Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Nieuwe tv

{YA}Gr3c0's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Nieuwe tv

Hallo

Gisteren is onze tv gesneuveld (LG Oled b6) deze was nog maar 3jaar en half oud.

Het is eigenlijk begonnen bij de digicorder van telenet. Ik had plotseling geen beeld meer, ik kreeg geen signaal van de digicorder naar de tv.
    De digicorder dan boven geprobeerd op de tv in de slaapkamer en daar werkte het ook niet. Dan maar de digicorder meegenomen naar een telenet winkel en ja daar werkt het ook niet.
    Blijkt dat de HDMI poort kapot was, nieuwe digicorder meegenomen, aangesloten op dezelfde HDMI poort op de tv en ja hoor, geen beeld. HDMI poort op tv ging niet meer.

Dan maar aangesloten op een andere HDMI poort, digicorder ingesteld en alles was in orde tot dat het ergste gebeurde. Ik keek wat tv en plotseling zwart beeld, digicorder stond nog aan en tv ook.

De tv schakelde zich automatisch uit, ok tv terug opgestart, geen beeld , niks nul nada

Mogelijk om dit te herstellen of toch beter nieuwe kopen?

Geen idee of ik nog een Oled wil, bij men B6 had ik al last van burn in en had ik in het midden van de tv een verticale lijn (deze was niet altijd zichtbaar maar viel op als er maar weinig kleuren aanwezig waren op het scherm

Indien we toch een nieuwe gaan moeten kopen heb ik zelf al wat research gedaan:

Oled
    LG C9
    -55" : 1300 €
    -65" : 1900 €

LG CX
    -55" : min 1500€ - max 2000 €

Qled
    Samsung Q80T
    -55" : min.1500€ - max 1800€
    -65" : min. 1900€ - max 2300 €

Samsung Q90T
    -55" : 2000 €

Samsung Q90R

Ik wil graag een 65", de LG B6 was nog een 55", nu moet ik nog mijn vrouw overtuigen voor een grotere tv.
    Vrouwtje sponsort 500€
    Laatst gewijzigd door {YA}Gr3c0; 6 juni 2020 om 13:11

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb een TCL 65Inch en zeer tevreden van . (499lol)

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Op de nieuwere OLED's komt Burn-in veel minder voor.

Heb zelf een 65" E8 van LG al bijna 2 jaar en ben er nog altijd heel tevreden van.

Mijn vriendin was er eerst ook tegen, dat die TV zo groot was. Maar ze heeft haar er moeten bij neerleggen, want tis mijn TV .

Als we films kijken geeft het wel een serieus cinemagevoel en zeker met 4K HDR films.

Als je OLED gewoon bent ga je dat verschil wel zien als je een QLED kiest. De zwartwaardes zijn minder diep dan een OLED.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Als je zeker wilt zijn dat je geen risico meer op burn-in gaat hebben, koop dan een (Q)LED. De Samsung Q90R is een top toestel en de zwartwaardes zijn zeer goed door dat het een FALD LED is ipv Edge LED.
    Ja een OLED heeft een hoger contrast maar de QLED heeft hogere helderheid.
    Ja een OLED heeft dieper zwart maar een QLED met FALD heeft ook zeer diep zwart.
    Een QLED is beter als je veel bij daglicht kijkt, ook kan direct zonlicht schade brengen aan een OLED en daar heeft een QLED geen last van.
    Giggity

iTrader
    83 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Contact opgenomen met plattetv.nl van waar de tv komt

Jammer genoeg geen garantie meer.

Beslist om voor een home service te kiezen waar men langskomt om de tv te onderzoeken( kost 90 €)

Daarna wordt er een prijsopgave opgemaakt om dan een beslissing te nemen om het al dan niet te laten herstellen. Niet laten herstellen is sowieso toch 90 € te betalen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als de tv niet te maken valt , zou ik toch een TCL overwegen , iedereen denkt dat die niks waard zijn , maar ik heb hier 3tv's Samsung Smart 42inch ofzo en een Sony 40inch en nu deze TCL 65inch en

Geloof het of niet de TCL heeft beste beeld op FULL HD en die heeft 4k , maar heb geen netflix of 4k blue ray om de 4k te testen.Telenet is nog altijd FULL hd wanneer gaan die mannen is upgraden naar 4k digitaal lol

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou toch eens proberen om via de lg site een update te downloaden en proberen installeren. Je weet nooit dat het een software probleem is...
    Krijg je niks beeld meer? Ook geen logo ofzo als je de stekker uit en insteekt?
    https://www.lg.com/us/support/video-...-1441914092672

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als de tv niet te maken valt , zou ik toch een TCL overwegen , iedereen denkt dat die niks waard zijn , maar ik heb hier 3tv's Samsung Smart 42inch ofzo en een Sony 40inch en nu deze TCL 65inch en

Geloof het of niet de TCL heeft beste beeld op FULL HD en die heeft 4k , maar heb geen netflix of 4k blue ray om de 4k te testen.Telenet is nog altijd FULL hd wanneer gaan die mannen is upgraden naar 4k digitaal lol
    niet slecht bedoelt maar dat is een heel andere categorie... het gaat hier over de porsches van de tv's en niet een instap peugot van 15k . eens je een oled gewoon bent wil je die rommel niet meer...

ik zou toch bij OLED blijven. qled is degelijk, maar het is en blijft een achteruitgang tov oled. + je zit met dat reteslechte samsung os.

iTrader
    83 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ik zou toch eens proberen om via de lg site een update te downloaden en proberen installeren. Je weet nooit dat het een software probleem is...
    Krijg je niks beeld meer? Ook geen logo ofzo als je de stekker uit en insteekt?
    https://www.lg.com/us/support/video-...-1441914092672
    Ik krijg niks meer van beeld. Als ik de tv opzet dan blijft het beeld zwart.

Volgende week dinsdag komen ze om het probleem te bekijken.

Als ze het kunnen herstellen voor een redelijke prijs dan ben ik gelukkig, zoniet dan zal ik diep in men portemonnee moeten graven.

OLED 65" C9 = +/- 2000€
    OLED 65" CX = +/- 2700€

Ik ben nl. Ook de Samsung Q90T aan het bekijken. Is die nu echt Tizen nu echt zo slecht?

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {YA}Gr3c0 Bekijk bericht

Ik ben nl. Ook de Samsung Q90T aan het bekijken. Is die nu echt Tizen nu echt zo slecht?
    Nee, helemaal niet. Zie bv https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90t-qled

Heeft hij minder goede kanten, ja. Maar dat heeft een OLED ook.

Velen staren zich blind op OLED en vergeten dat er nog andere modellen ook goed kunnen zijn. Hebben ze een even perfect beeld dan een OLED, waarschijnlijk niet maar dat betekend niet dat ze slecht zijn, integendeel.
    Giggity

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In de winkel zie je verschil, dat wel. Maar eens thuis en das de enige tv in de ruimte, ga je die snel gewoon zijn.
    Ik heb na 10j een dumb samsung 40inch full hd gehad te hebben overgeschakelt naar een sony 4k 55inch smart die in mediamarkt 670€ kostte met de 21% btw, weg ermee actie.
    Voor mij is dat beeld perfect. Helder, scherp, vloeiend en zeer smooth met de playstation.
    Zonder problemen apps installeren op de android based tv. (Vtm go, netflix...)
    En als em kapot is, smijt ge dat weg en koopt een nieuwe.
    Is oled een pak beter beeld? Ja, geen twijfel mogelijk.
    Maar zolang ik hier geen oled in huis heb gehad en dan "achteruit" ga naar een lcd, valt mij dat niet op.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {YA}Gr3c0 Bekijk bericht
    Hallo

Gisteren is onze tv gesneuveld (LG Oled b6) deze was nog maar 3jaar en half oud.

Het is eigenlijk begonnen bij de digicorder van telenet. Ik had plotseling geen beeld meer, ik kreeg geen signaal van de digicorder naar de tv.
    De digicorder dan boven geprobeerd op de tv in de slaapkamer en daar werkte het ook niet. Dan maar de digicorder meegenomen naar een telenet winkel en ja daar werkt het ook niet.
    Blijkt dat de HDMI poort kapot was, nieuwe digicorder meegenomen, aangesloten op dezelfde HDMI poort op de tv en ja hoor, geen beeld. HDMI poort op tv ging niet meer.

Dan maar aangesloten op een andere HDMI poort, digicorder ingesteld en alles was in orde tot dat het ergste gebeurde. Ik keek wat tv en plotseling zwart beeld, digicorder stond nog aan en tv ook.

De tv schakelde zich automatisch uit, ok tv terug opgestart, geen beeld , niks nul nada

Mogelijk om dit te herstellen of toch beter nieuwe kopen?

Geen idee of ik nog een Oled wil, bij men B6 had ik al last van burn in en had ik in het midden van de tv een verticale lijn (deze was niet altijd zichtbaar maar viel op als er maar weinig kleuren aanwezig waren op het scherm

Indien we toch een nieuwe gaan moeten kopen heb ik zelf al wat research gedaan:

Oled
    LG C9
    -55" : 1300 €

LG CX
    -55" : min 1500€ - max 2000 €

Qled
    Samsung Q80T
    -55" : min.1500€ - max 1800€
    -65" : min. 1900€ - max 2300 €

Samsung Q90T
    -55" : 2000 €

Samsung Q90R

Ik wil graag een 65", de LG B6 was nog een 55", nu moet ik nog mijn vrouw overtuigen voor een grotere tv.
    Vrouwtje sponsort 500€

Waarom geen panasonic OLED in de lijst? Indien je niet veel games speelt, is de panasonic gewoonweg beter. Als je games speelt, dan is LG misschien een betere keuze:

https://tweakers.net/pricewatch/1454...950-zwart.html

En die streep, dat is wat men vertical banding noemt.. Dat is gewoon pech hebben met de panel lottery, maar dat is bij OLED al een heel stuk minder.

Check ook op tweakers het OLED prijzen topic, prijs kan nog later uitvallen

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    138 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Waarom geen panasonic OLED in de lijst? Indien je niet veel games speelt, is de panasonic gewoonweg beter. Als je games speelt, dan is LG misschien een betere keuze:

https://tweakers.net/pricewatch/1454...950-zwart.html

En die streep, dat is wat men vertical banding noemt.. Dat is gewoon pech hebben met de panel lottery, maar dat is bij OLED al een heel stuk minder.

Check ook op tweakers het OLED prijzen topic, prijs kan nog later uitvallen
    Zijn huidige met die streep (vertical banding) is toch ook een OLED?
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://promo.deskservices.nl/nl-be/20-0193

Tot 300€ cashback op LG Oled toestellen uit de lijst tem 21 juni.
    Wel redelijk dure modellen in 65inch maar ik geef het maar mee.
    Misschien zit er ergens iets tussen.

PROMOTIEMODEL ENERGIEKLASSE
    CASHBACK BEDRAG
    OLED77GX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 300
    OLED77CX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 300
    OLED65GX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 200
    OLED65CX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 200
    OLED55GX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 100
    OLED55CX6LA A (A++ tot E schaal)
    € 100
    65NANO916NA A (A++ tot E schaal)
    € 100
    65NANO866NA A (A++ tot E schaal)
    € 100
    55NANO916NA A (A++ tot E schaal)
    € 75
    55NANO866NA A (A++ tot E schaal)
    € 75

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Zijn huidige met die streep (vertical banding) is toch ook een OLED?
    Ik zeg toch hierbij dat het bij OLED minder voorkomt, maar er nog steeds kan zijn?

Regels voor berichten