Pagina 2 van 53 Eerste 1234561252 ... Laatste
    rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    173 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voila geld op paypal
    Morgenvroeg (8-10u) eens de crucial 64GB bestellen.
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La música del futuro.

flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben keihard mezelf aan het tegenhouden om die Crucial niet te kopen. Weet iemand wanneer de nieuwe generatie SSD's komt? Ik hoorde iets van oktober,november.. ?

En waarom zijn SSD's in RAID 0 niet goed of juist wel? Zou een van jullie mij dat kunnen verduidelijken ? Ik heb al wat gezocht e.d. en kwam toch veel mensen tegen die dat hadden... je leessnelheid word vaak verdubbeld richting de 500mb/s... dus waarom zou dat dan niet kunnen (meen dat iemand dat zei)?

achja,

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb al tegenstrijdige berichten gehoord, maar nog altijd niets officieels. Ik heb al september gehoord en ik heb al januari 2011 gehoord. Dus nja... afwachten op een officiële aankondiging nog altijd.

Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind de posts zeer goed, enkel mis ik telkens onderbouwing van de adviesen die gegeven worden. Dus, waarom zou je juist een van die drie SSD's moeten kopen in dat budget, en geen andere: ja snelheid, maar wat maakt het juist zo snel (ok, de controller, maar welke zit hier dan in e.d.) Ik veronderstel dat dit nog gaat komen?

Misschien is het ook interessant om bepaalde SSD's aan te raden voor bepaalde doeleinden naast het budget. Bijvoorbeeld: games, dagelijks gebruik, videobewerking, 3D rendering... Is het nuttig hiervoor een SSD te kopen, waarom wel, waarom niet ...

Keep up the good work guy's!
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welja, de bedoeling is dan ook om het simpel te houden natuurlijk. Maar inderdaad, het is misschien wel handig om apart een post te maken met waarom we die keuzes gemaakt hebben. Apart zodat de mensen die gewoon brainless advies willen toch gemakkelijk hun ding nog vinden zonder door een massa tekst te moeten uitspitten. Men vind ook al reviews terug van alle ssd's die worden aangeraden. Daar is dan ook gemakkelijk terug te vinden waarom een ssd beter is dan een andere.

Het is immers hoofdzakelijk de bedoeling (of dat is mijn standpunt toch) om mensen een basis aan informatie te geven en concreet advies te geven. Als men verder geïnteresseerd is kan men in feite best de interessante artikels doornemen die bij de linkjes staan.

Alsook kun je moeilijk ssd's voor verschillende doeleinden aanraden imho. Zit maar één bepalende factor op imho, en dat is: Gewoon gebruik, of doe je ook vaak grote schrijfacties op je harde schijf. Verschillende ssd's voor verschillende doeleinden, dat heeft geen nut, dat is absoluut muggeziften.

En hoe zou je dan beter uitleggen waarom een ssd beter is, buiten het gegeven dat die sneller is? Leg me dat eens uit. Je kunt bij processoren toch ook niet uitleggen waarom de ene beter is dan de andere zonder de snelheid, dat is de bepalende factor.

(Ik heb alles ook eens laten nalezen door mijn broer, als leek zijnde, om te kijken of hij het snapte, wat toch wel het belangrijkste is, dat iemand die er niets vanaf kent dat kan doornemen, en het snappen. Uitkomst: Check.)
    Laatst gewijzigd door phate_13; 7 juli 2010 om 13:28

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingdutchman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben keihard mezelf aan het tegenhouden om die Crucial niet te kopen. Weet iemand wanneer de nieuwe generatie SSD's komt? Ik hoorde iets van oktober,november.. ?

En waarom zijn SSD's in RAID 0 niet goed of juist wel? Zou een van jullie mij dat kunnen verduidelijken ? Ik heb al wat gezocht e.d. en kwam toch veel mensen tegen die dat hadden... je leessnelheid word vaak verdubbeld richting de 500mb/s... dus waarom zou dat dan niet kunnen (meen dat iemand dat zei)?

achja,
    Hoofdreden is het verlies van TRIM. De rest van de nadelen/voordelen lopen analoog met traditionele HDDs.
    Het verlies van TRIM valt wel deels op te vangen door heel goede ingebouwde Garbage Collection, en door manuele opschoningsacties.
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Welja, de bedoeling is dan ook om het simpel te houden natuurlijk. Maar inderdaad, het is misschien wel handig om apart een post te maken met waarom we die keuzes gemaakt hebben. Apart zodat de mensen die gewoon brainless advies willen toch gemakkelijk hun ding nog vinden zonder door een massa tekst te moeten uitspitten. Men vind ook al reviews terug van alle ssd's die worden aangeraden. Daar is dan ook gemakkelijk terug te vinden waarom een ssd beter is dan een andere.

Het is immers hoofdzakelijk de bedoeling (of dat is mijn standpunt toch) om mensen een basis aan informatie te geven en concreet advies te geven. Als men verder geïnteresseerd is kan men in feite best de interessante artikels doornemen die bij de linkjes staan.

Alsook kun je moeilijk ssd's voor verschillende doeleinden aanraden imho. Zit maar één bepalende factor op imho, en dat is: Gewoon gebruik, of doe je ook vaak grote schrijfacties op je harde schijf. Verschillende ssd's voor verschillende doeleinden, dat heeft geen nut, dat is absoluut muggeziften.

En hoe zou je dan beter uitleggen waarom een ssd beter is, buiten het gegeven dat die sneller is? Leg me dat eens uit. Je kunt bij processoren toch ook niet uitleggen waarom de ene beter is dan de andere zonder de snelheid, dat is de bepalende factor.
    Ik ben het zeker eens met de opzet van deze thread: simpel advies geven zonder al te meer. Ik hou zelf ook van simpel, maar sommigen willen idd iets meer en kunnen dit dan ook raadplegen. Het was maar een voorstel natuurlijk.

Een SSD kan beter zijn, buiten de snelheid door: ondersteuning van TRIM (niet elke SSD heeft dit), dus welke heeft snel last van tegenvallende prestaties nadat hij volzit of bij veelzijdige schrijf/wisacties ...

Iets waar ik nu aan denk wat misschien bij het stukje: 'wat is een SSD' kan.
    Hoe werkt dit juist? Een HDD werkt met magneetschijven waarop dingen geschreven worden met een laser, hoe werkt een SSD dan juist? Zoals een USB stick, hoe werkt deze? Kan ook zijn dat ik te snel ben geweest en dat dit nog moet komen hoor, of dat dit inderdaad ook weer iets te veel informatie is, hoewel het toch wel interessant is.

Eventueel wil ik ook wel zo'n stukje schrijven hoor.
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het zijn zeker terechte opmerkingen die je maakt hoor. En ik apprecieer het ook, laat dat duidelijk zijn. (Dat je die uitvoerige post niet ziet als een afkraken van jouw opmerkingen.)

En het mag er zeker bij staan, maar dan zoiezo wel in een apart stuk.

En inderdaad, qua trim heb je wel gelijk, maar ik geloof dat huidige ssd's daar allen amper last van hebben? Verbeter mij alstublieft als ik fout ben, want ik wil dat niet gaan verkondigen als ik daar fout in zit natuurlijk.

En ik weet niet waar Vorda nog precies mee bezig is, maar wat extra uitleg mag natuurlijk altijd. Zolang we er maar in slagen om het overzichtelijk te houden. Ik zou het zeer fijn vinden als je ook een stukje schrijft, maar pols misschien eerst eens bij Vorda dat er geen overlappend werk gebeurd.

rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    173 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voila men crucial is bestelt.
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La música del futuro.

iTrader
    15 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vorda Bekijk bericht
    Hoofdreden is het verlies van TRIM. De rest van de nadelen/voordelen lopen analoog met traditionele HDDs.
    Het verlies van TRIM valt wel deels op te vangen door heel goede ingebouwde Garbage Collection, en door manuele opschoningsacties.
    voor zover ik weet ondersteund die crucial gewoon TRIM hoor?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij RAID verlies je de TRIM, dat is het probleem.

iTrader
    15 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waaorm dat? is toch geen reden voor?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet meer 100%, maar het is ongeveer iets in deze aard:
    Windows 7 geeft het TRIM signaal aan de SSD. Met een raidcontroller er tussen gaat dit echter niet omdat deze dat signaal niet kan doorgeven. Dat is de simpelste uitleg die ik eraan kan geven.

Nog eens even opzoeken. Even geduld.

1) There is currently no way to pass the TRIM instruction to a drive that is a member of a RAID array. Intel's latest RAID drivers allow you to TRIM non-member RAID disks, but not an SSD in a RAID array.
    http://www.anandtech.com/show/3618/i...25m-g2-for-250

Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingdutchman Bekijk bericht
    Waaorm dat? is toch geen reden voor?
    Nog makkelijker uitgelegd dan hierboven: je kan in RAID geen TRIM commando geven aan een enkele harde schijf. Er zou dus als het ware een manier moeten zijn om de raid te 'overriden/negeren', wat momenteel (nog?) niet mogelijk is.

Persoonlijk zie ik hier wel een toepassing voor komen in nieuwere RAID chips, maar blijkbaar gaat dit met de huidige generatie nog niet.

Over die werking.. hmm, ik kan een heel kort duidelijk stukje schrijven over het verschil tussen magneetschijven en een leeskop en elektrische verbindingen/ladingen in een chip, maar ik ga het heel simpel proberen houden. Dat kan ik dan wel makkelijk doorlinken en gebruiken als verklaring voor de lage acces time. Goede opmerking!
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben trouwens iets interessant tegengekomen, write-prestaties (random natuurlijk) blijken toch belangrijker te zijn dan ik dacht:

Top 5 Most Frequent Drive Accesses by Type and Percentage
    -8K Write (56.35%)
    -8K Read (7.60%)
    -1K Write (6.10%)
    -16 Write (5.79%)
    -64K Read (2.49%)
    Top 5 account for: 78.33% of total drive access over test period
    Largest access size in top 50: 256K Read (0.44% of total)
    The SSD Review: BUYING A SSD - THE MANUFACTURERS BLUFF

Pagina 2 van 53 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten