Pagina 3 van 53 Eerste 123456713 ... Laatste
    Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hmm, zijn conclusie gaat uiteindelijk (ironisch genoeg) ook/vooral over random read. In het algemeen is het een artikel dat schrijft hoeveel belangrijker random is tov sequentieel.

Ik weet niet zeker of ik akkoord ga dat het hoge random write aandeel meteen betekent dat random write een SSD zo snel laat aanvoelen."In other words, the 4-8 kb random write access is the single most crucial access that results in better visible ssd performance."
    Daarvoor zou ik toch betere diskmon cijfers nodig hebben volgens een duidelijk principe, en de logica achter die opmerking. Hij heeft het namelijk over DLLs laden -vlak boven dit citaat-, wat hoofdzakelijk een leesactie is.

In de rest van het artikel heeft hij het bijna consequent over "random access", waar ik natuurlijk wel akkoord mee ben.
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Welja, ik vond het ook wat gek, ik heb dan ook wat zitten opzoeken, maar zoveel ken ik niet over de werking van een OS en dergelijke, maar als DLL's constant gelezen en weggeschreven worden, dan zou dat inderdaad zeer logisch zijn. Maar in welke mate worden deze dan weggeschreven? Hoe is dit hardeschijfgebruik gemeten? Word dit door te meten ook niet het gebruik aangepast omdat er meer geschreven word? Dat kan misschien de reden zijn waarom er zoveel random writes zijn, doordat de manier van meten dit allemaal registreert?

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ook moeten we toch opmerken dat in reviews, de 'real life performance' tests vaak synchroon lopen met random read en IOPS tests.

Ik ga het laten staan zoals het nu is, tot er betere onderbouwing en bewijs is dat random write > random read.

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog een uitgebreid (en iets te ingewikkeld voor de gemiddelde lezer) artikel over price/performance: Today's solid-state drives: The value perspective - The Tech Report - Page 12

De C300 komt eruit als de favoriet van de auteur btw

(en hierbij heb ik hem zelf ook besteld)

rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    173 (100%)
    Argh wegens problemen met de betaling, had crucial mij aangeraden deze opnieuw te bestellen (ze hadden alles gecancelled). Maar nu is deze out of stock.

Miserie miserie.
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La música del futuro.

iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vorda Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog een uitgebreid (en iets te ingewikkeld voor de gemiddelde lezer) artikel over price/performance: Today's solid-state drives: The value perspective - The Tech Report - Page 12

De C300 komt eruit als de favoriet van de auteur btw

(en hierbij heb ik hem zelf ook besteld)
    de versie van 256GB is soms wel behoorlijk sneller dan die van 64GB, die mag je niet rechtstreeks vergelijken
    Fractal Design Node 304 || Asus H87I-PLUS || Intel i5 4570 || 16GB DDR3 || EVGA 1080 Ti SC Black Edition ||Samsung 840 EVO 250GB || Dell U3818DW
    Fractal Design Define XL || Gigabyte 790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 || 4GB DDR2 || HD4850 || 20TB

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Klopt, maar ze vergelijken op die site bijna consequent grotere versies met elkaar. Enkel bij de SF1200 controller heb je geen verminderde schrijfsnelheid bij kleinere schijven. De prijs/gig is ook lager voor de 64 dan voor de 256. Maar je hebt een goed punt inderdaad.

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rafbanaan Bekijk bericht
    Argh wegens problemen met de betaling, had crucial mij aangeraden deze opnieuw te bestellen (ze hadden alles gecancelled). Maar nu is deze out of stock.

Miserie miserie.
    Hij is al opnieuw bestelbaar.

iTrader
    173 (100%)
    Yip had het ook gezien dan.
    Is al besteld ondertussen hopelijk gaat het nu door de betaling, anders weet ik de oorzaak dat normaal niet zou mogen. We zullen afzien.

Wel aanrader het bedrijf heb gebeld erna en zeer vriendelijk begripvol ...
    La música del futuro.

flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Sta ook op het punt om die crucial te bestellen =). heb wel schrik dat er straks (zoals phate zei) mss een nieuwe generatie komt ofzo die dan veel beter en goedkoper is als de huidige, ookal kan ik me dat moeilijk voorstellen...

maximvdb's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingdutchman Bekijk bericht
    Sta ook op het punt om die crucial te bestellen =). heb wel schrik dat er straks (zoals phate zei) mss een nieuwe generatie komt ofzo die dan veel beter en goedkoper is als de huidige, ookal kan ik me dat moeilijk voorstellen...
    In de hardware wereld komt er altijd iets nieuw uit Zo kan je blijven wachten he

(btw nice om te zien dat er nog iemand wakker is op dit uur xD)
    Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill

flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    voor het slapengaan altijd nog ff een uurtje op de pc . gebbq-ed tot half 4 en dan nog ff opde pc kijken .

ge weet hoe dat gaat

iTrader
    173 (100%)
    Ik kan ook wachten, maar als je dan de nieuwe generatie koopt kan er binnen 6 maand weer een nieuwe aankomen. Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven.
    La música del futuro.

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Er zullen zoiezo nieuwe ssd's uitkomen, die stukken goedkoper zullen zijn. Echter is er nog altijd niets officieel aangekondigd, dus zal het toch nog wel langer dan een maanden/een paar maanden duren.

Aan de andere kant zou ik, als intel zijnde, zulke prijsdaling zo lang mogelijk geheim zien te houden, anders zullen immers de huidige ssd's plots veel minder verkocht worden omdat bijna iedereen daar op zal gaan wachten.

koendg's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Aangezien een SSD mij ook zeer interessant lijkt, ben ik van plan een Crucial C300 64GB te kopen, is deze enkel verkrijgbaar via de website van Crucial zelf?

Hoe zit het dan precies met de garantie als er iets aan het product scheelt, moet je de terugzendkosten naar UK dan zelf betalen?
    Laatst gewijzigd door koendg; 9 juli 2010 om 16:53
    Intel Core2Duo E6600 ~ Arctic freezer 7 Pro ~ MSI 965P Neo-F socket 775 ~ Sapphire HD4890 Toxic ~ Gskill DDRII 6GB PC6400 800mhz ~ Seagate 320Gb + WD Green Power 1TB ~ Antec three hundred

Pagina 3 van 53 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten