Pagina 1 van 5 12345 Laatste
    georgiodavid's schermafbeelding
    iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Upgrade naar 3080 of wachten op AMD

Beste PC kenners om een gedacht te hebben wat is te verwachten van AMD in October goedkopere Grafische kaart tov 3080 of meer kracht voor zelfde bedrag?

Andere vraag is 3080 founders editie of aftermarket b.v MSI en waarom ?
    en als ik 3080 toekomst gezien zou verkopen wss is founders editie minder aantrekkelijk op 2dehands markt?
    Ook elders te koop.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    De kans dat AMD een krachtigere kaart zal lanceren is quasi onbestaande. NAVI kan amper concurreren met RTX2000 en Big Navi geeft nergens de indicatie dat ze de winsten kunnen halen die Nvidia nu met de RTX3000 neerzet.

De 3080 is prijs/performance echt een monsterkaart, beter dan wat iedereen verwacht had.

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    AMD heeft de voorbije jaren niet kunnen tippen aan de xx80 kaarten en hoger. Dus ik denk niet dat ze opeens met killer kaarten zullen afkomen.
    2 kennissen van mij een 5700XT gekocht en beide hadden er problemen mee. Die hebben ze weggedaan voor een 2070 Super waar ze wel tevreden van zijn.

Moest ik van jou zijn dat zou ik gewoon op 3080 springen zodat je deze winter lekker kan gamen.
    Van de aftermarket kaarten kennen we nog geen prijzen. Kwa performance zal dit wel hetzelfde zijn. Zaken zoals RGB, cooling, power limits ed kunnen anders zijn op AIB kaarten, dus maakt niet zoveel uit wat je neemt. Zorg gewoon dat je er een hebt met goeie koeler, want 320W TDP is niet niks. De FE kaarten hun cooling ziet er wel goed uit.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    AMD heeft de voorbije jaren niet kunnen tippen aan de xx80 kaarten en hoger. Dus ik denk niet dat ze opeens met killer kaarten zullen afkomen.
    2 kennissen van mij een 5700XT gekocht en beide hadden er problemen mee. Die hebben ze weggedaan voor een 2070 Super waar ze wel tevreden van zijn.

Moest ik van jou zijn dat zou ik gewoon op 3080 springen zodat je deze winter lekker kan gamen.
    Van de aftermarket kaarten kennen we nog geen prijzen. Kwa performance zal dit wel hetzelfde zijn. Zaken zoals RGB, cooling, power limits ed kunnen anders zijn op AIB kaarten, dus maakt niet zoveel uit wat je neemt. Zorg gewoon dat je er een hebt met goeie koeler, want 320W TDP is niet niks. De FE kaarten hun cooling ziet er wel goed uit.
    idd ik vind ook FE heel goed in elkaar zit zeker voor mijn pc case. Ik heb 2x fan boven zitten die direct warmte weg zuigen en nog opening vrij, ook feit dat deels gpu achter direct buiten blaast en heb ook van voor 3x 140mm.

Ik heb geen ervaring met day one gpu aankoop en dus als ik goed heb voor FE moet rechtsreeks bij NVIDIA’s bestellen? En msi editie mss op Megekko, Weet nog niet zeker welke nemen , moest tegen 17 de al ergens benchmarks verschijnen Zou handig zijn, is dat meestal na de release direct? Hebben 3k serie die mannen thuis met embargo of is echt pas 17 de voor iedereen toegankelijk ?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e1a43254f9.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    De kans dat AMD een krachtigere kaart zal lanceren is quasi onbestaande. NAVI kan amper concurreren met RTX2000 en Big Navi geeft nergens de indicatie dat ze de winsten kunnen halen die Nvidia nu met de RTX3000 neerzet.

De 3080 is prijs/performance echt een monsterkaart, beter dan wat iedereen verwacht had.
    Thanks
    Laatst gewijzigd door Davion; 4 september 2020 om 22:05
    Ook elders te koop.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het kan nooit kwaad om de benchmarks en reviews af te wachten. Als iedereen die kaart wil kopen zal die nergens beschikbaar zijn en zal ze enkel ver boven de msrp aangeboden worden.

En een afwachtende houding zal je tenminste besparen van teleurstellingen.

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Het kan nooit kwaad om de benchmarks en reviews af te wachten. Als iedereen die kaart wil kopen zal die nergens beschikbaar zijn en zal ze enkel ver boven de msrp aangeboden worden.

En een afwachtende houding zal je tenminste besparen van teleurstellingen.
    Dat wil zeggen dat ik ;( 4 tal weken zonder werkende pc ga zitten
    We zullen zien je hebt natuurlijk punt en ik weet het zelf ook .
    Ook elders te koop.

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nvidia heeft strengere NDA akkoorden dan vorig jaar. Wanneer de reviews gaan verschijnen weten we niet. Waarschijnlijk zullen de testers nu wel al kaarten hebben, maar mogen de benchmarks pas de 17e gereleased worden.
    De FE ga je moeten kopen op nvidia.nl denk ik. Ofwel nvidia.be, maar die de be site lijkt enkel in het Frans te zijn. Pre-orderen is niet mogelijk dit jaar, dus ik zou de 17e gewoon achter m'n PC zitten om zo snel mogelijk te bestellen als er haast bij is. Als je de eerste levering mist, kan het zijn dat je 1-2 maand vertraging hebt.

En benchmarks afwachten. Als je ziet hoeveel meer CUDA cores de 3080 RTX heeft dan de 2080TI, dan gaat het een grote sprong zijn imo. Er een video op youtube waar iemand de mogelijkheid gehad heeft om de 2080 en 3080 te vergelijken en de performance winst in de geteste games was 70-85% winst voor de 3080 tegenover de 2080. Dus volgens mij mag je er gerust van zijn dat deze nieuwe reeks echt wel de moeite zal zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=cWD01yUQdVA
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nvidia heeft strengere NDA akkoorden dan vorig jaar. Wanneer de reviews gaan verschijnen weten we niet. Waarschijnlijk zullen de testers nu wel al kaarten hebben, maar mogen de benchmarks pas de 17e gereleased worden.
    De FE ga je moeten kopen op nvidia.nl denk ik. Ofwel nvidia.be, maar die de be site lijkt enkel in het Frans te zijn. Pre-orderen is niet mogelijk dit jaar, dus ik zou de 17e gewoon achter m'n PC zitten om zo snel mogelijk te bestellen als er haast bij is. Als je de eerste levering mist, kan het zijn dat je 1-2 maand vertraging hebt.

En benchmarks afwachten. Als je ziet hoeveel meer CUDA cores de 3080 RTX heeft dan de 2080TI, dan gaat het een grote sprong zijn imo. Er een video op youtube waar iemand de mogelijkheid gehad heeft om de 2080 en 3080 te vergelijken en de performance winst in de geteste games was 70-85% winst voor de 3080 tegenover de 2080. Dus volgens mij mag je er gerust van zijn dat deze nieuwe reeks echt wel de moeite zal zijn.

Idd staat in france alleen .
    Die video day one ook gezien thanks
    Ook elders te koop.

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door georgiodavid Bekijk bericht
    Idd staat in france alleen .
    Die video day one ook gezien thanks
    Weet niet als de NL site ook naar BE verstuurd. Misschien eens een mailtje sturen naar de support met de vraag op welke je moet bestellen en hoe laat de bestellingen open gaan. Soms is dat om 12h snachts, soms pas om 9u 's ochtends.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

Dat was ook nooit de bedoeling om krachtiger te zijn dan een 2080 (S of Ti). De 5700xt valt eerder tussen een 2070 en 2070S, zowel qua prestaties als prijs.
    Ik verwacht ook niet dat Big Navi krachtiger zal zijn dan een 3080, eerder tussen de 3070 en 3080 en qua prijs waarschijnlijk ook.
    Prijs/kwaliteit is de 5700xt gewoon een top kaart.
    Giggity

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Ik zou AMD toch niet meteen afschrijven.
    En je meteen blind staren op al die marketing bullshit van Nividia is maar redelijk stom. Allemaal goed en wel dat shader performance de lucht wordt in geblazen. In rasterization is het een pak minder?

AMD zal zijn GPU's lanceren rond dezelfde periode.
    Dus je kan gerust allemaal afwachten. Alle reviews is rustig bekijken, paar weken wachten of er geen grote mankementen of doa's zijn.

De nieuwe AMD gpu's hebben een verdubbeling aan shaders + een serieuze boost in shader efficientie.

Rekening houdend dat de RX 5700 XT nu al sneller is dan de RTX 2070, en AMD dus kaarten gaan lanceren die minstens dubbel zo snel gaan zijn als de RX 5700 XT. Dan zitten we daar toch ook in RTX 3070 - 3080 performance bij AMD.

AMD zal gewoon raytracing brol blijven ondersteunen met de standaard shaders, terwijl de nvidia kaarten het hardwarematig blijft ondersteunen met RT en tensor cores. Niemand kan nu al met zekerheid zeggen wat uiteindelijk het beste zal zijn. De consoles doen alle raytracing uiteindelijk ook met standaard AMD shaders. Dus ik vrees ervoor dat Nvidia dit kan blijven volhouden.

Het is duidelijk dat AMD snelle GPU's gaat lanceren met meer VRAM. En dan heb ik persoonlijk toch liever een goedkopere gpu op 7 nm met 16 GB vram ipv een 10 GB vram kaart van nvidia.

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Ik zou AMD toch niet meteen afschrijven.
    En je meteen blind staren op al die marketing bullshit van Nividia is maar redelijk stom. Allemaal goed en wel dat shader performance de lucht wordt in geblazen. In rasterization is het een pak minder?

AMD zal zijn GPU's lanceren rond dezelfde periode.
    Dus je kan gerust allemaal afwachten. Alle reviews is rustig bekijken, paar weken wachten of er geen grote mankementen of doa's zijn.

De nieuwe AMD gpu's hebben een verdubbeling aan shaders + een serieuze boost in shader efficientie.

Rekening houdend dat de RX 5700 XT nu al sneller is dan de RTX 2070, en AMD dus kaarten gaan lanceren die minstens dubbel zo snel gaan zijn als de RX 5700 XT. Dan zitten we daar toch ook in RTX 3070 - 3080 performance bij AMD.

AMD zal gewoon raytracing brol blijven ondersteunen met de standaard shaders, terwijl de nvidia kaarten het hardwarematig blijft ondersteunen met RT en tensor cores. Niemand kan nu al met zekerheid zeggen wat uiteindelijk het beste zal zijn. De consoles doen alle raytracing uiteindelijk ook met standaard AMD shaders. Dus ik vrees ervoor dat Nvidia dit kan blijven volhouden.

Het is duidelijk dat AMD snelle GPU's gaat lanceren met meer VRAM. En dan heb ik persoonlijk toch liever een goedkopere gpu op 7 nm met 16 GB vram ipv een 10 GB vram kaart van nvidia.
    Dank u voor de bericht.
    Feit is ook dat mijn Samsung freesync met AMD werkt en niet zo met nvidia.
    Ik heb veel zitten zoeken naar oplossing en juiste instelling met de minste latency, ofwel heb ik stutter in beeld ofwel screan tear, beste oplossing heb ik gevonden via RTSS Scanline op -200 ,zo verplaatst die tear boven en heb vloeiende beeld met bijna gee latency,
    Tv is 120fps 2k ofwel 4k 60fps in te stellen.
    Amd zou voordeel hebben met freesync tvs dat geen screan tear of stutter gaat hebben maar ik dacht dat gsync en freesync ook beetje latency veroorzaken.
    Ook elders te koop.

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet niet als de NL site ook naar BE verstuurd. Misschien eens een mailtje sturen naar de support met de vraag op welke je moet bestellen en hoe laat de bestellingen open gaan. Soms is dat om 12h snachts, soms pas om 9u 's ochtends.
    Zo een informatieve mail heb ik terug gehad ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...98f6ca620a.jpg
    Ook elders te koop.

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Amai, daar zijde niveel mee. Ik heb op tweakers gelezen dat het om 14h of 15h in de namiddag was. Dacht 15h, maar niet 100% zeker.

Welke GPU heb je nu? Normaal zouden recente modellen Freesync compatibel moeten zijn. Al is het momenteel enkel via displayport dacht ik en op de nieuwe 3000 serie ook via HDMI.

De geruchten rond AMD geven aan dat ze een kaart gaan hebben die rond 3070 performance hangt. Ben benieuwd als het waar is, want tzou mooi moest er in het hogere segment ook concurrentie zijn.

iTrader
    121 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Amai, daar zijde niveel mee. Ik heb op tweakers gelezen dat het om 14h of 15h in de namiddag was. Dacht 15h, maar niet 100% zeker.

Welke GPU heb je nu? Normaal zouden recente modellen Freesync compatibel moeten zijn. Al is het momenteel enkel via displayport dacht ik en op de nieuwe 3000 serie ook via HDMI.

De geruchten rond AMD geven aan dat ze een kaart gaan hebben die rond 3070 performance hangt. Ben benieuwd als het waar is, want tzou mooi moest er in het hogere segment ook concurrentie zijn.
    Nu heb je mij blij gemaakt maat idd nu is het via DP alleen freesync op NVIDIA ik had 2080ti en als 3080 via hdmi gaat geven ga ik veel plezier mee hebben , maar wil dat zeggen dat tv ook hdmi 2.1 er voor moet hebben? Dat voor 4k 120hz wel 2.1. Hdmi nodig is dat weet ik zeker maar ik heb dat niet. Hopelijk gaat freesync ook met 2.0 hdmi werken.
    Ook elders te koop.

Regels voor berichten