Mauw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Ultrawide monitor voor strategy games

Hallo allemaal,

Ik denk al lang mijn monitor up te graden en denk altijd in de richting van een ultrawide monitor, omdat je dan altijd dat "wauw" gevoel hebt als je achter je bureau kruipt.
    Ik heb alleen een beetje schrik dat de games die ik meestal speel zich hier niet toe lenen:
    Age Of Empires, Civilization, Factorio .. daar spendeer ik 90% van mijn gametijd aand
    Battlefield en The Elder Scrolls vormen de overige 10%

Zijn er hier strategiefanaten die een ultrawide hebben?
    Om maar een voorbeeld te geven uit een spel dat iedereen wel gespeeld zal hebben: in Age Of Empires heb je je grondstofvoorraaden linksboven, je commando's om te bouwen linksonder, en je map rechtsonder. Kan je dit nog deftig zien of moet je echt heel de tijd je hoofd heen en weer bewegen?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heb een 43'' 32:10 aspect, heb een 5 tal 34/35''' 21:9 monitors gehad geloof me als ik zeg dat 43'' 32:10 veel meer wow gevoel geeft dan dan 21:9.
    21:9 is voor mij passé sinds ik mijn 43'' heb.

Durf je de stap toch niet te wagen de Asus ROG Strix XG35VQ is een top 21:9 scherm, heb er een 6 tal naast elkaar gehad waaronder de BenQ EX3501R deze was ook niet slecht, deed het qua kleur verloop iets slechter dan de Asus en de HDR stand van de benq is ook nutteloos.

Regels voor berichten