Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Discussie: Mac vs Pc

iTrader
    0
    Wachte even. Het is uw geld en jij kunt niet eens beslissen waaraan uit te geven?
    Dat uw vriendin die hipster-design eens met haar eigen centen gaat betalen.

Jij wilt een game-PC? Steek uwzelf dan een Windowssysteem ineen voor 1000eur waarmee je alles (zo goed als) op max kunt spelen en betaal met die resterende 200eur een etentje met haar en t'is opgelost.
    Laatst gewijzigd door FlatRussian; 19 oktober 2011 om 22:28
    no votes  

Nicolaz_'s schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Gaming -> Windows

Kwaliteit, Stabiliteit & Gebruiksgemak -> Mac
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Gebruiksgemak is iet persoonlijk. Maar het is wel zo dat Mac zorgt voor een afgewerkte omgeving.
    Stabiliteit, volledig akkoord --> Mac

Kwaliteit ... daar twijfel ik over. Vroeger had ik zonder twijfel Mac gezegd. Nu heb ik de luxe om te kunnen vergelijken en mijn MBPro unibody begint na 3jaar toch al serieus traag te worden (zelfs na recente format) terwijl die genoeg geld gekost heeft.
    Ik heb ook al enkele kleine tekortkomingen ontdekt ook. Voor 1800eur zou dat zeker niet mogen.
    Mijn Win XP van ondertussen 7! jaar oud (Medion Aldi PC) draait nog steeds enorm vlot. Kostte me 800eur.

Kwaliteit van Apple superieur? I beg to differ ...

En Apple is een hype ja. Als ge geen video/audio bewerking doet, is een Macbook zwaar overbodig.

Dus my advice, PC
    no votes  

Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HOPLON Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het enige argument dat men nog gebruikt bij een mac is dat hij duurzaam is en bijna dubbel zo lang mee gaat als een pc.

Maar wie wil nu 6 jaar dezelfde mac/pc vraag ik me dan af?
    Een Mac gaat doorgaans echt niet zoveel langer mee als een PC. Hij blijft er vanbuiten wel vaker goed uitzien omdat ze robuuste materialen gebruiken, maar de hardware is maar net hetzelfde en kan evenzeer kapotgaan binnen de zoveel maanden of jaren na aankoop. Net zoals bij een gewone computer.

Er is maar één argument voor het gebruik van een Mac en dat is voorkeur. Als ge graag met OS X werkt en minder graag met Windows (zoals ikzelf) dan kiest ge gewoon voor een Mac, simple as that. Dat het doorgaans mooiere computers zijn is daarbij mooi meegenomen, maar dat zou niet het grootste argument mogen zijn, of er klopt iets niet.

Doorgaans vind ik persoonlijk dat de software die ik gebruik op OS X ook gebruiksvriendelijker is en dat er door OS X developers precies beter gelet wordt op het UI design van een applicatie en dat het daarom prettiger wordt om mee te werken. Is ook één van de dingen waar Apple zelf doorgaans nogal veel belang aan hecht, terwijl ik daar in al mijn jaren windowsgebruik maar heel weinig mee in aanraking ben gekomen.

Ga dus eens kijken naar de software die gij doorgaans gebruikt en welke alternatieven hiervoor bestaan op OS X (via i use this mac os x software: New Releases of googlen).

Een voordeel van Apple is ook wel dat ge er zonder veel geklommel perfect Windows op kunt installeren (dus wat hieronder staat van Windows Exclusives die er niet op zoudt kunnen spelen is natuurlijk niet waar). Maar ge blijft either way zitten met hardware die niet op gamers gericht is en dus voor u wellicht onvoldoende zal zijn.

Het blijft een beetje als een designerbureau kopen van x aantal euro terwijl ge ook naar de Ikea kunt gaan en daar een veel goedkoper exemplaar kunt oppikken. De meeste mensen gaan die x aantal euro er niet aan willen uitgeven als ge goedkopere alternatieven hebt en gaan u ook als zot verklaren dat gij het wel doet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    En Apple is een hype ja. Als ge geen video/audio bewerking doet, is een Macbook zwaar overbodig.
    Meh, zwaar overbodig.. Waarom? Omdat het duurder is? Ik heb het al zo vaak horen zeggen en vind het gewoon grote onzin. Als Apple computers nu evenzeer alleen Windows draaiden dan zou ik u gelijk geven, want ge betaalt dan opeens x aantal euro meer voor puur het uiterlijk. Nu betaal ik die aantal euro's bij voor het OS en de toegang die het mij geeft tot OS X exclusive software zoals Espresso, CSSEdit, Reeder, Transmission, Adium, etc…

Ik doe aan videobewerking (voor mijn studies, want voor de rest interesseert het me niet) en zie niet in waarom ge specifiek daarom een Mac zoudt nodig hebben. Het is net software zoals Adobe After Effects die doorgaans wel crossplatform is en er ook min of meer hetzelfde uitziet. Niet dat er geen OS X specifieke videosoftware is, maar het hóeft niet.
    Maar ja, het wordt gezegd dat het beter is voor video- en audiobewerking, maar dat was dan omdat het systeem stabieler zou zijn en beter rammanagement zou hebben. Iets wat ik niet zal bevestigen noch ontkennen, maar ik vraag me dan gewoon af of ge er specifiek ervaring mee hebt of het maar gewoon gelezen hebt zoals de meesten die dat zinnetje herkauwen.
    Laatst gewijzigd door Zero Grav; 19 oktober 2011 om 18:56
    no votes  

matt77hias's schermafbeelding
    iTrader
    0
    apple ziet er misschien mooi uit (en dit kostte erg veel moeite)
    maar het is overprised en windows only's kunde er niet op spelen
    ten tweede zijn ze ook niet echt uitbreidbaar met het oog op nieuwe technologieën

tenzij je apps voor Apple wilt maken, zie ik geen enkel nut in een mac xD
    no votes  

w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolaz_ Bekijk bericht
    Gaming -> Windows

Kwaliteit, Stabiliteit & Gebruiksgemak -> Mac
    Dat is iets van vroeger. Zeker stabiliteit zou ik al niet meer gebruiken als argument. Photoshop, indesign, office, safari... hoeveel dat die al crashten op mijn mac.. daar ik ben de tel al kwijt.
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.
    no votes  

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Als je vriendin persé die Mac wil, laat haar dan een substantiële som bijleggen en ga voor zo'n iMac of Mac Pro en koop er een Win 7 OEM bij. Vervolgens installeer je naast Mac OSX ook die Win7 dmv Bootcamp. Drivers etc worden meegeleverd door Apple.
    Iedereen happy.

En over de hele Mac vs PC discussie: Dat is allemaal nogal subjectief hoor. Wij merken wel dat de vraag naar Mac's stijgt, maar het aantal Mac's dat binnenkomt met problemen stijgt evenredig mee Maar ik ben zeker niet tegen Mac, het zijn echt wel leuke dingen.
    The road to hell is paved with good intentions
    no votes  

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Fuck me, 90 % van de replies hier is pure bullshit.

Zero Grav nails it.

Mijn persoonlijke mening: als je wil gamen dan koop je maar een Windows-computer. De Mac zal BF3 wel zonder probleem draaien, maar verwacht geen uitmuntende prestaties en super graphics.

no votes  

mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als je vriendin persé die Mac wil, laat haar dan een substantiële som bijleggen en ga voor zo'n iMac of Mac Pro en koop er een Win 7 OEM bij. Vervolgens installeer je naast Mac OSX ook die Win7 dmv Bootcamp. Drivers etc worden meegeleverd door Apple.
    Iedereen happy.
    Maar om te gamen blijft dat altijd shit, zelfs met een imac van 3000€ kom je (bijlange, ~<50%) niet aan prestaties van een pc van 800€ (door hun mobiele gpu's). Idem voor cpu-intensieve prestaties wegens tragere en niet-overklokbare cpu's.

Nu betaal ik die aantal euro's bij voor het OS en de toegang die het mij geeft tot OS X exclusive software zoals Espresso, CSSEdit, Reeder, Transmission, Adium, etc…
    Met de rest ben ik het eens, maar hiermee nauwelijks. In uw situatie: ok. Maar de meeste mensen (ook de vriendin van de TS) die een mac kopen gebruiken nu eenmaal GEEN os-x exclusive software (of toch geen zonder even goede of betere windows/andere OS alternatieven). Die betalen dus puur voor het uiterlijk en de hipsterness (dat is toch zo met iedereen die ik ooit ontmoet heb die een mac kocht, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het altijd geldt).

Uiteindelijk doet iedereen wat hij wilt met zijn geld natuurlijk.

Ik ben zelf allesbehalve een apple fan, vooral vanwege het feit dat ze verbieden van os-x te installeren op pc's die niet uit hun fabriek komen. Mocht microsoft dat doen, of laat staan alle grote linux en BSD distro's (kan natuurlijk niet, wegens open-source, maar bon) dan zou men dat opeens niet meer "normaal" vinden, van apple aanvaard iedereen dat voor de één of andere reden.
    no votes  

snowguard_01's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als het puur gamen is kan je beter zelf een windows pc samenstellen, bf3zal inderdaad vlotjes lopen op een mac naargelang welke je neemt maar voor 1000euro spring je niet ver voor een mac..

ikzelf ben ook macgebruiker, ik heb de zwaarste pro met upgrades en die draait echt perfect, alleen moet je het geld er wel voor over hebben...

mac is in vergelijking met windows kwa software stukken sneller, dat is echt klik pc staat op, klik programma staat open, wachten is daarmee gedaan en dit heb je wel met windows...

bekijk het eens, je kan eventueel nog even wachten tot ik schat eind december a januari en dan zou er een upgrade komen voor de mbp modellen en komen de "oude" weer in afslag en kan je ze met korting krijgen. dan heb je al een deftige quadcore met i7 die de meeste spellen wel zal draaien.

maar zo heeft iedereen zen mening he, als je deze vraag op het apple deel vraagt krijg je waarschijnlijk weer heel andere reactie's
    no votes  

SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik heb een Mac altijd mooi gevonden en ooit komt er eentje hier in huis, MAAR aangezien ik op het moment game heb ik toch voor een windows pc geopteerd. Ok je kunt windows ook in bootcamp draaien daar ben ik me van bewust, maar op het moment heb ik buiten mijn games ook nog veel andere software die op windows draait en om eerlijk te zijn dan zou ik een deel weer opnieuw moeten aanschaffen voor mac-os een besturingssysteem zonder programma's is ook maar kaal en als ik ga switchen is het helemaal.
    If in Doubt, Flat out - Colin McRae (R.I.P.)

XBox GT : SpeedFreak be
    PSN : BeFast4Fun-Be

no votes  

Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgf Bekijk bericht
    Maar om te gamen blijft dat altijd shit, zelfs met een imac van 3000€ kom je (bijlange, ~<50%) niet aan prestaties van een pc van 800€ (door hun mobiele gpu's). Idem voor cpu-intensieve prestaties wegens tragere en niet-overklokbare cpu's.

Met de rest ben ik het eens, maar hiermee nauwelijks. In uw situatie: ok. Maar de meeste mensen (ook de vriendin van de TS) die een mac kopen gebruiken nu eenmaal GEEN os-x exclusive software (of toch geen zonder even goede of betere windows/andere OS alternatieven). Die betalen dus puur voor het uiterlijk en de hipsterness (dat is toch zo met iedereen die ik ooit ontmoet heb die een mac kocht, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het altijd geldt).

Uiteindelijk doet iedereen wat hij wilt met zijn geld natuurlijk.

Ik ben zelf allesbehalve een apple fan, vooral vanwege het feit dat ze verbieden van os-x te installeren op pc's die niet uit hun fabriek komen. Mocht microsoft dat doen, of laat staan alle grote linux en BSD distro's (kan natuurlijk niet, wegens open-source, maar bon) dan zou men dat opeens niet meer "normaal" vinden, van apple aanvaard iedereen dat voor de één of andere reden.
    Dat is een methode van verkopen die Apple vanaf dag één heeft toegepast en Microsoft heeft toen besloten een andere weg in te slaan, met name het verkopen van licenties aan hardware vendors. Ik geloof dat Apple het in het begin wel eens heel even heeft geprobeerd en daar niet goed mee terechtgekomen is trouwens, maar ben daar niet heel zeker over.

Ik kan wel begrijpen dat dat frustrerend is, maar langs de andere kant wordt dat op andere platformen als doodnormaal ervaren. Een GSM wordt doorgaans ook verkocht met Android, BBOS of Windows Phone 7 en zal ook nooit op een officiële manier naar een ander OS kunnen worden geport. Maar daarbij wordt dat wel aanvaard.

Apple is ook geen nieuw bedrijf, het is opgericht in de tijd toen zo'n dingen die nu vanzelfsprekend zijn (zoals een OS los kopen of enkel bij een PC krijgen) gewoon nog niet zo normaal waren. In die tijd werden gewoon de eerste computers ontwikkeld die mensen thuis zouden kunnen gebruiken zonder ze eerst nog zelf in elkaar te schroeven. Dusja, dat is gewoon historisch zo gegroeid. Draagt niet echt bij tot de oorspronkelijke discussie, maar altijd wel interessant om eens over te praten.

––

Qua OS X exclusive software hebt ge niet altijd een keuze. Er zijn onnoemelijk veel mensen die het inderdaad daar niet voor kopen, maar eens ze het hebben wel gedwongen zijn om bepaalde software te gebruiken die enkel op OS X bestaat omdat de tegenhanger dan weer Windows only is. Die software voor OS X zal er daarom heus niet altijd beter uitzien of beter werken, dat is een feit. Soms zal er zelfs helemaal geen alternatief aanwezig zijt en dan zijt ge gewoon royally screwed.

Nu vertelde ik dat wel vooral omdat dat iets is dat mensen vaak vergeten bij de keuze tussen Apple en Windows. Doorgaans komt er veel gebash af op zo'n discussies, ik denk dat die mensen wat liefde te kort gekomen zijn in hun jeugd. Maar het is toch wel iets belangrijk om rekening mee te houden bij de keuze van eender welk OS.
    no votes  

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mja, das waar.

Het is wel zo dat Apple een totaal product levert. Vandaar dat het OS niet afzonderlijk verkocht wordt. Dat is technisch ook niet haalbaar, vanwege het ontbreken van drivers.
    In feite leveren Dell, HP, Medion etc ook zo'n totaal product. De Windows OEM die je bij zo'n pc koopt, komt zogezegd van die PC fabrikant, niet van Microsoft. Dat staat ook zo op de OEM CD's, of op de verpakking ervan. Ook voor support op die Windows moet je dan bij Dell, Hp, Medion etc aankloppen.
    Mocht Apple het wel toelaten, ga je een enorme toename van problemen met Mac OSX zien, grotendeels te wijten aan die ontbrekende drivers. Dat zou het imago (superstabiel) van Mac OSX teveel schaden.
    The road to hell is paved with good intentions
    no votes  

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Beter sluiten. OP heeft al genoeg meningen (waarvan 90 % onwaar) kunnen verzamelen me dunkt en het niveau in deze thread zal niet meer stijgen.

no votes  

maartendq's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Gebruiksgemak is iet persoonlijk. Maar het is wel zo dat Mac zorgt voor een afgewerkte omgeving.
    Stabiliteit, volledig akkoord --> Mac

Kwaliteit ... daar twijfel ik over. Vroeger had ik zonder twijfel Mac gezegd. Nu heb ik de luxe om te kunnen vergelijken en mijn MBPro unibody begint na 3jaar toch al serieus traag te worden (zelfs na recente format) terwijl die genoeg geld gekost heeft.
    Ik heb ook al enkele kleine tekortkomingen ontdekt ook. Voor 1800eur zou dat zeker niet mogen.
    Mijn Win XP van ondertussen 7! jaar oud (Medion Aldi PC) draait nog steeds enorm vlot. Kostte me 800eur.

Kwaliteit van Apple superieur? I beg to differ ...

Dus my advice, PC
    Overbodig.. Ik werk eerlijk gezegd een stuk vlotter op m'n macbook dan op gelijk welke windows-based laptop die ik ooit gebruikt heb. Bovendien hoef ik nooit een lader mee te nemen naar school, ik kan gerust een zes uur op batterij werken terwijl de packard bells, vaio's, acers etc van mijn medestudenten na twee uur al aan het stopcontact vliegt.

Het is overigens niet omdat iets duur is dat het daarom geen tekortkomingen kan hebben. Ik had een paar jaar terug een mooie HP laptop gekocht van tegen de 1000EUR en mocht hem na amper drie maanden al terug binnenbrengen wegens een moederborddefect.
    no votes  

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten