Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een paar dagen gebeld geweest door telenet omdat ik al lang klant was of ik tevreden was van de service enzo. Ik begon toen over de prijs en dat ik erover aan het nadenken was om over te stappen naar Orange wegens de prijs. En Telenet begon dan te zeggen dat Telenet voor kwaliteit stond voor de tv en internet en dat het nu eenmaal zo is. En Orange of proximus bieden lagere kwaliteit dan telenet daarom dat de prijs lager was bij hun. Ik zeg dan dat Orange Telenet zijn netwerk gebruikt om internet te leveren bij de klanten, u zei juist dat Telenet kwaliteit levert, waarom zou Orange dan minderwaardige kwaliteit leveren?
    Het zijn toch dezelfde kabels die gebruikt worden, ik kan dus kwaliteit krijgen voor een mindere prijs? Het was even stil aan de andere kant toen zei hij ja zo werkt het niet helemaal meneer. Dit en dat. In ieder geval tis flauwekul dat Telenet zich probeert te profileren als een ISP die kwaliteit levert om zo een hogere prijs te rechtvaardigen.

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een paar dagen gebeld geweest door telenet omdat ik al lang klant was of ik tevreden was van de service enzo. Ik begon toen over de prijs en dat ik erover aan het nadenken was om over te stappen naar Orange wegens de prijs. En Telenet begon dan te zeggen dat Telenet voor kwaliteit stond voor de tv en internet en dat het nu eenmaal zo is. En Orange of proximus bieden lagere kwaliteit dan telenet daarom dat de prijs lager was bij hun. Ik zeg dan dat Orange Telenet zijn netwerk gebruikt om internet te leveren bij de klanten, u zei juist dat Telenet kwaliteit levert, waarom zou Orange dan minderwaardige kwaliteit leveren?
    Het zijn toch dezelfde kabels die gebruikt worden, ik kan dus kwaliteit krijgen voor een mindere prijs? Het was even stil aan de andere kant toen zei hij ja zo werkt het niet helemaal meneer. Dit en dat. In ieder geval tis flauwekul dat Telenet zich probeert te profileren als een ISP die kwaliteit levert om zo een hogere prijs te rechtvaardigen.
    En toch ‘stopt’ die kwaliteit tot aan jouw modem.
    Hardware van Orange suckt wel vind ik.
    Wij zijn er nu sinds augustus bij.
    Modem reboot zeer soms spontaan overdag.
    3maand TV erbij gehad maar dat ding kwam precies vanuit de jaren ‘00. Freezes, hels kabaal dat die maakt, traag zappen,...
    Orange is imo nog een beginner en ze moeten fors investeren om betere hardware/software aan te bieden.
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Toch is het beeldkwaliteit van Orange blijkbaar niet dezelfde als die van Telenet. Ook moet Orange voor sommige problemen gaan aankloppen bij Telenet en dan mag je het al raden... Telenet bedient eerst de eigen klanten en gaat dan pas de Orange klanten helpen, ergens ook logisch.

Dus er zijn wel degelijk argumenten om voor Telenet te kiezen ook al is Telenet duurder, het is niet omdat die teledesk medewerker de juiste redenen niet kan geven dat ze er niet zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Toch even mijn "frustratie" hier uiten over Telenet. Ben zeer tevreden over de service normaal gezien en het product an sich, geen klachten over.

Met de storm van 09/02 is de "champignon" van de kabel gaan vliegen, dit is het bakje dat op onze oprit staat, zijnde de afbeelding die op P. 2 van deze pdf bij nr. 3 staat:

http://static.telenet.be/assets/neta..._Schade_NL.pdf

10/02 's morgens meteen telenet gebeld, ze gingen dit doorgeven aan hun technische dienst om te komen vervangen, kon ongeveer 4 à 5 weken duren. Geen probleem voor ons, de kabels zien er behoorlijk waterdicht uit en onze diensten werkten (en werken momenteel) nog steeds feilloos. Het ziet er alleen niet echt uit om op je oprit wat kabels en een ijzer stuk van zo'n champignon te hebben steken maar soit.

5 weken later op 16/03 teruggebeld gezien er nog niemand langs was geweest, ze gingen dit doorgeven aan de technische dienst om zsm in orde te brengen. Idd, 26/03 is de technische dienst langs geweest! Dit weten we niet doordat het bakje vervangen is maar omdat er een briefje in onze brievenbus stak met de melding dat ze hadden gezien dat onze champignon ontbrak en dat ze er een nieuwe gingen plaatsen maar dat dit 6 weken minimum zou duren (geen maximum helaas).

Dit is toch serieuze onkunde... Telefonisch op 10/02 duidelijk uitgelegd wat er precies ontbrak (zelfs aan de telefoon samen naar die PDF staan koekeloeren, de dame was meteen mee en had het ook zo genoteerd) om dan te horen dat de technische dienst niet eens checkt wat precies het probleem is voordat ze vertrekken naar een locatie...

Alé, tis er uit :-)
    Ondertussen 6 weken verder en nog steeds bakje niet veranderd... Die technische dienst is het toch niet hoor, gemeld op 10/02 dat ons grijs bakje op de oprit was gaan vliegen, we zijn drie maanden later en er is alleen nog maar iemand komen kijken om vast te stellen dat... Ons grijs bakje was gaan vliegen.
    \0/

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCeet Bekijk bericht
    En toch ‘stopt’ die kwaliteit tot aan jouw modem.
    Hardware van Orange suckt wel vind ik.
    Wij zijn er nu sinds augustus bij.
    Modem reboot zeer soms spontaan overdag.
    3maand TV erbij gehad maar dat ding kwam precies vanuit de jaren ‘00. Freezes, hels kabaal dat die maakt, traag zappen,...
    Orange is imo nog een beginner en ze moeten fors investeren om betere hardware/software aan te bieden.
    Ik heb de modem die ik van telenet heb gekregen, dus snap u 1ste comment niet goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Toch is het beeldkwaliteit van Orange blijkbaar niet dezelfde als die van Telenet. Ook moet Orange voor sommige problemen gaan aankloppen bij Telenet en dan mag je het al raden... Telenet bedient eerst de eigen klanten en gaat dan pas de Orange klanten helpen, ergens ook logisch.

Dus er zijn wel degelijk argumenten om voor Telenet te kiezen ook al is Telenet duurder, het is niet omdat die teledesk medewerker de juiste redenen niet kan geven dat ze er niet zijn.

Ondertussen 6 weken verder en nog steeds bakje niet veranderd... Die technische dienst is het toch niet hoor, gemeld op 10/02 dat ons grijs bakje op de oprit was gaan vliegen, we zijn drie maanden later en er is alleen nog maar iemand komen kijken om vast te stellen dat... Ons grijs bakje was gaan vliegen.
    Nja het enigste dat mij tegenhoudt om over te stappen naar Orange is inderdaad omdat ze vast hangen aan telenet en bij technische problemen moeten ze langs telenet passeren.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    En ik die al tijdje Orange klant ben zou graag overwegen voor naar Telenet te gaan.
    Maar dan wel een business abo voor die 3TB.
    Je kan daar geen gsm abo bij voegen als particulier blijkbaar.
    Die 750 GB begint te nijpen hier.

Het is wikken en wegen.
    Maar hier bij Orange haal ik 240 down op Steam.
    Ping is laag in meeste games.
    Steam : Sync
    PSN : X_SyncBE

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de modem die ik van telenet heb gekregen, dus snap u 1ste comment niet goed.
    Ik bedoel de modem van Orange die niet equal is dan die van Telenet.
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Ik moet normaal 300MB/S hebben qua downloadsnelheid in theorie.. via Wifi geraak ik maximaal aan 250-260.. maar nu de laatste dagen slechts aan 70.. Nog mensen met dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?
    Zoek eens het verschil op tussen MB en Mb

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Zoek eens het verschil op tussen MB en Mb
    Wat is er niet duidelijk aan mijn vraag mss .. gaan we mierenneuken? Mijn vraag is duidelijk genoeg denk ik zo.. Ik zit gewoonweg met minder downloadsnelheid
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kan zijn dat uw toestel even op 2.4Ghz zat ipv 5Ghz

Of verder weg?

Doet er toch ook niet zo toe in feite, niet blindstaren op speedtest. Met 70Mbps kan je perfect alles doen. Zelfs netflix adviseert maar ong 30Mbps voor 4k streaming.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCeet Bekijk bericht
    Ik bedoel de modem van Orange die niet equal is dan die van Telenet.
    Wat bedoel je daar mee?

Ik vind de modem van Orange net een heel stuk beter, je kan rechtstreeks lokaal aan de instellingen, je kan dynamic dns servers configureren, allemaal veel sneller en makkelijker dan bij het "Mijn Telenet" online systeem.
    Het is wel nog een Docsis 3.0 (de mijne alvast, de TGC300), maar zolang er geen hogere snelheden worden aangeboden maakt dat niet veel uit...
    De mijne is alleszins 100% stabiel, sinds de 3 jaar dat ik hem heb, heeft hij niet één keer vastgezeten waardoor een reset voor nodig zou zijn (TV digicorder is een ander verhaal natuurlijk).

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat is er niet duidelijk aan mijn vraag mss .. gaan we mierenneuken? Mijn vraag is duidelijk genoeg denk ik zo.. Ik zit gewoonweg met minder downloadsnelheid
    Factor 8 is nu niet echt miereneuken hé.

Feit is dat inderdaad het gros van de niet technische bevolking het verschil niet weet, dus hij had het wel mogen uitleggen ipv op uw kap te zitten!

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moet normaal 300MB/S hebben qua downloadsnelheid in theorie.. via Wifi geraak ik maximaal aan 250-260.. maar nu de laatste dagen slechts aan 70.. Nog mensen met dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?
    Altijd even dubbelchecken via bekabelde verbinding, gewoon om even de wifi link uit te sluiten, zo weet je alvast zeker waar de vertraging zit.
    Met de wifi kant kunnen ook zaken foutlopen...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik kijk TV via internet (vrt.nu, vtm.go, vier...) en ik dacht: vroeger was Yeloplay toch ook wel interessant en handig, toen ik nog telenet had. Nu heb ik proximus via het werk.
    Dus even bericht gestuurd naar Telenet of ze me niks kunnen aanbieden dat alleen Yeloplay is, geen digibox geen digicorder... puur Yeloplay.
    Erbij gezegd dat er ook iets is als Stevie wat maar 10€ kost, idem TV Vlaanderen, maar dat ik Yeloplay liever heb.

Nope, kost 27.59€ per maand, zelfs al gebruik je het identiek als Stevie en wil je geen digibox. Tjah geen Telenet dan.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    En ik die al tijdje Orange klant ben zou graag overwegen voor naar Telenet te gaan.
    Maar dan wel een business abo voor die 3TB.
    Je kan daar geen gsm abo bij voegen als particulier blijkbaar.
    Die 750 GB begint te nijpen hier.

Het is wikken en wegen.
    Maar hier bij Orange haal ik 240 down op Steam.
    Ping is laag in meeste games.
    Die datacaps mogen er eigenlijk wel eens af hé.

Zeker bij Orange, het is geen moneymaker (je kan niet beter nemen/data bijkopen), en de oude logica, om ervoor te zorgen dat iedereen deftige snelheid kan hebben ook tijdens piekmomenten, gaat met de fel gestegen netwerkcapaciteit (en de lage Orange snelheden t.o.v. Telenet) ook niet meer op.

Nu, door een beetje grotere downloads off peak time in te plannen blijf ik nog wel royaal onder de 750GB gemeten, niettegenstaande totale datatrafiek dik boven de 1.5TB uitkomt...

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ik kijk TV via internet (vrt.nu, vtm.go, vier...) en ik dacht: vroeger was Yeloplay toch ook wel interessant en handig, toen ik nog telenet had. Nu heb ik proximus via het werk.
    Dus even bericht gestuurd naar Telenet of ze me niks kunnen aanbieden dat alleen Yeloplay is, geen digibox geen digicorder... puur Yeloplay.
    Erbij gezegd dat er ook iets is als Stevie wat maar 10€ kost, idem TV Vlaanderen, maar dat ik Yeloplay liever heb.

Nope, kost 27.59€ per maand, zelfs al gebruik je het identiek als Stevie en wil je geen digibox. Tjah geen Telenet dan.
    Nergens niemand in je vriendenkring/familie die Telenet hebben?

Ze kunnen een extra e-mail adres aanmaken (zogezegd voor een inwonend familie lid), en met die log in gegevens kan je YeloTV gebruiken..

Ik gebruik het heel occasioneel (enkel voor de TV op de slaapkamer, via Chromecast, heb geen kabel boven), en doe dit via het Telenet abonnement van mijn ma...Geen idee of er controle is dat de app veelvuldig en exclusief op een ander adres (IP van andere provider bijvoorbeeld) gebruikt wordt. Ik gebruik het alvast enkele jaren zo...

Opletten, al naargelang welk Telenet pakket zijn er limieten hoeveel simultane streams mogelijk zijn (bv Wigo 5, Wigo S 2, ...), net zoals bijvoorbeeld met Netflix...

Regels voor berichten