wifi wachtwoord geloof ik. Weet het niet vanbuiten maar staat zowiezo in de gekregen boekskes van de installateur
    Bedankt, vond het niet meteen. Heb het eens op band 6 gezet en op bol gelijk een wifi booster aangeschaft, zien wat dat geeft.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Oke nu vandaag net Orange geinstalleerd, connectiviteit op meer dan 20m van de modem is echt kut. Maakt vlot verbinding met het netwerk, maar op een of andere manier met lagg of connectiviteitsonderbekingen... Bij Telenet kon je wat prutsen met de modem vanop afstand (resetten, kanaal van signaal eens manueel wijzigen,...) maar bij Orange Klantenzone kan je daar precies helemaal niets checken?
    Als ik ne tip mag geven: De Orange modem kan op zowel 2.4 als 5 GHz uitzenden met dezelfde SSID. Op zich klinkt dat goed omdat je dan 1 SSID hebt voor beide en dat staat toch weer iets mooier. In de praktijk heb ik gemerkt dat mijn smartphone daar slecht mee overweg kan. Ik had regelmatig het probleem dat mijn gsm wel verbonden was maar toch geen connectie had. Ik heb de 2.4 uitgeschakeld en sindsdien is dit pakken beter.

De WiFi in de modem ingebouwd blijft wel zwak.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    En op zich kun je dit niet echt een tekortkoming noemen bij de WiFi in deze Siligence modem.

Je zou eens moeten zien wat hier allemaal doorheen mijn huis passeert, ik kan moeiteloos inloggen op diverse Telenet , Proximus en nog een paar zelf opgezette WiFi netwerken (indien ik het paswoord zou hebben).

Moeilijk om soms nog in die heksenketel een vrij kanaaltje te vinden, er zou eigenlijk op iedere modem van welke leverancier dan ook een schuivertje moeten staan die je toelaat om het uitzendvermogen te regelen naar behoefte van je woning zonder je buren ernstig te storen.

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Als ik ne tip mag geven: De Orange modem kan op zowel 2.4 als 5 GHz uitzenden met dezelfde SSID. Op zich klinkt dat goed omdat je dan 1 SSID hebt voor beide en dat staat toch weer iets mooier. In de praktijk heb ik gemerkt dat mijn smartphone daar slecht mee overweg kan. Ik had regelmatig het probleem dat mijn gsm wel verbonden was maar toch geen connectie had. Ik heb de 2.4 uitgeschakeld en sindsdien is dit pakken beter.

Inderdaad, ik doe het nog net iets anders en geef de twee banden een eigen naam, iets zoal Orange24 en Orange50 of zo, dan kan kan je makkelijk met je apparaten zien (en kiezen) welke band je gebruikt.

En inderdaad, indien je bijvoorbeeld in een drukke zone zit en je probeert op 2.4Ghz te verbinden, dan zal het niet spectaculair snel gaan, die band is volledig verzadigd in bijvoorbeeld appartementsgebouwen.

De 5Ghz band heeft daar veel minder last van, net omdat deze veel minder goed door muren penetreert. Dus betere prestaties op korte afstand, snel afnemend met obstakels (niet zozeer afstand, het zij de objecten die niet gepenetreerd worden).

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmermc Bekijk bericht
    En op zich kun je dit niet echt een tekortkoming noemen bij de WiFi in deze Siligence modem.

Je zou eens moeten zien wat hier allemaal doorheen mijn huis passeert, ik kan moeiteloos inloggen op diverse Telenet , Proximus en nog een paar zelf opgezette WiFi netwerken (indien ik het paswoord zou hebben).

Moeilijk om soms nog in die heksenketel een vrij kanaaltje te vinden, er zou eigenlijk op iedere modem van welke leverancier dan ook een schuivertje moeten staan die je toelaat om het uitzendvermogen te regelen naar behoefte van je woning zonder je buren ernstig te storen.
    Toch wel. Ik had voordien Proximus en ik heb de indruk dat bij hen de draadloze verbinding stabieler was.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    En inderdaad, indien je bijvoorbeeld in een drukke zone zit en je probeert op 2.4Ghz te verbinden, dan zal het niet spectaculair snel gaan, die band is volledig verzadigd in bijvoorbeeld appartementsgebouwen.
    ik woon in een groot flatgebouw ( 7 verdiepingen en 70 flats ) en ik had toen ik weg ging bij Telenet eind 2018 al een tijdje hun laatste nieuwe witte modem en had toen rock solid signaal op 2.4 zelfs tot in de bedkamer, en zowat 90% van dit gebouw zit op Telenet als ik de wifi namen moet geloven, nu heb ik hier Proximus en is toch zwakker op exact dezelfde plek in de slaapkamer, die witte modem wat ik toen had bij TN was het beste wifi signaal wat ik ooit had hier en dat was ook op 2.4.

5Ghz werkt goed op mijn iPad in de bedkamer maar iPhone XR verliest vaak signaal daarop bij Proximus, zit nu ook wel 1 muur en 1 deur tussen de modem en mijn bed en ongeveer 5 meter afstand, iPhone moet ik op 2.4 zetten of ik val constant op 4G in bed, in de living vlak bij de modem bij beide wel geen issues.

Maar toch bij Telenet en hun laatste nieuwe modem had ik de beste Wifi in dit flatgebouw die ik in 15 jaar heb gehad.
    Met de modem ervoor van TN ( een kleine zwarte ) was het ook maar zo en zo in die slaapkamer en dat was dezelfde ''formule'' bij hun.

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Ergens bereik hebben of snelheid van je verbinding zijn 2 verschillende dingen.

Maakt niet uit of dit nu telenet of proximus is, de 2,4GHz band is een standaard en iedereen gebruikt die. Sterkte van je signaal hangt af van je modem, die van telenet zal idd wel kwalitatief beter zijn, dat kan ik geloven.

Belangrijk is dat je eens nakijkt hoe druk bezet de kanalen zijn in je buurt. Je kan dat bvb bekijken met inSSIDer op je laptop. Hoe drukker het kanaal, hoe slechter de performantie (want jullie signaal overlapt en verstoort elkaar).

Je zou ofwel kanaal 1, 6 of 11 moeten gebruiken. Je hebt retards die bvb kanaal 8 nemen en die storen dan zowel mensen in kanaal 6 als 11.

Misterblort's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag gemerkt dat orange easyswitch niet had uitgevoerd en mijn abonnement bij telenet dus niet is stopgewet, what the actual fuck bende kloothommels.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misterblort Bekijk bericht
    Vandaag gemerkt dat orange easyswitch niet had uitgevoerd en mijn abonnement bij telenet dus niet is stopgewet, what the actual fuck bende kloothommels.
    Hoe heb je dat gemerkt?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misterblort Bekijk bericht
    Is algemeen gekend dat Da systeem niet werkt. Onbegrijpelijk dat ze dat nog steeds aanraden. Eigenlijk zou je het moeten verhalen op orange als ze dat blijven aanraden

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag is Orange internet en TV komen installeren, meteen ook mijn simkaart geactiveerd.
    Op eerste zicht ziet het er goed uit. TV interesseert mij niet zoveel, dat is vooral voor de vriendin.
    Menu zal wel wat aanpassen worden tov Telenet maar ik stoor mij er zeker niet aan.
    Wifi haal ik toch 120 mbps met het standaard abonnement, kan niet klagen denk ik.

Wat de bandbreedte betreft zit ik op kanaal 1. Is dit goed/slecht?

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Vandaag is Orange internet en TV komen installeren, meteen ook mijn simkaart geactiveerd.
    Op eerste zicht ziet het er goed uit. TV interesseert mij niet zoveel, dat is vooral voor de vriendin.
    Menu zal wel wat aanpassen worden tov Telenet maar ik stoor mij er zeker niet aan.
    Wifi haal ik toch 120 mbps met het standaard abonnement, kan niet klagen denk ik.

Wat de bandbreedte betreft zit ik op kanaal 1. Is dit goed/slecht?
    Channels 1, 6 & 11 zouden het best zijn. Deze overlappen niet.
    Hangt ook vooral vanaf wat er in jouw buurt allemaal uitzend qua channels.
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Op kanaal 1 zal je geen 120mbps halen, op geen enkel 2,4 Ghz

Je toestel zal wel op 5Ghz zitten waar de kanalen wat minder belangrijk zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De installateur had gekeken en op kanaal 1 zat er niemand. 6 en 11 waren al in gebruik maar niet overdreven veel.

Ik heb sinds vandaag mijn Koala actief. Op internet stond dat deze 8gb mobiele data heeft maar in de app zie ik er maar 4 actief staan? Moet ik dat nog activeren ?

Pagina 157 van 160 Eerste ... 57107147153154155156157158159160 Laatste

Regels voor berichten